Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pyhäjärvi, Tampere

Keijo

Millä ihmeellä, ja mistä saa kuhaa Pyhäjärveltä? (siis uitellen) Olen kokeilut eri syvyyksistä eri väreillä, mutta tulos on ollut heikko. Tyhjä reissu ei ole yllätys vaan normaalia. Sitten toinen asia. On kivaa, että järveen istutetaan kalaaa, mutta voisiko niillä verkoilla sulkea koko Ratinan suvannon. Ei tartteis pelätä, että istukkaat leviävät ympäri järveä.

6

6582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo

      siis ei uitellen, vaan uistellen....

    • ex-playboy

      Joo kuhan saaminen pyhältä on toisinaan vaikeaa vaikka se on ns. kuuluisa kuhistaan:

      Tärppipaikkoja:

      Toutonen ja sen ympäristö on kuulemma parasta paikkaa, itselläni on nyt soutuvene Kallelassa siis Toutosen lähellä. En ole vielä juuri ehtinyt käydä siellä. Yleensä pyörin Näsillä.

      Pohjoispäästä ei saa mitään muuta kuin pari pöllityä polkupyörää :)

      Kuha ottaa jigiin yleensä melko helposti. En tiiä miten yrität hommaa hoitta, mutta yleensä itse saan kuhaan seuraavasti:

      Vetäminen:

      Etsi kaiulla 4-7 metrin tasaista vettä. Laita yksi vaappu pintaan. Yksi noin kolmeen metriin ja yhteen raskas paino ja noin 1,5 metriä uistimen etten - siis pohjaa pitkin. Värinä toimii yleensä keltainen/valkoinen parhaiten.

      Jigailu:
      Etsi samankaltaista vettä, mielellään syvänteen reuna. Pompota jigiä pohjassa ikäänkuin se olisi elävä. Tee rajuja nykäyksiä silloin tällöin, jotta mahdollinen kala jää kiinni.

      • Keijo

        Joo..pienellä veneellä kahta vapaa käyttäen, olen yrittänyt. Kaksi kuhaa on kesänä tullut ja nekin aivan onnettomia. Molemmat ovat tulleet Lehtisaaren ja Selkäsaaren väliltä. Molemmat ovat tulleet painouistinten perässä olevilla vaapuilla. Eli käytössä on ihan perinteinen ruuttilitka. Pinnassa on sitten se toinen vaappu (vaihtelen senkin syvyyttä painoilla), mutta siihen ei ole mitään tullut. Joskus toivoisi, jopa saavansa niitä polkupyöriä, että tapahtuisi jotain.


      • ex-playboy
        Keijo kirjoitti:

        Joo..pienellä veneellä kahta vapaa käyttäen, olen yrittänyt. Kaksi kuhaa on kesänä tullut ja nekin aivan onnettomia. Molemmat ovat tulleet Lehtisaaren ja Selkäsaaren väliltä. Molemmat ovat tulleet painouistinten perässä olevilla vaapuilla. Eli käytössä on ihan perinteinen ruuttilitka. Pinnassa on sitten se toinen vaappu (vaihtelen senkin syvyyttä painoilla), mutta siihen ei ole mitään tullut. Joskus toivoisi, jopa saavansa niitä polkupyöriä, että tapahtuisi jotain.

        käytössä ?

        Jos ei ole niin homma aikas hakuammuntaa. Partolan Hong Kongissa on käsikaikuja 59 eur/kpl - saattaa olla kyllä aikas paskoja värkkejä, mutta paremman puutteeseen.


      • Keijo
        ex-playboy kirjoitti:

        käytössä ?

        Jos ei ole niin homma aikas hakuammuntaa. Partolan Hong Kongissa on käsikaikuja 59 eur/kpl - saattaa olla kyllä aikas paskoja värkkejä, mutta paremman puutteeseen.

        Kyllä mulla kaiku on käytössä. Ajattelin kokeilla tuota Lempäälän suuntaa ensi viikonloppuna. Oletko kokeillu tuosta Nokia edustalta ja sen jälkeen...Saviselkä-Sorvanselkä. Tässä on kyllä kypsynyt sellainen ajatus, että toi Näsijärvi alkaa olla seuraava paikka minne lähden. Tietysti siinä on vielä enemmän paikkoja ettiä niitä kaloja, mutta ei tuo kovin hyvin ole nytkään menny. Mitä mieltä olet itse näistä kahdesta järvestä kalastamisen kannalta?


    • kalastaja

      Joo..Onhan se hienoo kun pyhäjärvi on taas "pommitettu" verkoilla. Ettei ne istukkaat todellakaan pääse leviämään ympäri järvee. =(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe