Vanhanaikainen ja turvaton itäauto tolloloota sai 0 tähteä NCAP törmäystestissä
https://tekniikanmaailma.fi/tama-toyota-sai-kolaritestista-nolla-tahtea-jarkyttava-tulos/
0 tähteä törmäystestissä
10
134
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nekö Toyotat turvallisia?? Niinkö??
- Anonyymi00002
Jos muutat Etelä-Afrikkaan niin älä osta vanhaa starlettia.
- Anonyymi00003
Mun tojo sai viis.
- Anonyymi00004
Oliko mukana peltorit niitä tarvitsee jos Tojolla ajaa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oliko mukana peltorit niitä tarvitsee jos Tojolla ajaa.
On tuo hiliasempi kuin risselimerrsu.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
On tuo hiliasempi kuin risselimerrsu.
Miten voi olla hiljausempi kuin disel S mersu?
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miten voi olla hiljausempi kuin disel S mersu?
No ei S tai edes E, mutta omaan C malliin verrattuna tojosta puuttuu se traktorimainen kuusneljäkutosen pörinä. Eka kertaa risteyksessä meinas taju lähteä kun on ihan hiljaa, ei silloin ollut ees radio päällä. Joo niin ne rengasäänet tulee sisään huonoilla teillä, sileää pintaa kun jossain sattuu olemaan niin hiljenee kummasti. Sama homma molemmilla.
- Anonyymi00007
No mutta pahus, Toyotalla lipsahtanut vahingossa tuotantomalli kolaritestiin !
- Anonyymi00008
Saa nähdä, miten se uusintatesti menee. Menivät ostamaan kaupasta sen uudemmankin mallin vakiovarustein, aivan kuten yksityishenkilö, mainitsematta sen joutuvan törmäystestiin. Mikähän selitys nyt kuullaan.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Saa nähdä, miten se uusintatesti menee. Menivät ostamaan kaupasta sen uudemmankin mallin vakiovarustein, aivan kuten yksityishenkilö, mainitsematta sen joutuvan törmäystestiin. Mikähän selitys nyt kuullaan.
Aina löytyy selitykset.
Kun jaappanilaista huippulaatua edustaneet takatan ilmapussukat halpuutettiin materiaaleiltaan ja lopputulos oli kolarissa tappavia sirpaleita ampuvat pommit, tohjoloota ratkaisi ongelman kehottamalla välttämään etuistuimilla matkustamista.
Kun halpuutetut öljyrenkaat johti siihen, että öljyä piti tankata useammin kuin bensaa, tolloloota ratkaisi ongelman vaihtamalla öljytikut lyhyempiin -> saatiin öljynpinta moottorissa ylemmäksi. Problem solved!
Kun dieselmoottori halpuutettiin nini, ettei lohko kestä edes kannentiivisteen vaihtoa, niin hys hys vaan. Moottoreita vaihdettiin 7 vuoden / 180 tkm lukemiin asti. Vähänkin tämän yli, niin kertakäyttödieselin omistaja sai vain paskaiset naurut. Nyt sama metodi hypetysten kalliiden lämmönvaihtimien kanssa, mutta näissä rajana pelkkä 3 vuoden takuuaika.
Kun buginen moottorinohjaussofta johti hallitsemattomiin kiihdytyksiin ja onnettomuuksiin, tolloloota syytti ensin lattiamattoja ja sen jälkeen kaasupolkimen prikkoja. Molempia tutkittiin eikä vikaa löytynyt. Problem solved.
Myöhemmin kyllä paljastui, että kyseessä oli moottorinohjauksen bugi. Koodi oli siihen perehtyneiden asiantuntiojoiden mukaan "spagettia", josta ei pirukaan ota tolkkua. Häiriön syntytapaa ei saatu jäljitettyä eikä vikaa toistettua laboratoriossa, mutta se ei todista, että kaikki ok. Päinvastoin, suunnittelu on juosten kustua, kun kriittisen ohjlemiston toiminnasta ei edes saa kunnon käsitystä eikä sitä siksi saada perusteellisesti testattua.
Tollootan mainostama turvallisuus perustui siihen, että on 2 prosessoria, jotka vahtivat toistensa toimintaa. Molemmat tietysti hoitavat useita tehtäviä moniajona.
Se toiminnnan valvonta perustui kellokeskeytyksiin eli kellon ohjaamina prosessorit lähetti toisilleen viestin "olen yhä hengissä". Tosin se viesti kertoi vain, että kellokeskeytyksen ohjaama aliohjelma toimi vielä. Sitä, mikän muu ohjelma, kuten kaasuläpän asennon säätö, ei valvottu millään tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501