Yritin etsiä netistä tietoa Haapajärven kummittelutapauksista, mutta sitä löytyi vain hyvin niukasti. Suomen kirjastoseuran artikkelin perusteella Haapajärven kirjastolla asustelee joku viheltelevä ja musisoiva henki. Mika Nikkilä taas on tehnyt podijakson Hotelli Haapajärvestä, ja hänen kirjassaan on omistettu kokonainen luku kyseiselle hotellille. Tässä oikeastaan etsintöjeni tulokset. Siksi haluaisinkin kysyä, että onko sinulla, entinen tai nykyinen haapajärvinen tai Haapajärvellä käynyt, jotain yliluonnolliseksi luokiteltavaa kokemusta Haapajärven seudulta? Tai oletko kuullut sellaisesta joltain toiselta? Entä haluaisitko jakaa sen? Kuulisin todella mielelläni, ja varmasti hyvin moni muukin. Kiitos jo etukäteen! :)
Ps. Vain asiallisia vastauksia, kiitos!
Kummittelua Haapajärvellä
10
516
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Entä liikkuuko haapajärvisten keskuudessa perimätietoa jostain paikasta?
- Anonyymi00002
Jonkun apteekkarin haudalla huhujen mukaan kummittelee. Samoin jollakin vanhalla kyläkoululla. Nämä täysin perimätietoa. Aihepiiri kiinnosta itseänikin ja kirjastotalon historia huomioon ottaen voisi uskoa että siellä kummittelee. Ei muutakun aavedata paikalle.
- Anonyymi00004
Oliko tämä kummitteleva apteekkari Ella Bäck ? Näin olen kuullut.
- Anonyymi00003
Entisessä hotelli- ravintola kantakievarissa on tapahtunut kaikenlaista. Myös pykälöntalo on tuttu näistä asioista.
- Anonyymi00005
Tarkennatko mikä on pykälöntalo?
- Anonyymi00006
Tähän keissiin halutaan selvyyttä lisää!
- Anonyymi00007
Tekoäly kertoo näin:
Haapajärvellä sijaitseva historiallinen Pykälän talo (nykyisin Pykälö) on vanha kulttuurihistoriallinen kohde, joka on nykyisin pääosin tyhjillään. Talo on merkitty peruskartalle jo 1960-luvulla, ja se sijaitsee Korteperän arkeologisella inventointialueella.- Anonyymi00008
Eikös Pykälö ole jossain Nokkouden takana hevon jeerassa? Joskus ajanu Kärsämäen tieltä Pykälön läpi Pyhäjärven tielle, mutta mitään taloa en kyllä ole huomannu siellä.
- Anonyymi00009
Karpalon hautausmaan vieressä olevan kaupunginosan asukkaat ovat kertoneet joitakin kummitustarinoita. Tähän liittyy ainakin sellainen perimätieto, että sinne Karpalosuolle haudattiin aikoinaan sellaiset lapsivainajat, joita ei ollut ehditty kastaa.
Velekaperällä on ainakin yhdessä paikassa kummitellut erään maatilan renki. Kertomuksen mukaan tämän rengin rauhaton henki on vaeltanut talon huoneesta toiseen ennen kuin on kadonnut.
Terveisin.
Elsa-Pekka. - Anonyymi00010
Kumisevan vanhalla koululla kerrotaan kummittelevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493