Osa valmistuu amattiin ja ja osa ylioppilaaksi. Osalla päättyy peruskoulu ja siten uusi vaihe elämässä alkaa.
Näyttäisi siltä että sääkin suosii juhlaväkeä. Olen otettu siitä että minut on kutsuttu nuoren merkittävän päivän juhlaan. Saan olla mukana tavallaan saattamassa nuorta uuteen elämänvaiheeseen ja juhlimaasa jo saavutettua.
Nuorissa on tulevaisuus.
Monelle nuorelle merkittävä päivä tänään
32
370
Vastaukset 32
- Anonyymi00001
Veronmaksajia tarvitaan.
=DW=Ni niinpä.
Ihana katsella nuoria menossa juhliin parhaimpiinsa pukeutuneina ja iloisina kesäloman alkamisesta. Suvivirsi kruunaa loman alun.
Elämä vielä edessä iloineen ja suruineen.
- Anonyymi00002
Uskotaa ja toivotaan hyvää tulevaisuutta jokaiselle.
- Anonyymi00003
Siili25 kirjoitti:
Nimenomaan juurikin näin.
Olen niin mielettömän ylpeä, kun tyttäreni pääsi opiskelemaan poliisiammattikorkeakouluun ensimmäisellä kerralla. Tosin siitä on aikaa pian 7 vuotta. Haaveet toteutui, mistään muusta ammatista ei koskaan puhunut " minusta tulee poliiIsi", luki jokaikisessä päiväkirjassa alakoulusta asti.
Anonyymi00003 kirjoitti:
Olen niin mielettömän ylpeä, kun tyttäreni pääsi opiskelemaan poliisiammattikorkeakouluun ensimmäisellä kerralla. Tosin siitä on aikaa pian 7 vuotta. Haaveet toteutui, mistään muusta ammatista ei koskaan puhunut " minusta tulee poliiIsi", luki jokaikisessä päiväkirjassa alakoulusta asti.
Hyvä että haaveensa toteutui. Moni nuori ei vielä tiedä ammatinvalinnastaanv selkeästi kun opiskelemaan pitää hakeutua. Lieneekö ammatinvaihto nykyisin vaikeampaa kuin aiemmin.
Poliisin ammatista on tullut vaarallisempaa viime aikoina. Ainakin jos ovat kenttätyössä.- Anonyymi00004
Siili25 kirjoitti:
Hyvä että haaveensa toteutui. Moni nuori ei vielä tiedä ammatinvalinnastaanv selkeästi kun opiskelemaan pitää hakeutua. Lieneekö ammatinvaihto nykyisin vaikeampaa kuin aiemmin.
Poliisin ammatista on tullut vaarallisempaa viime aikoina. Ainakin jos ovat kenttätyössä."Poliisin ammatista on tullut vaarallisempaa viime aikoina. Ainakin jos ovat kenttätyössä."
No, onhan poliisin käytössä lamauttimet, pamput, koirat, ym. Hyvin harvoin ovat jalkaisin liikkeellä kaupunkipaikoissakaan. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Meillä miesvaksit protestoi kun ne joutu tekemään töitä joihin naisvaksit ei työn levon tai sairauden takia pystyneet
Onko naispoliiseilla sama tilanne?
Reksi vaksiks ja vaksi reksiks
https://youtu.be/wF1Im_Dc0nQ?is=nTXCTO2Hqh7UjO0o - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Meillä miesvaksit protestoi kun ne joutu tekemään töitä joihin naisvaksit ei työn levon tai sairauden takia pystyneet
Onko naispoliiseilla sama tilanne?
Reksi vaksiks ja vaksi reksiks
https://youtu.be/wF1Im_Dc0nQ?is=nTXCTO2Hqh7UjO0oOn tehtäviä, joissa tarvitaan muutakin kuin voimaa. Usein kun lukee lehtiä, niin mainitaan tutkinnanjohtaja nainen, komisario.
Anonyymi00004 kirjoitti:
"Poliisin ammatista on tullut vaarallisempaa viime aikoina. Ainakin jos ovat kenttätyössä."
No, onhan poliisin käytössä lamauttimet, pamput, koirat, ym. Hyvin harvoin ovat jalkaisin liikkeellä kaupunkipaikoissakaan.Eiköhän he joudu jalkautumaan autoista ulos tehtäviä hoitaessaan. Lamauttimilla, pampuilla tai koirilla ei aina ole merkitystä jos vastassa on joku kahjo aseen kanssa. Ja kaikilla partioilla ei ole koiriakaan.
Väkivalta kaduilla on lisääntynyt ja jopa poliisien maalittaminen. Huumeiden läytön lieveilmiöt ymm- Anonyymi00007
Siili25 kirjoitti:
Poliisin ammatista on tullut vaarallisempaa viime aikoina. Ainakin jos ovat kenttätyössä.Hommat muuttuneet.
Poliisista tulee yleensä mieleen vormupukuinen järjestyspoliisi. Toki niitäkin on. Mutta kaikenlaista rikospoliisia, tietotuvaukkelia, seksirikostutkijaa, nuorisopoliisia, huumepoliisia jne vaikka kuin paljon.
Mun käsittääkseni poliisikoulutukseen kuuluu maijassa istumistakin, mutta sitten erikoistutaan. Lisäks normipoliisillakin on konttorihommansa ja raportoinnit sun muut rutiinit.
Se on monipuolinen ammatti.
=DW= Anonyymi00007 kirjoitti:
Hommat muuttuneet.
Poliisista tulee yleensä mieleen vormupukuinen järjestyspoliisi. Toki niitäkin on. Mutta kaikenlaista rikospoliisia, tietotuvaukkelia, seksirikostutkijaa, nuorisopoliisia, huumepoliisia jne vaikka kuin paljon.
Mun käsittääkseni poliisikoulutukseen kuuluu maijassa istumistakin, mutta sitten erikoistutaan. Lisäks normipoliisillakin on konttorihommansa ja raportoinnit sun muut rutiinit.
Se on monipuolinen ammatti.
=DW=Juu kyllä mutta varmaan harva tehtävä hoidetaan maijassa istuen. Joku kuljettaminen ehkä, tietokoneen käyttö ja tietojen etsiminen. Tietty siirtyminen hälytystehtäville ja yleinen partiointi.
- Anonyymi00008
Tunnen melkoisesti poliiseja, kyllä kaikki ovat terveitä, pitkäikäisiä ja oikeita miehiä. Yhtään en ole tavannut Timo Vornasen tyylistä.
- Anonyymi00009
Työssä sitten oppii vasta kunnolla ammattinsa.
- Anonyymi00010
Siili25 kirjoitti:
Näin on mutta perustaidot pitää saada koulun opetuksesta
Koulutus on nyt puolta pidempi kuin silloin kun se oli vielä ammattikoulu tasoinen. 3 vuotta, joka sisältää vuoden kenttäjakson.
- Anonyymi00017
Siili25 kirjoitti:
Näin on mutta perustaidot pitää saada koulun opetuksesta
Liika teoriaopetus hidastaa oppimista, esim. kieltä opetetaan lukemalla kielioppikirjaa, ei sillä lailla opi käyttämään kieltä. Puhumalla oppii. Hitsaamalla oppii hitsaamaan.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Liika teoriaopetus hidastaa oppimista, esim. kieltä opetetaan lukemalla kielioppikirjaa, ei sillä lailla opi käyttämään kieltä. Puhumalla oppii. Hitsaamalla oppii hitsaamaan.
Joo.
Kuitenkin työelämätaitoja pitää opettaa koulussa alkaen siitä että työpaikalle saavutan silloin kun työvuoro alkaa. Poissaoloista ilmoitetaan. Siellä tehdään muutakin kuin lärätään kännykkää.
Ja kyllä mun mielestä kunkin ammattialan perusasiat kuuluu opettaa koulussa. Sitähän moni yrittäjjä nykyisin valittaa kun nämä koulusta tulevat eivät osaa mitään.
- Anonyymi00011
Makaavat tiellä esteenä,käyttävät huumeita enemmän kuin koskaan suomessa jne tulevaisuus näyttää huolestuttavalta
Aikamoinen yleistys. On myös menestyviä nuoria joilla menee hyvin.
Heille jotka ovat vaarassa luisua sivuraiteille ja syrjäytyä pitäisi kiireesti tehdä jotain.- Anonyymi00012
Poliisit vai ?
- Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Poliisit vai ?
Nykynuoret
Lapsen lapsi pänttää syksyn ylioppilas kirjoituksiin, välissä kesätöihin.
Seurustellut parivuotta, toissa viikolla muuttivat yhteiseen vuokra-asuntoon, tytär laitto äsken viestin ovat tupaan tulijaisilla.Kummmityttö pääsi ylioppilaaksi viime keväänä ja nyt viime vuoden on opiskellut yliopistossa. Tekee opintojen ohella töitä. Kesätyöpaikkakin on.
Vuotta nuorempi poikakaverinsa pääsi tänä keväänä ylioppilaaksi hyvin arvosanoin ja yliopisto-opinnot alkavat kun armeija käydään ensin pois alta. Myös hän on tehnyt töitä nyt kevään aikana.
Asuvat yhteisessä vuokra- asunnossa. Aktiivisia kunnollisia nuoria joilla tavoitteita tulevaisuuteen.- Anonyymi00015
Siili25 kirjoitti:
Kummmityttö pääsi ylioppilaaksi viime keväänä ja nyt viime vuoden on opiskellut yliopistossa. Tekee opintojen ohella töitä. Kesätyöpaikkakin on.
Vuotta nuorempi poikakaverinsa pääsi tänä keväänä ylioppilaaksi hyvin arvosanoin ja yliopisto-opinnot alkavat kun armeija käydään ensin pois alta. Myös hän on tehnyt töitä nyt kevään aikana.
Asuvat yhteisessä vuokra- asunnossa. Aktiivisia kunnollisia nuoria joilla tavoitteita tulevaisuuteen.7v meni maisteritutkinnon suorittamiseen lapseltani. Keikkatyötä ruotsinlaivalla koko ajan.
- Anonyymi00013
Ennen sai töitä kun vain meni kyseleen, nyt ei.
Itse oitää olla aktiivinen, joskin kesätyöpsikat on nyt olleet kiven alla. Heti alkuvuodesta saa laittaa kyselyitä ja vaikka tällä kesätyösetelillä nuorille vähän naureskellaan ainakin minun lähipiiristä pari 16-vuotiasta on saanut jalan yrityksen tai toimijan ovenrakoon ja sitä kautta pitemmänkin työsuhteen ja ainakin merkinnän cv:hen osoitukseksi aktiivisuudesta.
- Anonyymi00014
Siili25 kirjoitti:
Itse oitää olla aktiivinen, joskin kesätyöpsikat on nyt olleet kiven alla. Heti alkuvuodesta saa laittaa kyselyitä ja vaikka tällä kesätyösetelillä nuorille vähän naureskellaan ainakin minun lähipiiristä pari 16-vuotiasta on saanut jalan yrityksen tai toimijan ovenrakoon ja sitä kautta pitemmänkin työsuhteen ja ainakin merkinnän cv:hen osoitukseksi aktiivisuudesta.
Jos omaa rahaa haluaa, moni ei halua kuin lökötellä.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jos omaa rahaa haluaa, moni ei halua kuin lökötellä.
Heitäkin on mutta kuka sen heille mahdollistaa?
- Anonyymi00018
Siili25 kirjoitti:
Heitäkin on mutta kuka sen heille mahdollistaa?
Muut kanssaeläjät.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Muut kanssaeläjät.
Juu ja yhteiskunnan tukiverkosto. Ei tarvitse ottaa vastuuta omasta elannosta jos ei halua. Ja korostan että tähän ryhmään ei lasketa oikeasti työkyvyttömiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405