Thaimaan aamiainen

Anonyymi-ap

Outoa mellastusta, thaimaassa ainoastaan isoissa kaupungeissa nautitaan varsinaisesti aamiaista, sanan varsinaisessa muodossa, jotain syödään, mitä kotona löytyy. Yleensä eilistä ruokaa mitä on jäänyt tähteeksi eilisestä, lapsille syydetään yleensä puuroa, jos on tarpeet olemassa, maitoa ei juurikaan käytetä, koska sitä ei ole edes joka kyläkaupasta saatavana, koulut antavat yleensä 2dl pienen purkin, mutta se on yleensä maksullista, tämä on muuttumassa koska lasten luut tarvitsevat tarveaineita kasvaakseen.

Yleensä koulussa on vain jotain riisikeittoa, toki yksityiskouluissa pennut syötetään paremmin, mutta ne voivat maksaa tuhansia taaloja lukukausi.

27

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinulla tulee sitten tappelu Senssun kanssa, sillä hänen mukaansa lasten aamiainen on maitoa ja leipää Thaimaassa.

• Anonyymi00002

Niin joo kyllä kyllä, niinhän minä kirjoitin että vain leipää ja maitoa, jep jep.

>§<

• Anonyymi00003
      UUSI

Mitäs mieltä Posso on tästä Senssun kirjoituksesta?
      "Mikä mahtaa olla lasten vaihteleva aamupala jos siihen ei kuulu maito eikä leipä, päivittäisiä leipiä joiden päällä olisi juustoja ja leikkeleitä?"

Senssun lapsille siis jokapäiväinen leipä ja maito mutta posso Armoton ei anna koululaisille mitään aamiaiseksi, tai sitten pelkkää maitoa. Asialla on vuoden kasvattajiksi valitut isähahmot.

Voin kertoa hieman miten asia on.

Se vaihtelee ihan laidasta laitaan mitä lapset syö missäkin perheessä. Tähteitä en tiedä että lapsille syötettäisiin, lapset kun ei ole sikoja eikä koiria.

Meillä syövät vaihtelevasti puuroa, muroja, jogurttia marjoilla, tuoremehuja, kananmunaa, riisiä ja kuullotettuja kasviksia.

Buriramin provinssissa valtion kouluissa ruokailu on maksuton. Se maksetaan koululle myönnetystä lounasbudjetista. Valtion lounasraha on keskimäärin 32 bahtia per oppilas.

Tyttären koulussa keräävät vapaaehtoisen 10 bahtia per päivä, jotta voivat tarjota parempaa kouluruokaa. Sitä ei ole pakko maksaa ja sen maksaminen tapahtuu siten ettei kukaan tiedä kuka maksaa ja kuka ei. Näin ei sitten köyhiä voi siitä kiusata.

Posso heitti taas ilmoille köyhän miehen itkuvirren siitä mikä on kallista, mainitessaan yksityiskoulun "tuhansien taalojen kustannukset". Kyllä, ne maksaa tuhansia taaloja, mutta se on erittäin halpa hinta. Molemmissa sama enkku ja matikkavaatimukset.

Yksityiskoulut eivät tuo lisäarvoa opetukseen. Opetussuunnitelma on suurinpiirtein sama. On olemassa hyviä valtionkouluja että heikkoja yksityiskouluja ja päinvastoin.

Ei olisi mitään järkeä landella vierottaa lapsia suvustaan roudaamalla heitä 60 kilometrin päähän yksityiskouluun aamuin illoin, kun samat opit saa kolmen kilometrin päässä jossa myös lauma serkkuja käy koulua ja kaikki kaverit.

Hyvä koulu, luokkakoot pieniä ja jämptiä opetusta. Itse maksoin yksityiskoulun ruokailusta per kausi 2000 bahtia, vaikka en syönyt annostakaan enkä viettänyt kuin tenttipäivät 2kpl koululla.

Yksityiskoulu lapsille tulee jossakin vaiheessa tarpeelliseksi, riippuen minne alalle suuntaavat. Itse olen suositellut miettimään kiinteistöpuolen koulutusta esim
      Thammasatin Real Estate Business- maisteriohjelmaa.

Ei tarvisi koskaan joutua "seitsemästä-neljään" orjaksi kuten isänsä nuorena joutui.
      Tytär ajatellut free lancer- eläinlääkärin hommia, jossa kiertelee hoitamassa eläimiä ja olisi oma pieni klinikka.

Mutta liian varhaista vielä miettiä sen enempää.

2010

• Anonyymi00004
        UUSI

tämä keskustelu kanssasi on varsin turhaa, sinä vääntelet kaikkea mitä kirjoitan, joten on viisasta olla ruokkimatta sinua sen enempää, tosin ei se sinua häiritse mitenkään vaan keksit sitten valheita päästäsi.

Vastaa kysymykseeni miten on mahdollista että sinun, laiffilan ja varakas eläkeläisen kuvista löytyy sama "vesileima" kaikista, samoin kaikista muistakin kuvistasi, jopa niistä mitä olet varastanut vaimoni facesta.

Senssusta en ole mitään mieltä muutakuin todeten että farangit yleensä tajuavat aamiaisen tarpeen varsinkin lapsille.

Huomiosi minun kommenttini hinnoista kouluissa on vain sinun tulkinta, minulle ei ole kouluikäisiä pentuja, joten olen hinnoissa kavereiden ja googlen varassa, mutta sen tiedän että pienillä tuloilla ei pentuja kouluteta, jokainen thaimaalainen olettaa että kaikki fallejen pennut koulutetaan vähintään lääkäreiksi asti, ja voin vakuuttaa että se maksaa, eikä niitä makseta kopioimallla kultaharkkoja, joka lienee sinun suurikin ansainta logiikka.

Muita ihmeellisyyksiä on suhteesi laiffilaan, sinä aijailet laiffilan ns. akasta kuvia framelle, mutta googlaaminen paljastaa että kyseessä oli rättitehtaan huippumalli, joka esittelee kuvassa tehtaan hametta, olet luonut kuvan tekoälyllä, etkä huomannut että akka leikkaa kakkua leipäveitsellä, joka ei edes noissa piireissä ole hyväksyttävää, senssu kysyi jo kerran oletko suurentanut sen alibaban sormuksen oikean kokoiseksi, koska se koko on liian pieni pienelle tyttärellesi, saatikka vaimollesi. Kova on tarve näyttää osakaslainojen, kultaharkkojen kautta varakkuuttaan, joka on täyttä lumetta.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

tämä keskustelu kanssasi on varsin turhaa, sinä vääntelet kaikkea mitä kirjoitan, joten on viisasta olla ruokkimatta sinua sen enempää, tosin ei se sinua häiritse mitenkään vaan keksit sitten valheita päästäsi.

Vastaa kysymykseeni miten on mahdollista että sinun, laiffilan ja varakas eläkeläisen kuvista löytyy sama "vesileima" kaikista, samoin kaikista muistakin kuvistasi, jopa niistä mitä olet varastanut vaimoni facesta.

Senssusta en ole mitään mieltä muutakuin todeten että farangit yleensä tajuavat aamiaisen tarpeen varsinkin lapsille.

Huomiosi minun kommenttini hinnoista kouluissa on vain sinun tulkinta, minulle ei ole kouluikäisiä pentuja, joten olen hinnoissa kavereiden ja googlen varassa, mutta sen tiedän että pienillä tuloilla ei pentuja kouluteta, jokainen thaimaalainen olettaa että kaikki fallejen pennut koulutetaan vähintään lääkäreiksi asti, ja voin vakuuttaa että se maksaa, eikä niitä makseta kopioimallla kultaharkkoja, joka lienee sinun suurikin ansainta logiikka.

Muita ihmeellisyyksiä on suhteesi laiffilaan, sinä aijailet laiffilan ns. akasta kuvia framelle, mutta googlaaminen paljastaa että kyseessä oli rättitehtaan huippumalli, joka esittelee kuvassa tehtaan hametta, olet luonut kuvan tekoälyllä, etkä huomannut että akka leikkaa kakkua leipäveitsellä, joka ei edes noissa piireissä ole hyväksyttävää, senssu kysyi jo kerran oletko suurentanut sen alibaban sormuksen oikean kokoiseksi, koska se koko on liian pieni pienelle tyttärellesi, saatikka vaimollesi. Kova on tarve näyttää osakaslainojen, kultaharkkojen kautta varakkuuttaan, joka on täyttä lumetta.

Kuten aikaisemmin totesin, eläkkeeni taso selviää varmasti marraskuussa, joten voit sen tarkastaa verottajalta, ettei sinun tarvitse väärentään eläkettäni, minkä olet jo tehnytkin, toisin helposti se käy olethan keksinyt koko varakkaan eläkeläisen, siinähän mietit sitten miten vuonna 2006 tk-eläkkeelle jäänneellä voi olla 26.000 euron vuosi eläke, ja millä tasolla pitää silloin ollut tulot, että moinen on mahdollista, luulen että kateutesi on voimakasta jo vaimoni 830 euron työeläkkeelle, sinun eläketurvasi on vain manipuloiduissa harkko kuvissa, minua tuo säälittää, siis itsetuntoja, sinulle mikään ei ole vierasta.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja posso taas otaniemessä Suomi24 palstalla.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kuten aikaisemmin totesin, eläkkeeni taso selviää varmasti marraskuussa, joten voit sen tarkastaa verottajalta, ettei sinun tarvitse väärentään eläkettäni, minkä olet jo tehnytkin, toisin helposti se käy olethan keksinyt koko varakkaan eläkeläisen, siinähän mietit sitten miten vuonna 2006 tk-eläkkeelle jäänneellä voi olla 26.000 euron vuosi eläke, ja millä tasolla pitää silloin ollut tulot, että moinen on mahdollista, luulen että kateutesi on voimakasta jo vaimoni 830 euron työeläkkeelle, sinun eläketurvasi on vain manipuloiduissa harkko kuvissa, minua tuo säälittää, siis itsetuntoja, sinulle mikään ei ole vierasta.

Noissa jokaisessa kuvassa on sama "vesileima" meta tiedoissa, https://ibb.co/bj4RfDvL

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ja posso taas otaniemessä Suomi24 palstalla.

Ei liity mitenkään asiaan menen dösällä keskustaan sitä kävellen tai metrolla yliopistolle, joten ole huoleta pääsen helposti perille, olen tehnyt matkan jo kymmeniä kertoja,

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Noissa jokaisessa kuvassa on sama "vesileima" meta tiedoissa, https://ibb.co/bj4RfDvL

Kulkeeko logiikkasi taas niin että jos on käsittelyleima kuvassa niin sinä olet järjestelmänvalvoja ja Senssu on Chiang Maissa?
        Kuvia pakattaessa, siirrettäessä, värien käsittelyssä, rajatessa, sutattaessa tai parannellessa niihin tulee leima. Myös puhelimen HDR ja päiväys tuottaa leiman riippuen mitä ohjelmaa softa käyttää. Käsitelty ei ole sama kuin väärennös.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kulkeeko logiikkasi taas niin että jos on käsittelyleima kuvassa niin sinä olet järjestelmänvalvoja ja Senssu on Chiang Maissa?
        Kuvia pakattaessa, siirrettäessä, värien käsittelyssä, rajatessa, sutattaessa tai parannellessa niihin tulee leima. Myös puhelimen HDR ja päiväys tuottaa leiman riippuen mitä ohjelmaa softa käyttää. Käsitelty ei ole sama kuin väärennös.

Ei tule ei, tuo "leima" tulee ainoastaan windows koneella, erikseen käsiteltynä, photofiltre 7 on ohjelma joka on valmistettu 2010 luvun alussa, on amatööritason softa, ei ihan huono mutta ei kovin hyvä, testejä löytyy netistä, siis 2010 miten on mahdollista että sinun, laiffilan ja varakkaaneläkeläisen kuvista löytyy sama "leima", turha selittää jokainen tietää vastauksen.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei tule ei, tuo "leima" tulee ainoastaan windows koneella, erikseen käsiteltynä, photofiltre 7 on ohjelma joka on valmistettu 2010 luvun alussa, on amatööritason softa, ei ihan huono mutta ei kovin hyvä, testejä löytyy netistä, siis 2010 miten on mahdollista että sinun, laiffilan ja varakkaaneläkeläisen kuvista löytyy sama "leima", turha selittää jokainen tietää vastauksen.

Otaniemen tärkeimpiä virkamiehiä työssään. Mites tänään, vedätkö kännit?

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei liity mitenkään asiaan menen dösällä keskustaan sitä kävellen tai metrolla yliopistolle, joten ole huoleta pääsen helposti perille, olen tehnyt matkan jo kymmeniä kertoja,

Saatko enää koskaan ajokorttia takaisin??

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Saatko enää koskaan ajokorttia takaisin??

Miten liittyy asiaa, ei sitä ole koskaan edes pois otettu, sydän operaation jälkeen ajamista rajoitettiin kaksi viikkoa, minulla on edelleen voimassa olevat C kortti, haluatko muuta tietää elämästänin

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sanoin jo sinulle että kun laitan kuvan suoraan puhelimesta niin siinä ei ole mitään "leimoja" vaan ainoastaan puhelimen oma HDR-käsittely kuvan parantamiseksi.
        https://ibb.co/HD4SYKxM
        https://ibb.co/dsdgxpt9

Kuvat on kiertäneet koneelta toiselle, osa Facesta ja osa sinun tallenteita ja myös sinun tallenteissa on joissakin tuo leima joten Herodes katsoo vaan peiliin. Sinähän se muokkaat toisten tekstitkin niin voi hyvin olettaa kuka niitä kuvia muokkailee.

Siitä on yli vuosi kun käytin läppärillä Windowsia, siitä alkoi Mac- aikakausi.

2010

PS: Reipas 1600 euroa eläkettä käteen on siinä köyhyysrajan tuntumassa, joten elä kehtoo sillä kehuskella. Minä tosin epäilen että sekin on sinun kohdalla liioittelua.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Miten teoriasi sopii yksiin sen kanssa että Thaimaan poliisi ilmoitti sinulle että kattilakuvat tulivat Thaimaasta Truen liittymästä laiffilalta, kun samaan aikaan väitit ettei laiffila ole Thaimaassa?

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Miten teoriasi sopii yksiin sen kanssa että Thaimaan poliisi ilmoitti sinulle että kattilakuvat tulivat Thaimaasta Truen liittymästä laiffilalta, kun samaan aikaan väitit ettei laiffila ole Thaimaassa?

Possofantin teorioita. Samalla väittää ettei tunne kyrvånsyylåå.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sanoin jo sinulle että kun laitan kuvan suoraan puhelimesta niin siinä ei ole mitään "leimoja" vaan ainoastaan puhelimen oma HDR-käsittely kuvan parantamiseksi.

Kuvat on kiertäneet koneelta toiselle, osa Facesta ja osa sinun tallenteita ja myös sinun tallenteissa on joissakin tuo leima joten Herodes katsoo vaan peiliin. Sinähän se muokkaat toisten tekstitkin niin voi hyvin olettaa kuka niitä kuvia muokkailee.

2010

PS: Reipas 1600 euroa eläkettä käteen on siinä köyhyysrajan tuntumassa, joten elä kehtoo sillä kehuskella. Minä tosin epäilen että sekin on sinun kohdalla liioittelua.

Sinä voit sanoa mitä tahansa, kaikki kuvat on 2010 käsittelemiä, ihan omalla windows konellaan, tämä on 100% varma asia.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sinä voit sanoa mitä tahansa, kaikki kuvat on 2010 käsittelemiä, ihan omalla windows konellaan, tämä on 100% varma asia.

On ihan turha väittää vastaa, sinä olet esiintynyt laiffilan vaimona, ja varakkaana eläkeläisenä, osamaksut, osakaslainat ja kolmen u:n mies, ulkomaat, urheiluauto ja ulosotto... Ovat hyvin todennäköisiä

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

On ihan turha väittää vastaa, sinä olet esiintynyt laiffilan vaimona, ja varakkaana eläkeläisenä, osamaksut, osakaslainat ja kolmen u:n mies, ulkomaat, urheiluauto ja ulosotto... Ovat hyvin todennäköisiä

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Olenkin 15 vuotiaan mopo jonnen tasolla kehityksessäni, minun on aivan pakko päteä joka asiassa

2010

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

2010

Minä tosin saan kelan eläkettä 900e/kk

• Anonyymi00019
      UUSI

Pasanenhan sen parhaiten tietää mitä Thaimaassa syödään lapsiperheissä kaupungeissa ja maaseudulla. Lähdetiedot vaan puuttuu kun ei ne lapsiperheet menneet sinne Pasasen vuokrakotiin kertomaan mitä he aamiaisella syö ja Pasasta ei voisi todellisuudessa vähempää kiinnostaa mitä ne syö. Pasasen versio on että "pennut syö aamulla ruoantähteitä".

• Anonyymi00020
        UUSI

Kolmen u "mies" taasb kertoi huomioitaan, vuokrakodeista.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kolmen u "mies" taasb kertoi huomioitaan, vuokrakodeista.

Ei voi kuin vain ihmetellä mistä johtuu vihasi lapsiakin kohtaan.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei voi kuin vain ihmetellä mistä johtuu vihasi lapsiakin kohtaan.

Ulosotto, ulkomaat ja urheiluauto, liittyykö kuvioon vielä osakaslainat.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ulosotto, ulkomaat ja urheiluauto, liittyykö kuvioon vielä osakaslainat.

Nämä on syytä käydä läpi aamiaispöydässä klo 10.46.

• Anonyymi00027
      UUSI

Thaimaa on ryhtynyt toimiin liikalihavuuden vähentämiseksi. Sokerituotteiden koon pienentäminen ja veron nostaminen lisääntyy asteittain. Valistaminen ja terveystuotteiden lisääntyminen, sokerilimppareille on paljon vaihtoehtoja.
      Koululiikunnalle lisää aikaa ja urheiluseuroille tukia. Vähävaraisille perheille tukia lasten urheiluharrastuksiin. Puhelinsovelluksia kalorilaskentaan ja seurantaan. Terveyskampanjoita telkkarissa ja kouluissa. Lapsille valtion kustantamia retkiä ulkoilemaan.

Kun asiasta puhutaan se saa ihmiset ajattelemaan, ettei käy niin että liikalihavuudesta tulee uusi normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3748
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      50
      1677
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1359
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1201
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1057
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1041
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      40
      819
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      771
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe