Tänään näin kissan

Anonyymi-ap

Käveli tiellä hiljakseen.

7

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierivä kivi ei kerää kastiketta.🥸

    • Anonyymi00001

      Aloittaja siis löysi jonkun joka ei pohdi turhia vaan kokee ajattelemattomuuden rauhaa. Kissa tiellä on muisto ajasta joka oli ennen kuin sairastuimme tarpeettomasta tiedosta. Se on metafoora mielenrauhasta, jonka haluaisimme takaisin. Ufot on toisenlainen tie pois tästä sekavasta maailmasta. Ufot on mahdollisuus jonka mieli on luonut. Kissa tiellä on muisto kokemuksesta.

      • Anonyymi00002

        Budo-lajeissa tuollaista ajattelemattomuuden rauhaa kutsutaan mushin-mielentilaksi.
        Ufo on mielestäni lähinnä tuon vastakohta.
        Ufoa ei tunnista ja siksi se jää vaivaamaan mieltä.
        Jos sitten näkee ufon jota ohjaa vieras äly, niin se ei ainakaan rauhoita mieltä.
        Kokemuksia molemmista joten tiedän mitä vertailen.
        Sitten eräs seikka: Jos tyhjennät mielesi kohdatessa vierasta älyä, niin nämä voivatkin syöttää sinulle omia ajatuksiaan joiden kanssa olet myöhemmin helisemässä.

        " Ufot on mahdollisuus jonka mieli on luonut."
        Kun se mieli päästetään ilman faktoja irralleen niin voi käydä näin.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/manaaja-hoperehti-ufoista-ja-demoneista-sai-potkut/9350168


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Budo-lajeissa tuollaista ajattelemattomuuden rauhaa kutsutaan mushin-mielentilaksi.
        Ufo on mielestäni lähinnä tuon vastakohta.
        Ufoa ei tunnista ja siksi se jää vaivaamaan mieltä.
        Jos sitten näkee ufon jota ohjaa vieras äly, niin se ei ainakaan rauhoita mieltä.
        Kokemuksia molemmista joten tiedän mitä vertailen.
        Sitten eräs seikka: Jos tyhjennät mielesi kohdatessa vierasta älyä, niin nämä voivatkin syöttää sinulle omia ajatuksiaan joiden kanssa olet myöhemmin helisemässä.

        " Ufot on mahdollisuus jonka mieli on luonut."
        Kun se mieli päästetään ilman faktoja irralleen niin voi käydä näin.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/manaaja-hoperehti-ufoista-ja-demoneista-sai-potkut/9350168

        Kuvitelmat viraasta älystä tarkoittaa sekä omaa tietämättömyyttä, mikä on tervettä, mutta myös, ehkä sen vuoksi, tulevaisuuden pelkoa. Todellisudessa mitään vierasta älyä ei ole ja omamme älyklin on aiheuttanut mieleemme epäjärjestystä.

        Kissa tiellä ei pohdi huomista eikä eilistä. Sillä on yhteys ympäristöönsä sellaisena kun se on. Tämä olemisen ja ajattelemattomuuden rauha kaipaa kuitenkin toisinaan myös tarkkailemisen taitoa. Ehkä sille on vielä toinen itämäisen filosofian termi.


    • Aikoinaan kuninkaalliset hovit palkkasivat juhliinsa jonkun "kylähullun" tai omasta mielestään "tietäjän" joilta tuli tarinaa pakkosyötöllä koko ajan ja omintainen selitys asiaan jos toiseen.

      Näitä kutsuttiin nimellä hovinarri. Hassu asuste vielä päälle niin vieraat tiesivät kelle esittää kysymyksiä joihin paukahti sitten surrealistinen tai absurdi vastaus ja vielä vakuuttavasti.

      Luonnollisten hullujen eli mielenvikaisten käyttäminen narrina oli yleistä. Täällä näitä voisi kutsua vaikkapa palstanarreiksi.

      Näitä juttuja kun täällä lukee, niin ei voi välttyä tuolta mielleyhtymältä. Mutta valtavirrasta poikkeavat ajatukset ja älynväläykset saavat joskus ajattelemaan kyseessä olevaa asiaa tarkemmin, jolloin palstanarrista tuleekin hyödyllinen hölmö.

      Jos ajatellaan älykkään jääkylmän realisti-ateistin reaktiota ufohavaintoon, niin sillä ei ole hänelle mitään merkitystä. Hän ei vaivaudu kaivamaan edes kännykkää kuvatakseen sen, vaan jatkaa matkaa.

      Tämä realisti-ateisti tietää ettei voi tehdä asialle mitään. Hän tietää ettei tiedä objektin taustoja. Hän ei tiedä onko se uhka vai ei. Hän tietää ettei se vaikuta hänen elämäänsä ja hän tietää ettei hänen ajatuksillaan ole mitää merkitystä sille lentääkö se siellä vielä vaiko ei.

      Tuo mainittu teoreettinen älykäs jääkylmä realisti-ateisti on siis täydellinen vastakohta sille fundamentalistiselle uskovaiselle, jolla on vankka oma ennakkokäsitys asiasta ja siitä käsityksestä.

      Fundamentalistinen uskovainen ei suostu opeistaan ja käsityksistään lipsumaan, vaikka alien nousisi ufosta, istuisi samaan kahvipöytään kosminen kuvakansio kainalossaan ja esittelisi itsensä.

      Budolajejakin harrastaneena olen tutustunut taistelun filosofiaan ja oikeanlainen henkinen tila saavutetaan suuren harjoitusmäärän kautta, jolloin itse lähitaistelussa ei enää tarvitse ajatella mitään, sillä kaikki tulee selkärangasta.

      Aloittelijalle tuosta mielentilasta ei ole hyötyä, koska ne taidot ja siihen tarvittava motoriikka ei ole vielä niin sanotusti selkärangassa, ja siksi joutuu ajattelemaan mitä tekee.

      Tyhjä mieli taistelutilanteessa ei tarkoita että silloin sinulle voidaan syöttää ajatuksia päähäsi, vaan se tarkoittaa sitä että olet keskittynyt vain taisteluun 110%.

      Sen mielentilan saaminen edellyttää myös sen että hyväksyt kuoleman mahdollisuuden, sillä jos pelkäät kuolemaa, se on ajatus joka häiritsee sinua taistelussa. Rohkeampi heikko voi voittaa pelkäävän vahvan.

      Vieras äly koostunee vahvasta kytköksestä vahvistettuun informaatioon ilman virheellisen tiedon vaikutteita. Se olisi siis mahdollisimman puhdasta tietoa.

      Ainakin alunperin biologisina olentoina he ovat käyneet ne kaikki vaiheet läpi kuin ihmiskuntakin, sillä mikään sivilisaatio ei putkahda keskelle teknologista planeettaa, vaan se tapahtuu kasvun kautta. Tiedon lisääntyminen on sitä kasvua.

      He eivät ole voineet alunperin olla pasifisteja, vaan heidän on täytynyt taistella selviytyäkseen. Se on luonnollinen vaihe evoluutiossa. Siinä kohtaa se menee vain överiksi, kun se sotaisuus tulee yksilöiden vallanhimosta. Se ei ole eettisesti kestävä motivaatio.

      Montako surrealistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? -Kaksi. Toinen vaihtaa sen lampun ja toinen pitelee kalaa.

      • Tuosta jääkylmästä realistista vielä sen verran että itse olen joissakin asioissa sellainen.

        Esimerkiksi minua ei vähääkään käy kateeksi kenenkään miljardit tai miljoonien autot. Voin sanoa wau ja näyttää peukkua onnea toivottaen, mutta miksi ihmeessä minä niitä kadehtisin?
        Eihän siitä kateudesta ole mitään hyötyä minulle, vaan päinvastoin.

        Toinen asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt on että joku menee katsomaan stripparia joka vaan strippaa. Joo-o onhan se kiva että viehko neito riisuutuu miehiä härnäten mutta mitä minä siitä saan? Erektion ehkä. No mitä minä sillä erektiolla tekisin jos ei saa koskea?

        Samaten nuo budolajit joissa ottelut muistuttaa enemmän hippasleikkiä. Et saa koskaan tietää millaista on todellinen taistelu ja todellinen kontakti. Olet teoriassa kova jätkä mutta kun kokenut ammattilainen vaikkapa thainyrkkeilystä tulee vastaan niin poltat sen mustan vyösi samana iltana pallogrillissä hyödyttömänä.


      • Anonyymi00004
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Tuosta jääkylmästä realistista vielä sen verran että itse olen joissakin asioissa sellainen.

        Esimerkiksi minua ei vähääkään käy kateeksi kenenkään miljardit tai miljoonien autot. Voin sanoa wau ja näyttää peukkua onnea toivottaen, mutta miksi ihmeessä minä niitä kadehtisin?
        Eihän siitä kateudesta ole mitään hyötyä minulle, vaan päinvastoin.

        Toinen asia mitä en ole koskaan ymmärtänyt on että joku menee katsomaan stripparia joka vaan strippaa. Joo-o onhan se kiva että viehko neito riisuutuu miehiä härnäten mutta mitä minä siitä saan? Erektion ehkä. No mitä minä sillä erektiolla tekisin jos ei saa koskea?

        Samaten nuo budolajit joissa ottelut muistuttaa enemmän hippasleikkiä. Et saa koskaan tietää millaista on todellinen taistelu ja todellinen kontakti. Olet teoriassa kova jätkä mutta kun kokenut ammattilainen vaikkapa thainyrkkeilystä tulee vastaan niin poltat sen mustan vyösi samana iltana pallogrillissä hyödyttömänä.

        Pystyn samaan harjoittelematta. Harjoittelu johtaa kaavamaiseen suorittamiseen ja ohjaa keskittymisen opittuun ka koettuun. Täydellinen mielen hiljaisuus on kokemuksista vapaata valppautta. Silloin ehtii väistää jo ennen kuin vastustaja aloittaa harjoittelemansa iskun.

        Tietysti en koskaan päädy taistelemaan vaan henkinen tilani on tavoitteista ja uhista vapaa. - Kävelen hiljaksen kuin kissa tiellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe