Pyöräilijä kaatui

Anonyymi-ap

49

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No voivoi olis taluttanu pyörän. Ihan omaa syytänsä.

      • Anonyymi00002

        Monesti pyöräilijöillä on tapana, että mennään niin kovaa kuin päästään!

        Niin tapahtuu myös yhteisillä pyöräteillä ja -jalkakäytävillä eikä jalankulkijoista paljon väliä.

        Samaan tapaan ajavat jalkakäytävillä, missä ei edes yli 12-vuotiaat saa pyöräillä.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Monesti pyöräilijöillä on tapana, että mennään niin kovaa kuin päästään!

        Niin tapahtuu myös yhteisillä pyöräteillä ja -jalkakäytävillä eikä jalankulkijoista paljon väliä.

        Samaan tapaan ajavat jalkakäytävillä, missä ei edes yli 12-vuotiaat saa pyöräillä.

        Väärin toimitaan. Ajoneuvolla ajettaessa on velvollisuus sovittaa nopeus tilanteisiin sopivaksi, ettei aiheudu vaaraa, eikä synny onnettomuuksia.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Monesti pyöräilijöillä on tapana, että mennään niin kovaa kuin päästään!

        Niin tapahtuu myös yhteisillä pyöräteillä ja -jalkakäytävillä eikä jalankulkijoista paljon väliä.

        Samaan tapaan ajavat jalkakäytävillä, missä ei edes yli 12-vuotiaat saa pyöräillä.

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Useat pyöräilijät eivät tiedä edes koko pyöräliiton olemassaolosta.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Useat pyöräilijät eivät tiedä edes koko pyöräliiton olemassaolosta.

        Eräille näyttää ottavan erittäin koville se tosiasia, että pyöräilijöillekin on säännöt ja laki myös velvoittaa niitä noudattamaan. Osa pyöräilijöistä elää kuin mullit pellossa, mutta vähitellen asiat muuttuvat. Nykyisin nämä liikenteen "vapaamatkustajat" joutuvat aina silloin tällöin vastuuseen tekosistaan. Liian harvoin, mutta kuitenkin joskus. Myös poliisi on jonkin verran terävöittänyt suhtautumistaan pyöräilijöiden rikkeisiin, mutta vasta promillen tuhannesosa joutuu vastuuseen rikoksistaan. Suunta on kuitenkin oikea. Voisikohan myös pyöräliitto vähitellen herätä ruususen unestaan ja alkaa oikeasti valistamaan pyöräilijöitä. Se propaganda ja päättäjien lobbaaminen kun ei estä yhtäkään turhaa sääntöjen noudattamattomuudesta aiheutuvaa kuolemaa tai loukkaantumista.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Eräille näyttää ottavan erittäin koville se tosiasia, että pyöräilijöillekin on säännöt ja laki myös velvoittaa niitä noudattamaan. Osa pyöräilijöistä elää kuin mullit pellossa, mutta vähitellen asiat muuttuvat. Nykyisin nämä liikenteen "vapaamatkustajat" joutuvat aina silloin tällöin vastuuseen tekosistaan. Liian harvoin, mutta kuitenkin joskus. Myös poliisi on jonkin verran terävöittänyt suhtautumistaan pyöräilijöiden rikkeisiin, mutta vasta promillen tuhannesosa joutuu vastuuseen rikoksistaan. Suunta on kuitenkin oikea. Voisikohan myös pyöräliitto vähitellen herätä ruususen unestaan ja alkaa oikeasti valistamaan pyöräilijöitä. Se propaganda ja päättäjien lobbaaminen kun ei estä yhtäkään turhaa sääntöjen noudattamattomuudesta aiheutuvaa kuolemaa tai loukkaantumista.

        Ei ota yhtään koville. Kaikkia tienkäyttäjiä koskee liikennesääntöjen noudattamisvelvoite.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ei ota yhtään koville. Kaikkia tienkäyttäjiä koskee liikennesääntöjen noudattamisvelvoite.

        Paitsi, että jalankulkijalla ja pyöräilijällä ei ole mitään perusteltua pakkoa tuntea liikennesäännöt ja velvollisuutta noudattaa niitä myös.-sivu


      • Anonyymi00026

        Taisi unohtua foliohattu kotiin.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ei ota yhtään koville. Kaikkia tienkäyttäjiä koskee liikennesääntöjen noudattamisvelvoite.

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8f368779-b4f1-44ea-9c82-7df5d93d4524

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Toiveesi on kuultu, pyöräliitto on herännyt talviunestaan ja ehdottelee aina vaan järjettömämpiä juttuja.

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/8f368779-b4f1-44ea-9c82-7df5d93d4524

        Pyöräliitto näköjään ajattelee kuin poliitikko, eli kaikki julkisuus on hyödyksi, olkoon ehdotukset sitten miten järjettömiä tahansa. Perustelutkin ovat hyvin pyöräliittomaisia.

        Kannattaa kenties perehtyä siihen, mitä sana toive tarkoittaa ja miten toive ilmaistaan.


    • Anonyymi00003

      Kruunuvuorensillalla nainen kaatui, menetti tajuntansa ja vietiin ambulanssilla sairaalaan. Syy oli (a) äkkijarrutus ja se, että (b) aivan uudessa asfaltissa ja sillassa oli kaksi todella isoa kuoppaa, joista ei lainkaan varoitettu. Siltaryhmä on pahoitellut asiaa ja totesi, että he mokasivat pahasti. Tilanne on luvattu korjata, koska tienpitäjällä on ankara vastuu.

      Tekopykäläpoika lähetti kaatunelle naiselle terveisiä, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tekopykäläpoika painotti, että kaatuminen oli naisen oma vika, koska nopeutta ei ollut sovitettu uuden asfaltin isoihin kuoppiin sopivaksi.

      Helsingin kaupungille muodostui asiassa korvausvastuu, jota ei puida julkisuudessa.

    • Anonyymi00004

      "Saatujen selvitysten perusteella vahinkopaikkaa on ollut käyttötarkoituksensa mukaisessa tyydyttävässä kunnossa, kaupungin päätöksessä todetaan.

      Kaupungin mukaan Länsiulapanpolun rantareitillä on myös jyrkästä alamäestä ilmoittavat liikennemerkit.

      – Polkupyöräilijän on sovitettava nopeutensa sellaiseksi, että hän säilyttää ajoneuvon hallinnan ja kykenee pysäyttämään sen väylän epätasaisuuksista tai muista ennakoitavista seikoista huolimatta, kaupungin päätöksessä todetaan.

      Näin ollen kaupunki katsoi, ettei se ole laiminlyönyt kunnossapitolain mukaisia tehtäviään, eikä ole asiassa korvausvelvollinen."


      Jo pelkän liikennemerkin perusteella pitää pyöräiijä tehdä vaadittavia toimenpiteitä, eli ajoissa sovitta oma nopeus tilanteeseen sopivaksi.

    • Anonyymi00005

      Valtio hankkii pyöräilijälle apurattaat.
      Nyt jos vielä kaatuu
      niin byrokraatti jättää homman sikseen.

    • Anonyymi00006

      Ihmistä on tullut tyhmiä ja kun itse tyrii tai on niin hölmö ettei tajua mitään, niin haetaan korvauksia kun jotain sattuu. Onneksi Suomessa ei saa siitä korvauksia, että on tyhmä tai hölmöilee.

      • Anonyymi00007

        Joku haki juuri korvauksia, kun lapsi joutui kuuntelemaan sivuvirttä. Ei ollut erikseen varoitettu, että tämä tilaisuus saattaa sisältää suvivirren. Amerikan malliin ollaan pahoin siirtymässä ja siitä saamme kiittää kaiken maailman mielensä pahoittajia.


    • Anonyymi00008

      Pyöräilijän kannattaisi ottaa tapaturmavakuutus, mikäli sen saa vielä ilman ehtoja!

      Jos ottaa uuden tapaturmavakuutuksen niin yleensä katsotaan "historia".

      Historialla tarkoitetaan aikaisempia tapaturmia. Jos niitä löytyy niin osa niistä tai kaikki voidaan rajata vakuutuksesta pois.

      Toisten mielestä muut ovat aina syyllisiä eikä itsessä ole vikaa!

      Kannattaisi katsoa peiliin!

    • Anonyymi00011

      Mikä oli syy kaatumiseen?

      • Anonyymi00013

        Kaatumisen syy: maan vetovoima.
        sekä lokkien tiirailu.


      • Anonyymi00016

        Aika monessa onnettomuudessa syy on väärä tilannenopeus.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Aika monessa onnettomuudessa syy on väärä tilannenopeus.

        Olet aivan oikeassa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Aika monessa onnettomuudessa syy on väärä tilannenopeus.

        Todella typerästi sanottu.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Aika monessa onnettomuudessa syy on väärä tilannenopeus.

        Juuri noin se monesti on.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Juuri noin se monesti on.

        Todella harvoin tilanne on noin.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Aika monessa onnettomuudessa syy on väärä tilannenopeus.

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Pitää paikkansa.

        Todella harvoin tilanne on tuolla tavoin.


      • Anonyymi00039

        Syy oli, että kuski menetti ajoneuvonsa hallinnan.

        Oikea tilannenopeus on välttämätön osa turvallista liikennettä. Tilannenopeus on ajonopeuden sopeuttamista ympäröivään liikenne- ja keliolosuhteisiin (tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu, sekä muut olosuhteet). Tilannenopeus on keskeinen käsite ajoturvallisuuden kannalta ja vaikuttaa suuresti liikenteessä tapahtuviin onnettomuuksiin.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Syy oli, että kuski menetti ajoneuvonsa hallinnan.

        Oikea tilannenopeus on välttämätön osa turvallista liikennettä. Tilannenopeus on ajonopeuden sopeuttamista ympäröivään liikenne- ja keliolosuhteisiin (tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu, sekä muut olosuhteet). Tilannenopeus on keskeinen käsite ajoturvallisuuden kannalta ja vaikuttaa suuresti liikenteessä tapahtuviin onnettomuuksiin.

        Ajoiko pyöräilijä liian kovaa vai?


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Ajoiko pyöräilijä liian kovaa vai?

        Pyöräilijä kaatui uutisen mukaan jyrkässä alamäessä. Veikkaukseni on, että tuskin olisi kaatunut, jos olisi ajanut erittäin varovasti ja hitaasti.


    • Anonyymi00012

      Minä taidan hakea myös korvausta 1987 sattuneesta kaatumisesta Helsinginkadun ja fleminginkadun risteyksessä. Kaaduin raitiovaunukiskoilla. Polveen tuli haava ja verta valtanaan😑😑😑 Ihan oikeasti tästä maasta on tulossa ihan perseilijöiden maa näiden juttujen takia. Hankkikaa elämä ja tapaturmavakuutus🤯

    • Anonyymi00014

      Irtohiekka ja kivituhka sekä sepeli kovassa vauhdissa ovat vaarallinen juttu. Vauhtia ei saa päästää kiihtymään alamäessä.

    • Anonyymi00028
      • Anonyymi00032

        Ajoneuvon kuljettaja on vastuussa siitä, että kuljettaa ajoneuvoaan turvallisesti ja säilyttää sen hallinnan. Ajoneuvon ominaisuudet, kuten pienet renkaat pitää tietenkin myös huomioida.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Ajoneuvon kuljettaja on vastuussa siitä, että kuljettaa ajoneuvoaan turvallisesti ja säilyttää sen hallinnan. Ajoneuvon ominaisuudet, kuten pienet renkaat pitää tietenkin myös huomioida.

        Olipas tuossa lapsellinen ja typerä tai lapsen antama kommentti.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Olipas tuossa lapsellinen ja typerä tai lapsen antama kommentti.

        Kun ei osaa liikennesääntöjä, niin noin voi kuvitella.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Kun ei osaa liikennesääntöjä, niin noin voi kuvitella.

        No miksi et sitten osaa niitä, mikä siis on sinun tekosyysi? Oletko lapsi?


      • Anonyymi00037

        Liikennesäännön mukaan ajoneuvo on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Liikennesäännön mukaan ajoneuvo on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa.

        Ei pidä paikkaansa. Tämä ei koske vaikkapa teknistä vikaa tai sairaskohtausta.

        Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa.

        Siis ennakoitavissa tilanteissa, ei kaikissa liikennetilanteissa. Puskasta tielle hyppääminen ei ole ennakoitava tilanne.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Tämä ei koske vaikkapa teknistä vikaa tai sairaskohtausta.

        Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa.

        Siis ennakoitavissa tilanteissa, ei kaikissa liikennetilanteissa. Puskasta tielle hyppääminen ei ole ennakoitava tilanne.

        TLL lukee kylläkin, että: "Ajoneuvo ja raitiovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa."

        Liikennetilanne on se oleellinen seikka ja lainsäätäjä tarkoittaa varmasti täysin normaaleja liikennetilanteita, vaikka sitä ei erittelekään.


      • Anonyymi00043

        ^ Hallituksen esityksestä selviää lainsäätäjän tarkoitus.


        "5 §.Turvallinen ajoneuvon ja raitiovaunun ajaminen. Pykälä vastaisi pääosin kansainvälisen tieliikennesopimuksen 13 artiklan 1 kohtaa.

        Pykälän 1 momentissa säädettäisiin velvollisuudesta sovittaa ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään niin, että liikenneturvallisuus ei vaarannu. Nopeutta ja etäisyyttä arvioitaessa tulisi ottaa huomioon ainakin tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Momentin mukaan ajoneuvon ja raitiovaunun hallinta olisi kyettävä ylläpitämään kaikissa liikennetilanteissa sääntöjen edellyttämällä alueella. Hallinta tarkoittaisi, että ajoneuvon voisi pysäyttää hallitusti tilanteesta riippumatta ja ajoneuvolla väistäminen olisi mahdollista kaikissa liikennetilanteissa.

        Pykälän 2 momentin mukaan ajoneuvo ja raitiovaunu olisi kyettävä pysäyttämään edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Säännös vastaisi voimassa olevan lain 23 §:n 1 momentissa säädettyä. "


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Tämä ei koske vaikkapa teknistä vikaa tai sairaskohtausta.

        Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa.

        Siis ennakoitavissa tilanteissa, ei kaikissa liikennetilanteissa. Puskasta tielle hyppääminen ei ole ennakoitava tilanne.

        "Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa."

        Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        "Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa."

        Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja.

        Ajoneuvo ja raitiovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa, määrää tieliikennelaki mielipiteestäsi huolimatta.

        Ennakointi on välillä lähellä arvailua, vaikka sitä se ei suoranaisesti olekaan. Välillä pitää ennakoida (aavistaa/arvailla), että miten joku liikennetilanne saattaa kehittyä itsensä tekemien havaintojen pohjalta.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        "Edelleenkin väite tarkentuu siten, että ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa."

        Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja.

        "Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja."

        Jos kännikala hyppää puskasta pyöräilijän eteen, syy on kännikalan.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        "Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja."

        Jos kännikala hyppää puskasta pyöräilijän eteen, syy on kännikalan.

        Riippuu täysin tilanteesta. Jos pyöräilijä esim. näkee kännikalan jo ennen hyppäämistä ja näkee, että kännissä se on, niin tilanne on eri.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        "Olisikin naurettavaa, että jokaisen pyöräilijän pitäisi olla myös ennustaja."

        Jos kännikala hyppää puskasta pyöräilijän eteen, syy on kännikalan.

        Jos kännikala kuolee, niin syytä etsitään ajoneuvon kuljettajasta.

        Jos ei nähnyt, niin tulee tuomio ennakointivelvoitteen rikkomisen perusteella.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Jos kännikala kuolee, niin syytä etsitään ajoneuvon kuljettajasta.

        Jos ei nähnyt, niin tulee tuomio ennakointivelvoitteen rikkomisen perusteella.

        Eli syy on kännikalan. Turha hypätä puskista skuutin tai polkupyörän eteen. Ei pimeällä tai muutoin.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Jos kännikala kuolee, niin syytä etsitään ajoneuvon kuljettajasta.

        Jos ei nähnyt, niin tulee tuomio ennakointivelvoitteen rikkomisen perusteella.

        Onko tuollaisia tuomioita jo annettu?


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Eli syy on kännikalan. Turha hypätä puskista skuutin tai polkupyörän eteen. Ei pimeällä tai muutoin.

        On täysin tilannekohtaista. Jokainen tapaus on omansa.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        On täysin tilannekohtaista. Jokainen tapaus on omansa.

        Kaikki puskasta hyppäämiset ovat samanlaisia.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe