Onko kaupunki alkanut hoitaa asemalla yksityishenkilöille asuinhuoneiston vuokraamista, vai onko pahalle haiseva mies muualta siellä laittomasti asustellut jo puoli vuotta minkään tahon puuttumatta? Asema on yleinen tila, eikä yksityishenkilöiden asunto.
Kokkolan rautatieasema
39
644
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei siellä kukaan asu. Kuljen jatkuvasti junilla.
Jos joku on sinne nuupahtanut kyllä varmaan poistuu myös.- Anonyymi00002
Päiväsaikaan tuo haiseva maleksija poistuu, mutta jo iltapäivällä makoilee penkeillä rinkkoineen. Näin on ollut jo yli puoli vuotta. Yön nukkuu lippuautomaatin vieressä ja haisee kuin ruunan raato.
- Anonyymi00003
Ostin juuri lipun aamujunaan, kyllä siellä tosiaan ulkomaalainen mies yöpyi rinkkansa kanssa. Todella kiusallista ostaa lippua automaatista kun nukutaan vieressä, vaikka tila on toden totta julkinen. Tuli olo että tunkeudun toisen olohuoneeseen ostamaan junalippua.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ostin juuri lipun aamujunaan, kyllä siellä tosiaan ulkomaalainen mies yöpyi rinkkansa kanssa. Todella kiusallista ostaa lippua automaatista kun nukutaan vieressä, vaikka tila on toden totta julkinen. Tuli olo että tunkeudun toisen olohuoneeseen ostamaan junalippua.
Ehkä voisit pirauttaa sossulle selvittävät sitten miespolon asiat.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ehkä voisit pirauttaa sossulle selvittävät sitten miespolon asiat.
Tein huoli-ilmoituksen sähköisesti
- Anonyymi00020
Kyllä todellakin asuu, käy katsomassa ja totea itse
- Anonyymi00006
Voisitko tehdä samalla myös isistä? Ajaa punaisella mersulla ja tänne kirjoittelee päivittäin sekavia.
- Anonyymi00007
Voit ihan hyvin itse sellaisen tehdä mikäli koet tarpeelliseksi
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Voit ihan hyvin itse sellaisen tehdä mikäli koet tarpeelliseksi
Olisi se kyllä hiukan resurssien tuhlausta.
- Anonyymi00009
huoli ilmoitus ja soitto häkeen mikäli nukkui julkisella paikalla.
on surullista, jos on kodittomuutta jos ette tee mitään niin ei saa apua. toisaalta nämä monesti ei edes halua apua .
miksei kodittomille tehdä omaa paikkaa johonkin missä lämmin ja mahdollisuus ostaa vaikka puhelmen latausta ja muuta- Anonyymi00010
Yli puoli vuotta hän on majoittunut rautatieasemalla. Yöksi kun isompi odotustila suljetaan, hän siirtyy pienempään, missä on lippuautomaatti. Hajusta päätellen suihkussa ei ole hetkeen käyty, joten elämänhallinta tuntuu olevan pahasti hakusessa, ja koska yöpymistä siellä on näin kauan jatkunut, tuntuu ettei suunnitelmia jatkosta taida olla. Toivottavasti soiten huoli-ilmoitus tavoittaa ammattilaiset ja asiaan puututaan ja mies saa asioitaan vaikka pakko-avulla reilaan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Yli puoli vuotta hän on majoittunut rautatieasemalla. Yöksi kun isompi odotustila suljetaan, hän siirtyy pienempään, missä on lippuautomaatti. Hajusta päätellen suihkussa ei ole hetkeen käyty, joten elämänhallinta tuntuu olevan pahasti hakusessa, ja koska yöpymistä siellä on näin kauan jatkunut, tuntuu ettei suunnitelmia jatkosta taida olla. Toivottavasti soiten huoli-ilmoitus tavoittaa ammattilaiset ja asiaan puututaan ja mies saa asioitaan vaikka pakko-avulla reilaan.
ei ne sossut sinne asemalle mene ellei soita suoraan kriisi päivystykseen tai 112 jolloin poliisi tai ambulanssi tulee paikalle ja he yleensä tekevät huoli ilmoituksen.
ne nimittäin yleensä soittaa ja jos tällä tyypillä ei ole puhelinta pelkkä huoli ilmoitus ei johda mihinkään.
Mielestäni facebookissa joku tästä miehestä kirjoittanut ja apua tarjottu jo, mutta saattaa olla eri henkilö joten soiten aikuis sosiaalinen kriisi päivystykseen voi soittaa myös niin tulevat itse paikalle.
toivottavasti henkilö saisi ja ottaisi vastaan apua nimittäin epähygienisyys voi aiheuttaa tulehduksia iholle ja muutenkin. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
ei ne sossut sinne asemalle mene ellei soita suoraan kriisi päivystykseen tai 112 jolloin poliisi tai ambulanssi tulee paikalle ja he yleensä tekevät huoli ilmoituksen.
ne nimittäin yleensä soittaa ja jos tällä tyypillä ei ole puhelinta pelkkä huoli ilmoitus ei johda mihinkään.
Mielestäni facebookissa joku tästä miehestä kirjoittanut ja apua tarjottu jo, mutta saattaa olla eri henkilö joten soiten aikuis sosiaalinen kriisi päivystykseen voi soittaa myös niin tulevat itse paikalle.
toivottavasti henkilö saisi ja ottaisi vastaan apua nimittäin epähygienisyys voi aiheuttaa tulehduksia iholle ja muutenkin.Ihmettelen siinä tapauksessa, että mihin sosiaaliviranomaisia ja huoli-ilmoituksia tarvitaan ellei noteerata mitenkään. Siinähän olisi silloin Soitella leikkauskohde, sosiaalipuolen "työntekijät". Sama henkilö varmasti kyseessä jos fb ollut juttua, ei siellä muita asustele. Kyllä hänellä älypuhelin näkyy olevan, asemalla sellaista näkyy latailevan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ihmettelen siinä tapauksessa, että mihin sosiaaliviranomaisia ja huoli-ilmoituksia tarvitaan ellei noteerata mitenkään. Siinähän olisi silloin Soitella leikkauskohde, sosiaalipuolen "työntekijät". Sama henkilö varmasti kyseessä jos fb ollut juttua, ei siellä muita asustele. Kyllä hänellä älypuhelin näkyy olevan, asemalla sellaista näkyy latailevan.
Kohta säästetään lisää ja tämä yleistyy.
- Anonyymi00037
Hätänumero on tarkoitettu hätätilanteeseen.
Se kun joku nukkuu odotustiloissa ja sisätiloissa ei sellainen liene.
Voi sitä henkilöä ravistaa olkapäästä, herättää ja pyytää siirtymään lippuautomaatin edestä niin tulee samalla tarkistettua se lähimmäisen ihmisen tilanne, josko vaikka tarvitsisi jonkun viranomaisen puuttumista tai apua. - Anonyymi00049
Anonyymi00037 kirjoitti:
Hätänumero on tarkoitettu hätätilanteeseen.
Se kun joku nukkuu odotustiloissa ja sisätiloissa ei sellainen liene.
Voi sitä henkilöä ravistaa olkapäästä, herättää ja pyytää siirtymään lippuautomaatin edestä niin tulee samalla tarkistettua se lähimmäisen ihmisen tilanne, josko vaikka tarvitsisi jonkun viranomaisen puuttumista tai apua.Ei tuo kuitenkaan liene oikea paikka asua? Asumisesta voidaan kyllä puhua,koska sitä on yli puoli vuotta kestänyt. Apu ei kelpaa, ilmainen asuminen kaupungin julkisessa tilassa kelpaa, siitä huolimatta että se on laitonta!
- Anonyymi00013
Jo rakennuksenkin vuoksi asiaan pitäisi puuttua. Kyseessä on hieno vanha puurakennus, joka on herkkä palamaan. Olisi sääli, jos koko asema vaarantuisi siksi, että luvattomaan oleskeluun ei reagoida ajoissa.
- Anonyymi00015
Mitä kieltä se puhuu.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitä kieltä se puhuu.
Tokkopa ainakaan härmän murre taittuu. Oisko joku lähi-idän suunnalta oleva veikkonen kyseessä
- Anonyymi00032
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tokkopa ainakaan härmän murre taittuu. Oisko joku lähi-idän suunnalta oleva veikkonen kyseessä
nono.
- Anonyymi00016
Asema valikoitunut luultavasti majoituspaikaksi sen takia koska on ainoa julkinen paikka johon pääsee yöksi pienempään odotustilaan koisaamaan. Kurja sekin matkustajia kohtaan jos asema joudutaan väärinkäytöksen takia lukitsemaan yöksi.
- Anonyymi00018
Antakaa kaverin olla.
Hän on turkiksien sisäänostaja,mutta tällä hetkellä tarhojen penikointi vaatii rauhaa.
Toisen ihmisen hajut eivät kuulu muille.
Luvassa on hyvä turkisvuosi.- Anonyymi00019
Majoita hänet sitten omaan kotiisi haisemaan, ettei tarvi ihmisten ilmoilla haista!
- Anonyymi00022
Joku voisi viedä puhtaita vaatteita ja uimahallilipun.
- Anonyymi00023
Tai ostaa junalipun. Yhteen suuntaan
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tai ostaa junalipun. Yhteen suuntaan
Puhtaana on mukavampi matkustaa. Vakavasti ajatellen hänellä on varmaan syynsä olla juuri Kokkolassa.
- Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Puhtaana on mukavampi matkustaa. Vakavasti ajatellen hänellä on varmaan syynsä olla juuri Kokkolassa.
Jos on intressit asettua Kokkolaan, kannattaisi varmaan hankkia laillinen asunto, ja asettua asumaan kuten ihmiset. Yleinen tila ei voi olla kenenkään asuntona, oli sitten asunnoton tai ei. Yksilön vastuu itsestään on unohtunut
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jos on intressit asettua Kokkolaan, kannattaisi varmaan hankkia laillinen asunto, ja asettua asumaan kuten ihmiset. Yleinen tila ei voi olla kenenkään asuntona, oli sitten asunnoton tai ei. Yksilön vastuu itsestään on unohtunut
Ehkäpä hän vain on tyytynyt kohtaloonsa, kuten eräs "kuuluisa" toinenkin.
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ehkäpä hän vain on tyytynyt kohtaloonsa, kuten eräs "kuuluisa" toinenkin.
"Kohtaloonsa tyytyminen" olkoot siinä tapauksessa lain noudattamista, eli asunnon hankkiminen paikkakunnalta. Yleiset tilat eivät voi olla kenenkään vakituisia asuntoja, kuten tässä tapauksessa on käynyt
- Anonyymi00036
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jos on intressit asettua Kokkolaan, kannattaisi varmaan hankkia laillinen asunto, ja asettua asumaan kuten ihmiset. Yleinen tila ei voi olla kenenkään asuntona, oli sitten asunnoton tai ei. Yksilön vastuu itsestään on unohtunut
Jos oma tilanne on tosi vaikea, niin ei sieltä helposti nousta hankkimaan asuntoa yms.
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos oma tilanne on tosi vaikea, niin ei sieltä helposti nousta hankkimaan asuntoa yms.
Ottaisi sitten apua vastaan eikä makoilisi laittomassa majoituksessa. Facebookissa oli että kyseiselle sankarille on koitettu apua tarjota eikä mikään kelpaa. Onko näin että ukko rinkkoineen ulos ja aseman ovet lukkoon ennenkuin tajuaa ottaa apua vastaan. Siperia opettaa, sanotaan
- Anonyymi00038
Rautatie Perhoon niin pääsevät kotiin nämä tänne jääneet maalaiset.
Tiedoksi Perhon kunta, VR, Mika Lintilä
MOT- Anonyymi00040
Joo just näin. Ja perään perinteinen Hahhahaaa! Eiks ni?
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Joo just näin. Ja perään perinteinen Hahhahaaa! Eiks ni?
Tässähän on nyt Raamatun kertomus ilmielävänä.
Mies makaa tiepuolessa henkihieverisdä unohdettuna katuojaan ja kaikki hyvät ihmiset kulkevat ohi paheksuen ja päätään puistellen.
Kunnes tulee se yksi samarialainen , ei niin arvostettu kansalainen, joka heti auttaa, onko Kokkolassa yhtään auttajaa? - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Tässähän on nyt Raamatun kertomus ilmielävänä.
Mies makaa tiepuolessa henkihieverisdä unohdettuna katuojaan ja kaikki hyvät ihmiset kulkevat ohi paheksuen ja päätään puistellen.
Kunnes tulee se yksi samarialainen , ei niin arvostettu kansalainen, joka heti auttaa, onko Kokkolassa yhtään auttajaa?Kuten sanottu, kulkijalle ei apu kelpaa vaikka sitä on tarjottu. Soitelle on muutama huoli-ilmoitus tehty, kaupungille tehty ilmoitus tilojen väärinkäytöstä, kuten myös poliisille. Eiköhän jonkun tahon luulisi reagoivan
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Tässähän on nyt Raamatun kertomus ilmielävänä.
Mies makaa tiepuolessa henkihieverisdä unohdettuna katuojaan ja kaikki hyvät ihmiset kulkevat ohi paheksuen ja päätään puistellen.
Kunnes tulee se yksi samarialainen , ei niin arvostettu kansalainen, joka heti auttaa, onko Kokkolassa yhtään auttajaa?Toki jos koet että osaat jotenkin häntä auttaa, niin mene ihmeessä apua tarjoamaan. Paikan tiedätkin. Viimeistään alkuillasta löydät avun tarpeessa olevan makoilemasta aseman odotustiloista
- Anonyymi00045
Olen nähnyt kaverin useasti lähtevän rinkan kanssa kävelemään aamutuimaan asemalta..vuosi sitten kesällä näin yllättävän monia asunnottomia kokkolan kesäyössä mutten tänä kesänä.Järkytti tavata vanha tuttu kodittomana, neuvoin kuinka toimia ja tarina päättyi hyvin.
- Anonyymi00046
Tuolle matulle ei apu kelpaa vaikka sitä on tarjottu. Geenitkö lie velvoittavat olemaan laittomasti, eihän noita suomen laki kiinnosta pätkän vertaa
- Anonyymi00048
Aamulla junaan lähtiessäni yritin mennä aseman sisätiloihin odottelemaan junan lähtöä, mutta ei siellä pystynyt olemaan kun siellä nukkui tämä mainittu ulkomaalainen mies kimpsuineen ja kampsuineen, haju oli suorastaan oksettava, odottelin mieluummin ulkona, ettei haju tarttunut omiin vaatteisiini. Koko pieni odotussali löyhkäsi niin että oksennus oli herkässä
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560