Vinkkejä miten oikaista ajatukset? Olen nainen, ihastunut puolituttuun mieheen, ja järjellä voin päätellä kuvitelleeni kaikki signaalit. Osaan nähdä tilanteen niin, että hän vain elää elämäänsä ja minä yksinäni vaaleanpunaiset lasit päässä tulkitsen katseita, eleitä ja puheita. Hän ei todellakaan ole tehnyt mitään selvää, kaikki on ollut täysin kuviteltavkssa/ylitulkittavissa.
Silti löydän itseni vähän väliä haaveilemasta, että mitä jos en kuvittelekaan, mitä jos hänkin edes joskus ajatteleekin minua. Mistä ihmeestä mulle roihahti ihan puun takaa näin voimakkaat tunteet, jos muka ihan yksinäni kuvittelin kaiken?
Mutta en voi mitenkään ikinä ottaa tätä puheeksi hänen kanssaan ja selvittää asiaa sitä kautta, sillä hän on mieheni ystävä.
Koko jutulla ei ole mitään muuta onnellista loppua kuin se, että minä pääsen eroon näistä kuvitelmista. Kuinka sen tekee onnistuneesti?
Ihastumisesta eroon?
20
464
Vastaukset
- Anonyymi00001
Juu, hankala juttu. Ajatuksenhäätöyritykset eivät oikein toimi. Vielä pahempi jos kaikki ei olekaan kuvitelmaa. Neverending story
- Anonyymi00002
Kyllä aloittaja on varmaan lukenut signaalit ihan oikein. Joskus on kyse myös luottamuksen osoittamisesta toiseen ja sekin voi tapahtua ihastumisella.
- Anonyymi00003
Telepatialla on myös ihmeellinen voima. Ei ole lainkaan harvinaista että kaksi ihmistä ajattelevat toidiaan yhtä aikaa.
- Anonyymi00004
Ihastuminen kyllä menee ohi aikanaan, kunhan ei itse edistä asioita esimerkiksi ajattelemalla toista. Ajatukset pitäisi kylmästi kääntää vain muihin juttuihin heti silloin kun huomaa ajattelevansa toista.
Ja jos miehesi ystävä on kunnollinen, niin hän ei ikinä edes harkitsisi mitään varatun naisen kanssa ja varsinkaan oman kaverinsa naista. Eikä luultavammin edes siinäkään tapauksessa vaikka sinä ja miehesi eroaisitte, itse en ainakaan kavereideni exiä ole yrittämässä heti, tai edes vuoden sisään vaikka kuinka tyrkyttäisivät ja yksi tämmöinen tapaus on tällä hetkellä omassa elämässäni. Kaverin exä kyllä aloitti aivan selvän itsensä markkinoimisen minulle jo pari vuotta ennen kuin erosivat ja se oli aivan päivänselvä asia, kokemusta kun naisista on kertynyt sopivasti.
Ja muutenkin kannattaa nyt oikeasti miettiä sitä miten mies on kohdellut sinua, sillä perus ystävällisyys on joskus helppo tulkita kiinnostukseksi ja varsinkin silloin, jos on itse jo kiinnostunut jonkin verran.- Anonyymi00008
Tämä oli loistava, kiitos. Ehdottomasti tuntuu luotaantyöntävältä ajatella, että tämä mies kokisi minun "markkinoivan" itseäni hänelle. Oletan, että tässä omassa tilanteessani ei tällä hetkellä sellaisesta ole pelkoa, mutta todellakin tahdon välttää tuollaisen teoreettisen tulevaisuuden. Ajatus, että hän kokisi kiinnostumiseni vaivaannuttavaksi auttaa myös irtautumaan tunteista, uskon niin. Vaikka kaikki tilanteet eivät vastaa kuvailemaasi, on kuvailemasi kuitenkin itselleni sellainen tilanne, mihin en halua päätyä. Helpottaa ajatella näitä omia tunteita tuolta kulmalta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tämä oli loistava, kiitos. Ehdottomasti tuntuu luotaantyöntävältä ajatella, että tämä mies kokisi minun "markkinoivan" itseäni hänelle. Oletan, että tässä omassa tilanteessani ei tällä hetkellä sellaisesta ole pelkoa, mutta todellakin tahdon välttää tuollaisen teoreettisen tulevaisuuden. Ajatus, että hän kokisi kiinnostumiseni vaivaannuttavaksi auttaa myös irtautumaan tunteista, uskon niin. Vaikka kaikki tilanteet eivät vastaa kuvailemaasi, on kuvailemasi kuitenkin itselleni sellainen tilanne, mihin en halua päätyä. Helpottaa ajatella näitä omia tunteita tuolta kulmalta.
Joo, se ei kauhean mukavaa ollut, kun menin käymään kaverin luona hieman ennen kuin tajusin mikä jutun juoni oli oikeasti ja kaverin tyttökaveri roikkui minussa kiinni naureskellen joka pikku jutulle ja koiran pentu ilmeellä katseli vain. Ja itse koitin vain viettää aikaa kaverin kanssa.
Viimeinen kerta kun he tulivat käymään kylässä yhdessä minun asunnollani oli aivan selvästi kaverin tyttökaverin vaatimuksesta. Kuulin jo puhelimessa ettei kaveri ollut oikein mielissään, sillä hän oli jo vältellyt minua useamman kuukauden ajan unohtaen vastata viesteihin, puheluihin tai muihin kutsuihin mitä olin esittänyt että tulisi yksin käymään. Mutta hän yritti epätoivoisesti pitää suhdetta yllä, eli suostui naisen vaatimukseen että pakko päästä kyläileen luokseni.
No he tulivat sitten käymään ja kaverin tyttökaveri roikkui melkein minussa kiinni ja itse koitin olla viestittämästä mitään mielenkiintoa ja kohtelin perus ystävällisesti. Ja kaverin ilme oli sellainen, että siitä huomasi selvästi ettei oikein tykännyt koko tilanteesta ja sen näki kehonkielestäkin näki saman aivan selvästi.
Totesin kaverille tuon jälkeen vain, että tule yksin käymään jos haluat, tyttökaveria ei tarvitse tänne tuoda enää mukana, koska aivan selvästi markkinoi itseään ja välttelen heidän yhteistä asuntoa nyt tästä lähtien. Mutta suhdehan on oikeasti ohi jo siinä vaiheessa kun nainen alkaa jotain tuommoista tekemään ja mies katselee vierestä naama happamana, ei ole oikein pelastettavissa enää asiat silloin.
Jollain kumman ilmeellä he tyyliin vuoden vielä yrittivät tuosta ja itse välttelin heidän yhteistä asuntoa ja olin tekemisissä kaverin kanssa vain kahdestaan, mutta eihän se suhde enää toimi siinä vaiheessa kun nainen oli valinnut uuden kohteen ja tunteet kaveria kohtaan kylmettyneet, eli ei ole oikein korjattavissa tilanne enää.
Mutta tuo kaverin exä muutenkin sellainen, että vaihtanut miehestä toiseen tuosta vain, eli jos se on kerran tehnyt sen jollekkin toiselle, niin se tekee sen myös uudestaan toisella ja ehkäpä jopa kolmannelle mahdollisesti kunnes löytää jonkun mikä vastaa sitä mitä haluaa. - Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuo vinkki tuntuu sinusta helpottavalta, koska se tulee oman ajattelutapasi sisältä. Heikkoutena on, ettei vinkki todellisuudessa anna sinulle mitään muuta keinoa käsitellä tunnetta kuin järkeily. Ja sitähän sinä olet jo tuloksettomasti kokeillut.
- Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Joo, se ei kauhean mukavaa ollut, kun menin käymään kaverin luona hieman ennen kuin tajusin mikä jutun juoni oli oikeasti ja kaverin tyttökaveri roikkui minussa kiinni naureskellen joka pikku jutulle ja koiran pentu ilmeellä katseli vain. Ja itse koitin vain viettää aikaa kaverin kanssa.
Viimeinen kerta kun he tulivat käymään kylässä yhdessä minun asunnollani oli aivan selvästi kaverin tyttökaverin vaatimuksesta. Kuulin jo puhelimessa ettei kaveri ollut oikein mielissään, sillä hän oli jo vältellyt minua useamman kuukauden ajan unohtaen vastata viesteihin, puheluihin tai muihin kutsuihin mitä olin esittänyt että tulisi yksin käymään. Mutta hän yritti epätoivoisesti pitää suhdetta yllä, eli suostui naisen vaatimukseen että pakko päästä kyläileen luokseni.
No he tulivat sitten käymään ja kaverin tyttökaveri roikkui melkein minussa kiinni ja itse koitin olla viestittämästä mitään mielenkiintoa ja kohtelin perus ystävällisesti. Ja kaverin ilme oli sellainen, että siitä huomasi selvästi ettei oikein tykännyt koko tilanteesta ja sen näki kehonkielestäkin näki saman aivan selvästi.
Totesin kaverille tuon jälkeen vain, että tule yksin käymään jos haluat, tyttökaveria ei tarvitse tänne tuoda enää mukana, koska aivan selvästi markkinoi itseään ja välttelen heidän yhteistä asuntoa nyt tästä lähtien. Mutta suhdehan on oikeasti ohi jo siinä vaiheessa kun nainen alkaa jotain tuommoista tekemään ja mies katselee vierestä naama happamana, ei ole oikein pelastettavissa enää asiat silloin.
Jollain kumman ilmeellä he tyyliin vuoden vielä yrittivät tuosta ja itse välttelin heidän yhteistä asuntoa ja olin tekemisissä kaverin kanssa vain kahdestaan, mutta eihän se suhde enää toimi siinä vaiheessa kun nainen oli valinnut uuden kohteen ja tunteet kaveria kohtaan kylmettyneet, eli ei ole oikein korjattavissa tilanne enää.
Mutta tuo kaverin exä muutenkin sellainen, että vaihtanut miehestä toiseen tuosta vain, eli jos se on kerran tehnyt sen jollekkin toiselle, niin se tekee sen myös uudestaan toisella ja ehkäpä jopa kolmannelle mahdollisesti kunnes löytää jonkun mikä vastaa sitä mitä haluaa.Otan osaa, erityisesti ystäväsi kannalta tilanne ollut todella inhottava. Onneksi ei omalle kohdalle sovi tuo kuvauksesi, mitään lähellekään tuon kaltaista ei meillä ole ollut. Mutta koen silti tosi arvokkaaksi kuulla tämän sinun kokemuksesi, koska se oikeasti auttaa ajattelemaan omaa tilannetta tuolta kulmalta. En ikinä tahtoisi tulla nähdyksi noin alentavasta kulmasta, kuin sinä tämän ystäväsi exän (perustellusti!) näet. Kamala (ja sen takia erittäin avulias) ajatus, että hän kokisi lähinnä myötähäpeää jostain tekemisistäni, vaikka hymystä, ystävällisistä sanoista tai kiinnostuneesta keskustelusta. Täytyy pitää tämä mielessä ja tältä kulmalta pyrkiä jatkossa olemaan neutraali.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Otan osaa, erityisesti ystäväsi kannalta tilanne ollut todella inhottava. Onneksi ei omalle kohdalle sovi tuo kuvauksesi, mitään lähellekään tuon kaltaista ei meillä ole ollut. Mutta koen silti tosi arvokkaaksi kuulla tämän sinun kokemuksesi, koska se oikeasti auttaa ajattelemaan omaa tilannetta tuolta kulmalta. En ikinä tahtoisi tulla nähdyksi noin alentavasta kulmasta, kuin sinä tämän ystäväsi exän (perustellusti!) näet. Kamala (ja sen takia erittäin avulias) ajatus, että hän kokisi lähinnä myötähäpeää jostain tekemisistäni, vaikka hymystä, ystävällisistä sanoista tai kiinnostuneesta keskustelusta. Täytyy pitää tämä mielessä ja tältä kulmalta pyrkiä jatkossa olemaan neutraali.
Ystävällinen saa olla, mutta ei sellainen kuten olit omalle kumppanillesi silloin kuin olit kiinnostunut ennen tapailua, tai tapailun aikana. Eli juurikin sellainen neutraali kuten kaikkien muidenkin kanssa. Eli rajansa kaikella.
Jokunen nainen tullut vuosien varrella vastaan, jotka ovat olleet naimisissa tai muuten varattuja ja ovat olleet aivan överi flirttejä iholle tunkeilijoita, niin hieman käynyt sääliksi heidän miehiään.
- Anonyymi00005
Tai sit vamppaat sen ja katoit kuinka siitä etenee
- Anonyymi00006
Haluan kertoa sinulle mahdollisuudesta suhtautua uudenlaisella tavalla järkeen, intuitioon ja tunteisiin.
Tulkitsen tekstistäsi, että vain järjellä ymmärtämäsi asiat ovat sinulle "totta". Niin käy usein, jos maailmankatsomus koostuu naturalistisesta materialismista eli siitä, että todellisuus on pohjimmiltaan materiaa ja energiaa. Akateemisissa ja teknisissä ympäristöissä tämä on yleisin maailmankatsomus.
Globaalisti yleisin maailmankatsomus sen sijaan on teistinen realismi, jonka mukaan todellisuuden perusta on persoonallinen jumaluus. Tähän kuuluvat mm. suurimmat monoteistiset uskonnot.
Yleisyydeltään toisena tulee tuo naturalistinen materialismi, johon sijoitin sinut tekstisi perusteella.
Kolmanneksi yleisin maailmankatsomus käsittää ei-dualistiset ja panteistiset näkemykset, joiden mukaan erillisyys on osittain illuusio. Tällaista näkemystä esiintyy buddhalaisuudessa, hindulaisuuden advaita-perinteessä sekä länsimaisessa mystiikassa.
Neljänneksi yleisin on pragmatistinen ja konstruktionistinen kehys, jonka mukaan todellisuus rakentuu osin kielen, vallan ja sopimusten kautta. Tätä esiintyy yhteiskuntatieteissä ja politiikan sekä median keskuudessa.
Nyt tulee tärkein huomio:
Tavoitteesi ohittaa tuntemuksesi ja intuitiosi on järkevää vain naturalistisen materialistisessa maailmankatsomuksessa, jossa tuntemuksillasi ei ole signaaliarvoa. Silloin voit jättää ne huomiotta ja tarkastella niitä virheellisenä "kohinana".
Sen sijaan noissa muissa kolmessa maailmankatsomuksessa sinulle ei pitäisi syntyä tarvetta päästä ajatuksistasi ja tunteistasi eroon. Ne ovat informaatiota siinä missä muukin informaatio. Ne eivät ehkä ole päätöksenteon kannalta painavinta informaatiota, mutta ne eivät myöskään ole "kohinaa", josta on päästävä eroon.
Olen itse ei-dualistinen. Minulle on täysin normaalia olla ei-fyysisillä tavoilla yhteydessä ihmisiin, ja heidän minuun. Myöhemmin usein keskustelemme näistä yhteyksistä myös sanallisesti. Tällä tavoin pystyy saamaan "tiedon" ilman fyysistä kommunikaatiota esimerkiksi siitä, kun joku toinen on hädässä tai ääritapauksissa jopa juuri kuolemassa. Tämä "havainnointi" ei ole mahdollista naturalistisen materiaalisessa maailmankatsomuksessa. Sen sijaan niissä maailmankatsomuksissa, joissa se on täysin normaalia, intuitiolla on valtavan tärkeä merkitys. Se lakkaa olemasta kohinaa ja siitä tulee työkalu.
Siltä osin kuin tässä tekstissä kuvasin maailmassa yleisimpiä maailmankatsomuksia, olen käyttänyt apuna tekoälyä. Kuvaukseni itsestäni sen sijaan on täysin itseni muotoilemaa.
Toivottavasti tämä auttoi sinua. ☺️- Anonyymi00016
Täytyy sanoa, että vaikka maailmankatsomuksemme poikkeavat, oli tämä viesti todella miellyttävä lukea. Osaat käyttää tekoälyä hienosti, täydentämään omaa ulosantiasi. Olet oikeassa siinä, että ei ole pahitteeksi joskus pysähtyä miettimään, onko oma tapa nähdä maailmaa ainoa mahdollinen. Ja onko kaiken aina perustuttava järkeen ja logiikkaan. Vastaus voi mietinnän jälkeen toki olla "kyllä ja kyllä", mutta kannattaa sitä silti joskus avoimin mielin tarkastella. Kiitos!
- Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Täytyy sanoa, että vaikka maailmankatsomuksemme poikkeavat, oli tämä viesti todella miellyttävä lukea. Osaat käyttää tekoälyä hienosti, täydentämään omaa ulosantiasi. Olet oikeassa siinä, että ei ole pahitteeksi joskus pysähtyä miettimään, onko oma tapa nähdä maailmaa ainoa mahdollinen. Ja onko kaiken aina perustuttava järkeen ja logiikkaan. Vastaus voi mietinnän jälkeen toki olla "kyllä ja kyllä", mutta kannattaa sitä silti joskus avoimin mielin tarkastella. Kiitos!
Kiitos kauniista vastauksestasi. ☺️
Jos pidät järkeä ja logiikkaa intuition vastakohtana, voisit pitää stoalaisten suhtautumisesta tunteisiin: he pyrkivät hyväksymään tunteensa ja saavuttamaan mielenrauhan. Ellet missään nimessä halua kuulostella tunnettasi sen enempää, voit vain antaa sen virrata lävitsesi ja sanoa sille "kiitos". Sillä se muuttuu heti vähemmän hankalaksi. 😃
Minunkin suhtautuminen tunteisiini muistuttaa ulkoisesti stoalaisuutta, mutta pinnan alla tilanne on hyvin erilainen. Sen sijaan, että pyrkisin kontrolloimaan tunteitani, pyrin ensin erottamaan, onko kyse omasta tunteestani vai intuitiivisesta tiedosta. Sen jälkeen selvitän, mikä on intuitiivisen tiedon lähde. En kerro tämän tarkemmin, koska se saattaisi saada sinut ajattelemaan negatiivisesti järjestäni ja logiikastani.
Intuitio antaa minulle elämässä suunnan, ja järki on sille alisteinen työkalu. Tunne kertoo minulle, olenko matkalla oikeaan suuntaan vai sivuraiteille.
Jos olisin sinä, sanoisin hankalalle tunteelle: "Istu tähän viereeni. Kiitos että olet siinä. Kerro myös, miksi olet siinä." Tämä on helpompaa, jos tunteelle kuvittelee värin, muodon ja paikan kehossa. Tyypillisesti ihmiset kuvaavat ihastumista hempeillä väreillä ja lämpimänä tunteena rintakehässä. Sinulla se voi tuntua ja näkyä erilaisena.
Toivon että löydät keinon elää rauhassa ja sopusoinnussa tunteesi kanssa. 🙏 Kuvailemasi tunteet ovat vain harvoin tuhoavia tai hajottavia luonteeltaan, joten uteliaisuus on ehkä järjelläkin perusteltuna parempi vaihtoehto kuin pakonomainen pyrkimys päästä tunteesta eroon. ☺️
- Anonyymi00007
Ottaisin puheeksi oman miehesi kanssa, jos ajattelet, että hän on kykenevä käsittelemään asiaa. Tunteille sahan ei voi mitään, mutta voi valita olla ruokkimatta niitä.
Jos ei ole mielestäsi kykenevä, miettisin tarkkaan, mitä olet suhteessasi vailla ja keskustelet toiveistasi miehesi kanssa. Monet saavat ja saisivat sen tietyn kipinän syttymään uudestaan pienellä vaivalla. Miehet ovat yllättävänkin hyviä toteuttamaan toiveita, kunhan tietävät mitä heiltä odotetaan. Ja palkintohan on taattu myös hänelle, kun sinä olet tyytyväinen.
Pieni leikkimielisyys on aina hyvåstä tai alkuajoille palaaminen muistellessa, mikä silloin sytytti.
Kannattaa uskoa ja panostaa. - Anonyymi00010
Kysy vaikka kahville tai somessa kaveriksi
- Anonyymi00011
Ai sun miestäkö?
- Anonyymi00013
härnäsin sitä naista koska tiesin että hän oli lesbo koska oli jo skidinä mustis musta noh kuinka oikeassa sitten olinkaan :;) en minä hänelle pahaa toivo päin vastoin toivottavasti elää hyvää elämää meillä on molemmilla ongelmia
- Anonyymi00014
Voit aivan hyvin haaveilla hänestä vaikka kymmenenkin vuotta ja elää kuvittelumaailmassa. Lets face it, parisuhteen ekat kaksi vuotta menee onnekkaasta ja sitten koittaa tylsistyminen. Suutut toiselle osapuolelle koska hän meni märillä hiuksilla nukkumaan ja nyt et kehtaa käydä hänen kanssaan edes lähikaupassa, taas ne likaiset sukat on lattialla, vaikka olet ainakin 1000 kertaa sanonut että et siedä niitä. Kuvitteluissasi voitte olla moninkertaisesti onnellisia pidempään
- Anonyymi00017
Ihastuminen menee ohi kyllä. Ei siitä kannata tehdä numeroa. Sitten siitä tulee juttu jos alatte siitä puhumaan ja onkin molemminpuolista.
- Anonyymi00019
Realistisella ajattelulla. Jos sille ei ole oikeita, kunnon realistisia mahdollisuuksia, ei tunnu oikealta jollain tapaa…
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303690Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491588- 731328
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751171Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911021Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille167999- 74815
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?47725Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua33716- 81660