https://www.verkkouutiset.fi/a/rikoshyodyn-poisottamiseen-uusi-keino-tehoaako-jengirikollisiin/#3e2fdeb8
Elät tuilla ja sinulla on varallisuutta..
Suomeen ehdotetaan lakia selittämättömän omaisuuden menettämisseuraamuksesta.
Omaisuuden menettämistä valtiolle koskevaa lainsäädäntöä ollaan kiristämässä vielä tänä vuonna. Oikeusministeriön asettaman työryhmän puheenjohtajana toiminut oikeusministeriön lainsäädäntöneuvos Sampo Brander kommentoi suunniteltua uudistusta yleisellä tasolla.
Lisäksi rikostuomion yhteydessä voidaan tuomita menetetyksi sellaista omaisuutta, jonka katsotaan olevan alkuperältään rikollista, vaikka taustalla olevaa yksittäistä rikosta ei voida määrittää.
Syyttäjällä olisi alennettu näyttövelvollisuus tällaisen omaisuuden rikollisesta alkuperästä. Tämä tarkoittaisi, että näytön ei tarvitsisi olla yhtä vahvaa kuin rikoksesta tuomitseminen edellyttäisi. Näytön arvioinnissa keskeistä olisi se, onko omaisuus selvässä epäsuhdassa henkilön laillisiin tuloihin ja omaisuuteen nähden.
Työtön omaisuutesi voidaan takavarikoida
10
272
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Eli jos sinulla on sellaista varallisuutta jota ei ole ilmoitettu kelalle voidaan se takavarikoida valtiolle
- Anonyymi00002
Näytön arvioinnissa keskeistä olisi se, onko omaisuus selvässä epäsuhdassa henkilön laillisiin tuloihin ja omaisuuteen nähden.
- Anonyymi00006
Sitä tässä mietin, että olisi, pitäisi, voisi.. nämä kaikki ovat ihan muuta kuin uutisia, asioista. Vatkulointi asioilla, joissa julkinen valta ehkä joskus tulisi puuttumaan omaisuuden suojaan, menevät överiksi.
Rikoshyötyhän ja muu laiton 'tulo', menee jo nykylaeilla valtiolle, tai vahinkoa kärsineelle, takaisin. Mitään uutta ei ole tässä.
Ei keneltä tahansa voida noin vain omaisuutta, esim kiinteistöä perikunnalta, viedä, eikä vuosien säästöjä. Ei myöskään mitään lottovoittoa voida ottaa valtiolle, tai osakekämppää realisoida, jos se on omaksi maksettu, ja tositteet löytyy.
Että nyt vähän hei rajaa tälle pelon lietsonnalle suomessa.
- Anonyymi00003
Naapurissa on tyyppi joka ajaa uudella sähköautolla vaikka on ollut pari vuotta työtön..
Eli tämä on epäsuhteessa tämän tuloihin nähden eli takavarikoitava- Anonyymi00004
Juu, ei saa ajaa kuin vanhalla risalla polkupyörällä.
- Anonyymi00008
Ei kai se omaisuus nyt parissa vuodessa hupene jos on ollut 2v työttömänä.
- Anonyymi00005
Ei kai papan betaalaksille ostettu 11 metrinen muskelivene sentään lähde....
- Anonyymi00009
Eikö nämä tälläisten lain säätäjät pelkää, että he itse jäisivät työttömäksi. Suomessa on kuitenkin 300 000 työtöntä ja suurin osa on ollut töissä. Eli loppuneet työt syystä tai toisesta.
- Anonyymi00010
Aijaa ei tuo uutinen koskekkaan millään tapaa työtöntä. Työttymyystuella ja toimeentulotuella saa olla täysin laillisesti. Toki työttömyystuki on nykyään sellainen, että on haettava töitä 4 paikkaa/kk
- Anonyymi00011
Aloittaja yrittää nyt tulikita ihan omiaan. Uutisessa ei mainita sanaakaan työttömistä.
Sitapaitsi toimeentuolotukea ei saa lainkaan jos on paljon omaisuutta. tilillä paljon rahaa jne. Työttömyystukea saa, mutta on oltava aktiivinen ja haettava töitä neljä paikaa/kk . Jos ei hae tulee karenssi!
Niin ja saako muuten työttömistä käyttää nimitykisiä. Rikkaruoho,kelarotta, sossupummi jne? Eikö nämä ihmiset todellakaan itse pelkää, että heiltä loppuisisi työt. Minulta loppui! Ja uusi työ. Sitä ei tänäpäivänä toista noin vaans aa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1641683Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1521291Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset217932- 71867
- 55766
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63737- 46725
- 89691
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt198637- 52592