https://www.stara.fi/2026/05/31/suomen-puhelinlangat-hiljenevat-lopullisesti/
"Suomessa suljetaan yksi aikakausi tulevana kesänä. Puhelinlangat ovat kuljettaneet iloisia uutisia, riitoja, rakkaudentunnustuksia ja juoruja 1800-luvulta asti. Nyt lankapuhelimet vaikenevat lopullisesti.
Elisa luopuu kaikista lankaliittymistä kesäkuun loppuun mennessä. Monelle uutinen tuntuu lopulliselta niitiltä maailmassa, jossa kaikki on jo muutenkin digiä.
Ei siis ihme, että osa ihmisistä haikailee takaisin aikaan, jolloin puhelin oli kiinni seinässä, eikä kukaan voinut tavoittaa sinua metsäpolulla.
Nyt jos jätät puhelimen kotiin lenkille lähtiessä, saattaa kadonneen henkilön etsintäpartio lähteä huolesta soikeana perään."
Tuo täyttä valetta, että etsintäpartiot lähtisivät perääsi, jos kännykän/lypuhelimen kotiin jätät senaikaa, kun lenkillä käyt, täyttä puppua.
Tässä yhteiskunnassa ei ihmisistä pidetä huolta, ihminen voi hyvinkin olla kuukausia, yli vuoden kuolleena kotonaan, ei yhteiskuntaa kiinnosta pätkääkään.
Eivät viranomaiset selvitä, jos ihminen ei maksa sähkölaskuja, ei maksumuistutuksia ja perintälaskuja.
Sähkölaitos vaan katkaisee sähköt, ei selvitä onko henkilö edes elossa, kun ei maksa sähkölaskua.
Tuskinpa ekosrosk alkaa selvittämään onko ihminen elossa, jos roskakuski huomaa, ettei roskapönttöön ilemsty roskan roskaa, piha kasvaa nurmikkoa ja postilaatikko on täynnä postia.
Ainostaan jos olet töissä, etkä saavu töihin, niin työnantaja voi alkaa kyselemään, kun et saavu töihin.
Yksinäisistä ihmisistä ei tässä yhteiskunnassa välitä kukaan.
Lankapuhelimet hiljenevät lopullisesti
Anonyymi-ap
1
111
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Koskee tosiaan vain yksinäisiä, joiden katoamista ei muutamaan kuukauteen hoksaa kukaan. Jos taasen Ressu vaikenisi, niin toivoisimme vain peukkuja pitäen että tilanne jää pysyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493