Nokian 3310 putosi koiran vesikuppiin. Avasin ja kuivasin. Meni pimeeksi koko roska. Onko vielä toivoa vai menekö ostamaan uuden?
kännykkä kastui
56
20743
Vastaukset
- toivottavasti apua...
Kastuneen puhelimen toipumisesta ei voi antaa takeilla, mutta muutamalla vinkillä sekä puhelin että sen muistissa olevat tiedot saattavat pelastua.
Puhtaaseen makeaan veteen - esimerkiksi vesijohtoveteen - putoava puhelin on helpoin tapaus. Ensin nopeasti akku ja SIM-kortti irti puhelimesta.ja puhelin takaisin veteen - tai kuivaamatta tiiviiseen pussiin ja mahdollisimman nopeasti lähimpään huoltoon.
Epäpuhtaudet suurin ongelma
Vesi ei nimittäin ole suurin vaaratekijä, vaan sen mukana puhelimeen kulkeutuva lika. Puhelimen kuivattaminen itse onnistuu vain harvoin.
Tilanne on vaikeampi, jos puhelin kastuu meriveteen tai muuten epäpuhtaaseen veteen. Varsinkin kesäisin tyypilliset olut-, siideri- ja suolavesimarinaadit pitää huuhdella nopeasti pois, koska jo tunnin merivesikylpy tuhoaa puhelimen varmuudella. Huuhtelun jälkeen toimenpiteet ovat samat kuin edellä. Puhelinta ei kannata kuivata itse, vaan irrottaa akku, pitää puhelin kosteana ja toimittaa huoltoon.
SIM-kortti kestää kosteutta paremmin kuin puhelimen muisti, eli ainutlaatuisista tiedoista kannattaa pitää varmuuskopio SIM-kortilla tai tietokoneella.- epätietäväinen
Miksi veteen pudonnut kännykkäkone, sitten kun akku ja SIM on otettu irti, pitää laittaa veteen tai kuivaamatta pussiin huoltoon vientiä varten?
- N85 omistaja
Mun yks todella ääliö tuttuni kaatoi päälleni limsat ja sitä meni kännykkääni. En eka edes tajunnut että sitä olisi mennyt väliin (eli mulla on N85, joka on siis liukukantinen) mutta tunnin kuluttua känny ei oikein suostunut avautumaan ja liuku tuntui tahmealta ja tökkivältä.
Mutta nyt siitä on jo n. kk ja kännykkäni on nyt näysin ehjä! En huuhdellut enkä viennyt huoltoon, vaan puhalsin liukusystäämin väliin useita kertoja :D kuulostaa tyhmältä mutta tuolla tavoin tuntui katoavan tahmeus. Sen lisäksi räpläsin kännykkää avaamalla ja sulkemalla sen useita kertoja päivässä, nyt se tuntuu kuin uudelta (:
- 615063109300
mulla oli (on) 6150 joka meni järveen uimaan kun rannalla kyykistelin (katsoin kaloja). No annoin kuivua viikon akku irti. Ei pelittänyt. En stressannut, vaan ostin 6310:n ja hyvä oli. No, joskus 10 kk tai vuoden päästä löysin taas jossain lojuneen 6150:n ja piruuttani kokelin. Toimi kuin uusi, ja toimii edelleen! Näyttääkin tuliterältä melkein 7 v. vanha puhelin. Eli ne vaan kuivaa pirun hitaasti jotkut. Älä siis ainakaan heitä pois. Mutta toisaalta, kuinka kauan oottaa ilman puhelinta... eli osta joku uusi hieno ja sit kun kuivaa entinen niin myy tai lahjota.
No nyt mulla on kolme puhelinta, yhteen soittaa työ ja kaverit, yhteen vaimo ja yhteen tyttöystävä. Monipuolista elämää vaan sullekin!- Tee se itse uima allas
No, mulla ui puhelin pari tuntia vesijohtovedessä lattialla, muuten toimii, vaan ei lue sim korttia eikä lataa akkua. pitäs viedä huoltoon, tapahtumasta jo 3 päivää xD Että on varmaan jo pilalla, Nokian 400e puhelin :(
- Lindsay
Kun mulla jäi mun uus samsung SGH-M300 taskuun, kun menin vaatteet päällä uimaan, niin eka otin, akun ja simkortin irti ja koitin tuulettimella kuivata, -ei tapahtunut mitään. Sitten isäpuoli käski laittaa kännykkä vessan patterille kuivumaan (se oli siellä n. 3 tuntia) koska se on kuumempi kuin muut patterit, muttei liian kuuma. Pistin sitten ja kolmen tunnin päästä alko toimimaan normaalisti! Kameran linssissä ja siinä toisessa (pikku)näytössä on vielä vähän vettä, mutta kuivattelen niitäkin. Kokoajan se vesi vähenee :D
- alaska241
elikkäs tein hommia töissä puhelin rintataskussa ja molskis polskis sinne meni nostin ylös. kuivasin paineilmalla ja laitoin aurinkoon kuivuu ja toimii
- moi!
alaska241 kirjoitti:
elikkäs tein hommia töissä puhelin rintataskussa ja molskis polskis sinne meni nostin ylös. kuivasin paineilmalla ja laitoin aurinkoon kuivuu ja toimii
MUN N85 TIPPU VESSANPÖNTTÖÖ AUTTAKAA IHAN OIKEESTI !
- hei.
moi! kirjoitti:
MUN N85 TIPPU VESSANPÖNTTÖÖ AUTTAKAA IHAN OIKEESTI !
Multakin tippui eilen nokia vessenpyttyyn ja olen kuullut ,että se laitetaan päiväks jääkaappiin ja sit se toimii .
täytyykin mennä kattoon :D - satuheon
Tietäiskös se sun isäpuoli, että mitä tapahtuu nokialaiselle, joka on lionnut samassa vedessä fairyn ja astoiden kanssa?
- tietoa tarvitseva.
Munlla on itelläni Nokia 5310. Tekis mieli ostaa nokia n85.
Mitä tiedostoja se toistaa muutako mp3?
Mun 5310 toistaa näitä:
Toistaa MP3-, MP4-, AAC-, eAAc - ja WMA-musiikkitiedostoja.
Tietäskö kukaan? ;ss- Trailblazer
oli asiallinen vastaus keskusteluun,ja ihan jo toisella kerralla meni melkein oikeinkin. ;D
Harjoittelua poju,kyllä se siitä lähtee kulkemaan... ;D Tai sitten ei ! Voithan sinä myös olla toivoton vesipää. - UreaLiisa
Trailblazer kirjoitti:
oli asiallinen vastaus keskusteluun,ja ihan jo toisella kerralla meni melkein oikeinkin. ;D
Harjoittelua poju,kyllä se siitä lähtee kulkemaan... ;D Tai sitten ei ! Voithan sinä myös olla toivoton vesipää.kun mä uin edestakas Tallinnaan,ja N97 oli koko ajan Zimmareiden taskus ja nyt se ei pelitä...
Mä en saa yhteyksiä...WLANNII,WAPPII,WEBBII,IN-TERNETTII,MESEE,NAAMAKIRJAA,MUNTILAA...
Mä oon niin orpo...mitä mä teen ??? :O :O :O - Puhelimensa menettänyt
Trailblazer kirjoitti:
Harjoittelua poju,kyllä se siitä lähtee kulkemaan... ;D Tai sitten ei ! Voithan sinä myös olla toivoton vesipää.Itse soutureissulla veneen keikauttua (johon en itse voinut vaikuttaa) meni vene nurin ja siinä meni Nokian puhelinkin. Kyllä sitä kuivateltiin parhaimman mukaan, mutta mökiltä nyt ei paljoa asialle voitu tehdä. Harmihan se oli, mutta puhelin oli sen verran halpa ja perusmalli, ettei sitä nyt jääty niinkään itkemään pitemmän päälle. Harmi vaan, jos on joku todella uusi malli. :/
- dsfv
Puhelimensa menettänyt kirjoitti:
Itse soutureissulla veneen keikauttua (johon en itse voinut vaikuttaa) meni vene nurin ja siinä meni Nokian puhelinkin. Kyllä sitä kuivateltiin parhaimman mukaan, mutta mökiltä nyt ei paljoa asialle voitu tehdä. Harmihan se oli, mutta puhelin oli sen verran halpa ja perusmalli, ettei sitä nyt jääty niinkään itkemään pitemmän päälle. Harmi vaan, jos on joku todella uusi malli. :/
..tippu suihkulähteeseen.. otin sen pois ja akku ja sim pois ja hinkkailin rätillä kymmenen minuuttia, kunnes laitoin ne takas.. ja pelas niin hyvin ku n-sarjalainen ny yleensä pelaa :/
- Kosa84
dsfv kirjoitti:
..tippu suihkulähteeseen.. otin sen pois ja akku ja sim pois ja hinkkailin rätillä kymmenen minuuttia, kunnes laitoin ne takas.. ja pelas niin hyvin ku n-sarjalainen ny yleensä pelaa :/
Joo totta se on...menin humalassa nukkumaan ja olin lorottanut unissani sitten lattialle missä puhelinkin oli. Puhelin lähtee kyllä päälle ja äänet kuuluu ja taustavalo tulee päälle, mutta mitään ei näy. Ei varmaan saa enää kotikonstein kuntoon :( Onneks on 2 puhelinta...
- Nokia N86 8MP
Kyllähän tuo N85 toistaa vaikka mitä, enemmän ainakin kuin tuo 5310. Saat myös OGG-muodot pyörimään erillisen ohjelman avulla
- n85 omistaja
joo tää vastaus tulee vähän jäljessä :D
joo mulla on n85 ja muistaakseni nokia sivuilla oli lista tosi monista tiedosto tyypeistä.
Muutenkin kun se on älypuhelin niin on se nyt aika todennäköistä että se toistaa monia tiedostoja :D - 9+3
Känny kannattaa pudottaa vessanpyttöön ennen kuin on vetänyt sinne kakkoset.
- ...........
Akku irti ja märkänä vaan minigrippiin ja vaikka jotain märkää rättiä mukaan jottei pääse kuivamaan. Kuivaminen aiheuttaa sen että hapettuminen ja syöpyminen alkaa elektroniikassa. Huollossa sitten pesevät sen ultraäänipesurissa oikeilla aineilla ja laittavat kuivamaan.
Itse kuivatettu puhelin toimii joskus vähän aikaa kunnes pimenee.- tämmmmmöstä
Kokeile uutta akkua!!! Täällä ainakin uimareissulla käyneen puhelimen pelasti uusi akku!! Ja kyse oli nokia 6300 mallista...
- Realismin kannattaja
tämmmmmöstä kirjoitti:
Kokeile uutta akkua!!! Täällä ainakin uimareissulla käyneen puhelimen pelasti uusi akku!! Ja kyse oli nokia 6300 mallista...
Että tänä päivänä uuden peruspuhelimen, ja vielä ihan hyvänkin, saa jo alle 50 eurolla, eli jos on kyseessä ns. perusluuri, niin ei todellakaan kannata ostella akkuja tai vielä vähemmän viedä minnekään huoltoon. Viskaat v***uun ja ostat uuden.
- makelus1989
Realismin kannattaja kirjoitti:
Että tänä päivänä uuden peruspuhelimen, ja vielä ihan hyvänkin, saa jo alle 50 eurolla, eli jos on kyseessä ns. perusluuri, niin ei todellakaan kannata ostella akkuja tai vielä vähemmän viedä minnekään huoltoon. Viskaat v***uun ja ostat uuden.
Liuota kastunut puhelin 100 % alkoholissa. Itselleni kävi samoin laivalla että 3310 putos vessan pönttöön. Sököksihän se meni mutta alkoholissa uittaminen 2 min ravistelu ja lämpimässä kuivattelu pelastivat puhelimeni. Toimii kuin enennkin . Uuudemmat kamera kännykät saattavat olla herkempiä..
- BlackFold
makelus1989 kirjoitti:
Liuota kastunut puhelin 100 % alkoholissa. Itselleni kävi samoin laivalla että 3310 putos vessan pönttöön. Sököksihän se meni mutta alkoholissa uittaminen 2 min ravistelu ja lämpimässä kuivattelu pelastivat puhelimeni. Toimii kuin enennkin . Uuudemmat kamera kännykät saattavat olla herkempiä..
Nokia Black Fold tippui ihan oikeesti vessan pönttöön ja vieläpä toimituksen loppuvaiheessa. Kolauksen kuultuani etsin jopa pöntön ulkopuolelta, joten laite lillui siellä syvällä ainakin 30 s. Huuhdoin hanan alla ja kuivasin. SItten vaan kokeilemaan: puhelin on aivan mykkä. Ei elonmerkkejäkään. Akku ja SIM-kortti pois ja hiustenkuivaalla kuivattelua, mutta ei lähde henkiin. Sitten yön keittiön patterin päällä n. 40 -45 asteen lämmössä ja kas kummaa: Aamulla alkaa akku latautua ja puhelin kyselee: Haluatko käynnistää laitteen ilman SIM-korttia? Vein vielä toiseksi yöksi kuivumaan lisää ennenkuin rupean soittelemaan puheluja. Varapuhelimena nimittäin Ericsson klassiko, joka putosi kellarin poistoviemärikaivoon ja sitä piti kauhoa sieltä tovi. Toimii hyvin hiustenkuivaajalla kuivattelun jälkeen. Eiköhän tästä opita se, että mitä udempi puhelin, sitä enemmän vaatii kuivattelua. Opittiin muutakin: Pidän kännykän visusti vetoketjullisessa taskussa kun teen moisia hommia. Kahden eri puhelimen syvyyssukellus viikon sisälle riittää.
Ai että haiseeko Black Hold? Ihme kyllä ei lainkaan. Minähän olen siisti mies! - N900
BlackFold kirjoitti:
Nokia Black Fold tippui ihan oikeesti vessan pönttöön ja vieläpä toimituksen loppuvaiheessa. Kolauksen kuultuani etsin jopa pöntön ulkopuolelta, joten laite lillui siellä syvällä ainakin 30 s. Huuhdoin hanan alla ja kuivasin. SItten vaan kokeilemaan: puhelin on aivan mykkä. Ei elonmerkkejäkään. Akku ja SIM-kortti pois ja hiustenkuivaalla kuivattelua, mutta ei lähde henkiin. Sitten yön keittiön patterin päällä n. 40 -45 asteen lämmössä ja kas kummaa: Aamulla alkaa akku latautua ja puhelin kyselee: Haluatko käynnistää laitteen ilman SIM-korttia? Vein vielä toiseksi yöksi kuivumaan lisää ennenkuin rupean soittelemaan puheluja. Varapuhelimena nimittäin Ericsson klassiko, joka putosi kellarin poistoviemärikaivoon ja sitä piti kauhoa sieltä tovi. Toimii hyvin hiustenkuivaajalla kuivattelun jälkeen. Eiköhän tästä opita se, että mitä udempi puhelin, sitä enemmän vaatii kuivattelua. Opittiin muutakin: Pidän kännykän visusti vetoketjullisessa taskussa kun teen moisia hommia. Kahden eri puhelimen syvyyssukellus viikon sisälle riittää.
Ai että haiseeko Black Hold? Ihme kyllä ei lainkaan. Minähän olen siisti mies!Toimiikohan riisin sekaan laittaminen niinkuin you tubessa.
http://www.youtube.com/user/tehkseven#p/u/81/y030QJbaUus - yksinainen-mies
N900 kirjoitti:
Toimiikohan riisin sekaan laittaminen niinkuin you tubessa.
http://www.youtube.com/user/tehkseven#p/u/81/y030QJbaUusJoopa teillä juttuja,onkohan ihan oikeita tapauksia?Vastaisen varalle tiedoksi,sitokaa kännynne kettingillä kiinni kaulaan niin luulis pysymään tallessa.
- jokutyyppijouwazaa
N900 kirjoitti:
Toimiikohan riisin sekaan laittaminen niinkuin you tubessa.
http://www.youtube.com/user/tehkseven#p/u/81/y030QJbaUusvoishan toi periaatteessa toimii, koska riisi sitoo kosteutta niin voishan se paremmin kuin jättää lojumaan pöydälle
- meeerkurius
Vanhat 3310 ja 3330 aikaset puhelimet voivat toimia kunnon kuivatuksen jälkeen kuin uudet (kokeiltu on). Eli eikun kuivattamaan! Ite kuivatettiin pari vuotta sitten heinäkuussa, sisällä, suorassa auringon paisteessa, kuumassa, kolme viikkoa, ja sitten toimii vieläkin. En sano että olisi pakko noin kauan kuivattaa, meillä vähän unohtu, muttaa kannattaa sen ainakin 24 tuntia antaa kuivua, että kuivaa kunnolla.. (verratkaa esim. missä ajassa kuivatatte vaatteenne, ja kuivattakaa vähän kauemmin..)
Mutta muistakaa ihmiset: Jos huollossa saavat selville (ja kyllä saavat) että puhelin on kastunut, niin huolto ei mene takuuseen! Puhelin voidaan kyllä korjata (tarkastusmaksu n. 35,- korjaus postikulut), mutta eivät lupaa että puhelin sen jälkeen toimii tai jos ilmoitatte ettette halua puhelinta korjata he lähettävät sen teille takaisin (tarkastusmaksu postikulut). - ja paskat
oikeeestii apuaa!!! mul putos kännykkä vessanpönttööön ,eikä pelittäny:( sit sain uuuden ja seki putos vittu siinne vessanpönttöö! enkä kuulemma uuutta tuu saamaan =(munn pakko saada jompikumpi toimimaaaaan !!!!!!!!!!!!yhyyy
- N900
Kotikonstein purkaisin ja laittaisin riisin sekaan yöksi.
- heipähei9577
en muute tajua, miks kaikki tiputtaa vessanpönttöön? eikö vois kännykkää jättää rauhaan vessa hetkien aikaan? xd
- terva-viina-sauna!
Nokia 2720 Fold putosi vessanpönttöön ja toimi alusi kuivattelun jälkeen. Kuitenkin virrat alkoivat kadota yllättäen, joten piirilevyssä oli selvästikin oikosulkuja. MItä tein? Panin laitteen killumaan pirtuun siten, että näyttöosa oli koko ajan nesteen yläpuolella.
Viikon killuttuaan (tiivis muovipussi ympärillä) otin ja panin terassin ikkunalle kuumaan aurinkoon kuivumaan. Nyt on pelittänyt viikon ajan, mutta näytön alanurkassa on edelleen hieman "pirtuhöyryä", joka tuntuu vähenevän. Niinikään kannessa oleva kellonaika on erittäin kauniin oranssi - rapempi kuin uudessa!
- sumpe
Onko kukaan kuullut että kastuneeseen puhelimeen auttaisi kun ruiskuttaa deodoranttia tai vastaavaa? En muista mistä sen itse kuulin,mutta jostain kuitenkin.
Oma puhelimeni ui tänään järvessä kanssani ja ei ole toiminut sen jälkeen, vaikka otin heti akun, sim-kortin ja muistikortin irti ja annoin kuivua auringossa. Mutta ei ole auttanut. Kuitenkin aika tuli terä samsungi että en viitsisi uuttakaan luovuttamatta painua ostamaan.
Ajattelin odotella yön yli ja katsoa mitä puhelin aamulla sanoo,jos ei mitään,kokeilen deodoranttia :D tulen sitten tänne ilmoittamaan auttoiko vai eiAkun irrottaminen ei aina auta, jos vesi on pääsyt tunkeutumaan puhelimen sisälle. Puhelin pitäisi "purkaa" tai edes ottaa kuoret pois.
- Simppailia
vapunen kirjoitti:
Akun irrottaminen ei aina auta, jos vesi on pääsyt tunkeutumaan puhelimen sisälle. Puhelin pitäisi "purkaa" tai edes ottaa kuoret pois.
Mulla on semmonen nokia n70 tippu verkkareitten taskusta ku olin laiturilla nii järveen. Otin pois sit avasin kuoren otin näppäimistön akun ja sim kortin laitoin auringoon kuivuu hyvin pelittää.
Simppailia kirjoitti:
Mulla on semmonen nokia n70 tippu verkkareitten taskusta ku olin laiturilla nii järveen. Otin pois sit avasin kuoren otin näppäimistön akun ja sim kortin laitoin auringoon kuivuu hyvin pelittää.
Vain "Nopea" toiminta voi pelastaa puhelimen, joka ei kestä vettä. Jos sen pudottaa vessanpönttöön.
- 20+18=
vapunen kirjoitti:
Akun irrottaminen ei aina auta, jos vesi on pääsyt tunkeutumaan puhelimen sisälle. Puhelin pitäisi "purkaa" tai edes ottaa kuoret pois.
Tulee mieleen kemian labratyöt jossa liuotinjäämiä haihdutettiin alipaineella. Kun alipainetta oli riittävästi vesikin kiehui. Laittaisin kännykän tällaiseen alipainehaihduttimeen ja hitaasti lisäisin alipainetta. Varmasti kaikki nestemäinen lähtisi kännystä ilman purkamista.
- Saxxa
Näille kalaan, veneelle ja uimarannalle ym. mukana kulkeville puhelimille halvin "henkivakuutus" on tavallinen Minigrip-pussi, suojelee ainakin pahimmilta roiskeilta.
Puhelimille ja muulle elektroniikalle vartavasten tehdyt kelluttavat, vesitiiviit pussit (esim. Aquapac) eivät myöskään ole enää kovin kalliita hankkia.- Nokia N86 8MP
Täältä saa noita aquapaceja alkaen alle 30€. Voisin muuten itsekin harkita tuollaista
- Nokia N86 8MP
Nokia N86 8MP kirjoitti:
Täältä saa noita aquapaceja alkaen alle 30€. Voisin muuten itsekin harkita tuollaista
Siis täältä:
www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=522
unohdin tuon linkin kokonaan edellisestä :D - Saxxa
Nokia N86 8MP kirjoitti:
25-30e on tosiaan pieni hinta kuivasta puhelimesta.
Aquapacillahan on myös takuu. Siitä huolimatta aina ennen uuden pussin käyttöönottoa kannattaa tehdä se "upotustesti" pakkauksen ohjeiden mukaisesti.
Pussia ei kannata tyhjänä säilyttää "tuhannen kurtulla" etteivät saumat suotta käänny mutkalle.
Jos pussi sitten joutuu tosipaikan eteen, se kannattaa kuivata ulkopuolelta ennen avaamista, koska suljinsalpojen osien väliin jää väkisinkin vesipisaroita, jotka voivat sitten livahtaa avatessa pussiin. Jos näin käy, kuivata pussi hyvin ennen säilytystä. - pukin pikku apuri
Saxxa kirjoitti:
25-30e on tosiaan pieni hinta kuivasta puhelimesta.
Aquapacillahan on myös takuu. Siitä huolimatta aina ennen uuden pussin käyttöönottoa kannattaa tehdä se "upotustesti" pakkauksen ohjeiden mukaisesti.
Pussia ei kannata tyhjänä säilyttää "tuhannen kurtulla" etteivät saumat suotta käänny mutkalle.
Jos pussi sitten joutuu tosipaikan eteen, se kannattaa kuivata ulkopuolelta ennen avaamista, koska suljinsalpojen osien väliin jää väkisinkin vesipisaroita, jotka voivat sitten livahtaa avatessa pussiin. Jos näin käy, kuivata pussi hyvin ennen säilytystä.isoveljen kanssa on jo 6 luuria korjattu päivässä kun on ollu uimassa ta i sun muuta missä puhelin kastuu. Ohjeet. Kannet irti, akku irti sim ja muistikortti irti ja uuniin 50 asteeseen. antaa olla niin kauan kun näyttää että on kuiva. mutta älkää kokeilko jos ette tiedä kännyistä mitään tai jos känny on joku 700e arvonen
- Jooseppi2
pukin pikku apuri kirjoitti:
isoveljen kanssa on jo 6 luuria korjattu päivässä kun on ollu uimassa ta i sun muuta missä puhelin kastuu. Ohjeet. Kannet irti, akku irti sim ja muistikortti irti ja uuniin 50 asteeseen. antaa olla niin kauan kun näyttää että on kuiva. mutta älkää kokeilko jos ette tiedä kännyistä mitään tai jos känny on joku 700e arvonen
6 luuria päivässä, kesästä asti! Noin 500 puhelinta! Mikä on onnistumis-%, eli moniko on pelittänyt jatkossa, tai moniko ei vironnut?
- MINÄ!
Jooseppi2 kirjoitti:
6 luuria päivässä, kesästä asti! Noin 500 puhelinta! Mikä on onnistumis-%, eli moniko on pelittänyt jatkossa, tai moniko ei vironnut?
Vanha Nokia 2110i-puhelimeni putosi vessanpyttyyn. Pönttöön tuli särö, puhelin on edelleen kuin uusi.
- hoopeeeq
miten kun pieni tyttäreni kiikutti uuden N8 akvaarioon! =(
ei saa akkua irti!! ????- j000000
saitko puhelimen takkuuseen ?
vai maksoitko ite korjauksen, paljo makso ?
ku kävi nimittäin sama homma =(
- JEES!
Jes, Menin uimaan nokia X3-02 kanssa ja otin sen jälkeen akun sun muut pois ja annoin kuivata. Olin jo ihan epätoivossa. Oli kuivuna päivän sit vetäsin föönillä ja rupes vaa toimii! jes jes jes.
- ...
mulla tippus kans ihan uus apple akvaarioon ja ei toimi enään
- ggggggggggnn
kiva kun nostit taas tän ihanan ketjun
- harrdy
Mulla kävi kännykkä kesällä uimareissulla uimashortsien taskussa :D Purin sen, annoin kuivua ja se on toiminut toistaiseksi (viikon). Liekö suojannut tuo suojakalvo jotenkin, en tiedä: http://designskins.fi/
- Olavi 234rew
Olin syömässä ja vääntämässä torttua vessassa kun kännykkäni tipahti paskan sekaan kuin tikka koloon. Pyyhin sen ja nyt sillä ei voi muuta tehdä kuin jauhaa paskaa.
- toimii!
Kokemusta lötyy märästä puhelimesta täältäkin. Itselläni tippu Nokia C5-03 vesilammikkoon huomasin että puhelin oli tippunut taskusta ja lähdin etsimään sitä. Vähän matkan jälkeen puhelin sitten löytyi sieltä vesilammikosta (oli ollut siellä n.5min.) Saman tien otin akun irti ja kuivattelin sita noin tunnin aluksi ei toiminut, mutta nyt toimii kuin unelma.
- 1319
http://www.hetihuolto.fi/?qa_faqs=samsu...s-ongelmat tossa ensiapu.. ite joudun lähettää huoltoon ku ei ensiapu riittänyt. mut ei se montaa kymppii maksanu
- justforhelp
Tässä on vihjeitä teille jotka tiputatte känykkänne vessanpönttöön tai hanaveteen.
Itselläni on toiminut kun samsung mini tippu vessanpönttöön hupparin taskusta.
Elikä ekaksi ota se kännykkä sieltä pois HETI ! mitä pitempään se siellä on sitä vähemmän mahdollisuutta saada sen toimimaan uudestaan.
Itse asiassa kaikki pitäisi tehd niin nopeasti kuin pystyy ei ole aikaa jäädä ihmettelemään.
Itse toimin näin;
Kännykkä pois
Kuori irti sim-kortti ja akku äkkiä pois,
kuivaa pyyhkellä kaikki mitä pystyt,
ota hiustenkuivaaja ja kuivaa sillä, älä kuitenkaa liian läheltä ja ei liian kuumalla.
Seuraavaksi kääri kännykkä sukkaan tai moneenkin sellaiseen. Itelläni oli kolmet sukat käärittynä anna olla noin 2 h.
Seuraavaksi laita kännykkä riisi kulhon joukkoon ja korkki kiinni kunnolla anna olla noin. päivän.
Tässä vaiheessa voi kokeilla avautuuko ja miten toimii. Itse katsoin ja kyllä se siitä aukeni ja valot ja äänetkin tuli mutta parin minuutin päästä rupesi välkkymään valot ja siihen se sitten sammui. Parin kokeilu kerran jälkeen otin kaikki osat taas pois ja pistin uuniin n. 50 astetta on hyvä itelläni oli hiukan vähemmän.
Annoin ollo n. 20min. Oli kyllä kuuma kun otin pois joten en tiiä oliko liian pitkään. Sitten taas hiusten kuivaaja ja kunnolla kuivailin nyt kyllä ainakin 25 min.
Pari kertaa yritin sitä saaman auki mutta eipä onnistunu no mitä sitten lisää kuivaustaa ja uunin vaan. Kunnes oli ihaaaan kuiva.
Sitten avasin sen tadataaa koko päivän on toimonut täydellisesti. Viestit tulee ja menee perille puhelut onnistuu äänet kuulu valot on jne. Samalla tavalla kuin aikaisemminki näytössä näkyy vielä vettä mutta kun sitä kyselin niiltä joille on käynyt samaten niin sanoivat että jos toimii niin se on tärkein koska se näytön vesi rupee jo parin päivän sisällä haihtumaan pois ja kaskummaa on jo nyt vähentynyt . :))
Tosiaan tämä oli vain vinkki, en ole varma toimiiko kaikkilla. Uunista en osaa sanoa että kannattaako mutta riisi on ehdottamasti toimivaa koska se imee todella hyvin nestettä. Sukka samaten ja moni on saanut myöskin toimimaan juuri sillä hiusten kuivaajalla :))
Ps. Älä luovuta missään vaiheeessa kyllä se vehje toimii ;)) - dani6
miten saisin toimimaan mun nokia c7 kosketus näyttö puhelimen tippu vesi sankkoon menee kyllä päälle mutta ei ota kosketusta oisko kellään mitään vinkkejä?? (:
- -.-
Putsailin tossa hyllyjä ja jokin esine kolahti likaisen veden sekaan. Aattelin, että se oli vaan harja, mutta n. puolen tunnin päästä ronkin sen esineen sieltä ja huomasin, että se oli mun Nokia Lumia 920. VITTU!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839