HEIPS KAIKILLE HEIKKO KUULOISILLE JA KUUROILLE.

HENNA85

hei jokaiselle.mä ajttelin kysyä että kauanko kestää että saa kuulokojeen kun mulla on tosi huono kuulo,minä jäi jo auton alle jo viikko sitten.mä kävin viime viikolla korvaklinikalla ja ne anto mulle uuden ajan sieltä kolmen kk päähän asti 18.10.05 ja se on kolmas kerta kun menen sinne.mä kyllä kysyin siltä audiologiltako se oli että kauanko kestää kuulokojeen saaminen,se sanoi että ensin pitää tehdä kolmannet kuulokokeet ennen kuin mitää katsotaan mut kun minä en kuule alle 65 dB.ja että pystynkö minä sen jälkeen kun minulla on ne kuulokojeet niin opiskelemaan,kun minua kiinnostaisi tosi paljon opiskella.se toinen lääkäri sanoi että saattaa mennä vaikka vuosi arviolta.minä olen kyllästynyt kun en kuule kännykässä puhumista jos toisessa päässä sitten joku huuda niin sitten kuulen.pliis antakaa minulle neivoja.ps kyllä minä viittoa osaan toisten kuurojen kanssa se on hyvä kommunikoida silleen.... t:Henna 85

8

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

      yksi kuuro ja yksi digitaalinen kuulolaite.
      Minulla on vasemas korvas laite jonka sain erittäin nopeasti Tyksin kuulonhuoltokeskuksesta.
      Oikea korva ongelma alkoi 90-luvun alus,pikkuhiljaa siitä meni kuulo kokonaan,sihinät,pohinat ynm.jäi,ajattelin että pärjään vasemalla kuulevalla korvalla,mutta,kuinkas kävikään.-v.01 meni yhtäkkiä kuulo siitäkin ja heti.
      Joutusin käymään kyllä useasti kaiken maailman kokeis,mutta laitteen sain sit heti.
      Siihen asti sain kuulokeskuksesta lainaksi Gommunigaattorin jonka avulla kuulin,mene heti pyytämään se laite väliaikaseksi koska näyttää toi aikasi olevan vast lokak.niiden on annettava se,sen avulla pääset koulun alkuun.Eihän se laite ole mikään kiva juttu,no se on melkein kuin hansfri.Hilpeyttä herätti jopa lääkäreissä jotka ei ollu sitä aikasemmin nähneet.
      Toivottavasti täst oli jotain apua.Kysy lisää jos en kaikkea huomannu.

      • Henna85

        kiitos kun kirjoitit minulle ja kerroit että sellaisia on olemassa,kun minä en tiennyt.mä en tosi kuule mitään kaikki on,kuin kaikki supisi minulle mut en saa selvää.mä kyllä kysyin että kuinka kauan kestää että saa kuulokojeet.niin se sanoi että siinä menee aika kauan et niitä saadaa,kun ensin pitää vielä tutkia sitä kuuloa josse vaikka parantuisi ettei niitä tarvita.niin se audiologi sanoi mutta se toinen lääkäri sanoi et mulla on kuulokojeen tarvis.mä osaan kyllä kommunikoida kuurojen kanssa mutta mun äiti ei osaa viittoa kuurojen kanssa.mun kavereilla on kaikilla on kuulokojeet että ne kuulee kaikki puheet,ja ne sanoi että siinä menee kauan ennen kuin saa edes kuulokojeet.mut kiitos että jaksoit kirjoittaa minulle päin.

        t:Henna 85


      • täällä
        Henna85 kirjoitti:

        kiitos kun kirjoitit minulle ja kerroit että sellaisia on olemassa,kun minä en tiennyt.mä en tosi kuule mitään kaikki on,kuin kaikki supisi minulle mut en saa selvää.mä kyllä kysyin että kuinka kauan kestää että saa kuulokojeet.niin se sanoi että siinä menee aika kauan et niitä saadaa,kun ensin pitää vielä tutkia sitä kuuloa josse vaikka parantuisi ettei niitä tarvita.niin se audiologi sanoi mutta se toinen lääkäri sanoi et mulla on kuulokojeen tarvis.mä osaan kyllä kommunikoida kuurojen kanssa mutta mun äiti ei osaa viittoa kuurojen kanssa.mun kavereilla on kaikilla on kuulokojeet että ne kuulee kaikki puheet,ja ne sanoi että siinä menee kauan ennen kuin saa edes kuulokojeet.mut kiitos että jaksoit kirjoittaa minulle päin.

        t:Henna 85

        minä edelleen,jos yksi lääkäri on sanonut et tarvitset kuulolaitteet,siis jos et kuule kummallakaan,niin vaadi aika sille samalle lääkärille.Kurjaa jos on aina eri lääkäri,yksi on toista mieltä ja toinen toista niin asia vain pitkittyy.
        Soita sille lääkärille ja vaadi että saisit väliaikaseksi etes sen Gommunikaattorin,
        kerro et se on ehdottoman tarpeellinen että pääset koulun alkuun ja veto siihen et äitisi ei osaa viittomaa,senkin puolesta hankalaa.
        Ja jouduta,hoputa niitä ajan kanssa.
        On olemassa Digitaalisia laitteita niin kuin minulla ja myös laitteita joka laitetaan korvakäytävään,dikitaalinen laite menee yksi osa korvan taakse,(minusta epämukava)olen nähnyt laitteen joka on huomaamaton korvakäytävässä,haluaisin sellaisen.
        Minulla on moottorikorvat huutaa aina,joten en tahdo saada laitteenkaan avulla selvää,nyt kun olen syönyt jo pitkään kaikenlaisia vitamiiniä olen huomannut että,oikea korva joka on ollut pimee yli 10v.on alkanu oireilemaan ääniin,joten yritän saada myös siihen kojeen
        Oletkos saanu apuvälineitä?
        Kuulokeskuksesta:Kuulokkeet tv.n kuuntelua varten
        Herätyskello jos on laite mikä laitetaan tyynyn alle,herättää tärinään.
        Sit ovikello systeemi.
        Noi kaikki saa ihan ilmaiseksi.
        Patterit kuulokojeeseen.-paikkakunnasta riippuva asia.-jotkut kunnat myöntää terveyskeskuksen kautta ilmaiset paristot kuulokojeen käyttäjälle.
        Mene ja ota kaikista selvä..saat viittomakielisen tulkki avun,se kuuluu etuihin.
        Harmittaa kun en itse taida viittomaa ja en oikein missään käy,olen aika yksinäinen,äänet seurana..tekstiviestien,paperin ja kynän armoilla ja nyt kiitos pojalle kun osti minulle tän koneen et ikään kuin saan purkautua,jutella tän välityksellä.
        Ihmeellisintä täs on se kun luen,kirjoittelen ja saan vastauksen,niin ihan kuin kuulen henkilön äänen kun luen hänen kirjoitustaan,hauskinta se että,luulee esim."puhuja"on poika vaik onkin tyttö.
        Kerrohan välil kuulumisia.
        Terveisin Minä!


      • Henna 85
        täällä kirjoitti:

        minä edelleen,jos yksi lääkäri on sanonut et tarvitset kuulolaitteet,siis jos et kuule kummallakaan,niin vaadi aika sille samalle lääkärille.Kurjaa jos on aina eri lääkäri,yksi on toista mieltä ja toinen toista niin asia vain pitkittyy.
        Soita sille lääkärille ja vaadi että saisit väliaikaseksi etes sen Gommunikaattorin,
        kerro et se on ehdottoman tarpeellinen että pääset koulun alkuun ja veto siihen et äitisi ei osaa viittomaa,senkin puolesta hankalaa.
        Ja jouduta,hoputa niitä ajan kanssa.
        On olemassa Digitaalisia laitteita niin kuin minulla ja myös laitteita joka laitetaan korvakäytävään,dikitaalinen laite menee yksi osa korvan taakse,(minusta epämukava)olen nähnyt laitteen joka on huomaamaton korvakäytävässä,haluaisin sellaisen.
        Minulla on moottorikorvat huutaa aina,joten en tahdo saada laitteenkaan avulla selvää,nyt kun olen syönyt jo pitkään kaikenlaisia vitamiiniä olen huomannut että,oikea korva joka on ollut pimee yli 10v.on alkanu oireilemaan ääniin,joten yritän saada myös siihen kojeen
        Oletkos saanu apuvälineitä?
        Kuulokeskuksesta:Kuulokkeet tv.n kuuntelua varten
        Herätyskello jos on laite mikä laitetaan tyynyn alle,herättää tärinään.
        Sit ovikello systeemi.
        Noi kaikki saa ihan ilmaiseksi.
        Patterit kuulokojeeseen.-paikkakunnasta riippuva asia.-jotkut kunnat myöntää terveyskeskuksen kautta ilmaiset paristot kuulokojeen käyttäjälle.
        Mene ja ota kaikista selvä..saat viittomakielisen tulkki avun,se kuuluu etuihin.
        Harmittaa kun en itse taida viittomaa ja en oikein missään käy,olen aika yksinäinen,äänet seurana..tekstiviestien,paperin ja kynän armoilla ja nyt kiitos pojalle kun osti minulle tän koneen et ikään kuin saan purkautua,jutella tän välityksellä.
        Ihmeellisintä täs on se kun luen,kirjoittelen ja saan vastauksen,niin ihan kuin kuulen henkilön äänen kun luen hänen kirjoitustaan,hauskinta se että,luulee esim."puhuja"on poika vaik onkin tyttö.
        Kerrohan välil kuulumisia.
        Terveisin Minä!

        MINÄ KYLLÄ YRITIN TILATA SAMALLE LÄÄKÄRILLE AJAN,MUTTA SE SANOI ETTÄ MUN PITÄÄ ODOTTAA LOKAKUULLE ASTI ENNEN KUIN PÄÄSEN AUDIOLOGIN VASTAAN OTOLLE.SILLOIN 18.10.05.MUTTA KUN MINÄ SANOIN TÄÄLLÄ ILOMANTSISSA ETTÄ MINÄ EN JAKSA ODOTTAA SINNE LOKAKUULLE ASTI.NIIN NYT MINÄ PÄÄSEN 10.8.05 KLO 10:30 KUULO TESTEIHIN KOSKA MÄ ALAN HERMOSTUA KUN MINÄ EN KUULE ENÄÄ MITÄ MINULLE PUHUTAAN KUN KAIKKI ON KUIN TYHJÄÄ JOKA MINULLE PUHUU SE ON TOSI ILKEETÄ KUN MINÄ EN KUULE ENÄÄ MITÄÄN.MÄ EN VOI ENÄÄ KOMMUNIKOIDA MUN ÄITIN KANSSA KUIN MUUTA KUIN KIRJOITTAMALLA PAPERILLE.JA TEKSTI VIESTINÄ.SAAPA NÄHDÄ ETTÄ MITÄ NE TÄÄLLÄ SANOO MUN KUULO KÄYRÄSTÄ.MÄ KYL IHMETTELEN ETTÄ MIKSI NE EI ANTANUT MINULLE MITÄÄN KUULON APUVÄLINEITÄ SIELTÄ KOSKA NE MEINÄS SE AUDIOLOGI ETTÄ MINÄ EN TARVII TODELLA NIITÄ KUIN MINÄ PÄRJÄÄN ILMAN NIITÄ.JA KYL MINÄ YMMÄRRÄN SINUA KUN EI KUULE KUIN KUULOKOJEEN AVULLA,JA SE ONKIN HARMI.OLI KIVA KUIN SINÄ KIRJOITIT MINULLE PÄIN VAIKKA EN AINA PÄÄSE LUKEMAAN SÄHKÖPOSTIA.MUN TÄYTYY LOPETTAA NYT MUT KIRJOITAHAN MINULLE PÄIN TAAS. T:HENNA 85


      • täällä
        Henna 85 kirjoitti:

        MINÄ KYLLÄ YRITIN TILATA SAMALLE LÄÄKÄRILLE AJAN,MUTTA SE SANOI ETTÄ MUN PITÄÄ ODOTTAA LOKAKUULLE ASTI ENNEN KUIN PÄÄSEN AUDIOLOGIN VASTAAN OTOLLE.SILLOIN 18.10.05.MUTTA KUN MINÄ SANOIN TÄÄLLÄ ILOMANTSISSA ETTÄ MINÄ EN JAKSA ODOTTAA SINNE LOKAKUULLE ASTI.NIIN NYT MINÄ PÄÄSEN 10.8.05 KLO 10:30 KUULO TESTEIHIN KOSKA MÄ ALAN HERMOSTUA KUN MINÄ EN KUULE ENÄÄ MITÄ MINULLE PUHUTAAN KUN KAIKKI ON KUIN TYHJÄÄ JOKA MINULLE PUHUU SE ON TOSI ILKEETÄ KUN MINÄ EN KUULE ENÄÄ MITÄÄN.MÄ EN VOI ENÄÄ KOMMUNIKOIDA MUN ÄITIN KANSSA KUIN MUUTA KUIN KIRJOITTAMALLA PAPERILLE.JA TEKSTI VIESTINÄ.SAAPA NÄHDÄ ETTÄ MITÄ NE TÄÄLLÄ SANOO MUN KUULO KÄYRÄSTÄ.MÄ KYL IHMETTELEN ETTÄ MIKSI NE EI ANTANUT MINULLE MITÄÄN KUULON APUVÄLINEITÄ SIELTÄ KOSKA NE MEINÄS SE AUDIOLOGI ETTÄ MINÄ EN TARVII TODELLA NIITÄ KUIN MINÄ PÄRJÄÄN ILMAN NIITÄ.JA KYL MINÄ YMMÄRRÄN SINUA KUN EI KUULE KUIN KUULOKOJEEN AVULLA,JA SE ONKIN HARMI.OLI KIVA KUIN SINÄ KIRJOITIT MINULLE PÄIN VAIKKA EN AINA PÄÄSE LUKEMAAN SÄHKÖPOSTIA.MUN TÄYTYY LOPETTAA NYT MUT KIRJOITAHAN MINULLE PÄIN TAAS. T:HENNA 85

        iloitsin että sait kumminkin joudutettua aikasi.
        Siitä se alkaa,joudut kyllä kulkemaan monet kokeet ennenkuin jotain tapahtuu,mutta hyvä et pääsee asiassa eteenpäin.
        Älä anna periksi piiruakaan,sano niille että sinulla on oikeus saada väliaikanen laite,elikkä se Gommunikaattori,se on kommunikointi väline.
        Pääset alkuun koulunkäynnin ilman että syrjintää tapahtuu.
        Minuakin pidetään niin sanotusti "Kummajaisena"
        kun yht äkkiä kuuloni menetin lopullisesti,jäi aivan ihana työpaikka vanhustenhoitajana taakse
        kaipaan niin suunattomasti heitä nimenomaan.
        Entiset kaverit ei pidä enää yhteyttä,olenhan kummajainen.Kovin yksinäinen.
        Siksi tämä kone on minulle loistava kommunikointi väline,saan tän kautta tietoa,osallistun keskusteluihin antaa minulle oman ilon.
        Älä masennu tilanteestasi,onneksi sinulla on taito viittomaan,minulla ei ole sitä.
        Haluaisin mennä jonnekkin vertaistukiryhmään,mutta kun noi korvat pitää niin kovaa mölinää et laitteen avullakaan ei saa selvää.
        Pidä puolesi pidä itsestäsi huolta.
        Ilmoittele miten asiasi edistyy.
        Voimia sinulle. Halauksin minä!


      • HENNA 85
        täällä kirjoitti:

        iloitsin että sait kumminkin joudutettua aikasi.
        Siitä se alkaa,joudut kyllä kulkemaan monet kokeet ennenkuin jotain tapahtuu,mutta hyvä et pääsee asiassa eteenpäin.
        Älä anna periksi piiruakaan,sano niille että sinulla on oikeus saada väliaikanen laite,elikkä se Gommunikaattori,se on kommunikointi väline.
        Pääset alkuun koulunkäynnin ilman että syrjintää tapahtuu.
        Minuakin pidetään niin sanotusti "Kummajaisena"
        kun yht äkkiä kuuloni menetin lopullisesti,jäi aivan ihana työpaikka vanhustenhoitajana taakse
        kaipaan niin suunattomasti heitä nimenomaan.
        Entiset kaverit ei pidä enää yhteyttä,olenhan kummajainen.Kovin yksinäinen.
        Siksi tämä kone on minulle loistava kommunikointi väline,saan tän kautta tietoa,osallistun keskusteluihin antaa minulle oman ilon.
        Älä masennu tilanteestasi,onneksi sinulla on taito viittomaan,minulla ei ole sitä.
        Haluaisin mennä jonnekkin vertaistukiryhmään,mutta kun noi korvat pitää niin kovaa mölinää et laitteen avullakaan ei saa selvää.
        Pidä puolesi pidä itsestäsi huolta.
        Ilmoittele miten asiasi edistyy.
        Voimia sinulle. Halauksin minä!

        oi kiitos kun vastasit minun viestiini taas jälleen,kun minua harmittaa se,kun ei kuule oikein mitään telkkarista,stereoista.ja minulla alkaa se ammatti koulu joskus syyskuun puolessa välissä,ja se mua vähän harmittaa,kun minä luulen että ne eivät hyväksy välttämättä minua niiden kaveri piireihin et sen takia.mut kirjoitellaan taas kun voin ja mä lupaan,että mä en anna periksi ollenkaan. T:Henna 85


      • mitähän
        HENNA 85 kirjoitti:

        oi kiitos kun vastasit minun viestiini taas jälleen,kun minua harmittaa se,kun ei kuule oikein mitään telkkarista,stereoista.ja minulla alkaa se ammatti koulu joskus syyskuun puolessa välissä,ja se mua vähän harmittaa,kun minä luulen että ne eivät hyväksy välttämättä minua niiden kaveri piireihin et sen takia.mut kirjoitellaan taas kun voin ja mä lupaan,että mä en anna periksi ollenkaan. T:Henna 85

        sinulle kuuluu?
        Mites kävi lääkäri reissun kanssa,etkös käyny
        siel 10.8 muistaakseni.
        Olen sama henkilö joka sinulle on kirjoitellut
        tos aikasemminkin.
        Kerroit ettet kuule telkkaa etkä stereoita,
        et sit kysynyt niist apuvälineistä kun sinulla
        on oikeus saada kaikki apuvälineet ilmaiseksi
        kunnallisensairaalan kuulonhuoltokeskuksesta.
        Kuulolaitteet tv:n kuuntelua varten,mahtaako sama laite toimia myös stereoissa.
        Mites kommunikaattorin kanssa kävi,saitko sen väliaikaseksi.
        Pian koulu alkaa sinulla,kerro siellä ihan rehellisesti että,olet kuulovammainen,fiksut eivät syrji,näin ainakin toivon.
        Ota aivan rauhallisesti,kyllä asioilla on aina taipumusta hyväksi muuttua,sen olen elämäni varrella oppinut huomaamaan.
        Puhuttele hiljaa itseäsi,kerää voimia,älä vetäydy itse syrjään näytä kaikille että olet ansainnut paikkasi elämässä,ilman mitään syrjintää.Toivon että saat hyvän ystävän jolle saat välillä purkautua jos pahalta tuntuu.
        Itse olin työpaikka kiusattu joten tiedän mistä puhun,ilman aivan uskomattoman ihanan työnantajan tukea olisin varmaan nujertunut,joutusin lopettamaan työni siellä kuuloni vuoksi,ehkä muuten olisi onnistunut jatkaa mutta kun omaan noi moottorikorvat niin en olis pystynyt keskittymään.
        Olen edelleen yhteydes entis.työnantajan kanssa,hän käy minua katsomassa ja lähettää tekstiviestejä,menemme piakkoin ulos syömään.
        Hän on kullanarvoinen ystävä.
        Toivon että sinäkin löydät ystävän todellisen ystävän,joka tukee ja kannustaa ja päin vastoin.
        Täältä Turun puolesta terveisin minä!


      • Anonyymi
        mitähän kirjoitti:

        sinulle kuuluu?
        Mites kävi lääkäri reissun kanssa,etkös käyny
        siel 10.8 muistaakseni.
        Olen sama henkilö joka sinulle on kirjoitellut
        tos aikasemminkin.
        Kerroit ettet kuule telkkaa etkä stereoita,
        et sit kysynyt niist apuvälineistä kun sinulla
        on oikeus saada kaikki apuvälineet ilmaiseksi
        kunnallisensairaalan kuulonhuoltokeskuksesta.
        Kuulolaitteet tv:n kuuntelua varten,mahtaako sama laite toimia myös stereoissa.
        Mites kommunikaattorin kanssa kävi,saitko sen väliaikaseksi.
        Pian koulu alkaa sinulla,kerro siellä ihan rehellisesti että,olet kuulovammainen,fiksut eivät syrji,näin ainakin toivon.
        Ota aivan rauhallisesti,kyllä asioilla on aina taipumusta hyväksi muuttua,sen olen elämäni varrella oppinut huomaamaan.
        Puhuttele hiljaa itseäsi,kerää voimia,älä vetäydy itse syrjään näytä kaikille että olet ansainnut paikkasi elämässä,ilman mitään syrjintää.Toivon että saat hyvän ystävän jolle saat välillä purkautua jos pahalta tuntuu.
        Itse olin työpaikka kiusattu joten tiedän mistä puhun,ilman aivan uskomattoman ihanan työnantajan tukea olisin varmaan nujertunut,joutusin lopettamaan työni siellä kuuloni vuoksi,ehkä muuten olisi onnistunut jatkaa mutta kun omaan noi moottorikorvat niin en olis pystynyt keskittymään.
        Olen edelleen yhteydes entis.työnantajan kanssa,hän käy minua katsomassa ja lähettää tekstiviestejä,menemme piakkoin ulos syömään.
        Hän on kullanarvoinen ystävä.
        Toivon että sinäkin löydät ystävän todellisen ystävän,joka tukee ja kannustaa ja päin vastoin.
        Täältä Turun puolesta terveisin minä!

        Suolesta kun pieraisin ääneen
        kuulitko
        t. nimim. mitähän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe