Tyttö2010Neitisen päivän eka oire.

Anonyymi-ap

Mitäs mieltä Posso on tästä Senssun kirjoituksesta?
"Mikä mahtaa olla lasten vaihteleva aamupala jos siihen ei kuulu maito eikä leipä, päivittäisiä leipiä joiden päällä olisi juustoja ja leikkeleitä?"

Senssun lapsille siis jokapäiväinen leipä ja maito mutta posso Armoton ei anna koululaisille mitään aamiaiseksi, tai sitten pelkkää maitoa. Asialla on vuoden kasvattajiksi valitut isähahmot.

Voin kertoa hieman miten asia on.

Se vaihtelee ihan laidasta laitaan mitä lapset syö missäkin perheessä. Tähteitä en tiedä että lapsille syötettäisiin, lapset kun ei ole sikoja eikä koiria.

Meillä syövät vaihtelevasti puuroa, muroja, jogurttia marjoilla, tuoremehuja, kananmunaa, riisiä ja kuullotettuja kasviksia.

Buriramin provinssissa valtion kouluissa ruokailu on maksuton. Se maksetaan koululle myönnetystä lounasbudjetista. Valtion lounasraha on keskimäärin 32 bahtia per oppilas.

Tyttären koulussa keräävät vapaaehtoisen 10 bahtia per päivä, jotta voivat tarjota parempaa kouluruokaa. Sitä ei ole pakko maksaa ja sen maksaminen tapahtuu siten ettei kukaan tiedä kuka maksaa ja kuka ei. Näin ei sitten köyhiä voi siitä kiusata.

Posso heitti taas ilmoille köyhän miehen itkuvirren siitä mikä on kallista, mainitessaan yksityiskoulun "tuhansien taalojen kustannukset". Kyllä, ne maksaa tuhansia taaloja, mutta se on erittäin halpa hinta. Molemmissa sama enkku ja matikkavaatimukset.

Yksityiskoulut eivät tuo lisäarvoa opetukseen. Opetussuunnitelma on suurinpiirtein sama. On olemassa hyviä valtionkouluja että heikkoja yksityiskouluja ja päinvastoin.

Ei olisi mitään järkeä landella vierottaa lapsia suvustaan roudaamalla heitä 60 kilometrin päähän yksityiskouluun aamuin illoin, kun samat opit saa kolmen kilometrin päässä jossa myös lauma serkkuja käy koulua ja kaikki kaverit.

Hyvä koulu, luokkakoot pieniä ja jämptiä opetusta. Itse maksoin yksityiskoulun ruokailusta per kausi 2000 bahtia, vaikka en syönyt annostakaan enkä viettänyt kuin tenttipäivät 2kpl koululla.

Yksityiskoulu lapsille tulee jossakin vaiheessa tarpeelliseksi, riippuen minne alalle suuntaavat. Itse olen suositellut miettimään kiinteistöpuolen koulutusta esim
Thammasatin Real Estate Business- maisteriohjelmaa.

Ei tarvisi koskaan joutua "seitsemästä-neljään" orjaksi kuten isänsä nuorena joutui.
Tytär ajatellut free lancer- eläinlääkärin hommia, jossa kiertelee hoitamassa eläimiä ja olisi oma pieni klinikka.

Mutta liian varhaista vielä miettiä sen enempää.

2010

2

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voi Luoja sentään että et voi jättää kirjoituksia siihen ketjuun missä ne on...
      Kärsit armottomista pakko-oireista ja pakkoajatuksista yrittäessäsi jäsentää asioita
      aivoillasi jotka ovat surkastuneet vuosikymmenten tulehduksessa ja viinalitkussa.

• Anonyymi00002

Sinähän kaipaat huomiota, näin sinä sitä saat hintti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      98
      1643
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1041
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      962
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      772
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      81
      699
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe