Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Anonyymi-ap

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.

105

3969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Uhrin omaisille valtavasti voimia!!!! Kellään ei ole oikeutta viedä toisen henkeä!!!!

      • Anonyymi00013

        Oppii olemaan kun selkäänsä saa.
        Kuinkaan ei kuitenkaan käynyt niin miksi tälläinen haloo?
        Vuosi se on seuraavakin.


      • Anonyymi00041

        Oikein monta vuotta näkee kun ymmärtää ettei mene nuorten kanssa päättäreihin.
        Sielä on vaarallista, jos ei teidän kenenkään äidit opettaneet. Kersat kuuluu kotiin perheen pariin. Menkää mökille viettämään päättäreitä ja rakastakaa toisianne.

        Kersat juotetaan omien vanhempien viinoilla känniin..
        Menkää itseenne.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Oikein monta vuotta näkee kun ymmärtää ettei mene nuorten kanssa päättäreihin.
        Sielä on vaarallista, jos ei teidän kenenkään äidit opettaneet. Kersat kuuluu kotiin perheen pariin. Menkää mökille viettämään päättäreitä ja rakastakaa toisianne.

        Kersat juotetaan omien vanhempien viinoilla känniin..
        Menkää itseenne.

        Tämä on totta. Ei ole nössöä olla päihteetön. Itse olen ylpeä,että lapsistani kasvoi raittiita aikuisia.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Oikein monta vuotta näkee kun ymmärtää ettei mene nuorten kanssa päättäreihin.
        Sielä on vaarallista, jos ei teidän kenenkään äidit opettaneet. Kersat kuuluu kotiin perheen pariin. Menkää mökille viettämään päättäreitä ja rakastakaa toisianne.

        Kersat juotetaan omien vanhempien viinoilla känniin..
        Menkää itseenne.

        Kenen mökille?
        Saako teidän mökille tulla?


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Kenen mökille?
        Saako teidän mökille tulla?

        Eikö sulla ole mökkiä ? Onko työpaikkaa ? Meneekö päivät laahustamiseen kaduilla ?


      • Anonyymi00101

        Oi,päiväni on jo luetut,joko nyt alan valmentautua kuolemaani?


      • Anonyymi00125

        Kyllä taidan nähdä enemmän kuin tappaja


    • Anonyymi00002

      Uhrin omaiset: teille valtavasti voimia!!!!!

      • Anonyymi00131

        Muille ei heru empatiaa kuin uhrin läheisille♥️Taivaan Isä siunatkoon uhrin perhettä. Tekijä mädäntyköön aikanaan helvetissä.


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

        Muille ei heru empatiaa kuin uhrin läheisille♥️Taivaan Isä siunatkoon uhrin perhettä. Tekijä mädäntyköön aikanaan helvetissä.

        Ei heru empatiaa myöskään syyttömät maalitauluiksi valinneille, taivaan isä laittaa muiden panettelijatkin tilinteolle vielä....


    • Anonyymi00003

      Eikö kukaan päässyt väliin ? Mitä tuola on tapahtunut ? Järkyttävää.

      • Anonyymi00004

        Nuorison turhautuminen näkyy järjettöminä tekoina.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Nuorison turhautuminen näkyy järjettöminä tekoina.

        Ankeaa


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Nuorison turhautuminen näkyy järjettöminä tekoina.

        Eikö edes älypuhelin auta?


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ankeaa

        Ja ankeammaksi käy,jos luottamme eduskutamme sanaan.


      • Anonyymi00118

        Mihinkä väliin...puukon ja uhrin....? Ei varmaan ollut halukkaita.....


    • Anonyymi00008

      Kiitän Luojaani,että sain töitä kauempaa ja ei tarvitse asua Pieksämäellä.

      • Anonyymi00009

        Niin muuallahan näitä ikäviä tapahtumia ei tapahdu.


      • Anonyymi00016

        Mikiäs oli se eilisen illna Kaivopuiston puukotus Helsingissä?


      • Anonyymi00026

      • Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kaivopuistossa tapahtui koulujen päättäjäisiltana puukotus. Epäilty tekijä on 17-vuotias nuori mies, kerrotaan Helsingin poliisista varhain sunnuntaina.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9f7d3964-18a2-42ee-8e4c-fcdd6aed5e57

        Kaivopuistossa on koulujen päättäjäisiltana enemmän väkeä kuin Pieksämäellä asukkaita.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kaivopuistossa on koulujen päättäjäisiltana enemmän väkeä kuin Pieksämäellä asukkaita.

        Ja kaiken lisäksi vielä keskenkasvuista väkeä, eli nuorisoa.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kaivopuistossa on koulujen päättäjäisiltana enemmän väkeä kuin Pieksämäellä asukkaita.

        Joo, Helsingissä tapahtuu joka ilta 7-10 väkivallantekoa joista noin 1-2 päättyy tappoon.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Joo, Helsingissä tapahtuu joka ilta 7-10 väkivallantekoa joista noin 1-2 päättyy tappoon.

        Epäilen.......


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Niin muuallahan näitä ikäviä tapahtumia ei tapahdu.

        Niin .Nuhteettomien paikka ei ole Peksämäellä.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Epäilen.......

        Köyhäkin jotakin oppii.


    • Anonyymi00011

      Lääkärikopteri laskeutui hiekanpään pallokentälle myöhään illalla.

    • Anonyymi00012

      Kaikki tietää nimikirjaimet, mutta kukaan ei osaa sanoa oikeaa nimeä

      • Anonyymi00027

        Kiitos


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kiitos

        Ole hyvä


    • Anonyymi00017

      Poliisikoira tutki tänään päivällä Heikinlammen esiintymislavan ympäristössä pusikkoja.

      • Anonyymi00055

        Onkohan tekoase yhä kateissa?


    • Anonyymi00018

      Lopettakaa tuo arvausleikki. Tekijän nimi tänne.

    • Anonyymi00020

      Kuka otettiin kiinni teon jälkeen? Se ei liene salaista tietoa ja silminnäkijöitä paljon

    • Anonyymi00024

      Tunsiko epäilty ja tekijä toisensa entuudestaan?

    • Anonyymi00025

      Onko tietoa liittyvätkö huumeet asiaan

    • Anonyymi00030

      kyllä tänään lapsi koulussa kasvaa

      • Anonyymi00106

        Niin.Mitä nuorena oppii sitä vanhana katuu.


    • Anonyymi00032

      lapsi kasvaa koulussa ja jos ei kouluun menee, pääsee lastensuojeluun

      • Anonyymi00034

        Kyllä sieltä koulusta saa olla paljon pois ennenkuin mikään lastensuojelu tulee kuvaan.


      • Anonyymi00112

        "lapsi kasvaa koulussa ja jos ei kouluun menee, pääsee lastensuojeluun"

        Väärin.
        Koulussa opetetaan, ei kasvateta.


    • Anonyymi00044

      Mitä helvettiä haukutte täällä muiden perheitä. Se ei ole vanhemmista kiinni eikä oloista minkälaisen teon ihminen tekee. TEOT OVAT PAHOJA EI IHMINEN.

      • Anonyymi00049

        Itse oon itseni sijainen


      • Anonyymi00054

        Paha ihminen tekee pahoja tekoja, hyvä tekee hyviä !

        Kuulitko ensimmäistä kertaa häh .


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Paha ihminen tekee pahoja tekoja, hyvä tekee hyviä !

        Kuulitko ensimmäistä kertaa häh .

        KOIRAT HAUKKUU AINA MUTTA KARAVAANI KULKEE.


      • Anonyymi00099

        Kyllä tämä puukottaja on rikollinen , paatunut. K kaupassa käynyt uhkailee myyjiä sun muuta. Ei ihan terve.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        KOIRAT HAUKKUU AINA MUTTA KARAVAANI KULKEE.

        Niin.Teillä tiettömillä.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Kyllä tämä puukottaja on rikollinen , paatunut. K kaupassa käynyt uhkailee myyjiä sun muuta. Ei ihan terve.

        No mitenkä uhri...oliko puhdas pulmunen.....?


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Niin.Teillä tiettömillä.

        Niin ne huonosti kohdellut koirat haukkuu


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Niin ne huonosti kohdellut koirat haukkuu

        ja huonosti käyttäytyvät ihmiset


      • Anonyymi00135
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Paha ihminen tekee pahoja tekoja, hyvä tekee hyviä !

        Kuulitko ensimmäistä kertaa häh .

        "Paha ihminen tekee pahoja tekoja, hyvä tekee hyviä !"

        Ja jotta saadaan hyvä ihminen tekemään pahoja tekoja, tarvitaan siihen uskonto!


      • Anonyymi00136

        No jos isästä kiinni niin luulisi äidin sen verran ajattelevan lasten parasta, että olisi jo vuosia sitten nostanut kytkintä lasten kanssa. Ettei olisi mukulat jääneet huonoille vaikutuksille alttiiksi.... Kyllä se lasten kasvatus vain vanhempien yhteispeliä on.... ja sattuuhan sitä paremmissakin piireissä ja perheissä .. ei vanhempien syyllistäminen saa tehtyä tekemättömäksi.... raskasta tämä on varmasti joka osapuolelle...


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

        No jos isästä kiinni niin luulisi äidin sen verran ajattelevan lasten parasta, että olisi jo vuosia sitten nostanut kytkintä lasten kanssa. Ettei olisi mukulat jääneet huonoille vaikutuksille alttiiksi.... Kyllä se lasten kasvatus vain vanhempien yhteispeliä on.... ja sattuuhan sitä paremmissakin piireissä ja perheissä .. ei vanhempien syyllistäminen saa tehtyä tekemättömäksi.... raskasta tämä on varmasti joka osapuolelle...

        Meidän kommentoijien syytä muistaa ,että ei kaikki ns "huonoista perheistä" ja kasvuolosuhteista tulevat tee henkirikoksia tai vastaavasti yhteiskuntakelpoisten perheiden ja työssäkäyvien lapsista ei aina tule kunnon kansalaisia. Ei voi yleistää.
        Vaikka nyt tässä tapauksessa kasvatus mennyt mitä ilmeisemmin pieleen ja esimerkki on voinut olla haitallinen niin nuori AIKUINEN kuitenkin itse päätti tehdä mitä teki.


    • Anonyymi00060

      kaikki puolukkaan ja uudet tilalle.

      miksi äänestäisin ketään hah, en alennu sellaiseen.

      mutta kansahan rakastaa roistoja ja naiset jännämiehiä.

    • Anonyymi00061

      Mitä on normaali kotikasvatus

      • Anonyymi00076

        Rajat pennuille,,,


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Rajat pennuille,,,

        Pennut rajalle!


    • Anonyymi00066

      Normaali arki on nuorelle hyväksi. Jättäkää viher öyhötys vähemmälle niin ei tule ilmastoahdistusta ja vasemmisto öyhötys pois niin ihmisestä ei tule vihaista ja katkeraa aktivistia.
      Ihan normaali perus arki niin lapsesi saa hyvän kasvatuksen turvallisessa ympäristössä.

      • Anonyymi00069

        Politiikka ei ole tosiaan suurimmassa osassa perheitä arkipäivää.
        Teillä osalla se menee aivan yli.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Politiikka ei ole tosiaan suurimmassa osassa perheitä arkipäivää.
        Teillä osalla se menee aivan yli.

        Itse ovat perheettömiä, mistäpä tietäisivätkään. Kaikki päivät koostuu öyhöttämisestä jossa vastustetaan kaikkea fiksuakin mitä toiset edustajat-puolueet ehdottaa.
        Vääräleukoja vastarannankiiskejä.


      • Anonyymi00078

        Eiköhän tuo ahdistus ole jotain ihan muuta kuin ilmastoahdistusta vaikka kyllä kai sitä ilmastoahdistusta on jo suurissa metropoleissa kun ei meinaa pystyä hengittämään kun ilmanlatu niin huono.


    • Anonyymi00072

      Ei lasten suojelu, kriisipuhelimet tai muu julkinen palvelu saa kehityssuuntaa korjattua. En sano etteivätkö ne olisi tarpeen, mutta vastuu on vanhemmilla millaisia nuoria aikuisia kasvaa. Jos vanhempien elämä on sitä sun tätä, niin lapsista tulee yleensä (ei aina) samanlaisia jos ei huumeiden takia vielä pahempia.

      Lapsena pitää olla selkeät rajat, turvallinen koti jonne voi tulla vaikka olisi vähän törttöilty ja hyväksyntää ja kannustusta.

      • Anonyymi00077

        No,ei se päänsilittelyllä parane jos törtteilee.


      • Anonyymi00139

        Juurikin näin. Meillä ei ollut rikkauksia,mutta lapset sai olla lapsia,terveitä harrastuksia. Tuli kunnon kansalaisia.


    • Anonyymi00073

      Lapsi ja nuori tarvitsee kasvaakseen terveille elämäntavoille, niin kouluissa kuin kotonakin rajat, kuinka toimia eri elämäntilanteissa.

      • Anonyymi00074

        Nykyään on sitä loputonta ymmärtämistä. Kukaan ei laita sitä rajaa, että tästä et mene yli.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Nykyään on sitä loputonta ymmärtämistä. Kukaan ei laita sitä rajaa, että tästä et mene yli.

        Just näin. Persujen raja aidat on samaa kategoriaa!! ei pysy kukaan rajalla!! Kaikki menee läpi!!


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Just näin. Persujen raja aidat on samaa kategoriaa!! ei pysy kukaan rajalla!! Kaikki menee läpi!!

        persut on rasismi valehtelee ja köyhistää,

        siksi pahuutta tapahtuu


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        persut on rasismi valehtelee ja köyhistää,

        siksi pahuutta tapahtuu

        Vihreät velkaannuttaa yhteiskuntaa utopisilla maailman parannushaaveilla. Ukrainan rintamalla olisi opittavaa heille ihmisyyden ihanteille maailman parantamisista. Luonto- ja ilmasto ei ole heitä valjastanut edustajakseen. Lähtökohaisesti ajatuksena olla luomakunnan herra, on mahdottomuus vihreille.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Nykyään on sitä loputonta ymmärtämistä. Kukaan ei laita sitä rajaa, että tästä et mene yli.

        Vihervasemmistolainen aate ymmärtää ja suvaitsee kaikkea.
        Se on nykypäivän normaali. Emmehän me voi, täytyy hyväksyä
        eri kultturit, tuleeko mainehaitta, kärsiikö suosio somessa, ym.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Vihreät velkaannuttaa yhteiskuntaa utopisilla maailman parannushaaveilla. Ukrainan rintamalla olisi opittavaa heille ihmisyyden ihanteille maailman parantamisista. Luonto- ja ilmasto ei ole heitä valjastanut edustajakseen. Lähtökohaisesti ajatuksena olla luomakunnan herra, on mahdottomuus vihreille.

        Kokoomus, SDP ja Pipa vie Pieksämäen kehityksen nousuun.
        Kannattivat hallituksessa kannatetaan kuktamunia munia munia munivan tuulivoivala puiston rakentamista.. Kun kaava vahvistetaan valtuustossa vankilan minimaalinen datakeskus hanke ajetaan alas.
        Pieksämäen aluelämpö korvataan datakeskuksen lämmöllä ja Veden biojäte voimalaitoksella.
        Kaupunginhallitus kannattaa seksuaalista vapautta pride hengessä ja lapsettomuutta parisuhteissa. Lapsia saa tarvittaessa Asiasta.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Kokoomus, SDP ja Pipa vie Pieksämäen kehityksen nousuun.
        Kannattivat hallituksessa kannatetaan kuktamunia munia munia munivan tuulivoivala puiston rakentamista.. Kun kaava vahvistetaan valtuustossa vankilan minimaalinen datakeskus hanke ajetaan alas.
        Pieksämäen aluelämpö korvataan datakeskuksen lämmöllä ja Veden biojäte voimalaitoksella.
        Kaupunginhallitus kannattaa seksuaalista vapautta pride hengessä ja lapsettomuutta parisuhteissa. Lapsia saa tarvittaessa Asiasta.

        Taidat jo pyöriä tuulimyllyn siivessä!

        No Siinä päivetyt joka puolelta!


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Taidat jo pyöriä tuulimyllyn siivessä!

        No Siinä päivetyt joka puolelta!

        Mahtavasti sanottu, nauroin! :D


    • Anonyymi00095

      Ei nykyään kannata lapsia tehdä kun niistä tulle pukottajalla kaikista. En susittele

      • Anonyymi00097

        Ei minun lapsista tullut ,eivät edes päihteitä käytä.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Ei minun lapsista tullut ,eivät edes päihteitä käytä.

        Yhteiskuntakelpoisuus pitää itse ansaita, eikä lähteä pahantekijöiden houkutuksiin.


      • Anonyymi00110

        Niistä vain "tulee"?


      • Anonyymi00117

        Kukaan normaali ihminen ei puukota tai muullakaan tavalla tapa. Se on joko psykopaatti tai sitten huumeita vetänyt kuka kykenee viemään toiselta elämän. Itselläni sanonta Ei haukku haavaa tee eli mieluummin vaikka hauku toista kuin menet kiinni fyysisesti. Ja oma periaatteeni on,että ketään kohti en hyökkää,mutta jos joku käy minuun kiinni, varmasti puolustaudun!


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Ei minun lapsista tullut ,eivät edes päihteitä käytä.

        Ainakaan sinun nähden.....🤣🤣🤣


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        Ainakaan sinun nähden.....🤣🤣🤣

        Eivät pidä päihteistä. Kuten en itsekään. Miksi ihmiset ei kestä elämää selvänä?


    • Anonyymi00111

      Kotikasvatus lähtee siitä että toistaa lapselle aina tarvittaessa alta 3-vuotiaasta alkaen että KÄYTTÄYDY toiselle kuten haluaisit hänen käyttäytyvän sulle.

      Murrosiässä sanoo että "mukavien pellejen" kanssa ei kannata seurustella, vain lyhyesti morjestaa ohikulkiessaan.

      Vaatii kotiintuloajat.
      Vaikka ulkona yöllä menisi kuinka mukavasti, siellä on kuitenkin sitä alempi tasoista porukkaa joka vaikuttaa alitajunnan kautta nuoren elämään.
      Jos nuorelle tulee huono aika, voi alkaa käyttäytymään kuten ne heikommat joskus 5v sitten.

      Meillä harrastettiin joukkuelajeja, jalkkis, koris, jääkiekko, ei mitään pienryhmiä, nyrkkeilyä, tms.

      Tulos on nähty, kaikki ovat yli 40v on töitä , on rakkaus ja kaikki lapset rippikoulun käyneet.

      Kaikki alkaa 2,5 v päiväkodissa ja ne murrosiän kotiintuloajat ovat tärkeintä.
      Meillä ei ole huudettu lapsille kun kerran.
      Koskaan ei ole kuritettu, muuta kuin paljon puhumalla.

      • Anonyymi00114

        kun huusin, sen jälkeen itkin.
        ja opin.


    • Anonyymi00116

      Järkevintä olisi kasvattaa lapset muualla kuin sairaassa kaupungissa nimeltä Pieksämäki.

      • Anonyymi00123

        Ei pieksämäkisiä muualle huolita.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Ei pieksämäkisiä muualle huolita.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00123 kirjoitti:

        Ei pieksämäkisiä muualle huolita.

        Miten niin ei huolita, ei isoissa kaupungeissa kukaan kysele Mistä olet kotoisin. Töiden perässä kannattaa muuttaa tai opiskelemaan.


    • Anonyymi00122

      Minulla oli hyvä kotikasvatus mutta alkoholin vuoksi tein virheen koska jouduin käräjille. Riehuminen aloitus ei ollut minun syyni mitta todista todisti väärin.
      Sain poliisilta ja tuomarilta ja varsinkin tuomarilta sellaiset, mielestäni tarpeettomat haukut jotka jäi mieleen ja se sai minut kapinoimaan lisää. Katkeroiduin tuomarin haukkumisesta ja siitä lähti minun rikoskierre, puukotukset yms.
      Nuoren miehen mieleen jäi se kun tuomari haukkui minua kaikkien lautamiesten edessä, lautamiehinä oli myös tuttujakin. En olisi katkeroitunut siitä että minua syytettiin vaikka tappelun aloittaja oli ihan toinen henkilö. Olisin hyväksynyt tuomion koska jatkoin tappelua ja sillä siisti mutta tuomari oli se joka sai minut katkeroitumaan.

      • Anonyymi00129

        Milloin tämä oli suurinpiirtein?


    • Anonyymi00142

      VAPIKSEN MARIA H JA HENKAN MARIKA MYÖS LOPETTAKAA TURHA PASKAN PUHUMINEN TOINEN EI OMISTA PERHETTÄ JA TOISEN PERHEESTÄ EN EES KEHTAA MITÄÄN SANOA KYLLÄ KOTIKASVATUKSESSA ON AINAKIN OPITTU JUOPOTTELU JA KAVALLUKSET KEHITYSVAMMAISILTA JA MUUTA MUKAVAA PARAS PUHUMAAN MITEN KOTOA KASVATUS VAIKUTTAA MITÄ IHMISET TEKEE,TEIDÄN LASTEN AIKUISUUTTA ODOTTAESSA SITTEN.....

    • Anonyymi00146

      Mä nyt kommentoin tähän ihan yleisellä tasolla, en siis tähän tapaukseen.

      Jos tämä suuntaus meinataan saada muuttumaan, niin meidän pitää ihan yhteiskuntanakin ottaa vastuuta. Ei se, että syyllistetään koulua, kotia, kavereita, hallitusta ymv valitettavasti toimi. Sivusta sitten on helppo tuomita joku taho. Sitä ihan jokainen voi miettiä mielessään, että mitä hyvää sinä voit tuoda tähän yhteiskuntaan. Miten saat tästä sellaisen paikan, että täällä on hyvä lasten, aikuisten ja vanhusten elää. Hyvillä teoilla hyvä kasvaa. Jos ihan vaikka kiitos sanoisit, kysyt joskus, että voitko auttaa ymv. Hyvähän täällä netissä on huudella, mutta ohi kävellään, vaikka esim ambulanssi pitäisi jollekin tilata. Kyllä Suomen kansa voisi alkaa ottamaan vastuuta tästä valtiosta ja meillä on valta luoda hyvää ympärille joten miksi odotetaan, että joku hallitus hoitaa kaikki hommat. Ei ole kovin tyylikästä olla kuulokkeet korvilla omassa maailmassaan sulkeutuneena ja sitten lukea iltasanomista tmv..... ja tulla tänne selittämään, kun itse osallistuu sen ummehtuneen ilmapiirin luomiseen ihan joka päivä. Välillä tuntuu sille, että Suomesta on tullut aikuisten kakaroiden valtio, missä jotkut ihmiset ei opi missään vaiheessa ottamaan vastuuta ja käyttäytymään aikuismaisesti. Näitä vetelyksiä sitten paapotaan, vaikka jokaisen täysi-ikäisen pitäisi itse ottaa omasta elämästään ja ympäristöstään vastuuta.

      • Anonyymi00147

        Minä, minä ja mun, mun.

        Kysykääpä siltä naapurilta, että mitä kuuluu?!?


      • Anonyymi00148

        Kyllä minä elän omaa elämääni rauhassa. Pidän huolta omista asioista, joihin ei kuulu rikollisuus. Ei minun tarvitse uhrata energiaa muiden ongelmiin.


    • Anonyymi00153

      Meillä oli aika vaatimaton lapsuus ,olin koulukiusattukin,mutta en anna niiden asioiden vaikuttaa. Olen nyt keski ikäinen ja ajat sitten tajusin,että olen oman onneni seppä. Teen mukavia asioita elämässä ,en käytä päihteitä. Myös pienet piirit ystävien suhteen. Ei lähde turhiin jaappamisiin mukaan. Näin on helppoa ja kivaa elää. Mutta uhrin omaisille osanotot.

    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      115
      4392
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3190
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1453
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

      Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1316
    5. Odotatko vielä vastausta...

      Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      92
      858
    6. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

      on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

      Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      693
    8. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

      Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      653
    10. Ehkä se on niin

      Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe