Kestääkö sytytyspuola 55-80W eli 10A virran, 6V vauhtipyörä-magneetto.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
ei ole sytytyspuola suunniteltu tuollaisille virroille
- Anonyymi00002
Haluaisin tehdä 12v muunnoksen, mutta olen kuullut, että sinun täytyy näprätä staattorikäämien kanssa ja löytää erilainen tasasuuntaaja!
- Anonyymi00003
Moottoripyörän 6 V järjestelmän muuttaminen 12 V järjestelmäksi vaatii käytännössä kaikkien sähkölaitteiden ja latauskomponenttien uusimisen tai päivittämisen. Itse johtosarjaa ei tarvitse vaihtaa, sillä vanhat 6 V johdot ovat yleensä riittävän paksuja, mutta liittimet kannattaa tarkistaa ja hapettumat puhdistaa.
Jotta muutos onnistuu luotettavasti, joudut vaihtamaan seuraavat osat:
Akku: Vaihda 6 V akku 12 V akkuun.
Lataussäädin ja tasasuuntaaja: Laturin tuottama virta on muutettava oikealle jännitteelle. Jos pyörässäsi on erillinen säädin ja tasasuuntaaja, ne korvataan yhdellä nykyaikaisella 12 V säätimellä/tasasuuntaajalla.
Polttimot: Vaihda kaikki 6 V polttimot (ajovalot, parkit, vilkut, jarruvalo ja mittariston valot) vastaaviin 12 V polttimoihin.
Sytytyspuola: Jos pyörässäsi on kärjellinen sytkä tai vanha CDI-puola, se on vaihdettava 12-volttiseen puolaan, jotta kipinä toimii oikein.
Sytytyksen kondensaattori: Jos pyörässä on perinteinen jakaja tai kärjet, vaihda kondensaattori (tai puola) 12 V malliin.
Vilkkurele: 6 V vilkkurele ei toimi 12 V jännitteellä, joten se on vaihdettava 12 V releeseen. LED-vilkkuja käyttämällä voit tarvita elektronisen releen.
Äänitorvi: Alkuperäinen 6 V torvi saattaa toimia 12 V jännitteellä hetken, mutta se voi myös kärähtää. Varmatoimisin ratkaisu on vaihtaa se 12 V äänitorveen.
Jos pyörässäsi on sähköstartti, myös starttimoottori toimii 6 V jännitteellä. Se voi kestää hetkellistä 12 V käyttöä, mutta pitkäaikainen starttaaminen voi vaurioittaa sitä. Startille pitää usein asentaa oma pudotusreleensä tai vaihtaa se 12 V starttiin.
- Anonyymi00004
6V–12V DC/DC-jännitteenmuunnin (Step-Up) nostaa tasajännitteen kuudesta voltista kahteentoista volttiin ja antaa tyypillisesti 10 A ulostulovirran (teho 120 W). Laitetta tarvitaan usein vanhoissa 6 V ajoneuvoissa (esim. klassikkoautoissa), jotta niissä voidaan käyttää 12 V lisävarusteita.
- Anonyymi00006
Ei voi käyttää ajovaloon ja sytytyspuolalle, vanhan Hondan orkkiskytkiksen ainut etu on, että ajovalo kirkastuu hanaa annettaessa, kaikki latausvirta akkuun ja sieltä syttyyn ja valoihin.
- Anonyymi00005
Puolien johdotus on se hankalin, uudet puolat maksaa 200-300 e.
Laturin tuottama virta on muutettava oikealle jännitteelle.
https://www.youtube.com/watch?v=3KQ2ri6l94Y
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 71850
- 113779
- 37722
- 140715
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619- 70617
Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu160510- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46463- 69455
- 63455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432- 45423
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405