KOKKOLASSA KRANTTUA VÄKEÄ...

Anonyymi-ap

Yle:
Ruoka-avun asiakkaat heittävät ruokaa roskiin Kokkolassa – pusseja pihalta löytänyt Satu Hietala: ”Itku pääsi”
Valmiiden kassien kaikki tuotteet eivät kelpaa asiakkaille. Hurstin apu Helsingissä on ratkaissut ongelman antamalla hakijan päättää, ottaako tuotteen vai eikö.
Kommentti:
Kokkolassa lienee ylypiää ja ainakin kranttua väkeä...
Ei niin ylypiää, etteikö tohdita ruoka-apua hakea, mutta ilmeisesti niin kranttua väkeä, ettei kaikki annettu ruoka kelpaa...

41

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Poispilattua väkeä.

    • Anonyymi00002

      Se ruoka nähtävästi pitäisi saada itse jossain määrin valkata. Tämä on asia johon toimijoiden pitäisi pureutua. Tässä vain aukeni taas aihe josta syytellä mitä puuta itse kukin mielii. Jakelua järkeistettävä.

      • Anonyymi00004

        Hakijoita järkeistettävä ! Ei kai kukaan puolus-
        tele ruualla sottaamista?

        Jakelijan vastuu ei enää uloti siihen, mitä hakija ruokakassillaan tekee, kai jonkinlaista järkeä on oikeus odottaa jokaiselta aikuiselta hakijalta !


    • Anonyymi00003

      Täällä taas nyreksijät, jotka eivät itsekään edes pahimmassakaan nälässä söisi rusinatonta maksalaatikkoa, saivat syyn nillittää.

      • Anonyymi00005

        Eihän ruokajakelu ole pakkosyöttöä , voi pysyä pois.


      • Anonyymi00006

        Täysin turhaa touhua. Suorastaan hulluutta. Miksi ihmeessä pitää "syöttää ja kerjätä". Suomessa kaikki pärjäävät kuka milläkin tuella. Tällainen hulluus on lakkautettava. Kiellettävä vastuuttomana, typeränä ja kiittämättömänä hyväksikäyttönä, sekä eripuran ja tautien levittämisenä. Suomi ei tarvitse "näennäisiä köyhiä" - yhteiskunnan takiaisia, "haashahaukkoja". Tulis sota ja..., hah hah haaa!!!...
        "Elämä on niinku sen itse järjestää, sano (Ressu)". MOT
        Tiedoksi: Suomen hallitus, eduskunta ja Kokkolan kaupunki.


      • Anonyymi00016

        Kyllä pitää olla kova nälkä jos syö kaupan maksalaatikkoa ja lähes kuollut nälkään jos rusinoilla!


    • Anonyymi00007

      Tiedättekö miksi sellaisia miehiä kutsutaan, jotka ajelevat ”uudenkarhealla” Mersulla? Heitä kutsutaan VARAKKAIKSI! Tuliko selväksi? Tulihan??? Ne ovat sellaisia miehiä, joista naiset haaveilevat keskiyöllä - niin että sanatkin sekoilee! MOT

      • Anonyymi00008

        Ukrainalaiset tätä tekevät. He kiertävät kaikki jakopisteet mistä saa ilmaista ruokaa ja vievät mikä ei satu heille kelpaamaan niin roskiin. Samaa toimitaan hyvänmielen torilla keräävät paljon vaatteita ja sitten vievät ne Oravankadun roskiksiin.


    • Anonyymi00009

      Perin kummallista, että ei kelpaa pusseihin pakatut elintarvikkeet.
      Suomalaiselle ainakin kepaisi kauppojen roskisten ruokakin, mutta eipä pääse dyykkaamaan, kun roskikset on lukkojen takana.
      Mitä youtubesta on videoita kauppojen roskisten dyykkauksesta nähnyt, niin aivan on ollut syömäkelpoista ruokaa.
      Miksi täysin syömäkelpoisia perunoita kaupat heittää roskiin ja vihanneksia, hedelmiä, leivonnaisia, leipää, jogurttia.
      Leikkeleitä ja lihaakin on roskiksissa, mutta ne ovat arveluttavia varsinkin lämpimien säiden aikaan pilaantuvat nopeasti.

      • Anonyymi00019

        söisitkö itse pilalle mennyttä ruokaa joka seissyt huoneen lämmössä? ainiin mutta köyhänä pitää syödä vaikka jätettä.
        minä olen ollut syömättä useita päiviä ja elänyt kaksi kuukautta ilman sähköä asunnossa joten minä todellakin tiedän mistä puhun.
        tiedän muitakin jotka on ruokamyrkytyksen saaneet.

        ajattele ottaisitko sinä sitä riskiä . kokeile huviksesi olla lähes syömättä monta päivää siinä voimat hupenee ja hyvä että edes jaksaa mennä hakemaan sitä kassia ja jos siihen päälle saisi vakavan ripulin niin sitähän joutuu sairaalaan

        jos on IBS tai joku muu sairaus niin saa helposti oireita. ei ne päiväykset ole mikään takuu taika aika ne tuotteet menee pilalle ennen sitäkin.
        monesti kaupasta ostettu tuote jossa päiväystä on ollut pilalla. syy tähän selkeästi huonompi laatuisemmat pakkaukset.
        esimerkiksi nämä jauhelihat ovat alkaneet mennä pilalle ennen päiväystä, kun se pakkaus on heppoinen.

        syö itse jätettä sen jälkeen ku olet ensin viikon pelkällä vedellä ja makaroonilla elänyt.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        söisitkö itse pilalle mennyttä ruokaa joka seissyt huoneen lämmössä? ainiin mutta köyhänä pitää syödä vaikka jätettä.
        minä olen ollut syömättä useita päiviä ja elänyt kaksi kuukautta ilman sähköä asunnossa joten minä todellakin tiedän mistä puhun.
        tiedän muitakin jotka on ruokamyrkytyksen saaneet.

        ajattele ottaisitko sinä sitä riskiä . kokeile huviksesi olla lähes syömättä monta päivää siinä voimat hupenee ja hyvä että edes jaksaa mennä hakemaan sitä kassia ja jos siihen päälle saisi vakavan ripulin niin sitähän joutuu sairaalaan

        jos on IBS tai joku muu sairaus niin saa helposti oireita. ei ne päiväykset ole mikään takuu taika aika ne tuotteet menee pilalle ennen sitäkin.
        monesti kaupasta ostettu tuote jossa päiväystä on ollut pilalla. syy tähän selkeästi huonompi laatuisemmat pakkaukset.
        esimerkiksi nämä jauhelihat ovat alkaneet mennä pilalle ennen päiväystä, kun se pakkaus on heppoinen.

        syö itse jätettä sen jälkeen ku olet ensin viikon pelkällä vedellä ja makaroonilla elänyt.

        22. 5. 2026 oli jaettavan leikkeiden päivämäärä 7. 6. 2026 oli jaettavana. En ottanut jätin sinne.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        söisitkö itse pilalle mennyttä ruokaa joka seissyt huoneen lämmössä? ainiin mutta köyhänä pitää syödä vaikka jätettä.
        minä olen ollut syömättä useita päiviä ja elänyt kaksi kuukautta ilman sähköä asunnossa joten minä todellakin tiedän mistä puhun.
        tiedän muitakin jotka on ruokamyrkytyksen saaneet.

        ajattele ottaisitko sinä sitä riskiä . kokeile huviksesi olla lähes syömättä monta päivää siinä voimat hupenee ja hyvä että edes jaksaa mennä hakemaan sitä kassia ja jos siihen päälle saisi vakavan ripulin niin sitähän joutuu sairaalaan

        jos on IBS tai joku muu sairaus niin saa helposti oireita. ei ne päiväykset ole mikään takuu taika aika ne tuotteet menee pilalle ennen sitäkin.
        monesti kaupasta ostettu tuote jossa päiväystä on ollut pilalla. syy tähän selkeästi huonompi laatuisemmat pakkaukset.
        esimerkiksi nämä jauhelihat ovat alkaneet mennä pilalle ennen päiväystä, kun se pakkaus on heppoinen.

        syö itse jätettä sen jälkeen ku olet ensin viikon pelkällä vedellä ja makaroonilla elänyt.

        Makaroonista saa oikein maittavaa tonnikalapastaa.
        Tarvii vaan purkin tonnikalaa, sipulia, tomaatimurskaa, tilliä, sitruunamehua ja ruokakermaa.
        Teen yleensä kattilallisen, josta riittää 5-6 päiväksi ruokaa.
        Päiväysten kanssa kannattaa kaupassa katsoa, jos ostaa maitoa, niin maitohyllyssä voi olla eri päiväyksiä, että kannataa ottaa maito, jossa on päiväys pidemmälle.
        Kesällä ruoka pilaantuu herkemmin, vaikka olis päiväystä jäljellä, niin voi pilaantua aiemmin.
        Kerran maito happani eli meni suuruiseksi jo muutamaa päivä ennen parasta ennen päivää.
        Varsikin ukkosella maito menee nopeammin pilalle, vaikka on jääkaapissa.

        Kaupan hyllyssä voi olla leipä homeessa, vaikka myyntipäivää olisi vielä jäljellä.
        Kerran oli ruisleipä vihreässä homeessa, hampurilais sämpylässä hometta ja kääretorttu homeessa.
        Kääretortussa oli näkyvää hometta kääretortun päässä, mutta koko kääretorttu maistui homeelle, ettei sitä vointu syödä.
        Leipä, jos siinä on homepilkku, niin yleensä leikkaan homeisen kohdan pois, ei ole varaa heittää leipäpalaa roskiin ja kun se loppuleipä ei homeelle maistu, niin sen syön.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Makaroonista saa oikein maittavaa tonnikalapastaa.
        Tarvii vaan purkin tonnikalaa, sipulia, tomaatimurskaa, tilliä, sitruunamehua ja ruokakermaa.
        Teen yleensä kattilallisen, josta riittää 5-6 päiväksi ruokaa.
        Päiväysten kanssa kannattaa kaupassa katsoa, jos ostaa maitoa, niin maitohyllyssä voi olla eri päiväyksiä, että kannataa ottaa maito, jossa on päiväys pidemmälle.
        Kesällä ruoka pilaantuu herkemmin, vaikka olis päiväystä jäljellä, niin voi pilaantua aiemmin.
        Kerran maito happani eli meni suuruiseksi jo muutamaa päivä ennen parasta ennen päivää.
        Varsikin ukkosella maito menee nopeammin pilalle, vaikka on jääkaapissa.

        Kaupan hyllyssä voi olla leipä homeessa, vaikka myyntipäivää olisi vielä jäljellä.
        Kerran oli ruisleipä vihreässä homeessa, hampurilais sämpylässä hometta ja kääretorttu homeessa.
        Kääretortussa oli näkyvää hometta kääretortun päässä, mutta koko kääretorttu maistui homeelle, ettei sitä vointu syödä.
        Leipä, jos siinä on homepilkku, niin yleensä leikkaan homeisen kohdan pois, ei ole varaa heittää leipäpalaa roskiin ja kun se loppuleipä ei homeelle maistu, niin sen syön.

        ei kyllä riitä viideksi päiväksi ellei sinun kalorin tarve oli 200 kaloria per päivä.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        ei kyllä riitä viideksi päiväksi ellei sinun kalorin tarve oli 200 kaloria per päivä.

        https://www.valio.fi/reseptit/tonnikalapasta/

        Tuon ohjeen mukaan olen tehnyt, koskenlaskija juuston sijaan olen laittanut purkin ruokakermaa.
        Purkillisen 500g paseerattua tomaattia olen myös laittanut.
        Viideksi päiväksi on minulle kyllä riittänyt tuo ohjeen mukainen annos.
        Makaroonia olen laittanut 200 grammaa.

        Olen aina syönyt pieniä annoksia, joten päivittäinen kalorimäärä jää alle 1000.
        En juurikaan syö vatsaani täyteen, senverran, että näläntunne katoaa.
        Pari kertaa olen syönyt mahan täyteen ja santsanut, kun olin sukulaisten kanssa ravintolassa syömässä ja täytyihän sitä siellä syödä kaikki mitä tarjottiin.
        Tuli sitten ähky ja se vasta huono olo olikin, pahempi, kuin nälkäinen olo.
        En edes käy lounaalla, vaikka tekisi mieli, mutta syön senverran vähän, ettei lounaalla kannata käydä.

        https://tunnelmallisiamakuja.com/2018/12/10/varsisellerikeitto-joka-ei-maistu-varsisellerilta/
        Olen alkanut tekemään kasvis sosekeittoja, jotka ovat edullisia ja todella maukkaan ja hyvän makusia.
        Varsiselleristä saa tosi hyvän makuista keittoa.
        Lisäsin tuohon keittoon kaksi porkkanaa. Ketsuppi sopii tuon keiton kanssa tosi hyvin.
        On myös täyttävää.


    • Anonyymi00011

      Näinkö pitkälle on ihminen kehittynyt? No on.

    • Anonyymi00012

      venäläiset varmaan asialla tai venäläismieliset

    • Anonyymi00013

      Suomi on rikas maa pohjolan perukoilla.
      Tänne on hyvä hätää kärsivän ulkomaalaisen tulla turvaa hakemaan ja ihmisoikeuksiaan vaatimaan.

      Jos ilmaiseksi tarjottu ja hamstrattu ruoka ei kelpaa, niin sen voi heittää roskiin tai maahan ihan niin kuin siellä kotomaassakin mistä lähti hätää kärsien pakoon.

    • Anonyymi00015

      Kyllä se on niin, että jos ihmisellä on oikeasti puutetta ruoasta ja nälkä, niin ei heitä yhtäkään elintarviketta roskiin!
      Nälässä kelpaa sellaisekin ruoat, joista ei tykkää normaalisti.

      • Anonyymi00028

        ei pidä yhtään paikkaansa tämä väite. olepa kuule monta päivää syömättä. olen minäkin syönyt lattialta keksin muruja. kaksi kuukautta vanhaa nakkia ja jauhelihaa joka on ollut pakastimessa kaksi vuotta ja sain ripulin .
        onko sen arvoista sitten saada vatsatauti joka kuluttaa energiaa ja saattaa viedä sairaalaan.
        pakko on pakko, mutta olen käynyt pohjalla varmasti monta kertaa enemmän kuin sinä ja olen maailman nirsoin ihminen joten siksi olen mielummin syömättä ja kuolen nälkään kuin syön pahaa tai pilaantunutta ruokaa enää koskaan uudestaan


    • Anonyymi00017

      Ukrainalaisten tapa "kiittää" avusta! Auttakaa ihmeessä vielä pikkusen

    • Anonyymi00018

      Valmiiksi pakatut kassit tietää vain paljon hävikkiä. Siellä on siten usein sellaista mikä päätyy pilantuneena roskiin. Ruoka avun tarvitsijoilla pitäisi olla mahdollisuus valita, mitä haluavat, samoin kuin ihmisillä yleensäkin ruokaostoksilla.

    • Anonyymi00020

      niin ja kylmä ketju jos katkeaa niin varsinkin noi kana tuotteet ja riisi tuotteet voivat aiheuttaa vakavan myrkytyksen.
      oikeasti vähän eri asia ostaa puna lappu tuotteita kaupasta suoraan kylmänä ( mutta minä en niihin koske koska vatsani ei kestä yhtään pilalle mennyttä tai viimeisenä käyttö päivänä olevaa tuotteet).

      te tuomitsette ja ette ole koskaan itse niitä syönyt. ja toiseksi osa niistä voi heittää roskiin uskonnon takia, jos ei saa syödä lihaa eivät he osaa englantia että ymmärtäisivät.
      miksi noita leikkeleitä ja mikro ruokia edes jaetaan? tilalle voisi jakaa perunaa ja vihanneksia
      ja leipää .

      muistakaa älkää pakastako tuotteita uudelleen mikäli ne on jo kerran pakastettu.

      ehkä voisi kaupat itse suoraan jakaa ne tuotteet sitten kylmä ketju ei katkea ollenkaan ja kulut lakkaa näille seurakunnille

      • Anonyymi00021

        Eikö ne vääräuskoiset voi mennä silloin jonnekin mukavampaan maahan jonottamaan mannaa, ettei tule kohdelluksi vahingossa RASISTISESTI kun lihaa tarjotaan


      • Anonyymi00036

        Liha pitää kypsentää kunnolla, eikä jättää mitääh mediumeita.
        Ruokamyrkytys tulee helposti huonosti kysennetystä tai pilaantuneesta lihasta.
        Pilaantunut liha kyllä haisee ja myös pilaantunut nakki kyllä myöskin haisee.

        Kaupat kyllä myy eräpäivää lähestyvät tuotteet alennuksella, että sieltä kannattaa niitä ostaa,
        Kesäaikana on vaan se ongelma, että miten tuotteet saa kotiin, etteivät lämpene.
        Kylmäkallet eväspakkiin ja kylmää vaativat tuotteet sinne.


    • Anonyymi00022

      Jos niissä kasseissa on vaikkapa lihaa, ja sitä ei kärsi syödä niin jättää sen sinne, niin saa antaa jollekkin tarvitsevalle!

      Tähänkö on mennyt, että ilmaisesta ruoasta aletaan nipottamaan! Tuossa joku ehdotti, että pitäisi saada itse valikoida niinkuin kapassa. Mitä siitäkin tulisi, kun monikin ottaisi vain tiettyjä sortteja, ja muut jäisi ilman.
      Kiukuttaa tällainen kiittämättömyys. Olkaa ilman, jos ei kelpaa!

      • Anonyymi00023

        Ruoka-apu vain suomalaisille. Ne ruokajonoissa näätäilevät matuthan ovat syypäitä siihen muutenkin että suomalaisten talous on vedetty niin tiukille että on tarve mennä ruokajonoon. Vituttaahan se kun matut vielä sielläkin perseilee


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Ruoka-apu vain suomalaisille. Ne ruokajonoissa näätäilevät matuthan ovat syypäitä siihen muutenkin että suomalaisten talous on vedetty niin tiukille että on tarve mennä ruokajonoon. Vituttaahan se kun matut vielä sielläkin perseilee

        Kurjuudestaan voi aina syytellä ketä haluaa. Kasvattaa vain katkeruutta tuollainen.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Kurjuudestaan voi aina syytellä ketä haluaa. Kasvattaa vain katkeruutta tuollainen.

        Tosiasiat on tosiasioita, ne ei muutu vaikka vihreiden lasien läpi katsoisi


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Tosiasiat on tosiasioita, ne ei muutu vaikka vihreiden lasien läpi katsoisi

        Ressu on taas oikeassa. Rintamakarkurit heittävät ruokaa pitkin metsiä; pitäisi rakentaa moskeijat, kieltää "kevätvirsien" laulaminen, kirkot poltettava, jokaiselle ilmaiseksi talo ja auto yms jne. Miksi mamut pitää sijoittaa pääkaupunkiseudulle. Pelkästään Kainuussa on tyhjillään tuhansia autiotaloja tontteineen...
        Ja nuo saatt.... Ukrainalaiset kasakat. Hyökkäsivät Raatteen tielle, ja nyt niitten jälkeläisiä Suomen kansa ruokkii ja paapoo.
        Riittää, että Suomi vastaanotti 200 vuotta Ruotsista karkotettuja kriminaaleja - murhaajia ja ryöväreitä kymmeniä tuhansia, ja nyt niitä pirulaisia, riidankylväjiä on liki 300 000. Palveluja pitää "tarjota" ruotsinmurteella, kun raukat eivät ole oppineet suomenkieltä 200:ssa vuodessa, kun "Thai-tyttö" oppii sen 2:ssa vuodessa. Ei perrr... tämä ei vetele. Muistakaa tulevat vaalit: "Jokainen Suomen kansalainen on perussuomalainen, ja puhuu SUOMEN KIELTÄ. Suomenkielen perustaito pitää vaatia maahanmuuttajilta 3:n vuoden kuluessa. Muussa tapauksessa ei myönnetä Suomen kansalaisuutta, ja seuraa karkotus syntymämaahansa, tai mihin tahansa. Kuitenkin Suomen rajojen ulkopuolelle... MOT


    • Anonyymi00029

      oisko sellainen idea että saa vaan tiliotteella ruokaa ja omat henkkarit. ettei kukaan voi käydä kaksi kertaa saman päivän aikana ja että oikeasti menee köyhille .

      • Anonyymi00031

        Tämä juttelu vaatii kevennyksen.
        Joukko nälkäisiä teinejä pysähtyi Vaalan grillille. Eka poika tilasi "tuplabotnian". Laitetaanko kaikki mausteet, kysyi myyjä. Joo, mutta jätä vähän toisille maustepojille. Mitkä maustepojat. No kun bändimme nimi on MAUSTEPOJAT. MOT


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Tämä juttelu vaatii kevennyksen.
        Joukko nälkäisiä teinejä pysähtyi Vaalan grillille. Eka poika tilasi "tuplabotnian". Laitetaanko kaikki mausteet, kysyi myyjä. Joo, mutta jätä vähän toisille maustepojille. Mitkä maustepojat. No kun bändimme nimi on MAUSTEPOJAT. MOT

        Toi lienee siitä kuuluisasta Spiceboysistä matkittu nimi.


      • Anonyymi00033

        ei voi henkkarit hukkuneet matkalla ja mitään pankkia ole mutta tavallisen kansalaisen tuet tutkii kela mutta näille tulleille insinööreille ja kieltä osaamattomille hoitajille tuet löytyy


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        ei voi henkkarit hukkuneet matkalla ja mitään pankkia ole mutta tavallisen kansalaisen tuet tutkii kela mutta näille tulleille insinööreille ja kieltä osaamattomille hoitajille tuet löytyy

        kunnon luksushemmottelua saavat. Täysi syy olla katkera.


      • Anonyymi00037

        Jossakin uutisoitiin, että jotkut kiertää jokaisen ruoanjakopisteen missä ruokaa vaan jaetaan.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Jossakin uutisoitiin, että jotkut kiertää jokaisen ruoanjakopisteen missä ruokaa vaan jaetaan.

        Kokoomus jakaisi heille onget...


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Kokoomus jakaisi heille onget...

        tuo olisi hyvä idea itseasiassa. ongessa teksti " leikkauksien uhreille"
        Suomessa on kyllä todella hyvin onnistuttu kitkemään kaikki omavaraisen elämän yrittäminen.
        metsästää ei voi, kalastaa saa virvelillä vaan luvalla, nuotiota ei saa tehdä lähes mihinkään.
        saakohan edes kanoja omistaa.
        olisi maapallon puolesta hyvä, jos jokaisella ihmisellä olis omat elukat mitkä syö.
        jos asuu kerrostalossa, niin elukat voisi vuokrata suoraan tiloilta niin että maksat niiden ruokinnan ja ylläpidon ja lopulta saat lihat kotiin pakattuina ja maidon


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        kunnon luksushemmottelua saavat. Täysi syy olla katkera.

        Saavat sellaisia tukia joita yksikään suomalainen ei saa. Muualta tulleitako varten mielestäsi tuollaiset tuet kuuluu? Heillekö tämä yhteiskunta on rakennettu?


    • Anonyymi00042

      kuuli tosta mina pakolanen mina heita kaiki roski mina hyva kela tuki nahka nalka suomilaset menka kuolema

      • Anonyymi00043

        Mina persu tula täne keksima talane lapa vitsi. Nut naura itseleni.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe