Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa hyökkäys oli niin vakava, että siitä määrättiin Espoo maksamaan korvauksia uhreille, jotka kärsivät PTSD- oireista edelleen.
Ufoasioihin sekoitetaan paljon uskontoa ja uskomuksia ja sellaiselle palstalle tämäkin on sijoitettu tämä ufokeskustelu tällä sivustolla.
Toisinaan uskovaiset vaikuttavat pelkäävän ufojen olevan uhka uskonnolleen, Toisinaan he pelkäävät ufojen olevan demonien kulkupelejä, joilla johdetaan kansoja harhaan.
Toisinaan pelkäävät että nämä "ufouskovaiset" alkavat niin kovin uskoa näihin "olemattomiin" ufolaisiin, että alkavat palvoa niitä epäjumalana jolta odottaisivat pelastusta.
On jälleen kerran todettava, että nuo ajatukset ovat kaukaa haettuja. On varsin vaikeaa palvoa tuntematonta jo siksikin, että tuntematon aiheuttaa pelkoa ja kysymyksiä.
Ufoista pitäisi leipoa jonkinlainen keksitty uskonto, jotta sitä voisi alkaa palvoa tai että siihen "ufouskoon" varsinaisesti voisi alkaa uskoa. Eiköhän ne faktat ihan riitä siihen niiden todellisuuteen, että ei tarvi alkaa keksiä mitään kovin tarkkoja detaljeja kuka siellä on nokkamiehenä ja johtaako "hän" hyvällä vai pahalla.
Jos on vaikeaa ymmärtää noita ajatuksia, niin tässä siirrytään parodiahorisontin tuolle puolelle ylittäen kaikki paradoksit, kun ateistinen isä loukkaantui siitä pahan kerran kun poikansa kuuli vahingossa Suvivirren ilman ennakkovaroitusta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cc57b924-2909-4ed4-af27-d7c744c9b495
Jokainen saa tehdä itsestään valtakunnan suurimman pellen, mutta oman lapsen mukaan vetäminen on surullista. Toivotaan ettei poika ole saanut isältään geeniperimää laisinkaan.
Suvivirsi hyökkäsi isän ja pojan kimppuun Espoossa
21
268
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kauhia kohtalo ja osanotot perheelle 😩
- Anonyymi00003
Kyllä pitää saada islamilaisia laulujakin kouluihin.
- Anonyymi00004
Aina se voittaa Koukun suosiman lasten päiden irtirepimisen.
Onko sinulla jokin muistisairaus, kun tuo tarinasi elää jatkuvasti? Nyt on siis jo lapsilta vai lähdössä päät? Aiemmin olet esittänyt pari muutakin virheellistä versiota.
Muistikkaaksi kerron että kyseessä oli kuitti siihen kun joku ääriuskovainen sekoboltsi esitti täällä että vääräuskoiset kristityt ansaitsee kovan kohtalon, kuten tulla raiskatuiksi ja tapetuiksi jo lapsena ja että he joutuvat helvettiin jos syntyvät väärään seurakuntaan.
Totesin vain että voit kokeilla tulla esittämään nuo uhkaukset livenä minun lapsilleni, niin kaulasi ihmettelee mihis se boltsi lähti.
Pidän todella outona sitä että ihminen joka kutsuu itseään kristityksi, ryhtyy uhkailemaan helvetin tulilla viattomia lapsia vain siksi etteivät he kuulu samaan äärilahkoon. Miten tuollaiset puheet poikkeaa isiksen puheista ja teoista? Ei mitenkään.
- Anonyymi00006
Lääketokkuroissaan viinan höystämänä kirjoittelee tarinoitaan joista ei muista mitään jälkeenpäin. Suljetussa laitoksessa voi kirjotella mitä sylki suuhun tuo.
- Anonyymi00007
Sinänsä en näe "perinteisten" rituaalien kyseenalaistamista suurena uhkana, jos korvaussummat onkin yliammuttuja.
- Anonyymi00008
Kai nämä hurskaat kristityt hyväksyvät myös islamilaiset, buddhalaiset, hindulaiset jne. laulut kaikkiin kouluihin, kun niistäkin tulee jokusen vuoden päästä perinteitä?
Eppäillä tuota soppii. - Anonyymi00009
Muistutettakoon siitä, että Suomessa ei ole uskontopakkoa.
Pitäisikö olla?
"11 §Uskonnon ja omantunnon vapaus
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
https://www.finlex.fi/fi/lainsaadanto/1999/731#chp_2__sec_10- Anonyymi00010
Jokainen voi jättäytyä pois perinteisistä tilaisuuksista, mutta kukaan ei voi valittaa jos kansalliset perinteet heitä ahdistaa. Kuten oikeus totesi, niin koulun päättäjäiset eivät ole uskonnollinen tapahtuma vaan koulun päättäjäiset. Kansallislaulussa eli Maammelaulussa mainittu Herra ja Luoja eivät voi kenenkään mieltä oikeasti pahoittaa ja jos pahoittaa niin he eivät kuulu Suomeen.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jokainen voi jättäytyä pois perinteisistä tilaisuuksista, mutta kukaan ei voi valittaa jos kansalliset perinteet heitä ahdistaa. Kuten oikeus totesi, niin koulun päättäjäiset eivät ole uskonnollinen tapahtuma vaan koulun päättäjäiset. Kansallislaulussa eli Maammelaulussa mainittu Herra ja Luoja eivät voi kenenkään mieltä oikeasti pahoittaa ja jos pahoittaa niin he eivät kuulu Suomeen.
Miksi ei voisi pahoittaa ja miksi ei kuuluisi Suomeen? Onko tämä joku totalitäärinen valtio, jossa eri tavalla ajattelijat karkoitetaan?
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miksi ei voisi pahoittaa ja miksi ei kuuluisi Suomeen? Onko tämä joku totalitäärinen valtio, jossa eri tavalla ajattelijat karkoitetaan?
Hehän tässä koettaa evätä kansallisen perinteen, eikä päinvastoin. Demokratiassa täysin marginaalista soraääntä ei tarvitse noteerata.
Minun puolesta saavat pahoittaa mielensä ihan vapaasti ja vaikka viillellä itseään, kunhan eivät ala länkyttää siitä julkisesti ja ala kieltelemään suomalaista perinnettä.
Suvivirsi on vuonna 1701 käännetty ruotsinkielestä eli on 325 vuotta vanha. Sitä on hoilanneet isät, äidit, pojat ja tyttäret kautta aikojen.
En ole kokenut sitä uskonnollisena vaan haikeana koulun päätösvirtenä ja siinä mainittu Herra on symboliikkaa joka tuo arvovaltaa sanomalle.
Tuo tissiposkisen pullamössön nillittäminen on verrattavissa laittomaan mielenosoitukseen, jossa joukko ateisteja tunkeutuu kirkkoon kiljumaan että "Jumalaa ei ole olemassa olkaa hiljaa!"
Pientä kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. En minäkään mene valittamaan siitä että Thaimaan asuntooni kuuluu selkeästi moskeijan mölinät. Se moskeija on ollut siellä kauan ennen minua ja heillä on myös oikeus harjoittaa uskoaan.
Thaimaan muslimit on aivan eri porukkaa kuin Lähi-idän vastaavat. Thaimaassa he ovat erittäin ystävällisiä, hymyileviä, hyviä asiakaspalvelijoita ja ahkeria työtätekeviä kansalaisia ja varsinkin yrittäjiä. Eivät yritä kukkoilla 99% buddhalaisenemmistölle.
Etelä-Thaimaan konfliktit eivät johdu varsinaisesti uskonnosta vaan siitä että Thaimaa vei heiltä rajaseudulta maat reippaat satavuotta sitten. Sellainen korpeaa hiljaisempaakin miestä, kuten Palestiinassa on nähty kun pahvilautaset päässä kulkeva muIkunsilpoja- rosvosakki varasti asuinalueet uskonsa nimissä.- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jokainen voi jättäytyä pois perinteisistä tilaisuuksista, mutta kukaan ei voi valittaa jos kansalliset perinteet heitä ahdistaa. Kuten oikeus totesi, niin koulun päättäjäiset eivät ole uskonnollinen tapahtuma vaan koulun päättäjäiset. Kansallislaulussa eli Maammelaulussa mainittu Herra ja Luoja eivät voi kenenkään mieltä oikeasti pahoittaa ja jos pahoittaa niin he eivät kuulu Suomeen.
Suomessa on perustuslain takaama uskonnonvapaus, vaikka hurskaat hyppisivät tasajalkaa ja manaisivat mielikuvitusolentoaan.
"Jokainen voi jättäytyä pois perinteisistä tilaisuuksista, mutta kukaan ei voi valittaa jos kansalliset perinteet heitä ahdistaa."
Sinä olet hakoteillä vääntäessäsi asian toiseksi mitä se oli.
Tästähän viimeisimmässä Lauri Ojalan esiin nostamassa Suvivirsi -casessa oli nimenomaan kyse, että koulu ei ilmoittanut vanhemmille ja heidän lapsilleen siitä, että tilaisuudessa lauletaan kyseinen uskonnollinen laulu, jossa kiitellään Herraa.
https://yle.fi/a/74-20228153 - Anonyymi00013
HeIIäkoukku kirjoitti:
Hehän tässä koettaa evätä kansallisen perinteen, eikä päinvastoin. Demokratiassa täysin marginaalista soraääntä ei tarvitse noteerata.
Minun puolesta saavat pahoittaa mielensä ihan vapaasti ja vaikka viillellä itseään, kunhan eivät ala länkyttää siitä julkisesti ja ala kieltelemään suomalaista perinnettä.
Suvivirsi on vuonna 1701 käännetty ruotsinkielestä eli on 325 vuotta vanha. Sitä on hoilanneet isät, äidit, pojat ja tyttäret kautta aikojen.
En ole kokenut sitä uskonnollisena vaan haikeana koulun päätösvirtenä ja siinä mainittu Herra on symboliikkaa joka tuo arvovaltaa sanomalle.
Tuo tissiposkisen pullamössön nillittäminen on verrattavissa laittomaan mielenosoitukseen, jossa joukko ateisteja tunkeutuu kirkkoon kiljumaan että "Jumalaa ei ole olemassa olkaa hiljaa!"
Pientä kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. En minäkään mene valittamaan siitä että Thaimaan asuntooni kuuluu selkeästi moskeijan mölinät. Se moskeija on ollut siellä kauan ennen minua ja heillä on myös oikeus harjoittaa uskoaan.
Thaimaan muslimit on aivan eri porukkaa kuin Lähi-idän vastaavat. Thaimaassa he ovat erittäin ystävällisiä, hymyileviä, hyviä asiakaspalvelijoita ja ahkeria työtätekeviä kansalaisia ja varsinkin yrittäjiä. Eivät yritä kukkoilla 99% buddhalaisenemmistölle.
Etelä-Thaimaan konfliktit eivät johdu varsinaisesti uskonnosta vaan siitä että Thaimaa vei heiltä rajaseudulta maat reippaat satavuotta sitten. Sellainen korpeaa hiljaisempaakin miestä, kuten Palestiinassa on nähty kun pahvilautaset päässä kulkeva muIkunsilpoja- rosvosakki varasti asuinalueet uskonsa nimissä.Se miten sinä koet uskonnolliset perinteet, ei vaikuta millään tavalla Suomen perustuslakiin, jossa uskonnonvapaus on laiksi kirjattua kansallista perinnettä.
Ps. Avoimen pilkkaava kommenttisi Lauri Ojalasta osoittaa sinun kypsymättömyytesi ihmisenä. Anonyymi00013 kirjoitti:
Se miten sinä koet uskonnolliset perinteet, ei vaikuta millään tavalla Suomen perustuslakiin, jossa uskonnonvapaus on laiksi kirjattua kansallista perinnettä.
Ps. Avoimen pilkkaava kommenttisi Lauri Ojalasta osoittaa sinun kypsymättömyytesi ihmisenä.Se on tuota vasemmistolaista suvaitsevaisuutta ja vähemmistöjen pokkuroimista, joka on jo laittanut kuseen monia maita kuten Ranskan ja Ruotsin. Suomi menossa samalle tielle hyvää vauhtia.
10% ulkomaalaisia Suomessa ja he leipoo 40% raiskauksista. Kärjessä Irak. 50 taksiraiskausta Helsingissä kahdessa vuodessa ja vain yhdessä tapauksessa kuski / tekijä oli suomalainen. Näitäkö meidän tulee mielistellä ja kumarrella vieläpä ateistien ohella.
Lauri Ojala on sen näköinen paskiainen että rintaruokintaa on jatkettu aina mopoikään saakka. Armeijaanhan ei sellaisia onnettomia ressukoita tarvita kuin kiillottamaan sotilaiden saappaita.
Sitä uskonnonvapautta voi mennä testaamaan vaikkapa Jemeniin tai Irakiin, myös Indonesia käy mainiosti. Menet sinne moskeijaan ja ilmoitat kovaan ääneen seurakunnalle että olet syvästi loukkaantunut kun ette ilmoittanut minulle tästä messuamisesta.
Se on siitä edullinen reissu, kun et tarvitse kuin menolipun. Et ole nimittäin tulossa takaisin siltä uskovapausretkeltäsi.
Suomi / Espoo ei tule maksamaan tissiposkelle senttiäkään, vaan tissiposken tulee maksaa henkisestä kärsimyksestä ja kunnianloukkauksesta suomalaisille ja siihen oikeudenkäyntikulut päälle ja kansalaisuuden poisottaminen koko perheeltä.
Espoo on tämän jo ilmoittanut että rahaa ei tule. Jos tuohon myönnyttäisiin, niin sadat luuserit keksisi alkaa tekemään rahaa pahoittamalla mieliään milloin mistäkin.
Meillä on halal- ruokaa myynnissä, mutta juustopaketista piti ottaa risti pois antiikkisen temppelin katolta ettei ojalat vaan pahoita mieltään.
2010- Anonyymi00014
HeIIäkoukku kirjoitti:
Se on tuota vasemmistolaista suvaitsevaisuutta ja vähemmistöjen pokkuroimista, joka on jo laittanut kuseen monia maita kuten Ranskan ja Ruotsin. Suomi menossa samalle tielle hyvää vauhtia.
10% ulkomaalaisia Suomessa ja he leipoo 40% raiskauksista. Kärjessä Irak. 50 taksiraiskausta Helsingissä kahdessa vuodessa ja vain yhdessä tapauksessa kuski / tekijä oli suomalainen. Näitäkö meidän tulee mielistellä ja kumarrella vieläpä ateistien ohella.
Lauri Ojala on sen näköinen paskiainen että rintaruokintaa on jatkettu aina mopoikään saakka. Armeijaanhan ei sellaisia onnettomia ressukoita tarvita kuin kiillottamaan sotilaiden saappaita.
Sitä uskonnonvapautta voi mennä testaamaan vaikkapa Jemeniin tai Irakiin, myös Indonesia käy mainiosti. Menet sinne moskeijaan ja ilmoitat kovaan ääneen seurakunnalle että olet syvästi loukkaantunut kun ette ilmoittanut minulle tästä messuamisesta.
Se on siitä edullinen reissu, kun et tarvitse kuin menolipun. Et ole nimittäin tulossa takaisin siltä uskovapausretkeltäsi.
Suomi / Espoo ei tule maksamaan tissiposkelle senttiäkään, vaan tissiposken tulee maksaa henkisestä kärsimyksestä ja kunnianloukkauksesta suomalaisille ja siihen oikeudenkäyntikulut päälle ja kansalaisuuden poisottaminen koko perheeltä.
Espoo on tämän jo ilmoittanut että rahaa ei tule. Jos tuohon myönnyttäisiin, niin sadat luuserit keksisi alkaa tekemään rahaa pahoittamalla mieliään milloin mistäkin.
Meillä on halal- ruokaa myynnissä, mutta juustopaketista piti ottaa risti pois antiikkisen temppelin katolta ettei ojalat vaan pahoita mieltään.
2010Miksi käytät Pattayasivuston nikkiäsi täällä? Se osoittaa epäonnistumisesi vähän joka sivustolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19435233/miten-senssu-muuttuu-todelliseksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19435991/tohtori-posso-pasasen-seitseman-danin-tieto-isku - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Miksi käytät Pattayasivuston nikkiäsi täällä? Se osoittaa epäonnistumisesi vähän joka sivustolla:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19435233/miten-senssu-muuttuu-todelliseksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19435991/tohtori-posso-pasasen-seitseman-danin-tieto-iskuTunettu on siellä ja täällä:
อาจารย์พุงโตที่ชื่อป๊อสซูคิดจะตด แต่กลับมีขี้ท้องเสียเปื้อนกระโปรงสุ่มสไตล์ยุโรปแทน - Anonyymi00017
HeIIäkoukku kirjoitti:
Hehän tässä koettaa evätä kansallisen perinteen, eikä päinvastoin. Demokratiassa täysin marginaalista soraääntä ei tarvitse noteerata.
Minun puolesta saavat pahoittaa mielensä ihan vapaasti ja vaikka viillellä itseään, kunhan eivät ala länkyttää siitä julkisesti ja ala kieltelemään suomalaista perinnettä.
Suvivirsi on vuonna 1701 käännetty ruotsinkielestä eli on 325 vuotta vanha. Sitä on hoilanneet isät, äidit, pojat ja tyttäret kautta aikojen.
En ole kokenut sitä uskonnollisena vaan haikeana koulun päätösvirtenä ja siinä mainittu Herra on symboliikkaa joka tuo arvovaltaa sanomalle.
Tuo tissiposkisen pullamössön nillittäminen on verrattavissa laittomaan mielenosoitukseen, jossa joukko ateisteja tunkeutuu kirkkoon kiljumaan että "Jumalaa ei ole olemassa olkaa hiljaa!"
Pientä kunnioitusta toisten uskoa kohtaan. En minäkään mene valittamaan siitä että Thaimaan asuntooni kuuluu selkeästi moskeijan mölinät. Se moskeija on ollut siellä kauan ennen minua ja heillä on myös oikeus harjoittaa uskoaan.
Thaimaan muslimit on aivan eri porukkaa kuin Lähi-idän vastaavat. Thaimaassa he ovat erittäin ystävällisiä, hymyileviä, hyviä asiakaspalvelijoita ja ahkeria työtätekeviä kansalaisia ja varsinkin yrittäjiä. Eivät yritä kukkoilla 99% buddhalaisenemmistölle.
Etelä-Thaimaan konfliktit eivät johdu varsinaisesti uskonnosta vaan siitä että Thaimaa vei heiltä rajaseudulta maat reippaat satavuotta sitten. Sellainen korpeaa hiljaisempaakin miestä, kuten Palestiinassa on nähty kun pahvilautaset päässä kulkeva muIkunsilpoja- rosvosakki varasti asuinalueet uskonsa nimissä.Heillä - ketä ikinä he ovat - ei ole laillista valtaa evätä yhtään mitään ja zeitgeistien kyseenalaistaminen kuuluukin länsimaiseen perinteeseen. Sokrates ei tullut tunnetuksi läntisen filosofian kivijalkana noudattamalla hiljaa oman aikansa totunnaisuuksia ja miellyttämällä aikalaisia.
- Anonyymi00018
HeIIäkoukku kirjoitti:
Se on tuota vasemmistolaista suvaitsevaisuutta ja vähemmistöjen pokkuroimista, joka on jo laittanut kuseen monia maita kuten Ranskan ja Ruotsin. Suomi menossa samalle tielle hyvää vauhtia.
10% ulkomaalaisia Suomessa ja he leipoo 40% raiskauksista. Kärjessä Irak. 50 taksiraiskausta Helsingissä kahdessa vuodessa ja vain yhdessä tapauksessa kuski / tekijä oli suomalainen. Näitäkö meidän tulee mielistellä ja kumarrella vieläpä ateistien ohella.
Lauri Ojala on sen näköinen paskiainen että rintaruokintaa on jatkettu aina mopoikään saakka. Armeijaanhan ei sellaisia onnettomia ressukoita tarvita kuin kiillottamaan sotilaiden saappaita.
Sitä uskonnonvapautta voi mennä testaamaan vaikkapa Jemeniin tai Irakiin, myös Indonesia käy mainiosti. Menet sinne moskeijaan ja ilmoitat kovaan ääneen seurakunnalle että olet syvästi loukkaantunut kun ette ilmoittanut minulle tästä messuamisesta.
Se on siitä edullinen reissu, kun et tarvitse kuin menolipun. Et ole nimittäin tulossa takaisin siltä uskovapausretkeltäsi.
Suomi / Espoo ei tule maksamaan tissiposkelle senttiäkään, vaan tissiposken tulee maksaa henkisestä kärsimyksestä ja kunnianloukkauksesta suomalaisille ja siihen oikeudenkäyntikulut päälle ja kansalaisuuden poisottaminen koko perheeltä.
Espoo on tämän jo ilmoittanut että rahaa ei tule. Jos tuohon myönnyttäisiin, niin sadat luuserit keksisi alkaa tekemään rahaa pahoittamalla mieliään milloin mistäkin.
Meillä on halal- ruokaa myynnissä, mutta juustopaketista piti ottaa risti pois antiikkisen temppelin katolta ettei ojalat vaan pahoita mieltään.
2010Mikään ei saa estää sinun oikeuttasi olla väärässä.
Ps. Pistä se korkki kiinni, veli hyvä. - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Heillä - ketä ikinä he ovat - ei ole laillista valtaa evätä yhtään mitään ja zeitgeistien kyseenalaistaminen kuuluukin länsimaiseen perinteeseen. Sokrates ei tullut tunnetuksi läntisen filosofian kivijalkana noudattamalla hiljaa oman aikansa totunnaisuuksia ja miellyttämällä aikalaisia.
Kirkko pakotti aikoinaan Suomessakin ihmiset maksamaan sille ja vielä palvomaan Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitusolentoa, mutta se aika on jo ohi, vaikka tokihan hurskaat ja sellaisiksi tekelehtivät yrittävät vieläkin pakottaa oman ideologiansa ja uskontonsa seurakuntiin kuulumattomille.
Eipä tule sellainen onnistumaan.
- Anonyymi00016
Varoitus: Tämä kirjoitus saattaa sisältää suvivirren.
- Anonyymi00019
Tokihan jokainen näitä "perinteitä" kunnioittava suomalainen voi hoilata virsiä ja siten palvoa ja ylistää Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinakokoelman roolihahmoa, jos se jollain tavalla tuntuu helpottavan heidän elämänsä aiheuttamaa ahdistusta, mutta ei heidän siitä toimita hermostua jos me tervejärkiset emme palvo ja ylistä heidän mielikuvitusolentoaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504
