e-pilleri tappaa halut?

mies 30v

Mitä mieltä olette tästä? Onko kokemuksia?

"Pilleritön" jo kirjoittikin tästä oman kokemuksensa toiseen viestiketjuun, mutta ajattelin että tämä tarvitsee ihan oman ketjunsa.

Vaimon kanssa ollaan asiasta puhuttu ja harkinnassa on pillereistä luopuminen, mutta tulevat kuukautiskivut ja kumien kanssa pelaaminen on vielä jättänyt tämän pelkäksi puheeksi.

37

27450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt..

      Omalla kohdallani ainakin kävi niin että halut lähti. Täysin.
      Pillerimerkin vaihtaminenkaan ei auttanut yhtään.
      Kauheinta on että koko suhde kaatui siihen, tajusin vasta yksin jäätyäni että kyse oli pillereiden aiheuttamasta haluttomuudesta:(
      Mutta silloinhan se oli jo myöhäistä, miehellä kun oli jo uusi ja halukkaampi kierroksessa.

      • Ihmettelijä

        Jos suhde kaatui siihen, ettei mies saanut seksiä, niin hyvä vaan että kaatui. Oli syy pillereissä tai ei, haluttomuutta tulee väkisinkin parisuhteen jossain vaiheessa, ja jos mies ei sitä ymmärrä eikä sitä kestä, niin ei se ole parisuhteen arvoinen mies.

        Itsellänikin lähti halut pillereistä, enkä sen takia niitä enää käytä. Harmillista vaan, että se tarkoittaa sitten sitä, että pitää palata kumien kanssa pelleilyyn.. ihme, ettei vielä ole keksitty muuta varteenotettavaa ehkäisykeinoa, joka ei olisi hormonipohjainen.


      • Pettynyt..
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Jos suhde kaatui siihen, ettei mies saanut seksiä, niin hyvä vaan että kaatui. Oli syy pillereissä tai ei, haluttomuutta tulee väkisinkin parisuhteen jossain vaiheessa, ja jos mies ei sitä ymmärrä eikä sitä kestä, niin ei se ole parisuhteen arvoinen mies.

        Itsellänikin lähti halut pillereistä, enkä sen takia niitä enää käytä. Harmillista vaan, että se tarkoittaa sitten sitä, että pitää palata kumien kanssa pelleilyyn.. ihme, ettei vielä ole keksitty muuta varteenotettavaa ehkäisykeinoa, joka ei olisi hormonipohjainen.

        Mies kesti haluttomuuteni hyvinkin, mutten itse kestänyt. Tunsin olevani huono ja epäonnistunut naisena ja halusin erota.


      • Mies kylläkin
        Pettynyt.. kirjoitti:

        Mies kesti haluttomuuteni hyvinkin, mutten itse kestänyt. Tunsin olevani huono ja epäonnistunut naisena ja halusin erota.

        Itse miehenä kävi sama, toista vuotta kestänyt suhde kaatui kun ensi ihastuksen jälkeen loppui häneltä halut ja hän sen siis lopetti.

        Vaikka kuinka yritin vakuuttaa että ei se ole suhteessa tärkeintä ja yhdessäolo on tärkein.

        En tosin tiedä mikä halut vei, oliko e-pillerit vai mikä.


      • Maake60
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Jos suhde kaatui siihen, ettei mies saanut seksiä, niin hyvä vaan että kaatui. Oli syy pillereissä tai ei, haluttomuutta tulee väkisinkin parisuhteen jossain vaiheessa, ja jos mies ei sitä ymmärrä eikä sitä kestä, niin ei se ole parisuhteen arvoinen mies.

        Itsellänikin lähti halut pillereistä, enkä sen takia niitä enää käytä. Harmillista vaan, että se tarkoittaa sitten sitä, että pitää palata kumien kanssa pelleilyyn.. ihme, ettei vielä ole keksitty muuta varteenotettavaa ehkäisykeinoa, joka ei olisi hormonipohjainen.

        Ei sillä haluttomuudella ole merkitystä jos yhdessä ollaan niin se seksipuolikin on hoidettava koska sen takihan nainen ja mies on yhdessä että on sama kumppani eikä tarvirse tyytyä yhden íllan hoitoihin. Kylläse vaan niin on ettäjos toinen tarvitsisi seksiä joka toinen päivä ja toinen 2 kertaa kuussa niin suhde ei tule toimimaan millään tasolla tai sitten toinen osapuoli käy vieraissa tai hankkii salarakkaan ja niin edespäin. Jos itse en puoliso ei harrastaisi seksiä millään tasolla kuukauteen niin kyllä siinä rupeaisi muita naisia katsomaan ihan eri lailla ja siinä haettaisi seksiä muualta.


      • viestiketju
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Jos suhde kaatui siihen, ettei mies saanut seksiä, niin hyvä vaan että kaatui. Oli syy pillereissä tai ei, haluttomuutta tulee väkisinkin parisuhteen jossain vaiheessa, ja jos mies ei sitä ymmärrä eikä sitä kestä, niin ei se ole parisuhteen arvoinen mies.

        Itsellänikin lähti halut pillereistä, enkä sen takia niitä enää käytä. Harmillista vaan, että se tarkoittaa sitten sitä, että pitää palata kumien kanssa pelleilyyn.. ihme, ettei vielä ole keksitty muuta varteenotettavaa ehkäisykeinoa, joka ei olisi hormonipohjainen.

        siinäkin on että voi lähteä halut tai tulla enemmän haluja


    • mari

      ja siinä oli yksi osasyy, miksi pillerit, eikä hormonituotteet yleensäkään ole sopineet minulle. Lisäksi on tullut ärtyisyyttä, kiukkuisuutta. Vähän oli niinkuin maailma päälaellaan hormonaalisen ehkäisyn takia.

      • ...

        pillerit ehkä vaan lisäs enemmän haluja..ja pitkään syötynä,enpä usko että on vaikutusta.Haluttaa normaalisti,ehkä enemmänkin:)


      • ***
        ... kirjoitti:

        pillerit ehkä vaan lisäs enemmän haluja..ja pitkään syötynä,enpä usko että on vaikutusta.Haluttaa normaalisti,ehkä enemmänkin:)

        Minulla vaikutti pillerit niin että halut lähti. Ja olin kiukkuisempi. Nyt ilman pillereitä jo puoli vuotta. Halut palanneet, kuukautiskivut pysyvät silti poissa. Ei ole kuin positiivisia juttuja tullut pillerien lopettamisen jälkeen.


    • pitkään kärsinyt

      Kahden pillerimerkin kanssa halut täysi nolla. Ajatuskin seksistä inhotti. Pitkään olin ilman ja kyllähän se kondomien kanssa oli aika tympeää vakituisessa parisuhteessa.. nyt on kolmas e-pillerimerkki menossa ja halut huipussaan. Että kokeilla kannattaa!!

      • -haluton-

        Millä merkillä sait halut takaisin? Mulla on kans halut vähentyneet huomattavasti, ja asia haittaa jo jonkin verran parisuhdettamme...


    • kuullut olen että...

      Kannattaa mainita asiasta gynelle, tuttavani oli saanut estrogeenivoidetta, joka kuulemma auttaa asiaan. Sitä en vielä tiedä että oliko toiminut mutta kannattaa kokeilla, saatan itsekin kysäistä seuraavalla kerralla.

      • siirtyvät

        miehelle. Eli mies saa naishormonia yhdynnässä ja siitä seuraa yksilöllisesti, mitä seuraa.


      • se joka on kuullut
        siirtyvät kirjoitti:

        miehelle. Eli mies saa naishormonia yhdynnässä ja siitä seuraa yksilöllisesti, mitä seuraa.

        Sitä voidetta laitetaan esim. vatsan iholle, ei sinne!


    • halut on

      kyllä täysin kiinni korvien välistä, ei pillereistä.

    • mä vain

      Ja kasvattaa naiselle takapuolta( meinaa pillerit)
      Olen sen pannut merkille näin vuosien saatossa.
      Kuka onjättänyt pois niin takapuoli on alkanut kaventua .Tai mitä sillä väliä, onhan mitä antaa

      • tuota kuullutkaan

        enkä ole itselläni ainakaan huomannut että perse olisi levennyt.Sen olen kuullut että rinnat voivat vähän kasvaa kun syö pillereitä,ei kyllä sitäkään mulle oo tapahtunut,eikä oo kyllä väliäkään kun on ennestääkin kokoa etumuksessa.

        Kyllä se on ruokavalio joka persettä leventää..


      • Vilma
        tuota kuullutkaan kirjoitti:

        enkä ole itselläni ainakaan huomannut että perse olisi levennyt.Sen olen kuullut että rinnat voivat vähän kasvaa kun syö pillereitä,ei kyllä sitäkään mulle oo tapahtunut,eikä oo kyllä väliäkään kun on ennestääkin kokoa etumuksessa.

        Kyllä se on ruokavalio joka persettä leventää..

        Aivan, ruokahan se persettä levittää ja pillerit lisää ruokahalua, kun kroppa luulee olevansa raskaana pillerien ansiosta. Siksi ei kamalasti halutakkaan.


      • ....
        tuota kuullutkaan kirjoitti:

        enkä ole itselläni ainakaan huomannut että perse olisi levennyt.Sen olen kuullut että rinnat voivat vähän kasvaa kun syö pillereitä,ei kyllä sitäkään mulle oo tapahtunut,eikä oo kyllä väliäkään kun on ennestääkin kokoa etumuksessa.

        Kyllä se on ruokavalio joka persettä leventää..

        pillereita syodessani rintani turposivat kuppikoolla isommaksi. Enka ollut yhtaan asiasta innoissani silla ne olivat kivikovat ja kipeat. Nukkumaan ei edes pystynyt mahallaan. Kaikista pahin tilanne oli viimeisella viikolla ennen menkkoja...


      • nikki ti
        .... kirjoitti:

        pillereita syodessani rintani turposivat kuppikoolla isommaksi. Enka ollut yhtaan asiasta innoissani silla ne olivat kivikovat ja kipeat. Nukkumaan ei edes pystynyt mahallaan. Kaikista pahin tilanne oli viimeisella viikolla ennen menkkoja...

        ole suomalainen..................................


    • emilia

      Omalla kohdallani pillerit aiheuttivat haluttomuutta, turhan suuria mielialavaihteluita ja satunnaista turvotusta. 1,5 vuotta sitten siirryin käyttämään NuvaRingiä, ehkäisyrengasta, enkä voi muuta todeta kuin, että MAHTAVA KEKSINTÖ! Siitä asti mieli ei ole heilunut niin paljoa, halut on tasaiset ja muutenkin olo tasapainoisempi. Rengas on myös erittäin varma juttu, sillä sitä ei tarvitse olla muistamassa joka päivä. Se pysyy sisällä 3 vko, sitten on väliviikko. Rytmi on siinä. Kertakaikkisen mahetsu juttu. (Tosin himpun verran kalliimpi kuin pillerit.)

      • juu

        Minulla oli samoja ongelmia pilereiden kanssa ja suhdekkin sit meni osaksi monkaan edella mainituista syista. Nyt olen kayttanyt ehkaisyrengasta ja todennut sen hyvaksi ja helpoksi tavaksi. Ei tarvitse huolehtia jokapaivaisesta pillerin otosta ja halut ovat palaanneet takaisin:) Suosittelen kokeilua lampimasti


      • Sussu

        Nuvaring sisältää ihan samoja hormoneja, ku kaikki yhdistelmäehkäisypilleritkin => samat haittavaikutukset.


      • hiih
        Sussu kirjoitti:

        Nuvaring sisältää ihan samoja hormoneja, ku kaikki yhdistelmäehkäisypilleritkin => samat haittavaikutukset.

        Pillerit vaikuttavat koko kehossa! Rengas vaikuttaa vain kohdun alueella, siellä missä sitä tarvitaan!


      • rinkula joillekin

        kaikille


    • kertoo hän

      minulta haltu meni justiinsa ja kun lopetin pillerit, meni tosi pitkään, että halut tulivat takaisin (kroppa oli varmaan tottunut haluttomuuteen). Kivut palasivat, mutta otanpa sitten särkylääkettä.

    • Miina

      Itse en ole huomannut, että pillerit olisivat vieneet haluja. Olen syönyt pillereitä kohta 8v ja seurustellut mieheni kanssa 5v ja halut ovat koko tämän ajan olleet kohdillaan. Tottakai välissä haluttaa enemmän, ja välissä vähemmän, mutta haluttomuutta ei ole ollut.

      Itseasiassa seksi ilman kondomia (eli pillereillä) on paljon parempaa kuin seksi kondomilla. Tämän huomasin kun aloin syömään pillereitä ja jätimme silloisen poikaystäväni kondomin pois. Kondomin kanssa seksi on räpeltämistä ja pelkäsin aina, että kumi hajoaa ja tulen raskaaksi. Pillereiden (ja varmasti myös renkaan, kierukan, kapselin...) kanssa tätä pelkoa ei ole ja voin täysin rinnoin nauttia seksistä.

      Haluttomuus voi johtua monesta syystä, stressistä, sairaudesta, elämäntilanteesta tai pillereistä. On myös muistettavaa, ettei halut ole mikään vakio, vaan eri elämänvaiheissa haluttaa eri tavalla. Jos olisin naisesi, kävisin lääkärin luona juttelemassa asiasta ja vaihtoehdoista, mutta myös teillä olisi keskustelun paikka. Jospa se syy haluttomuuteen löytyisikin muualta?

    • halukas nyt

      Kyllä se niin vain oli, että pillerit ei sopineet mulle. Ei muita sivuvaikutuksia kuin tuo haluttomuus. Lisäksi vaikea kostua...mikä tietty tärkeää. heti kun lopetin pillerit, halut palasi noin kahdessa kuukaudessa. Nyt kaksi lasta synnyttäneenä ja kierukka ehkäisynä kaikki toimii! Nuorelleparille suositelisin kyllä mieluummin haluja ja kumia kuin haluttomuutta pillereitä. Nykyään kumitkin on niin ohuita, ettei ne häiritse. Sitä paitsi kumin rullaaminen voi olla kiva esileikki!!!

      • Mukavuudenhaluinen

        Olet oikeassa siinä, että kumit ovat ohuita nykyään, eikä niiden hintakaan ole liian korkea (halpa henkivakuutus). Omasta mielestäni kumin käyttö on kuitenkin vakisuhteessa liian vaivalloista ja vaatii liikaa suunnittelua. Elän jo kuudetta vuotta mieheni kanssa, eikä mieleen tulisi räpellöidä kondomien kanssa viikottain (joskus päivittäin). Kyllä muut ehkäisymenetelmät on sen verran helpompia ja vaivattomia, että taidamme pysytellä niissä. Olen sen verran mukavuudenhaluinen, että haluan nauttia seksistä ilman turhia keskeytyksiä. Eikä miestänikään haittaa, ettei kondomi enää ole käytössä.

        Kondomi on silti ehdoton ehkäisyväline uudessa suhteessa tai satunnaisessa seksissä, sillä se on ainoa ehkäisymenetelmä joka suojaa taudeilta. Mutta jos tauteja ei ole, kondomin voi jättää pois ja tilalle ottaa jonkin muun ehkäisymenetelmän (pillerit, nuvaring, ihon alle asetettava kapseli, kierukka...) ja jättää kumeilla räplääminen muille.


      • vaivaa
        Mukavuudenhaluinen kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että kumit ovat ohuita nykyään, eikä niiden hintakaan ole liian korkea (halpa henkivakuutus). Omasta mielestäni kumin käyttö on kuitenkin vakisuhteessa liian vaivalloista ja vaatii liikaa suunnittelua. Elän jo kuudetta vuotta mieheni kanssa, eikä mieleen tulisi räpellöidä kondomien kanssa viikottain (joskus päivittäin). Kyllä muut ehkäisymenetelmät on sen verran helpompia ja vaivattomia, että taidamme pysytellä niissä. Olen sen verran mukavuudenhaluinen, että haluan nauttia seksistä ilman turhia keskeytyksiä. Eikä miestänikään haittaa, ettei kondomi enää ole käytössä.

        Kondomi on silti ehdoton ehkäisyväline uudessa suhteessa tai satunnaisessa seksissä, sillä se on ainoa ehkäisymenetelmä joka suojaa taudeilta. Mutta jos tauteja ei ole, kondomin voi jättää pois ja tilalle ottaa jonkin muun ehkäisymenetelmän (pillerit, nuvaring, ihon alle asetettava kapseli, kierukka...) ja jättää kumeilla räplääminen muille.

        .vaivaloinen. VAIVALOISTA ON OLLA HALUTON! VERTAA NYT ITSEKIN NOITA VAIHTOEHTOJA! Taatusti opettelisit vaikka suullas veivaamaan kumin paikoilleen jos vaihtoehtona olisi HALUTTOMUUS!


      • Mukavuudenhaluinen
        vaivaa kirjoitti:

        .vaivaloinen. VAIVALOISTA ON OLLA HALUTON! VERTAA NYT ITSEKIN NOITA VAIHTOEHTOJA! Taatusti opettelisit vaikka suullas veivaamaan kumin paikoilleen jos vaihtoehtona olisi HALUTTOMUUS!

        Tottakai ois pakko käyttää kumia jos muuta menetelmää ei olisi. Onneks ei oo pakko käyttää kumia, koska on löytynyt toinen sopiva menetelmä.

        En usko, etteikö muillekin löytyisi oma ehkäisymenetelmä joka ei aiheuta haluttomuutta. Ok, pillerit saattaa aiheuttaa haluttomuutta, mutta jäljellehän jää vielä ehkäisyrengas, ehkäisylaastari, minipillerit, ehkäisyimplantaatti, ehkäisykapseli, hormonikierukka, kuparikierukka, ehkäisytietokone pessaari ja jopa sterilisaatio. Eli ei se kumi ole ainoa vaihtoehto pillereille.

        Sinä olet sitä mieltä, että kumi ei ole vaivaloinen, ok. Minä olen. Ja ennen kun alkaisin laittamaan kumin paikoilleen suullaan (osaan sen jo), niin tutkisin muita vaihtoehtoja.


    • Mies 37v.

      Meillä meinasi ajautua liitto ihan kriisiin ja ajautukin. Vaimolla oli joskus pillereitä ja seksi oli todella harvinaista. 1 tai 2 kertaa kuussa. Ja välillä ylikin. Loppujen lopuksi pillerit pois jättämällä ja lakamalla pelaamaan kumien kanssa. Homma kääntyihuomattavasti paremmaksi.

    • Nanna78

      Itselläni ei koskaan ole pillerit vähentäneet haluja, sillä haluan seksiä vähintäänkin yhtä paljon kuin ennen pillereitäkin..meillä vaan se ongelma, että mies ei ole seksistä lainkaan kiinnostunut, joten tässä jatkuvassa puutteessa kärvistellessäni jopa toivon, jos jollakin konstilla saisin omat haluni katoamaan, ettei tuntuisi niin kurjalta.

    • seksiriippuvainen

      jumalauta mun muija on hullu ku se käyttää niit pillereit mut arvaa mitä siistii ku ei tarttee kumia ja jumalauta että se halua panna mua:D;)ei mee halut omal muijal ehkä ootte vaa huonoja nussii omii muijii ei muuta t: riippuvaínen seksistä

    • ja halut palas

      Itselläni 10 vuoden suhde ja 6 vuotta popsin ensin pillereitä ja sitten vaihdoin renkaaseen. Pari vuotta sitten huomasin, ettei haluja ollut melkein lainkaan. Jätin renkaan pois ja jo muutaman kuukauden jälkeen halut palasi, varsinkin ovulaation aikana meno on villiä. Kyllähän ne kuukautiskivut ja kondomin kanssa pelaaminen itseänikin aluksi mietitytti, mutta ohuimpia kumeja tuskin tuntee, koska kostuminen on myöskin lisääntynyt, eikä ne kuukautisetkaan niin kivuliaat ole, ehkä vähän runsaammat, tämä on tietysti yksilöllistä. Mutta parasta tosiaan on se, että nyt suoraan sanottuna Panettaa. Tätä tunnetta en vaihtais, kyllä se oli sen arvoista. Huono puoli on, että enää yhtä spontaanisti ei voi vehdata missä ja milloin vain, jollei kokoajan kanna kumeja mukana ;)

    • ...ole havaittu mitään muutosta haluissa, oli ehkäisy mikä tahansa. Puol vuotta elettiin ilman minkäänlaista ehkäisyä, mutta eipä tarvinnut silloinkaan seksiä juuri harrastaa. PMS-oireita vaan alkoi ilmaantua.

    • ei minultakaan

      Nanna78, sama juttu täällä, harmittaa kyl enemmän ku oisin ikinä uskonu.. Ja vaikuttaa koko suhteeseen ku joutuu aina miettimään onko itsessä vika vai missä. Alan jo katkeroitua, enkä tykkää enää ottaa suihin ettei mies tulisi liian nopeasti, koska sitten tiedän taas jääväni ilman tyydytystä. Jos seksiä on harvoin niin pitäisi sitten olla edes parempaa mutta täällä on laatu huonontunut ja kerrat vähentyneet. Alkaa harmittaa miehen itsekkyys, kun yleensä oma nautinto on tärkein eikä esileikki kiinnostaisi, koitetaan vaan panna vaikken ole kostunut. Sitten seksin aikana miettii jo, että tätä tuskin saa uudestaan vähään aikaan.

      Koitin kerran ottaa asian puheeksi niin mies loukkaantui ja sanoi että pitäskö sit vaan erota ja ei hänen mielestään ole seksielämässä mitään vikaa. Ja ollaan siis seurusteltu hieman alle vuosi. Mielessä on käynyt suhteen lopetus jos tilanne ei parane

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe