Mielenkiintoista kuinka Vaasan ammattikorkeakoulu ja Yliopiston taso laskee, kuin kissanhäntä.🤔
Oppilaat, kun haluavat tuollaiseen laitokseen opiskelemaan niin opiskelun kuuluu olla jotain josta opiskelija saa jotain irti, eikä päädy opiskelijakavereiden takia platiointi/ tekoälyn takia ongelmiin/ huijatuksi.🤔
Näin tuleekin ajatus, että opettajat/ proffat haluavatkin päästä helpolla ja laittaessaan ryhmätyöskentelyjä tietävät tarkkaan mitä hallaa opiskelijoille tekevät, varsinkin, kun sekaan laitetaan vaihtareita. 🫣
Amattikorkeakoulu/ Yliopisto.
9
131
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Tartis tehdä jotain,jotta koulun jälkeen edes saisi jostain päin Suomea töitä.eikä joutuis
ansiosidonnaiselle/Yleistulolle 800€/kk /Eläkkeelle.
Päätivät sitten työlistää alle 25 vuotiaita,ihan maksamalla yrityksille avustusta puolet TES-määrämästä kk/palkasta.Työlistävät Eläkeläisi lisäverokortin turvin/lisäeläkettä 1,5% vuositulosta,eli 30,000 vuodessa antaa eläkelisää 350€/kk 4000€/kk eläkeen päälle.Viiden vuoden lisäeläkettä saavat 1750€/kk/4000€/kk eläkeen päälle.
Ei mikään ihme että eläke /verokassa tykkää.Lisätulot tulevat sitten työtömiltä ajan myötä. Ajattele ihan ite!- Anonyymi00004
Siis mistä sait tuon 800e/kk/eläkkeelle.
Juu, ehkä maksavat yrityksille, mutta tuossa kohtaa tulee SE kikkailu kuvaan, yrityksien puolelta.
Lisäeläkettä saa vain 65v - 68v asti joten vain tuon ajan ja sitten sekin tulee hakea itse erikseen, jos tota ei hoksaa, niin voi voi.
Eikä kyllä tule miltään työttömiltä se on saletti. - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Siis mistä sait tuon 800e/kk/eläkkeelle.
Juu, ehkä maksavat yrityksille, mutta tuossa kohtaa tulee SE kikkailu kuvaan, yrityksien puolelta.
Lisäeläkettä saa vain 65v - 68v asti joten vain tuon ajan ja sitten sekin tulee hakea itse erikseen, jos tota ei hoksaa, niin voi voi.
Eikä kyllä tule miltään työttömiltä se on saletti.Kela siellä muuttaa kansaneläkeitä 750€/kk ja Takuueläkeitä 920€/kk Yleistulolle kaikille 800€/kk. 1.6.2026 alkaen.
Yleistulon maksajat ovat kaikki jotka maksavat veroja.
(Nämä nuoret jotka ovat alle 25 vuotiaita,heitä avustavaa valtio maksamalla yritäjille puolet TES palkasta,sitä pitää Yrittäjien itse hakea.)
Perheeläkettä ei kannata hakea ollenkaan jos saat Takuueläkettä 920€/kk.
Työeläkekassat kyllä maksavat perheeläkeen mutta Kela poistaa Takuueläkeen.
Jos Leskeneläke määräytyy 3000€/kk tulosta,silloin kannataa hakea perheeläkettä.
Kaikki on muuttunut 2026 ------------alusta. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kela siellä muuttaa kansaneläkeitä 750€/kk ja Takuueläkeitä 920€/kk Yleistulolle kaikille 800€/kk. 1.6.2026 alkaen.
Yleistulon maksajat ovat kaikki jotka maksavat veroja.
(Nämä nuoret jotka ovat alle 25 vuotiaita,heitä avustavaa valtio maksamalla yritäjille puolet TES palkasta,sitä pitää Yrittäjien itse hakea.)
Perheeläkettä ei kannata hakea ollenkaan jos saat Takuueläkettä 920€/kk.
Työeläkekassat kyllä maksavat perheeläkeen mutta Kela poistaa Takuueläkeen.
Jos Leskeneläke määräytyy 3000€/kk tulosta,silloin kannataa hakea perheeläkettä.
Kaikki on muuttunut 2026 ------------alusta.Okei.
- Anonyymi00002
Liiketalouden tradenomin tutkinnolla voi olla vaikea työllistyä. Niitä on liikaa.
- Anonyymi00003
Miten sinä näytit tason laskun toteen? Et mitenkään.
- Anonyymi00005
🥱Et siis saanut opiskelupaikkaa. No, ehkä seuraavalla kerralla. Tai hae amikseen.
- Anonyymi00008
Tekeekö tutkinnoilla enää mitään kun minnekään ei pääse töihin
- Anonyymi00006
Oletko Ansiosidonnaisella Työtömänä.Insinööritutkinto taskussa. Hae peruutuspaikkoja korkeakoulusta ,saat ansiosidonnaisen tulot kouluttuessasi uuteen tutkintoon. 1.7.2026 alusta. Orpo ja Purran päätös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361760Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38576- 63548
- 30546
- 46540
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520