Miksi laihduin

Anonyymi-ap

Haluatko tietää miksi laihduin?
Söin vähemmän.
Olen edelleen lievästi ylipainoinen, monet sukulaiset ovat 40 kg painavampia. Syy: valtavat annokset.

14

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eräs ystäväni kertoo jos jonkinlaisia laihtumiskeinoja. Ei mene päähän, että hänen annokset ovat valtavia. Kakkosmaha roikkuu polvissa.

    • Anonyymi00002

      Minä korvasin karkit ja suklaan sipulilla.

      Sen takia olen suvun laihin enkä ole lihoattunut.

    • Anonyymi00003

      mm kahrenlaista tietoo on ;
      toiset sannoo pitää syyä enemmän ja pitää käyttää esim rasvoja.
      Jotkut sanua että pitää syyä vähemmän /pieniä annoskokoja useita kertoja päivässä.

      Entä sitten mikä on totuus?
      Vai onko se niin että se mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimikaan toiselle?
      Oisko se totuus tuo??

      Harmi että lihavat ihmiset aiheuttaa liikaa negativiista vastaanottoa että aina pitäs keskustella rakentavasti kun keskustellaan lihavuudesta.
      On heilläkin ihmisarvo kuten meillä kaikilla on.

      Kustannukset joo kyllä se maksaa paljon valtiolle mutta laihduttamisen täytyisi olla siis helppo asia jos kaikki ihmiset olis laihoja mutta kun ei ole. Ihminen ei pääse eroon herkkuruoasta ja kaikki ei jaksa kuntoilla kun joko laiskoja tai masentuneita. Jotkut syö ruokaa lohduttaakseen ihtiänsä. Joillakin on lihavuusgeenit. Joillakin on lihasmassa-geenit. Lihasmassageenit omaava tuskin voi olla koskaan kevytpainoinen.

      • Anonyymi00004

        kyllähän se niin on että pienempi annoskoko laihduttaa.
        Jos joku on sitä mieltä ettei laihdu niin voi katsoa keskitysleireillä olleita, paljonko heissä on läskiä?
        Kumppanini tytär on aina ollut lihava mutta nyt laihtunut aika reippaasti ja syy ettei ole rahaa syödä.
        Moni esimerkki osoittaa että vähentämällä ruuan määrää laihtuu.

        Sitten se terveellisyyspuoli on ihan eri asia että mitä kannattaa syödä että pysyy terveenä.
        Mutta raakasti sanottuna jos syö päivässä vain 100g puhdasta voita eikä mitään muuta niin aivan takuu varmasti laihtuu mutta terveys saattaa mennä.

        Olen monesti käyttänyt vertailuesimerkkinä autoa ja sen tankkaamista.
        Jos tankkaat auton aina 10kg enemmän kuin tankkiin mahtuu ja sen ylimääräisen auton peräkopissa olevaan tynnyriin.
        Pikkuhiljaa auton kokonaispaino nousee huomattavasti.
        Läski on ihmisen tynnyri.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        kyllähän se niin on että pienempi annoskoko laihduttaa.
        Jos joku on sitä mieltä ettei laihdu niin voi katsoa keskitysleireillä olleita, paljonko heissä on läskiä?
        Kumppanini tytär on aina ollut lihava mutta nyt laihtunut aika reippaasti ja syy ettei ole rahaa syödä.
        Moni esimerkki osoittaa että vähentämällä ruuan määrää laihtuu.

        Sitten se terveellisyyspuoli on ihan eri asia että mitä kannattaa syödä että pysyy terveenä.
        Mutta raakasti sanottuna jos syö päivässä vain 100g puhdasta voita eikä mitään muuta niin aivan takuu varmasti laihtuu mutta terveys saattaa mennä.

        Olen monesti käyttänyt vertailuesimerkkinä autoa ja sen tankkaamista.
        Jos tankkaat auton aina 10kg enemmän kuin tankkiin mahtuu ja sen ylimääräisen auton peräkopissa olevaan tynnyriin.
        Pikkuhiljaa auton kokonaispaino nousee huomattavasti.
        Läski on ihmisen tynnyri.

        mä syän kuitenkin aamupalalla jonkun verran ja kello yhdentoista ateria jonkunkokoinen myös mutta sen jälkeen edetä pienin ateriamäärin ja aamupala six hyvä syyä jonku verran (ei liian kevyesti) välttääkseen iltasyönnin koska mulla jos koko päivän ajan syö vain pieniä annoksia niin illalla on tosi kova nälkä että pakko napostella illalla eli mä nyt hieman viilasin tuota syöntikuvioo mutta ootko eri mieltä että onko tässä nyt riski että alan lihoamaan??

        Aion käydä yhden kerran kuukaudessa puntarilla. Jatkuva puntarilla ramppaaminen on ainaki yleensä ahdistanut minua.

        Ruokavalioni monipuolinen. Olen sekasyöjä. Proteiinia yritän saada aina ja hiilareita en välttele. Rasvaakin vähän sekä suolaa ja sokeria muttei liikaa. Vois sanoa että sokeria en kovin paljoa välitä apata. Piilosokeria voit saada eri tuotteista ettei sitä huomaakaan.

        pois herkut kuten pullat ja jäätelöt sun muut. Muutama pizza vuodessa ei tietenkään tapa .

        Kiitos asiallisesta kirjoottelusta. Arvostan sitä ettei heti aleta sättimähän.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        kyllähän se niin on että pienempi annoskoko laihduttaa.
        Jos joku on sitä mieltä ettei laihdu niin voi katsoa keskitysleireillä olleita, paljonko heissä on läskiä?
        Kumppanini tytär on aina ollut lihava mutta nyt laihtunut aika reippaasti ja syy ettei ole rahaa syödä.
        Moni esimerkki osoittaa että vähentämällä ruuan määrää laihtuu.

        Sitten se terveellisyyspuoli on ihan eri asia että mitä kannattaa syödä että pysyy terveenä.
        Mutta raakasti sanottuna jos syö päivässä vain 100g puhdasta voita eikä mitään muuta niin aivan takuu varmasti laihtuu mutta terveys saattaa mennä.

        Olen monesti käyttänyt vertailuesimerkkinä autoa ja sen tankkaamista.
        Jos tankkaat auton aina 10kg enemmän kuin tankkiin mahtuu ja sen ylimääräisen auton peräkopissa olevaan tynnyriin.
        Pikkuhiljaa auton kokonaispaino nousee huomattavasti.
        Läski on ihmisen tynnyri.

        kun aika monista lähteistä oon lukenu(myös uutisissa siitä kerrottihin) että aamupala kannattaa syyä sellainen ettei illalla tule naposteltua. Iltasyönti lihottaa eniten kuulemma.

        Ei toki aamupalallakaan kannata "porsastella" eli syyä ylenpalttisen paljon.

        Harrastan myös liikuntaa (pyöräilen , punttiennostoa, juoksua ja kävelyä&juoksuhölkkää ja vatsalihaspunnerruksia ja lattiahyppelyä ja nopeita liikkeitä kuten polvennostojuoksua ja pakarajuoksua).

        Ei silti meinaa paino pudota . Mulla kun on lihasmassa-geenit ja lihavuusgeenit niin paino ei putoa helpolla. Kun esim teen liikuntaa niin mulla tulee siitä lihasmassaa joka nostaa painoa. En ole käynyt kehonmittaustesteissä joten en tiijä sanua mikä on mun rasvan määrä mun kehossa. Ei varmaan hirveän suuri.


      • Anonyymi00007

        Emmä ees tiiä oonko oikee henkilö tällä palstalla kirjootteleen aiheesta laihtua kun mua on sanottu sopusuhtaiseksi että esim eräs sairaanhoitaja sanoi mua sopusuhtaiseksi ja kyllä myös lähimmäiseni sanoo mua sopusuhtaiseksi ja omasta mielestäni näytän kyllä sopusuhtaiselta.

        Silti mietin näitä painonpudotusjuttuja että kun kuitenkin paino ei kovin hevillä puttoo minulla että johtuisko lihasmassageeneistä kenties`?

        Oon raavas mies että saan herkästi lihasta roppaan.

        Vai ootko sitä mieltä että se miksei paino putoa minulla , johtuukin siitä että syön liikaa vuorokauven aikana? Vai osaatko sanoa/neuvoa mitä mun pitäs tehdä vai tarviiko mun tehhä yhttään mittään kun kerta esim sairaanhoitaja (moni muu) on sanonu sopusuhtaiseksi??

        juon vettä 2 litraa päivässä.

        mulla ei ole mitään rannekekelloja jotka mittaa eri juttuja enkä punnitse ruokaa mitä syön. En vain jaksa noin pilkuntarkaksi ryhtyä että menisi silloin mulla hermot.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Emmä ees tiiä oonko oikee henkilö tällä palstalla kirjootteleen aiheesta laihtua kun mua on sanottu sopusuhtaiseksi että esim eräs sairaanhoitaja sanoi mua sopusuhtaiseksi ja kyllä myös lähimmäiseni sanoo mua sopusuhtaiseksi ja omasta mielestäni näytän kyllä sopusuhtaiselta.

        Silti mietin näitä painonpudotusjuttuja että kun kuitenkin paino ei kovin hevillä puttoo minulla että johtuisko lihasmassageeneistä kenties`?

        Oon raavas mies että saan herkästi lihasta roppaan.

        Vai ootko sitä mieltä että se miksei paino putoa minulla , johtuukin siitä että syön liikaa vuorokauven aikana? Vai osaatko sanoa/neuvoa mitä mun pitäs tehdä vai tarviiko mun tehhä yhttään mittään kun kerta esim sairaanhoitaja (moni muu) on sanonu sopusuhtaiseksi??

        juon vettä 2 litraa päivässä.

        mulla ei ole mitään rannekekelloja jotka mittaa eri juttuja enkä punnitse ruokaa mitä syön. En vain jaksa noin pilkuntarkaksi ryhtyä että menisi silloin mulla hermot.

        Opettele edes kirjoittamaan. Asiasisältöä voi olla, mutta kirjoitustaidon puute vaivaa.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Opettele edes kirjoittamaan. Asiasisältöä voi olla, mutta kirjoitustaidon puute vaivaa.

        Et sitten ossaa yhttään rakentavammin ja positiivisemmin kirjottaa?? Tiiät sä hei, voin kertoa... kirjoitusvirheet niitä tulee ja minä en ainakaan jaksa oikeinkirjoittaa eli vaikka osaan kirjoittaa oikein niin minä en ole sellainen persoona joka niinku oikeinkirjoittaa joka käänteessä että minulla ainakin virheet/kirjoitusvirheet on osa mun tapaa kommunikoida ja käyttää eri murtheita runsaan kirjavasti ja se on voi voi jos tulee kirjoitusvirheitä ja sanon sen ettei tarvi päteä pikkuasioista että pikkuasiosta päteminen on ikävä piirre ihmisessä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Opettele edes kirjoittamaan. Asiasisältöä voi olla, mutta kirjoitustaidon puute vaivaa.

        Et ole välttämättä ikävä ihminen mutta suurin osa ihmisistä ei tykkää jos puututaan kirjoittamiseen koska suurimman osan mielestä se on pätemistä&pikkutarkkaa.

        Muistan facebookista usea vuosi taaksepäin olin juice leskinen-ryhmässä niin erosin ryhmästä koska mua alkoi tympäistä pari tyyppiä jotka koko ajan joka päivä huomauttelivat muutamia kirjoittelijoita siitä miten me kirjoitimme koska he olivat pätemässä oikeinkirjoittamisesta.

        Pave maijanen-ryhmässä juttelin asiasta erään vanhemman naisen kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin minä että se menee pätemiseksi että hän halusi tulla semmoseen ryhmään jossa ei ole pätemistä ja pave maijanen-ryhmässä ei ollut yhtään pikkutarkkoja pilkuntarkkoja pätijöitä .


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Et ole välttämättä ikävä ihminen mutta suurin osa ihmisistä ei tykkää jos puututaan kirjoittamiseen koska suurimman osan mielestä se on pätemistä&pikkutarkkaa.

        Muistan facebookista usea vuosi taaksepäin olin juice leskinen-ryhmässä niin erosin ryhmästä koska mua alkoi tympäistä pari tyyppiä jotka koko ajan joka päivä huomauttelivat muutamia kirjoittelijoita siitä miten me kirjoitimme koska he olivat pätemässä oikeinkirjoittamisesta.

        Pave maijanen-ryhmässä juttelin asiasta erään vanhemman naisen kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin minä että se menee pätemiseksi että hän halusi tulla semmoseen ryhmään jossa ei ole pätemistä ja pave maijanen-ryhmässä ei ollut yhtään pikkutarkkoja pilkuntarkkoja pätijöitä .

        Itselläni on lukihäiriö ollut aina lapsesta saakka.
        Työelämässä pärjäsin hyvin tekstinkäsittelyn oikoluvun ansosta.
        Nyt kun olen eläkkeellä ja kirjoittelen näille palstoille niin huomaan että tulee kirjoitusvirheitä vaikka kuinka "oikoluen" oman tekstini ja toisinaan useaan kertaan.
        Eli vaikka lähtisin opiskelemaan oikeinkirjoitusta ja opiskelisin 10 vuotta niin en pääse ongelmasta eroon kun se ei ole oppimiskysymys vaan ikäänkuin saraus jota ei voi parantaa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Itselläni on lukihäiriö ollut aina lapsesta saakka.
        Työelämässä pärjäsin hyvin tekstinkäsittelyn oikoluvun ansosta.
        Nyt kun olen eläkkeellä ja kirjoittelen näille palstoille niin huomaan että tulee kirjoitusvirheitä vaikka kuinka "oikoluen" oman tekstini ja toisinaan useaan kertaan.
        Eli vaikka lähtisin opiskelemaan oikeinkirjoitusta ja opiskelisin 10 vuotta niin en pääse ongelmasta eroon kun se ei ole oppimiskysymys vaan ikäänkuin saraus jota ei voi parantaa.

        Omalla kohrallani en usko olevan kyse lukihäiriöstä (tosin voi olla lukihäiriö) vaa ihan siitä kun en jaksa /halua panostaa kielioppii.

        Mä oon vaan rento oma ihteni =)

        Tsemppiä sulle ja hyvää jatkoa elämääsi. Aurinkoista kesää ja hyvää tulevaa juhannusta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Omalla kohrallani en usko olevan kyse lukihäiriöstä (tosin voi olla lukihäiriö) vaa ihan siitä kun en jaksa /halua panostaa kielioppii.

        Mä oon vaan rento oma ihteni =)

        Tsemppiä sulle ja hyvää jatkoa elämääsi. Aurinkoista kesää ja hyvää tulevaa juhannusta.

        Murteella kirjoittaminen on maalaisuutta tai yksinkertaisuutta, ei mitään tekohauskuutta.

        Lukihäiriö sen sijaan on aivan asia erikseen, omaa luokkaansa, johon ei tarvitse ulkopuolisen puuttua. Useat lukihäiriöstä kärsivät ovat todella älykkäitä.

        Kirjoitusvihreitä sattuu kaikille.


    • Anonyymi00014

      Sukulaisesi ovat sinua 40 kg painavampia niin onko se sinulle henkilökohtainen ongelma. Tee toki heistä huoli-ilmoitus. Kun se vaikuttaa sinun hyvinvointiin ja mielenterveysteen. Sehän ei ole oikein että sukulaisten ylipaino huonontaa sinun terveyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe