Oletteko koskaan miettineet, millaiset rahasummat pyörivät rikollisissa bisneksissä? Tavallisen ihmisen on vaikea nähdä sitä käteisen määrää, joka vaikkapa huumekaupassa liikkuu ja kuten tunnettua, toisten ihmisten pankkitilien rahaliikennettä on yhtä vaikea päästä näkemään.
On kuitenkin yksi paikka, jossa rikollisten rahaliikennettä pääsee aivan avoimesti seuraamaan: kryptovaluuttojen liikkeet tallentuvat ikuisesti lohkoketjuun, jonka rahasiirtoja kuka tahansa voi tarkastella. On kuin pääsisit katsomaan ihmisten pankkitilejä ja tilisiirtoja, mutta kryptovaluuttojen maailmassa kaikki on pseudonyymiä.
Et voi tietää, kuka siirsi rahaa kenelle tai kuka omistaa minkäkin lompakon. Rahan omistajuuden hämärtämiseen löytyy myös omat konstinsa. Silti on mielenkiintoista nähdä, miten rikollinen raha liikkuu lohkoketjussa. Summat ovat aivan tujuttomia tavallisen palkansaajan näkökulmasta.
En tiedä miten ylläpito suhtautuu, jos laitan tähän ketjuun Bitcoin-lompakon osoitteen, joka kuuluu 100 %:n varmuudella jollekin rikolliselle. Siinä on jotain kaunista, kun rikollinen niputtaa yhteen satojen asiakkaidensa maksut yhteen Bitcoin-lompakkoonsa ja raha liikkuu siitä eteenpäin "pestäväksi". Kaikki avoimesti nähtävillä, mutta edes poliisi ei tiedä, kenen rahat on kyseessä ja kuka mitäkin lompakkoa hallitsee.
Oletteko koskaan miettineet rikollisen rahan määrää?
42
393
Vastaukset 42
- Anonyymi00001
Evoluution kannalta kun asiaa miettii niin koko meidän systeemihän perustuu kilpailuun eli kaikki raha ha oravannahat periaatteessa ovat epärehellistä varallisuutta.
Raamatunlukijoille vielä pieni piikki: MIkäli Jumala syntyi alkupaukussa ja on myös evoluution alainen olento, myös Häneen liittyy tuo kilpailullisuus.
Eli alkupaukusta alkaen on kaikki epärehellisyyttä.- Anonyymi00002
Eli uskovat ovat persepuupin palveluksessa :D
- Anonyymi00003
Vaimo hallitsee minun lompakkoa. Tyydyn siihen koska osaa käyttää rahaa minua paljon paremmin. Jos itse hallitsisin rahaa jäisi paljon käyttämättä.
- Anonyymi00004
Naisen "logiikka" on mielenhäiriö ja sen pitäisi olla peruste tahdonvastaiseen hoitoon.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Naisen "logiikka" on mielenhäiriö ja sen pitäisi olla peruste tahdonvastaiseen hoitoon.
Maailma olisi parempi paikka ilman muumimukeja ja naisen logiikkaa. Mutta niitä nyt on vaan vaan yhden viivan vuoksi pakko sietää.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Maailma olisi parempi paikka ilman muumimukeja ja naisen logiikkaa. Mutta niitä nyt on vaan vaan yhden viivan vuoksi pakko sietää.
teknologoa etenee eikä kohta enää tarvita naisen kohtua, eli ei tarvita naisia ja ne päätyvät kompostiin :D
- Anonyymi00021
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joskus tuntuu, että maailma olisi parempi paikka ilman aivan viimeisintä teknologiaa, mutta edistystä ei voi jarruttaa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joskus tuntuu, että maailma olisi parempi paikka ilman aivan viimeisintä teknologiaa, mutta edistystä ei voi jarruttaa.
Äläs ny, tarpeeksi kehittyy hommat niin narsisteille suoritetaan lobotomia
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Siinä moni Turkka ja Petra sitten istuu tuolissa kuolaa valuttaen kun kuntouttavassa oleva päihdealan kokemusasiantuntija työntää tuolia pitkin Kävelykatua ja kansa nauraa,
ja Tena 80kg saakka :D - Anonyymi00032
Anonyymi00025 kirjoitti:
Totta. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa.
- Anonyymi00041
Vaimo on siis perheen mies ja sinä alistuva heikko tytöntylleröinen. Miten Suomessa nämä roolit on ihan väärinpäin. Vastenmielistä. Itse naisena haluan ja tarvitsen vahvan miehen enkä mitään kynnysmattoa. Suomalainen mies uhoaa luuserikavereittensa kanssa terassilla, mutta kotona ollaan heikkoja impotenttejä.
- Anonyymi00007
Edes omia kolikoitaan ei voi siirtää omaan lompakkoon ilman että todistaa kuka sen omistaa nykyään. Viivästytetään 24h "turvallisuussyistä" siirtoa. Saatananmoinen kyttäys se vain on kyseessä.
En tiedä miten muissa maissa on, mutta Suomeen ja varsinkin EU:hun tulee jatkuvasti uutta lakia jolla kytätään lisää ja verotetaan lisää.
Kolikoiden hyvä puoli on se, että niistä ei ( vielä )tarvitse maksaa veroa ellet myy niitä voitolla tai tienaa steikkauksesta.On laillista ostaa ja omistaa.
Tee kovasti hommia ja tienaa rahaa.Maksa niistä rahoistasi isot VEROT.
Osta kolikoita, jälleen maksa ostamisesta VEROT.
Myy pari kolikkoa koska rahapula, arvaas mitä maksat? no VEROT eli vähintään 20% voitoista on VEROA.
Valtio ei ole koskaan osallistunut minun kolikoiden tai rahojen tienaamiseen mitenkään. Ei ole tullut sijoitusvinkkejä tai mitään muutakaan apua, mutta käsi ojossa ollaan joka välissä ottamassa samaan aikaan kun valtion johto säästää ja verosuunnittelee niin ettei tarvi maksaa mitään omistuksistaan.
EU:n ursula von der persreien suunnittelee suurta PAKKOVEROA kryptojen omistajille joka tulee maksuun jos vain omistat edes kolikoita tai jos niiden arvo nousee, olet velvollinen maksamaan vaikka et myisi mitään. Rahat menee EU korruptioon.
Joukkopako EU:n ulkopuolelle tulee 100% varmasti. Kolikot siirtyvät sellaisiin palveluihin joista ei tarvitse ilmoitella Ursulalle.
Aina ollaan pienen ihmisen taskulla ja lompakolla kun korruptio tarvitsee rahoitusta.
Varmaa on, ettei työtä tekemällä rikastu ikinä. On osattava sijoittaa johonkin, vaikka pikkusumma jokaisesta mäkkärin tilistä sijoitukseen, mutta ei pankille säästötilille jossa sen arvo vähenee ja pankki on ainoa joka tienaa keplotellessaan rahoillasi.- Anonyymi00008
Kerää marjoja tai tee viljalyhteitä. Niistä ei tarvi maksaa veroa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kannattaa myös virkata oma pimsloora, sekin on selvää säästöä
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kannattaa myös virkata oma pimsloora, sekin on selvää säästöä
Omalla kädellä säästyy virkkuukoukun hinta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Oletko varma? Pullojen tai vaikka käpyjen keräyskin lasketaan tuloksi nykyään. Ainoa mitä ei vielä ole verolle saatu on persche, jota moni myy. Minun brsieni ei ole niin hieno että sen myynnistä saisi rahaa.Onko investoitava jumppaseuran jäsenkorttiin ja treenattava pakaroistani näistä niin isot että silmät putoilevat naisten päistä?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Oletko varma? Pullojen tai vaikka käpyjen keräyskin lasketaan tuloksi nykyään. Ainoa mitä ei vielä ole verolle saatu on persche, jota moni myy. Minun brsieni ei ole niin hieno että sen myynnistä saisi rahaa.Onko investoitava jumppaseuran jäsenkorttiin ja treenattava pakaroistani näistä niin isot että silmät putoilevat naisten päistä?
Luonnonkäpyjen keräily ja myynti on verotonta ellei siihen liity jatkojalostusta.
- Anonyymi00013
oletko vasemmistolainen? ajatuksesi olivat sellaisia!
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Luonnonkäpyjen keräily ja myynti on verotonta ellei siihen liity jatkojalostusta.
Ei purkkien ja tölkkien keräilijämummoa ainakaan Porissa veroteta?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ei purkkien ja tölkkien keräilijämummoa ainakaan Porissa veroteta?
Se olisikin melkoista kun kerääjät laittaisivat sitten kulkupelinsä ym. keräämisestä aiheutuneet kulut verovähennyksiin, samat oikeudet pitäisi sitten olla kun muillakin työtä tekevillä.
- Anonyymi00017
Hollannissa tuo on jo lakipykäliin kirjoitettu.
Hypoteettinen esimerkki, ostat jonkun auton vaikkapa 80,000 Eurolla.Olkoon vaikka rättisitikka.Auto on vanha ja harvinainen ja sen arvo nousee markkinoilla 100,000 Euroon keräilijöiden keskuudessa.
Sitikka on valtiolla tiedossa ja verottaja tajuaa autosi arvon nousun. Sinulle tupsahtaa postilaatikkoon 14,500Eur verolippu koska auton arvo nousi.
Et ole myynyt autoa, tai saanut siitä mitenkään arvon nousua vastaavaa tuloa.Silti, olet valtiolle velkaa tuon summan koska valtion pohjaton ahneus.
Ostit sitikkasi säästöilläsi, eikä sinulla ole rahaa maksaa veronmätkyjä.Koitat siis myydä sitikan.Parhain tarjous joka sinulle tulee on kuitenkin 75,000eur eli 5,000 Eur vähemmän kuin maksoit.
Valtiota ei kiinnosta.Myyt autosi, tai mitä tahansa muuta omaisuutta maksaaksesi "velan" joka on täysin keksittyä velkaa valtion ahneuden takia.Auto siis menee myyntiin ja otat takkiin tuon 5,000Eur, sekä tietenkin "valtion ansaittu osuus sinun omaisuudestasi" eli 14,500Eur.
19,500Eur säästöistäsi pois.
Tämä siis on jo Hollannissa LAKI joka meni läpi, mutta vaatii jonkun viimeisen äänestyksen vielä. Tulee koko Euroopan alueelle,koska korruptoitunut EU tarvitsee maksajia ja sinun lompakkosi on tähtäimessä.
Sama juttu kaikessa omaisuudessa.Osakkeet, kryptot, talot,kaikki.Jos arvo nousee, olet velkaa vaikka et myisi mitään.Jos arvo laskee, et saa hyvitystä.
Ai että tulee olemaan kivaa kun kaikki omaisuus realisoidaan jotta ursula saa pelimerkkejä diktatuurin lisäämiseen entisestään. - Anonyymi00018
Onko suuri rikos, jos ketjun aloittaja on "unohtanut" ilmoittaa Verottajalle steikkaustuotot? No, eipä ole tullut ilmoitettua tappioitakaan, joten tasan on nyörit. Tuollainen rahasiirtojen viivyttäminen turvallisuussyistä on aivan käsittämätöntä. Käytin joskus yhtenä lompakkona Blockchain-lompakkoa, mutta siellä oli jo vuosi sitten sitä ongelmaa, että tuli outoja viivytyksiä nostoissa ja rahansiirroissa. Siirryin muualle.
Nykyäänhän tuo touhu on mennyt naurettavaksi ja käyttämäni kryptopörssi on jo kerännyt henkilötunnuksen ja muut tunnnistetiedot, että saavat ilmoitettua verottajalle mahdolliset voitot. Enää ei voi vahingossa "unohtaa" ilmoittaa, jos on tullut voittoa. Eikä rahaa voi siirrellä kuin ennen muinoin. Pitää tietää, kenen lompakkoon rahaa siirtää. Onneksi on sellaisia lompakoita, joihin ei liity mitään tunnistetietoja, joista voi siirtää rahaa minne tahansa.
Kryptovaluuttoihin liittyy tietynlainen anarkia. Niitä ei ole tarkoitettu säänneltäviksi eikä verotettaviksi. Ne ovat villiä länttä, jossa on omat säännöt ja lainalaisuudet. - Anonyymi00019
"Valtio ei ole koskaan osallistunut minun kolikoiden tai rahojen tienaamiseen mitenkään. Ei ole tullut sijoitusvinkkejä tai mitään muutakaan apua, mutta käsi ojossa ollaan joka välissä ottamassa samaan aikaan kun valtion johto säästää ja verosuunnittelee niin ettei tarvi maksaa mitään omistuksistaan."
Juuri tätä mietin niinä vuosina, kun kryptot piikittivät aivan hullusti. Minä otan riskiä, ja siitä hyvästä pitää maksaa verottajalle, kun tulee tuottoa? Ei mitään järkeä. Ostin Bitcoineja vuoden 2020 keväällä hintaan 8000 €/kpl. Vuoden 2021 ratsastin Ethereumilla taivaisiin (ostohinta 300 €/kpl). Oli kryptoja, mutta oli myös tracker-sertifikaatteja.
Syksy 2021 oli villiä aikaa. Mentiin koko ajan ylöspäin, joka päivä. Kymmenien prosenttien päivätuottoja, päivä toisensa perään. Numerot kasvoivat niin suuriksi, että piti excel-taulukossa pienentää fonttikokoa, että summat mahtuivat soluihin. Ihan oikeasti. Vuotta myöhemmin luovutustappioita oli niin paljon, että sen solun fonttikokoa joutui pienentämään, kun summa kasvoi isoksi. Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.
En sitten myynyt missään vaiheessa, ettei verottaja saa euroakaan. Katselin, kun ETH tuli alas 4000 €:sta 1000 €:oon eli sellaiset miinus 75 %. Sillä kurssilaskulla oli tuotot pyyhitty nolliin ja päästiin tappion puolelle. Kryptolompsaan jäi savuavat rauniot, mutta hyvin niillä rahoilla on sinnitelty tähän päivään asti. Jestas vuodet 2021 ja 2022 olivat villiä aikaa. - Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sepa-siirrolla marjat ja lyhteet Binanceen ja treidaat voittoa, palautat vadelmat Spankkiin ja elät ku Elevis
- Anonyymi00022
Anonyymi00010 kirjoitti:
Omalla kädellä säästyy virkkuukoukun hinta.
Rahaa palaa silti stimuloivan materiaalin hankkimiseen.
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sepa-siirrolla marjat ja lyhteet Binanceen ja treidaat voittoa, palautat vadelmat Spankkiin ja elät ku Elevis
Minulla on ollut ongelmia Dansken kanssa. Eivät anna siirtää rahaa kryptovaluuttapörssi Krakeniin. Danske on jäädyttänyt omia tilisiirtojani, "koska ne menevät ulkomaille ja epäluotettavalle toimijalle".
Danske Bank on kirjallisesti ilmoittanut minulle pari vuotta sitten, että kryptopörssi Kraken on heidän mustalla listallaan. He eivät salli edes 20 euron tilisiirtoa mainitun toimijan asiakasvaratilille.
Ihme, että sain vuonna 2020 ostettua kryptovaluuttoja ylipäänsä. Silloin ulkomaille lähtevät tilisiirrot jäädytettiin Danskessa ja sieltä soitettiin, että olenko minä rahasiirtojen takana vai joku rikollinen. Ilmoitin yrittäväni ostaa Bitcoineja. Kului useampi päivä, että raha lopulta lähti liikkeelle. Kun yritin kesällä 2020 siirtää lisää rahaa, Danske ilmoitti, että ei onnistu. Kraken on mustalla listalla ja kaikki tilisiirtoni sinne tullaan hylkäämään.
Coinbase oli sallittu kryptopörssi, joten siirsin lopulta kesällä 2020 rahaa Coinbaseen ja kun olin ostanut Bitcoineja, siirsin ne sielä Krakeniin. En tähän päivään mennessä ymmärrä, miksi Kraken on päätynyt Dansken mustalle listalle eikä sinne saa tehtyä tilisiirtoja? - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Minulla on ollut ongelmia Dansken kanssa. Eivät anna siirtää rahaa kryptovaluuttapörssi Krakeniin. Danske on jäädyttänyt omia tilisiirtojani, "koska ne menevät ulkomaille ja epäluotettavalle toimijalle".
Danske Bank on kirjallisesti ilmoittanut minulle pari vuotta sitten, että kryptopörssi Kraken on heidän mustalla listallaan. He eivät salli edes 20 euron tilisiirtoa mainitun toimijan asiakasvaratilille.
Ihme, että sain vuonna 2020 ostettua kryptovaluuttoja ylipäänsä. Silloin ulkomaille lähtevät tilisiirrot jäädytettiin Danskessa ja sieltä soitettiin, että olenko minä rahasiirtojen takana vai joku rikollinen. Ilmoitin yrittäväni ostaa Bitcoineja. Kului useampi päivä, että raha lopulta lähti liikkeelle. Kun yritin kesällä 2020 siirtää lisää rahaa, Danske ilmoitti, että ei onnistu. Kraken on mustalla listalla ja kaikki tilisiirtoni sinne tullaan hylkäämään.
Coinbase oli sallittu kryptopörssi, joten siirsin lopulta kesällä 2020 rahaa Coinbaseen ja kun olin ostanut Bitcoineja, siirsin ne sielä Krakeniin. En tähän päivään mennessä ymmärrä, miksi Kraken on päätynyt Dansken mustalle listalle eikä sinne saa tehtyä tilisiirtoja?Jos joku kysyy, miksi olen Krakenin asiakas, niin siellä on ollut helppo steikata Etheriä (ETH). Silloin, kun suurin osa omistuksestani oli Ethereum lohkoketjun Ether-kolikkoja, pidin niitä steikattuina.
Staking-tuotot ovat nykyään niin pieniä, että tulovirta on merkityksetön. Krakenin Auto Earn tuottaa 1,35 % vuodessa Etherille. Bondattuna (6 päivän unbonding ajalla) ETH:lle maksetaan 2,60 % APY. APY (lyhenne sanoista Annual Percentage Yield) tarkoittaa vuotuista tuottoprosenttia. Se kertoo sijoitukselle tai säästölle vuoden aikana kertyvän kokonaistuoton, johon on laskettu mukaan koron korko. - Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Valtio ei ole koskaan osallistunut minun kolikoiden tai rahojen tienaamiseen mitenkään. Ei ole tullut sijoitusvinkkejä tai mitään muutakaan apua, mutta käsi ojossa ollaan joka välissä ottamassa samaan aikaan kun valtion johto säästää ja verosuunnittelee niin ettei tarvi maksaa mitään omistuksistaan."
Juuri tätä mietin niinä vuosina, kun kryptot piikittivät aivan hullusti. Minä otan riskiä, ja siitä hyvästä pitää maksaa verottajalle, kun tulee tuottoa? Ei mitään järkeä. Ostin Bitcoineja vuoden 2020 keväällä hintaan 8000 €/kpl. Vuoden 2021 ratsastin Ethereumilla taivaisiin (ostohinta 300 €/kpl). Oli kryptoja, mutta oli myös tracker-sertifikaatteja.
Syksy 2021 oli villiä aikaa. Mentiin koko ajan ylöspäin, joka päivä. Kymmenien prosenttien päivätuottoja, päivä toisensa perään. Numerot kasvoivat niin suuriksi, että piti excel-taulukossa pienentää fonttikokoa, että summat mahtuivat soluihin. Ihan oikeasti. Vuotta myöhemmin luovutustappioita oli niin paljon, että sen solun fonttikokoa joutui pienentämään, kun summa kasvoi isoksi. Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.
En sitten myynyt missään vaiheessa, ettei verottaja saa euroakaan. Katselin, kun ETH tuli alas 4000 €:sta 1000 €:oon eli sellaiset miinus 75 %. Sillä kurssilaskulla oli tuotot pyyhitty nolliin ja päästiin tappion puolelle. Kryptolompsaan jäi savuavat rauniot, mutta hyvin niillä rahoilla on sinnitelty tähän päivään asti. Jestas vuodet 2021 ja 2022 olivat villiä aikaa.Nyt ois tuo BTC tippunut mukavasti, joko ostit lisää?
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Rahaa palaa silti stimuloivan materiaalin hankkimiseen.
Tässä stimulanttia ensi alkuun:
https://pesapuu.fi/toiminta/perhehoito/pride-valmentajien-yhteystiedot/# - Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos joku kysyy, miksi olen Krakenin asiakas, niin siellä on ollut helppo steikata Etheriä (ETH). Silloin, kun suurin osa omistuksestani oli Ethereum lohkoketjun Ether-kolikkoja, pidin niitä steikattuina.
Staking-tuotot ovat nykyään niin pieniä, että tulovirta on merkityksetön. Krakenin Auto Earn tuottaa 1,35 % vuodessa Etherille. Bondattuna (6 päivän unbonding ajalla) ETH:lle maksetaan 2,60 % APY. APY (lyhenne sanoista Annual Percentage Yield) tarkoittaa vuotuista tuottoprosenttia. Se kertoo sijoitukselle tai säästölle vuoden aikana kertyvän kokonaistuoton, johon on laskettu mukaan koron korko.Tee tili toiseen pankkiin.Siirrä hintske pankista rahaa sinne, ja sijoitat sitte sieltä toisen pankin tililtä krakeniisi.
Itse en jättäisi minkäänlaisen kryptopalvelun tileille mitään, koska esimerkiksi coinbase on jo aiemmin rajoittanut asiakkaidensa oikeutta siirrellä rahojaan/omistuksiaan muualle.
Kylmälompakko on ainoa turvallinen paikka. coinbase/kraken tarkoittaa Not your keys,not your coins. On kuin pitäisit rahojasi kaverin lompakossa ja jos kaverille tulee jano, hän käy ne laivalla juomassa halusit sitä tai et.
Steikkaus ei näemmä kannata verojen ja kaiken vaivan yms passsskan kanssa enää ollenkaan.Eipä rahoja kannata pankissakaan makuuttaa kun ne eivät tuota kuin kuluja asiakkaalle pankin omiessa rahaa. - Anonyymi00033
Anonyymi00026 kirjoitti:
Nyt ois tuo BTC tippunut mukavasti, joko ostit lisää?
Tosiaan, vuosi 2026 on ollut suorastaan julma:
- Bitcoin miinus 27,7 % (YTD, year-to-date eli tämän vuoden tuotto)
- Ethereum miinus 43,6 % (YTD, year-to-date eli tämän vuoden tuotto)
Myin kuukausi sitten vähän Bitcoinia rahantarpeeseen enkä ole ostanut tänä vuonna lisää kryptovaluuttoja. Olen pitänyt ja aion pitää ne, mitä Kun katsoo laskuprosentteja aletaan olla sillä tasolla, että ostoksille lähteminen ei välttämättä olisi enää aivan tyhmä veto. Bitcoinin 12 kk:n tuotto on miinus 44,2 %. Jos nyt ostaa, niin ei ainakaan ostanut huipulla. - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tee tili toiseen pankkiin.Siirrä hintske pankista rahaa sinne, ja sijoitat sitte sieltä toisen pankin tililtä krakeniisi.
Itse en jättäisi minkäänlaisen kryptopalvelun tileille mitään, koska esimerkiksi coinbase on jo aiemmin rajoittanut asiakkaidensa oikeutta siirrellä rahojaan/omistuksiaan muualle.
Kylmälompakko on ainoa turvallinen paikka. coinbase/kraken tarkoittaa Not your keys,not your coins. On kuin pitäisit rahojasi kaverin lompakossa ja jos kaverille tulee jano, hän käy ne laivalla juomassa halusit sitä tai et.
Steikkaus ei näemmä kannata verojen ja kaiken vaivan yms passsskan kanssa enää ollenkaan.Eipä rahoja kannata pankissakaan makuuttaa kun ne eivät tuota kuin kuluja asiakkaalle pankin omiessa rahaa.Hyvä muistutus ja varoitus, ettei seisota rahoja kryptopörssissä. Ettei käy, kuten FTX pörssin kanssa, että rahat katosivat. Asiakkaiden valuuttoja ei enää ollutkaan missään. Monille se oli kova isku.
Binancen, Coinbasen ja Karakenin tietoturva lienee hyvällä tasolla, mutta aina on teoreettinen mahdollisuus, että jotain tapahtuu ja rahat menevät. Moni käyttäjä on netissä arvuutellut, mikä on turvallisin ja luotettavin kryptopörssi. Oikeaa vastausta ei taida olla olemassa.
Coinledger artikkeli huhtikuulta 2026, Google-käännöksenä: "Sekä Coinbasea että Krakenia pidetään erittäin turvallisina alustoina. Molemmat alustat käyttävät kaksivaiheista todennusta ja salausta käyttäjätietojen suojaamiseen ja pitävät asiakkaiden varat 1:1 offline-tilassa. Kraken on yksi harvoista kryptovaluuttapörsseistä, joita ei ole koskaan hakkeroitu historiansa aikana. Coinbase hakkeroitiin vuonna 2021."
Jean Galea 4.4.2026. Google käännös: "Lyhyesti sanottuna: Binance voittaa palkkioissa, kaupankäyntivolyymissa, kolikkovalinnassa ja ansaintatuotteissa. Kraken voittaa sääntelyssä, turvallisuushistoriassa ja luottamuksessa. Jos olet eurooppalainen sijoittaja, joka arvostaa sääntelyn selkeyttä ennen kaikkea, Kraken on turvallisempi valinta." - Anonyymi00037
Anonyymi00018 kirjoitti:
Onko suuri rikos, jos ketjun aloittaja on "unohtanut" ilmoittaa Verottajalle steikkaustuotot? No, eipä ole tullut ilmoitettua tappioitakaan, joten tasan on nyörit. Tuollainen rahasiirtojen viivyttäminen turvallisuussyistä on aivan käsittämätöntä. Käytin joskus yhtenä lompakkona Blockchain-lompakkoa, mutta siellä oli jo vuosi sitten sitä ongelmaa, että tuli outoja viivytyksiä nostoissa ja rahansiirroissa. Siirryin muualle.
Nykyäänhän tuo touhu on mennyt naurettavaksi ja käyttämäni kryptopörssi on jo kerännyt henkilötunnuksen ja muut tunnnistetiedot, että saavat ilmoitettua verottajalle mahdolliset voitot. Enää ei voi vahingossa "unohtaa" ilmoittaa, jos on tullut voittoa. Eikä rahaa voi siirrellä kuin ennen muinoin. Pitää tietää, kenen lompakkoon rahaa siirtää. Onneksi on sellaisia lompakoita, joihin ei liity mitään tunnistetietoja, joista voi siirtää rahaa minne tahansa.
Kryptovaluuttoihin liittyy tietynlainen anarkia. Niitä ei ole tarkoitettu säänneltäviksi eikä verotettaviksi. Ne ovat villiä länttä, jossa on omat säännöt ja lainalaisuudet."Onko suuri rikos, jos ketjun aloittaja on "unohtanut" ilmoittaa Verottajalle steikkaustuotot? No, eipä ole tullut ilmoitettua tappioitakaan, joten tasan on nyörit."
Ei ole ironialla mittasuhteita, kun sain OmaVeroon viestin viime viikolla:
"Verotuksesi on vielä kesken ja verotuksen päättymispäivä siirtyy"
Mikäs tämä on?
"Olet aiemmin saanut Verohallinnolta verotuspäätöksen, jossa oli tieto
veronpalautuksesta. Verotuksesi on kuitenkin vielä kesken, joten verotuksen
lopputulos eli veronpalautus tai jäännösvero voi vielä muuttua. Lisäksi verotuksen
päättymispäivä siirtyy myöhemmäksi, ja sen vuoksi myös veronpalautuksen
maksupäivä tai jäännösveron eräpäivä siirtyy. Ota kuitenkin huomioon, että
mahdollista veronpalautusta ei makseta vielä aiemmassa päätöksessä kerrottuna
päivänä. Lähetämme uuden verotuspäätöksen viimeistään loka-marraskuun
vaihteessa. Toimi sen mukaan eli tarkista päätöksestä veronpalautuksen tai
jäännösveron määrä, maksupäivät ja maksuohjeet. Päätöksessä on myös
verotuksen uusi päättymispäivä, joka on viimeistään 31.10.2026."
Ensimmäinen kerta, kun käy näin. Mitä on tapahtunut?
"Olet tehnyt muutoksia esitäytettyyn veroilmoitukseesi tai Verohallinto on saanut siihen vaikuttavia tietoja muualta. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi muutokset palkkatiedoissa tai puolison veroilmoituksessa. Verotuksesi on kesken, kunnes saat uuden verotuspäätöksen."
En ole tehnyt muutoksia esitäytettyyn veroilmoitukseeni, palkkatietoihini ei ole tullut muutoksia eikä minulla ole puolisoa. Jos pitää arvata, kryptovälittäjä on ilmoittanut tietoja Verottajalle. Kuinkahan pitkältä ajalta takautuvasti? Toisaalta asia ei sinällään yllätä. Jokainen tietää sisällään, että ennemmin tai myöhemmin näin tulee käymään.
YLEn uutinen vuodelta 2025:
"Verottajalle uusi työkalu kryptotulojen jäljittämiseen – luvassa mätkyjä kymmenille tuhansille"
https://yle.fi/a/74-20189678
"Verohallinto saa ensi vuodesta alkaen tietoa suomalaisten kryptovaroista kansainvälisen CARF-sopimuksen kautta. Tällä hetkellä vain 10 prosenttia kryptovarojen myyntivoitoista ilmoitetaan verottajalle."
"Verohallinnon ylitarkastaja Juho Hasa arvioi, että vain kymmenisen prosenttia myyntejä tehneistä on kertonut niistä veroilmoituksessaan. Osuus on pysynyt Hasan arvion mukaan viime vuodet samana. Muissa Pohjoismaissa tilanne on suunnilleen samalla tasolla. Tämä tarkoittaa, että yli 100 000 suomalaista on jättänyt tulojaan ilmoittamatta."
Ovatpa suomalaiset rehellisiä. Peräti 10 % ilmoittaa kryptovaluuttatuloistaan verottajalle. 90 % "unohtaa" ilmoittaa. Kunnes Verottaa alkaa kysellä perään.
Tulee mieleen elokuva, jossa todetaan painokkaasti: "You're so Busted!" eli "Olet niin pulassa" tai "Jäit kiinni".
Kallista? Elämä on. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
"Onko suuri rikos, jos ketjun aloittaja on "unohtanut" ilmoittaa Verottajalle steikkaustuotot? No, eipä ole tullut ilmoitettua tappioitakaan, joten tasan on nyörit."
Ei ole ironialla mittasuhteita, kun sain OmaVeroon viestin viime viikolla:
"Verotuksesi on vielä kesken ja verotuksen päättymispäivä siirtyy"
Mikäs tämä on?
"Olet aiemmin saanut Verohallinnolta verotuspäätöksen, jossa oli tieto
veronpalautuksesta. Verotuksesi on kuitenkin vielä kesken, joten verotuksen
lopputulos eli veronpalautus tai jäännösvero voi vielä muuttua. Lisäksi verotuksen
päättymispäivä siirtyy myöhemmäksi, ja sen vuoksi myös veronpalautuksen
maksupäivä tai jäännösveron eräpäivä siirtyy. Ota kuitenkin huomioon, että
mahdollista veronpalautusta ei makseta vielä aiemmassa päätöksessä kerrottuna
päivänä. Lähetämme uuden verotuspäätöksen viimeistään loka-marraskuun
vaihteessa. Toimi sen mukaan eli tarkista päätöksestä veronpalautuksen tai
jäännösveron määrä, maksupäivät ja maksuohjeet. Päätöksessä on myös
verotuksen uusi päättymispäivä, joka on viimeistään 31.10.2026."
Ensimmäinen kerta, kun käy näin. Mitä on tapahtunut?
"Olet tehnyt muutoksia esitäytettyyn veroilmoitukseesi tai Verohallinto on saanut siihen vaikuttavia tietoja muualta. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi muutokset palkkatiedoissa tai puolison veroilmoituksessa. Verotuksesi on kesken, kunnes saat uuden verotuspäätöksen."
En ole tehnyt muutoksia esitäytettyyn veroilmoitukseeni, palkkatietoihini ei ole tullut muutoksia eikä minulla ole puolisoa. Jos pitää arvata, kryptovälittäjä on ilmoittanut tietoja Verottajalle. Kuinkahan pitkältä ajalta takautuvasti? Toisaalta asia ei sinällään yllätä. Jokainen tietää sisällään, että ennemmin tai myöhemmin näin tulee käymään.
YLEn uutinen vuodelta 2025:
"Verottajalle uusi työkalu kryptotulojen jäljittämiseen – luvassa mätkyjä kymmenille tuhansille"
https://yle.fi/a/74-20189678
"Verohallinto saa ensi vuodesta alkaen tietoa suomalaisten kryptovaroista kansainvälisen CARF-sopimuksen kautta. Tällä hetkellä vain 10 prosenttia kryptovarojen myyntivoitoista ilmoitetaan verottajalle."
"Verohallinnon ylitarkastaja Juho Hasa arvioi, että vain kymmenisen prosenttia myyntejä tehneistä on kertonut niistä veroilmoituksessaan. Osuus on pysynyt Hasan arvion mukaan viime vuodet samana. Muissa Pohjoismaissa tilanne on suunnilleen samalla tasolla. Tämä tarkoittaa, että yli 100 000 suomalaista on jättänyt tulojaan ilmoittamatta."
Ovatpa suomalaiset rehellisiä. Peräti 10 % ilmoittaa kryptovaluuttatuloistaan verottajalle. 90 % "unohtaa" ilmoittaa. Kunnes Verottaa alkaa kysellä perään.
Tulee mieleen elokuva, jossa todetaan painokkaasti: "You're so Busted!" eli "Olet niin pulassa" tai "Jäit kiinni".
Kallista? Elämä on.Jos yli 100 000 suomalaista on jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle, niin joukossa on tilastollisesti monta porilaista.
Suomessa on tällä hetkellä noin 3,46 miljoonaa työikäistä (15–64-vuotiasta). Veikkaan heillä olevan kryptovaroja todennäköisemmin kuin lapsilla tai eläkeläisillä. Työikäisistä yli 100 000 on siis jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle. Se on arviolta ainakin 3,6 % tuosta joukosta.
Porissa on 52 000 työikäistä aikuista. Jos heistä 3,6 % on jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle, heitä on 1872 henkilöä. Se on paljon.
Tämä ketju sai kieltämättä mielenkiintoisen käänteen, kun aluksi pohdittiin laajemmalla tasolla globaalin rikollisen kryptorahan määrää ja ympyrä sulkeutuu jo reilua viikkoa myöhemmin siihen, että suomalaisista 90 % on "rikollisia". Heiltä on "unohtunut" ilmoittaa Verottajalle kryptovaluuttojen luovutusvoitot tai -tappiot.
Tämä käänne veti sen verran hiljaiseksi, etten osaa sanoa enää mitään. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jos yli 100 000 suomalaista on jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle, niin joukossa on tilastollisesti monta porilaista.
Suomessa on tällä hetkellä noin 3,46 miljoonaa työikäistä (15–64-vuotiasta). Veikkaan heillä olevan kryptovaroja todennäköisemmin kuin lapsilla tai eläkeläisillä. Työikäisistä yli 100 000 on siis jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle. Se on arviolta ainakin 3,6 % tuosta joukosta.
Porissa on 52 000 työikäistä aikuista. Jos heistä 3,6 % on jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle, heitä on 1872 henkilöä. Se on paljon.
Tämä ketju sai kieltämättä mielenkiintoisen käänteen, kun aluksi pohdittiin laajemmalla tasolla globaalin rikollisen kryptorahan määrää ja ympyrä sulkeutuu jo reilua viikkoa myöhemmin siihen, että suomalaisista 90 % on "rikollisia". Heiltä on "unohtunut" ilmoittaa Verottajalle kryptovaluuttojen luovutusvoitot tai -tappiot.
Tämä käänne veti sen verran hiljaiseksi, etten osaa sanoa enää mitään.Tarkennus: Suomalaisista kryptovaluutoilla kauppaa käyneistä 90 % ovat "rikollisia", ei nyt sentään 90 % kaikista työikäisistä suomalaisista.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jos yli 100 000 suomalaista on jättänyt ilmoittamatta kryptotulojaan verottajalle, niin joukossa on tilastollisesti monta porilaista.
Tämä käänne veti sen verran hiljaiseksi, etten osaa sanoa enää mitään.Ei tarvi ilmoittaa jos ei ole myynyt mitään. On laillista ostaa ja omistaa kryptoja, niistä ei mene mitään veroja kun ei ole tulojakaan (ellei se vtun von der ahne leyen saa lakia että verottavat arvon noususta suoraan vaikka ei myisi kolikkoakaan).
Jos myyt voitolla, menee verot ja on ilmoitettava.Jos myyt tappiolla en ole varma saako niitä edes vähentää verotuksessa ja on silti ilmoitettava verotoimiston ahmed ahneelle.
Nyt kun muistelen asiaa 31.12.2025 ennen jos on tehnyt jonkinlaisia liikehdintöjä kryptoilla, ei tarvitse ilmoittaa, mutta sen jälkeen pitäisi jos myy niitä.
Kovasti EU himoaa 20 miljardin tuloja rahoittaakseen korruptiotaan ja suoraan kryptosijoittajien taskuista vaikka ei myisi ainotakaan kolikkoa.Riittää että sen arvo nousee ja poks, olet velkaa heille.Tappioista ei saa vähennyksiä.Tällaista lakia suunnitellaan ja on sanomattakin selvää että ennen sen tuloa whalet eli suursijoittajat siirtävät omistuksiaan kylmälompakoihin tai ulkomaille kauas ahneitten mulkvistien rasvaisten sormien ulottuvilta.En aio minäkään sellaiseen rahastukseen osallistua.
- Anonyymi00016
Onko muistista kadonnut kun oikeasti hallitus koitti saada pullonkeräysrahoja verotettavaksi? Olisi pitänyt joka purkki ilmoittaa verottajalle koska se on tuloa.
- Anonyymi00028
Pitäisi sitten postittaa 32% tölkeistä verovirastoon niin voisivat viedä ne tölkkiautomaattiin niin saisivat ne verot
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Pitäisi sitten postittaa 32% tölkeistä verovirastoon niin voisivat viedä ne tölkkiautomaattiin niin saisivat ne verot
Ameritiikassa joku maksoi sakkonsa pienimmillä mahdollisilla kolikoilla.Vei kottikärryllä fyrkat heille ja pyysi laskemaan.
Vois olla hieno jekku maksaa esim. sähkölaskut 1cent kolikoilla suoraan kaatamalla ne oomin postiluukusta sisään. Laillista rahaahan ne 1c ja 2c kolikotkin on vaikka niitä ei käytetä Suomessa jotta voidaan pyöristellä summia ylöspäin. - Anonyymi00036
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ameritiikassa joku maksoi sakkonsa pienimmillä mahdollisilla kolikoilla.Vei kottikärryllä fyrkat heille ja pyysi laskemaan.
Vois olla hieno jekku maksaa esim. sähkölaskut 1cent kolikoilla suoraan kaatamalla ne oomin postiluukusta sisään. Laillista rahaahan ne 1c ja 2c kolikotkin on vaikka niitä ei käytetä Suomessa jotta voidaan pyöristellä summia ylöspäin.Mulkulle vuokranantajallekin voi maksaa 2cent kolikoilla
- Anonyymi00035
Tässä kauan luvattu lompakko, johon on niputettu 500 saapuvaa rahasuoritusta ja siirretty 0,39 Bitcoinia eteenpäin lompakkoon, jossa saldo on käväissyt yli 2,3 Bitcoinissa (yli 120 000 euroa). Sekin on nyt tyhjä ja kolikot on siirretty eteenpäin...
https://mempool.space/fi/address/bc1qkc3vcxmka533a63632l8nf7d0jl6d669q7a37x
Maksutapahtuman oikean puoleinen osoite on se, jonne raha siirtyy. Linkkiä klikkaamalla pääsee seuraamaan rahan etenemistä.- Anonyymi00042
mitä yrität todistaa, jotain rikollista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll16881Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501799- 46737
- 42664
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518