Ilmanvaihtokanavat voi putsata itse. Turhaa maksaa 500e siitä

Anonyymi-ap

Imuroit ja pyyhit ne sieltä. Voit kokeilla niin pölyä ei edes juuri kerry sen alkumutkan jälkeen. Eli jos nyt suodattimia vaihdat ja et elä kuin sika niin ei todella tarvi muutakuin itse putsata. Tästä on keksitty hieno bisnes toki mutta jokainen tietää että kuluineen tuolla 500e ei kyllä sen kummempaa tehdä kuin itsekkään. Paperi pysyy kiinnio katon poisto venttiilissä ennen ja jälkeen pölyjen putsausta yhtä hyvin, ei mitään vaikutusta. Onneksi en tilannut höpöhöpö palvelua.

14

118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Nuo firmat on tuosta eri mieltä. Niin olisin minäkin sillä leipä kiinni siitä että 10v välein..oikeastaan 5v välein...tai vielä parempi että 2vuoden välein teetät tämän puhdistuksen minulla🤣😂 käytännön hyöty nolla ellei ole aivan tukossa ollut. Ihmiset on nykyään niin käsiä etteivät osaa edes avata ja imuroida räppänöitä.

• Anonyymi00002
      UUSI

28vuotta siporex talossa eletty. Hyvän toimii laitteet suodattimien vaihdolla, muuta emme tarvitse.

• Anonyymi00003
        UUSI

Tottahan toki siitä puhdistuksesta on hyötyä jos ne tukossa on. En tuijottaisi aikaa vaan katsoisin itse sinne kanavaan. Jos siellä 15cm putkessa reunoilla pölyä eikä tukossa niin pyyhkäise pois,ei se ohut pöly heikennä ilmanvaihtoa. Jos mennyt tukkoon niin voihan sen tukoksen avata. Ei nuo tukkoon mene vaikka pitäisi sisällä sikalaa kovin nopeasti.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tottahan toki siitä puhdistuksesta on hyötyä jos ne tukossa on. En tuijottaisi aikaa vaan katsoisin itse sinne kanavaan. Jos siellä 15cm putkessa reunoilla pölyä eikä tukossa niin pyyhkäise pois,ei se ohut pöly heikennä ilmanvaihtoa. Jos mennyt tukkoon niin voihan sen tukoksen avata. Ei nuo tukkoon mene vaikka pitäisi sisällä sikalaa kovin nopeasti.

Pölyt ovat poistoputkissa eikä sillä ole mitään vaikutusta huoneilmaan. Ulkoa tulee puhdasta ilmaa paitsi suurissa kaupungeissa ja monien teollisuuslaitosten lähellä.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Pölyt ovat poistoputkissa eikä sillä ole mitään vaikutusta huoneilmaan. Ulkoa tulee puhdasta ilmaa paitsi suurissa kaupungeissa ja monien teollisuuslaitosten lähellä.

Totta tuokin. Poistoputkissa ne ovat. En ymmärrä miten se poistuputkessa oleva pöly vaikuttaisi huoneilmaan? Käytännössä tulo putket on aina puhtaat ainakin meillä. Alkupäähän poistoputkea sitä pölyä vuosien varrella kertyy ja sieltä sen saa hyvin putsattua.

• Anonyymi00004
      UUSI

Kyllä minä uskon saavani 500 eurolla itse paljon kummempaa aikaan kuin joku putsausfirma.

• Anonyymi00005
        UUSI

Jos ei kotona siivoa lähes ikinä ja pitää eläintarhaa. Suosittelen ulkoistamaan kaiken siivouksen ja putkien nuohoamiseksi jollekkin joka sen osaa. Normaaleissa oloissa nuo ilmanvaihtoputket eivät tukkoon mene monessakaan vuosikymmenessä perus suodattimien vaihdolla.

• Anonyymi00006
      UUSI

Oman kokemukseni mukaan se pöly on siinä alkupäässä. Jos ei siinä ole klönteittäin niin ei sitä siellä pidemmälläkään usein ole. Mielipiteitä voi olla monia toki ja jokainen tallaa tavallaan näissä asioissa.

• Anonyymi00007
        UUSI

Olen aika tavalla samaa mieltä. Pölyä oli 10v talon poisto venttiilissä(4kpl) max metrin matkalla ja ei sen jälkeen. Imuroin ja pyyhin kaikki ja puhasta tuli. Taisin säästää näin rahaa.

• Anonyymi00010
      UUSI

Ovelta ovelle nykyään tarjotaan kaikenlaista. On rottien häätöä pihoilta, lasiterassia, kaikenlaista talon huoltoa, hälytyksiä...jne näitä ilmestyy joka kuukausi meilläpäin ovelle.

Jotenkin näitä kaikkia yhdistää saman tyyppiset myyjät.

Minä hankin palveluita ja tuotteita kun itse tarpeen huomaan.

• Anonyymi00011
      UUSI

Yksi vinkki: työnnä käsi ekaan mutkaan poistoputkeen. Ota kuva tai video salama päällä. Siellä tuskin ihmeemmin pölyä tulet näkemään jos ei alkupäässäkään tukosta ollut.

Tämä ei maksa mitään muutakuin hieman pölyisen käden.

• Anonyymi00012
        UUSI

14vuotta asuttu okt. Talouspaperi jää kiinni kaikkiin poistoräppänöihin edelleen, suihkun jälkeen peilin huurtuminen häviää äkkiä.

Pölyä oli jokaisessa räppänässä. Imurin työnsin sinne ja paksulla rätillä pölyt poijjes jokaisesta. Parempi mieli ainakin jäi kun ovat puhtaat.

Suodattimia en ole vaihtanut kuin kerta vuoteen jos sitäkään. Ei meinanne muistaa.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

14vuotta asuttu okt. Talouspaperi jää kiinni kaikkiin poistoräppänöihin edelleen, suihkun jälkeen peilin huurtuminen häviää äkkiä.

Pölyä oli jokaisessa räppänässä. Imurin työnsin sinne ja paksulla rätillä pölyt poijjes jokaisesta. Parempi mieli ainakin jäi kun ovat puhtaat.

Suodattimia en ole vaihtanut kuin kerta vuoteen jos sitäkään. Ei meinanne muistaa.

Määlämpöpumppua ei tarvitse esim huoltaa kuin tarpeen ilmetessä, jotain vikaa tai paineet häviää. Samaa logiikkaa käyttäisin muissakin talotekniikan huolloissa. Kun vikaa tai murhetta ilmenee tilaa huollon. Ylihuoltaminen harvemmin on tarpeellista

• Anonyymi00016
      UUSI

Ei se talo osaa kelloa tai vuosia paljonko on kulunut aikaa?

Jos tunkkainen ilma tai muuta ongelmaa niin huoltomies paikalle.

En minä ole taloni laitteita huoltanut kuin tarpeeseen. Jokainen tekee miten parhaaksi kokee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3022
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      3
      2065
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      111
      1704
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1031
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      962
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      100
      894
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      704
    8. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      64
      624
    9. Persut hei

Oletteko ajatelleet siirtyä sinimustien kannattajiksi?
      Maailman menoa
      33
      601
    10. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      42
      587
    Aihe