Kestääkö sytytyspuola 55-80W eli 10A virran, 6V vauhtipyörä-magneetto.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
ei ole sytytyspuola suunniteltu tuollaisille virroille
- Anonyymi00002
Haluaisin tehdä 12v muunnoksen, mutta olen kuullut, että sinun täytyy näprätä staattorikäämien kanssa ja löytää erilainen tasasuuntaaja!
- Anonyymi00003
Moottoripyörän 6 V järjestelmän muuttaminen 12 V järjestelmäksi vaatii käytännössä kaikkien sähkölaitteiden ja latauskomponenttien uusimisen tai päivittämisen. Itse johtosarjaa ei tarvitse vaihtaa, sillä vanhat 6 V johdot ovat yleensä riittävän paksuja, mutta liittimet kannattaa tarkistaa ja hapettumat puhdistaa.
Jotta muutos onnistuu luotettavasti, joudut vaihtamaan seuraavat osat:
Akku: Vaihda 6 V akku 12 V akkuun.
Lataussäädin ja tasasuuntaaja: Laturin tuottama virta on muutettava oikealle jännitteelle. Jos pyörässäsi on erillinen säädin ja tasasuuntaaja, ne korvataan yhdellä nykyaikaisella 12 V säätimellä/tasasuuntaajalla.
Polttimot: Vaihda kaikki 6 V polttimot (ajovalot, parkit, vilkut, jarruvalo ja mittariston valot) vastaaviin 12 V polttimoihin.
Sytytyspuola: Jos pyörässäsi on kärjellinen sytkä tai vanha CDI-puola, se on vaihdettava 12-volttiseen puolaan, jotta kipinä toimii oikein.
Sytytyksen kondensaattori: Jos pyörässä on perinteinen jakaja tai kärjet, vaihda kondensaattori (tai puola) 12 V malliin.
Vilkkurele: 6 V vilkkurele ei toimi 12 V jännitteellä, joten se on vaihdettava 12 V releeseen. LED-vilkkuja käyttämällä voit tarvita elektronisen releen.
Äänitorvi: Alkuperäinen 6 V torvi saattaa toimia 12 V jännitteellä hetken, mutta se voi myös kärähtää. Varmatoimisin ratkaisu on vaihtaa se 12 V äänitorveen.
Jos pyörässäsi on sähköstartti, myös starttimoottori toimii 6 V jännitteellä. Se voi kestää hetkellistä 12 V käyttöä, mutta pitkäaikainen starttaaminen voi vaurioittaa sitä. Startille pitää usein asentaa oma pudotusreleensä tai vaihtaa se 12 V starttiin.
- Anonyymi00004
6V–12V DC/DC-jännitteenmuunnin (Step-Up) nostaa tasajännitteen kuudesta voltista kahteentoista volttiin ja antaa tyypillisesti 10 A ulostulovirran (teho 120 W). Laitetta tarvitaan usein vanhoissa 6 V ajoneuvoissa (esim. klassikkoautoissa), jotta niissä voidaan käyttää 12 V lisävarusteita.
- Anonyymi00006
Ei voi käyttää ajovaloon ja sytytyspuolalle, vanhan Hondan orkkiskytkiksen ainut etu on, että ajovalo kirkastuu hanaa annettaessa, kaikki latausvirta akkuun ja sieltä syttyyn ja valoihin.
- Anonyymi00005
Puolien johdotus on se hankalin, uudet puolat maksaa 200-300 e.
Laturin tuottama virta on muutettava oikealle jännitteelle.
https://www.youtube.com/watch?v=3KQ2ri6l94Y
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201124
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396