Neljä pakollista varustetta.
1. Pelastusliivit kaikille veneessä oleville
2. Äyskäri, ämpäri tai pumppu
3. Mela, airot tai muu vetoapu.
4. Pilli tai sumutorvi
Minulta puuttuu tuo pilli tai sumutorvi.
Moottoriveneen pakolliset varusteet
10
70
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Pelastusliiveissähän on pilli, ainakin mulla, mutta täyttääkö se lain vaatimuksen.
- Anonyymi00002UUSI
Ei ole pilliä minun paukkuliiveissä.
- Anonyymi00003UUSI
Mulla usein vaimo mukana, hyvä sumutorven korvike.
- Anonyymi00004UUSI
Niin, laki sanoo että "pilli".
- Anonyymi00005UUSI
Aloituksen ohjeet tietyn kokoisille veneille. Isommissa veneissä eri vaatimukset.
- Anonyymi00006UUSI
Sammutin.
- Anonyymi00008UUSI
Mitä varusteita veneessä pitää olla?
AI-yhteenveto
+2
Vesiliikennelain mukaan kaikissa moottoriveneissä ja yli 5-metrisissä purjeveneissä tulee olla mukana tietyt lakisääteiset turvavarusteet.
Alandia
+1
Lain edellyttämät varusteet:
Alandia
+1
Pelastusliivit: Jokaiselle veneessä olijalle. Tarkista, että liivit ovat oikean kokoiset ja painoiset.
Tyhjennysväline: Äyskäri, ämpäri tai pilssipumppu.
Kulkuväline tai ankkuri: Airot, mela tai ankkuri köysineen, jotta venettä voidaan tarvittaessa ohjata tai se saadaan ankkuroitua.
Käsisammutin: Vaaditaan, jos veneessä on sisämoottori, yli 25 kW:n perämoottori tai liekillä toimiva laite (esim. kaasuliesi tai lämmitin). Sammutin on tarkastettava vuosittain.
Äänimerkinantoväline: Pilli tai sumutorvi
- Anonyymi00007UUSI
Moottori,ilman sitä ei ole moottorivene.
- Anonyymi00010UUSI
Venekin tarvitaan.
- Anonyymi00009UUSI
Nykyään laki sanoo että pelastusliivit on oltava veneessä henkilölle puettuna. Ei riitä enää että pelastusliivit ovat mukana veneessä.
Meillä oli vielä toissa kesänä perinteiset kelluntaliivit, hankalat esim kalastaessa ja helteellä kuumat. Nyt sitten paukkuliivit. Huomattavasti mukavammat pitää, niitä ei edes huomaa enää kun tottunut, aina puetaan liivit olipa miten lyhyt veneily tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3171737Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831257- 1331136
- 68853
- 48823
- 80813
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117777- 48770
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716