Miksi kirjoittaa jukkisista tai yksityisistä ihmisista pahaa?
Onko arvosteltavien elämä huonompaa vai parempaa kuin arvostelijan?
Usein panetteluissa vedotaan luettuihin tietoihin. Yksi lisätty oma väärä sana tai lause johtaa luetun väärään tulkintaan.
Miksi muistella vanhoja kiistoja pahalla, miksi ei voi unohtaa ja antaa anteeksi?
Oppia ikä kaikki sanotaa?
Kehittyykö ihminen vuosien myötä, vai kokemusten, erehdysten ja oivallusten kautta.
"Vanheneminen on siirtymistä intohimosta myötätuntoon."
Kirjailija Albert Camus
Keskity hyvään!
57
338
Vastaukset
Nyt vaatii pienen miettimisen, kuinka vastaisin sinulle noihin kysymyksiisi.
Haluan kuulla sinun kuulumisesi mielenkiinnolla ja vaikka et sitä huomaa, tunnen olevani hieman "Kainuulaine" ja ymmärrän osin sinua.
Onhan se hieman harmi, että nämä vanhat mielipiteet kummittelee täällä edelleen, mutta ainakin minä olen muuttunut paljon, enkä enää kirjoittaisi sitä, jossa arvostelin sinun "Löhöävän" Nojatuoliin ja mitä siitä seuraas´?Tunnet olevasi osin kainuulainen, ja ymmärtäväsi minua.
Kainuulaisia kuvataan omaperäisinä, vaatimattomina, puheliaina, sosiaalisina ja sisukkaina ihmisinä.
Vaatimattomuus no, jaa.
Kainuulaiseen ihmiskuvaan liittyy myös tietynlainen köyhyys.
Kainuulaisten kotiseuturakkaus on vahvaa. Kainuulainen haluaa asua kotiseudullaan ja palata sinne, jos vain mahdollisuudet siihen löytyvät.
Mieheni on juurtunut kainuuseen, kuin myös minäkin.
Löysitkö yhteisiä juuria? Mistä päin olet itse kotoisin, oletko palannut juurillesi? Oletko tyytyväinen elämääsi?korpikirjailija kirjoitti:
Tunnet olevasi osin kainuulainen, ja ymmärtäväsi minua.
Kainuulaisia kuvataan omaperäisinä, vaatimattomina, puheliaina, sosiaalisina ja sisukkaina ihmisinä.
Vaatimattomuus no, jaa.
Kainuulaiseen ihmiskuvaan liittyy myös tietynlainen köyhyys.
Kainuulaisten kotiseuturakkaus on vahvaa. Kainuulainen haluaa asua kotiseudullaan ja palata sinne, jos vain mahdollisuudet siihen löytyvät.
Mieheni on juurtunut kainuuseen, kuin myös minäkin.
Löysitkö yhteisiä juuria? Mistä päin olet itse kotoisin, oletko palannut juurillesi? Oletko tyytyväinen elämääsi?Olen tyytyväinen elämääni ja olen kotoisin Pohjoiskarjalasta, josta muutin Hesaan jo ekakerran 11-v, jolloin olin tätini järjestämässä "lapsenlika" hommissa, tosin vain hetken.
Kävin sitten kouluani loppuun Kiteellä, mutta rippikoulun kävin Herttoniemen kirkossa ja muut opinnot Hesassa.
Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.- Anonyymi00016UUSI
Kristiina23 kirjoitti:
Olen tyytyväinen elämääni ja olen kotoisin Pohjoiskarjalasta, josta muutin Hesaan jo ekakerran 11-v, jolloin olin tätini järjestämässä "lapsenlika" hommissa, tosin vain hetken.
Kävin sitten kouluani loppuun Kiteellä, mutta rippikoulun kävin Herttoniemen kirkossa ja muut opinnot Hesassa.
Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.Kristiina23
"Johanneksen kirkossa on vihitty ja 58-v ehdimme olla, kunnes mieheni sanojesi mukaan "jouti pois kuleksimista", joten kiitos siitä mielipiteestäsi.
Aika outo tapa kirjoittaa.
Ensin mainitaan, että henkilö on muuttunut.
Sitten muistaa ikivanhan lausahduken vuosien takaa, mitä Korppis on tokaissut.
Eikö ne vanhat asiat todellakaan vaivu unholaan.
Muuten, rumasti sanottu tuo Korppikselta.
Enpäs ole ennen kuullut.
- Anonyymi00001UUSI
Aika monella on halu löytää haastetta kirjoitukseen, provosoida. Jos kaikki vain kertoisivat julkisuudessa olevista henkilöistä hyvää, ketju jäisi aloitukseen ja muutamaan kannanottoon.
Mutta odotahan kun kirjoittaa yhden poikkipuolisen sanan, johan tulee pitkä ketju. Siinä saan oikein purkaa kaiken myrkyn sisuksistaan kirjoitukseen.
Ykkösen Itse asiassa- tv-ohjelmassa haastateltiin filosofi Timo Airaksista. Hän sanoi että filosofi ei koskaan ole toisen filosofin kanssa samaa mieltä, vaan vastaus alkaa: Onhan se niinkin Mutta...
On sitten ihmisiä, jotka panevat hanttiin vaikka sanoisi mitä, aina on joku vastaväite, aika outoja. En tiedä mitä heidän sielussaan liikkuu, asuuko peräti piru. Yhdessä ryhmässä joissa liikun, on yksi sellainen. Hän on rasittava.- Anonyymi00002UUSI
Niin, tuon pitkän "sivulauseen" myötä tarkoitin sanoa, että En tiedä, miksi ihmiset....
Tuo on totta, mitä kirjoitit. Provosointi saa aikaan kiivaita keskusteluita, mutta ihmettelen mikä ärsyttää ja saa kommentoimaan ilkeästi jos kirjoittaa elämän tapahtumista asiallisesti, osoittaa tyytyväisyyttä ja kiitollisuutta elämästään.
No, lähden kohta purkamaan paljon aikaani vienyttä taidenäyttelyäni. Olen hyvilläni saamastani kokemuksesta se on auttanut minua ymmärtämään vastakohtaisia- ja samanhenkisiä ihmisiä.
Ei ole pahuutta ensin on lähdettävä itsestä.- Anonyymi00041UUSI
korpikirjailija kirjoitti:
Tuo on totta, mitä kirjoitit. Provosointi saa aikaan kiivaita keskusteluita, mutta ihmettelen mikä ärsyttää ja saa kommentoimaan ilkeästi jos kirjoittaa elämän tapahtumista asiallisesti, osoittaa tyytyväisyyttä ja kiitollisuutta elämästään.
No, lähden kohta purkamaan paljon aikaani vienyttä taidenäyttelyäni. Olen hyvilläni saamastani kokemuksesta se on auttanut minua ymmärtämään vastakohtaisia- ja samanhenkisiä ihmisiä.
Ei ole pahuutta ensin on lähdettävä itsestä.Itsesi kehumista sinun "kiitollisuutesi" on. Olen niin kiitollinen, kun minusta tuli Suuri Taiteilija.
- Anonyymi00003UUSI
Osoitatko sanasi palomalle?
Hän sanoi, että poliitikkoja saa haukkua.
Ja niin hän tekikin.Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.- Anonyymi00004UUSI
Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Tellukkaa minäkin olen kaipaillut ja tekee pahaa nuo parin tyypin puheet ja karman lanhetukset.
Amalla on aloituksia palstalla. - Anonyymi00005UUSI
Sanoma oli kaikille suunnattu. Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. Vaikeeta se lie kun sanomisia vedetään esiin kuolleiden ruumiidenkin yli.
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.No, en muistele vanhoja.
Paloma kirjoitti kommenttinsa eilen.
Hän on aika suvaitsematon ihminen.
Suvaitsee vain heitä, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
No, en muistele vanhoja.
Paloma kirjoitti kommenttinsa eilen.
Hän on aika suvaitsematon ihminen.
Suvaitsee vain heitä, jotka ovat hänen kanssaan samaa mieltä.Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
Näkyykö IP?😅
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sama henkilö taidat olla kaikkien nimimerkkien takana!
En ole kirjoittanut koskaan kirjautuneena enkä nimimerkillä.
Mietinkin tässä, että voisin keksiä itselleni nimimerkin. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
En ole kirjoittanut koskaan kirjautuneena enkä nimimerkillä.
Mietinkin tässä, että voisin keksiä itselleni nimimerkin.Nora
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.- Anonyymi00017UUSI
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?."Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Palomalla on tapana kommentoida heti, ja pieleen meneen.
Voisi pikkusen hengähtää ja vasta sitten kirjoittaa.
Eikä aina silloinkaan kannattaisi. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näkyykö IP?😅
Älä leikilläskään enää mainitse sitä IPtä
Antaa mennä muistojen joukkoon. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Eikä aina silloinkaan kannattaisi.Sun kantsii kuitenkin hoidella ja miettiä vain omat kommentointisi.
- Anonyymi00023UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Mitä tulee viimeiseen kappaleesi niin taitaapa olla taas vain sinun keksimääsi.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mitä tulee viimeiseen kappaleesi niin taitaapa olla taas vain sinun keksimääsi.
En ollut paikalla, mutta muistelen lukeneeni että 14 teini-ikäistä tyttölasta kertoi Ville-sedän epäasiallisesta käyttäytymisestä heitä kohtaan.
- Anonyymi00024UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
En ollut paikalla, mutta muistelen lukeneeni että 14 teini-ikäistä tyttölasta kertoi Ville-sedän epäasiallisesta käyttäytymisestä heitä kohtaan.
Eihän tuosta ollut kyse tuossa. Etkö osaa edes omaa tekstiäsi lukea?
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sun kantsii kuitenkin hoidella ja miettiä vain omat kommentointisi.
Joo olen sitä mieltä, että Wille avasi koko kansalle kesän. Laulamalla puhtaasti Suvivirren, säestämättä.
Antaa vanhojen asioiden olla.
Yritetään rakentaa uutta vanhoille raunioille. Suomi tarvitsee uutta verta uusiin innovaatioihin.
Nuoria miehiä ja naisia tarvitaan.
Tietoa ja taitoa varmasti riittää.
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Joo olen sitä mieltä, että Wille avasi koko kansalle kesän. Laulamalla puhtaasti Suvivirren, säestämättä.
Yritetään rakentaa uutta vanhoille raunioille. Suomi tarvitsee uutta verta uusiin innovaatioihin.
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa.Willeä ei tarvita.
- Anonyymi00029UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Muistat aivan oikein ja Willen tavat olivat olleet kokoomuksen salaisuus.
Maksettiinko vai uhkailtiinko ne 14 hiljaisiksi ? - Anonyymi00042UUSI
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.Kommentistasi huomaa, ettet lue koskaan kenenkään muitten kommentteja.
Luettelet vain omia "saavutuksiasi" itseäsi kehuaksesi. - Anonyymi00043UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Vastaan nyt vain Sinulle ; ei kommenttini Rydmanista ei ollut mitenkään valittu. Aika spontaani ilmaisu miehistä jotka lähentelevät pikkutyttöjä ja tarjoavat heille aljoholia. Minulla on erittäin alhainen sietokyky pikkutyttöjen taputtelijoihin.
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Juuri poliitikkoja, jotka ovat päässeet korkeaan asemaansa äänestäjien ansiosta
on syytä erikoisesti kritisoida. - Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Paloman kommetit olivat huonosti valittuja. Unohtakaa vanhat sanomiset ja uutiset. "
Eikä aina silloinkaan kannattaisi.Mikä tuokin pösilö kainuusta on sanomaan kenen kommentit on "huonosti
valittuja" ? - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Pidetään kyvykkään ihmiset Suomessa.Se on laskelmoiva liero eikä mikään "kesänavaaja".
- Anonyymi00046UUSI
Olen miettinyt Amaa vieläkö elää, samoin Tellua onko vielä elossa?.... vanhat sanomiset - sinun ja paloman - pitäisi unohtaa ?
- Anonyymi00047UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
En kuitenkaan halua jatkaa keskustelua aiheesta, koska monilla tuntuu olevan sellaine käsitys että poliitikoille ei voi asettaa vaatimuksia moraalista, on parempi hyssytellä ja varoa sanojaan.Olen samaa mieltä. Ainakin 2 x tyttöjä vanhempi tyttöjen klähmijä - setämies -
ei voi ikinä saada hyväksyntääni.
Nimenomaan poliitikoilta saa vaatia korkeaa moraalia ja heitä saa arvostella.
- Anonyymi00009UUSI
Taas on 2 julkkista kuollut:
Jutta Zilliacus (Rkp), 100 v.
Esa Pulliainen (Agents), 69 v.
Rauha heille.- Anonyymi00010UUSI
Lenita se vaan porskuttaa, mutta vetäytyi julkisuudesta.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Lenita se vaan porskuttaa, mutta vetäytyi julkisuudesta.
Tosiaan. Kuinkahan se täti jakselee? No, mitäpä se meille kuuluu.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tosiaan. Kuinkahan se täti jakselee? No, mitäpä se meille kuuluu.
Tuli mieleen Teija Sopanen. Etsin netistä ja on kuollut jo v. 2011.
- Anonyymi00022UUSI
Ostin 70-luvulla LPn kun se ilmestyi, Tuomari Nurmio ja Köyhien Ytävät. Pulliainen on kitaristina siinä, tosi klassikko.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ostin 70-luvulla LPn kun se ilmestyi, Tuomari Nurmio ja Köyhien Ytävät. Pulliainen on kitaristina siinä, tosi klassikko.
Olen kuunnellut häntä live-keikoilla aika monta kertaa. Kuunnellut, ihastellut ja ihmetellyt. Surullista, että kitara lakkasi soimasta. Tai no, ehkä se soi paremmin taivaan kotona.
- Anonyymi00011UUSI
Minkäs ihminen luonteelleen voi.
- Anonyymi00019UUSI
Luonnetta voi koulia. Tai ainakin tapojaan, ajatteluaan, asenteitaan ... voi pohtia ja koettaa muuttaa paremmiksi / positiivisemmiksi. Olet sellainen, kuin miksi omat ajatuksesi sinut tekevät.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Luonnetta voi koulia. Tai ainakin tapojaan, ajatteluaan, asenteitaan ... voi pohtia ja koettaa muuttaa paremmiksi / positiivisemmiksi. Olet sellainen, kuin miksi omat ajatuksesi sinut tekevät.
Hieno kommentti, varsinkin tuo viimeinen lause.
Oli vauhdikas toukokuu. Joka päivä olen ottanut ettoset päivällisen jälkeen, niin nytkin.
Purin näyttelyn, auto oli lastattu täyteen tavaraa kun ajelin mökille. Palautin keramiikkajäniksen pihlajan viereen kannon nokkaa, maahiset portaille, sammakon kanssa. Taulut jäi vielä asettamatta paikoilleen pitkin pirttiä, ehkäpä huomenna saavat paikkansa kun nyt vihdoin ja viimein pääsen aloittamaan mökkikesää.
Kotiin tyhjensin loppulastin, suihkulähde jäi puutarhaan, korppikotka on vielä possun ja kilpikonnan kanssa pehmusten keskellä Rustan isoissa kasseissa.
Taiteilija Sivellin pääsi oman kotitalon ateljeseen väliaikaisesta porrasterassi- ateljeestaan.
Ystävystyin yhteen taiteilijanaiseen, meillä oli paljon yhteistä. Hänen kanssa suunnittelimme mm. nukkekotinäyttelyä.
Hurjan hauskoja mielikuvitusleikkeja syntyi näyttelyvieraitten kanssa. Esim. tauluni joka esittää pommitettua Cazaa jatkuin tarinana esineissä sen ympärillä, yhdessä eteenpäin pieni keramiikkapatsas muuttui Cazan pakolaisiksi ja terassilla viiniä nauttiva keramiikkateos juhli kaoksen keskellä kuten me runsauden keskellä elävät.
Korppikotka silmäili menoa lakikirjaan tuijottaen.
Lapsenmielinen elämä on hauskempaa. Naivistisen taiteen näyttely aloittaa kesäkuun Taidevaltatie Toivon tiloissa.
Olen mukana yhdistyksessä ja tapahtumia riittää. Olen kuitenkin päättänyt pitää taukoa kiireestä lämmittää rantasaunan kesäkauden alkajaiseksi.
Iloa iltaanne.- Anonyymi00015UUSI
Voisikohan olla niin, että kaiken pahanpuhumisen suurimpana pontimena on suomalaisten kansantauti numero yksi: k a t e u s .
- Anonyymi00040UUSI
Ei se ole kansantauti. Se koskee vain osaa suomalaista.
- Anonyymi00021UUSI
Minä en usko, että täällä aiemmin riidelleet pystyvät täysin unohtamaan menneet ja kirjoitella sulassa sovussa. Jännite on aina ja sen huomaa sivustakin. Pieniä piikkejä, ivaa.
Toisaalta voi olla näennäisesti hyvää pataa ja pitää kilpenä, kun kohde on vaihtunut.- Anonyymi00033UUSI
Kestojyrääjä leikki nyt "hyvää ihmistä2.
- Anonyymi00026UUSI
Puhut asiaa Korpikirjailija. Minäkin asuisin mielelläni syntymäkodissani Vieremällä kuin täällä kalsassa kerrostalokaksiossa Hyrylässä etenkin näin alkukesällä.
Meitillä oli pieni maatila, tai isälläni oli.
Siitä on pieni perintöosa saatu ja jo kulutettukin. Siellä maalla ei saanut puhua potaskaa naapurista. Mummoni oli kova komentamaan ihmisten tavoille.
ent. korven Juuso. Vanhoja kiistoja ei todellakaan kannattaisi jauhaa, niinkuin täällä näyttä tapahtuvan.
Itse en niin tee, koska olen sitä mieltä, että kivirekien perässä vetäminen on turhan raskasta ja lisäksi hyödytöntä.
Tuosta elämän huonommuudesta tai paremmuudesta ajattelen, että luuloa on suurin osa.
On maallisesti rikas tai köyhä tai siltä väliltä, jokaisella on omat ristinsä kannettavana.
Mitä tulee ihmisen kehitykseen, jokainen voi kehittyä henkisesti, kaikki on itsestä kiinni.
Eli jos olet avoin, etkä lukitse itseäsi uskomuksiin, voit löytää elämästä mitä vain mielen avaruutta.
Korppis, luin mielenkiinnolla kuvaustasi näyttelystäsi. On hienoa, että tässäkin iässä ihminen uskaltaa, oli varmaan ´´kynnystä´´ Sinullakin.
Täällä muutama vuosi sitten, eräs tehtaanjohtaja jäi eläkkeelle.
Hän elvytti vanhan mielitekonsa, eli rupesi maalaamaan tauluja.
Sitten laittoi näyttelyn pystyyn.
Kävin siellä, upeaa todella hienoja maalauksia, joissa oli myös sukuidea.
Kuinkahan paljon on näitä ´´pöytälaatikkoluovia´´ ihmisten vaan pitäisi tuoda julki oma osaavuutensa. (tälläkin palstalla)
Ja myös nämä ilkiöarvostelijat, jotka eivät mistään mitään tiedä, pitäisi myös pystyä ohittamaan.- Anonyymi00030UUSI
Itse kestojyrääjä ja manipuloija heittäytyi kaksinaamaiseksi teeskentelijäksi.
- Anonyymi00031UUSI
"Miksi muistella vanhoja kiistoja pahalla, miksi ei voi unohtaa ja antaa anteeksi?"
Pyydä ensin anteeksi ! - Anonyymi00032UUSI
Aloittaja on kehittynyt koko ajan - taaksepäin.
Omahyväisyys ja itsekehut senkun lisääntyy.- Anonyymi00034UUSI
Sehän sai lähtöpassit 70 palstalta, kun sen kieroiluihin kyllästyttiin siellä
ja pluikahti tänne "piiloon" itseään kehumaan.
- Anonyymi00035UUSI
Hän teki kaikkensa hajottaakseen Nojatuolin ja aiheuttaakseen skismaa.
Sai jopa pari naiiveinta ja "sokeinta" mukaan peliinsä.- Anonyymi00038UUSI
Kolme rekattua antoi korven kauhun jymäyttää itseään.
- Anonyymi00036UUSI
Kestojyrääjä yrittää nyt leikkiä "hyvää ihmistä".
Hän on itse todennut:
"Tämä on minun palstani ja minä jyrään täällä. Itkekää ja rukoilkaa armoa". - Anonyymi00037UUSI
Ei sillä kantti kestä myöntää ilkeyksiään ja pyytää anteeksi.
- Anonyymi00039UUSI
"Vanheneminen on siirtymistä intohimosta myötätuntoon."
Niin että olet nyt sitten alkanut tuntea yhä enemmän myötätuntoa
itseäsi kohtaan vai ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt322959Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431511Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19961Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32929Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22908- 55908
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37830Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36793Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173783- 48689