Pyhäjärvi, Tampere

Keijo

Millä ihmeellä, ja mistä saa kuhaa Pyhäjärveltä? (siis uitellen) Olen kokeilut eri syvyyksistä eri väreillä, mutta tulos on ollut heikko. Tyhjä reissu ei ole yllätys vaan normaalia. Sitten toinen asia. On kivaa, että järveen istutetaan kalaaa, mutta voisiko niillä verkoilla sulkea koko Ratinan suvannon. Ei tartteis pelätä, että istukkaat leviävät ympäri järveä.

6

6899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo

siis ei uitellen, vaan uistellen....

• ex-playboy

Joo kuhan saaminen pyhältä on toisinaan vaikeaa vaikka se on ns. kuuluisa kuhistaan:

Tärppipaikkoja:

Toutonen ja sen ympäristö on kuulemma parasta paikkaa, itselläni on nyt soutuvene Kallelassa siis Toutosen lähellä. En ole vielä juuri ehtinyt käydä siellä. Yleensä pyörin Näsillä.

Pohjoispäästä ei saa mitään muuta kuin pari pöllityä polkupyörää :)

Kuha ottaa jigiin yleensä melko helposti. En tiiä miten yrität hommaa hoitta, mutta yleensä itse saan kuhaan seuraavasti:

Vetäminen:

Etsi kaiulla 4-7 metrin tasaista vettä. Laita yksi vaappu pintaan. Yksi noin kolmeen metriin ja yhteen raskas paino ja noin 1,5 metriä uistimen etten - siis pohjaa pitkin. Värinä toimii yleensä keltainen/valkoinen parhaiten.

Jigailu:
      Etsi samankaltaista vettä, mielellään syvänteen reuna. Pompota jigiä pohjassa ikäänkuin se olisi elävä. Tee rajuja nykäyksiä silloin tällöin, jotta mahdollinen kala jää kiinni.

• Keijo

Joo..pienellä veneellä kahta vapaa käyttäen, olen yrittänyt. Kaksi kuhaa on kesänä tullut ja nekin aivan onnettomia. Molemmat ovat tulleet Lehtisaaren ja Selkäsaaren väliltä. Molemmat ovat tulleet painouistinten perässä olevilla vaapuilla. Eli käytössä on ihan perinteinen ruuttilitka. Pinnassa on sitten se toinen vaappu (vaihtelen senkin syvyyttä painoilla), mutta siihen ei ole mitään tullut. Joskus toivoisi, jopa saavansa niitä polkupyöriä, että tapahtuisi jotain.

• ex-playboy
        Keijo kirjoitti:

Joo..pienellä veneellä kahta vapaa käyttäen, olen yrittänyt. Kaksi kuhaa on kesänä tullut ja nekin aivan onnettomia. Molemmat ovat tulleet Lehtisaaren ja Selkäsaaren väliltä. Molemmat ovat tulleet painouistinten perässä olevilla vaapuilla. Eli käytössä on ihan perinteinen ruuttilitka. Pinnassa on sitten se toinen vaappu (vaihtelen senkin syvyyttä painoilla), mutta siihen ei ole mitään tullut. Joskus toivoisi, jopa saavansa niitä polkupyöriä, että tapahtuisi jotain.

käytössä ?

Jos ei ole niin homma aikas hakuammuntaa. Partolan Hong Kongissa on käsikaikuja 59 eur/kpl - saattaa olla kyllä aikas paskoja värkkejä, mutta paremman puutteeseen.

• Keijo
        ex-playboy kirjoitti:

käytössä ?

Jos ei ole niin homma aikas hakuammuntaa. Partolan Hong Kongissa on käsikaikuja 59 eur/kpl - saattaa olla kyllä aikas paskoja värkkejä, mutta paremman puutteeseen.

Kyllä mulla kaiku on käytössä. Ajattelin kokeilla tuota Lempäälän suuntaa ensi viikonloppuna. Oletko kokeillu tuosta Nokia edustalta ja sen jälkeen...Saviselkä-Sorvanselkä. Tässä on kyllä kypsynyt sellainen ajatus, että toi Näsijärvi alkaa olla seuraava paikka minne lähden. Tietysti siinä on vielä enemmän paikkoja ettiä niitä kaloja, mutta ei tuo kovin hyvin ole nytkään menny. Mitä mieltä olet itse näistä kahdesta järvestä kalastamisen kannalta?

• kalastaja

Joo..Onhan se hienoo kun pyhäjärvi on taas "pommitettu" verkoilla. Ettei ne istukkaat todellakaan pääse leviämään ympäri järvee. =(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe