Epävakaa persoonallisuushäiriö

Anonyymi-ap

Olen epävakaa. Mitä on eroa narsistilla ja epävakaalla? Muutama asia. En kuvittele itsestäni liikoja. Naamion takana olen herkkä ihminen. Jopas tietäisit mitä ajattelen ja mihin kaikkeen olen valmis.

Toinen asia on epävakaa voi parantua, narsisti ei. Et voi nähdä toisen ihmisen pään sisään, mutta leiman saat minuun toki iskeä. Onhan minussa myös narsistisia piirteitä niin kuin jokaisessa meissä enemmän tai vähemmän. Joka tapauksessa kokonaisuus ratkaisee.

En odota sinulta anteeksi antoa. Kohtelin sinua niin väärin. Et sitä ansainnut. Olet kaunis ja ihana ihminen. Sen osoittaa se miten hyvin minua kohtelit. Valitettavasti toistin vanhaa kaavaa kohdallasi.

28

464

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihanaa, että vihdoin tajuat mokasi.

• Anonyymi00004

Tuskin sinulle. -sivusta

• Anonyymi00005

Ei multa

• Anonyymi00002

En tiedä, mitä olet tehnyt, mutta et kuulosta kovin pahalta. Jos kohtelit huonosti, voit vieläkin pyytää anteeksi. Ketään et sillä satuta, ainoastaan voit nöyryyttää itseäsi.

• Anonyymi00003

En laita leimaa otsaasi tietämättä totuutta täysin. On hienoa, että olet hoksannut ja ajatellut asioita.

• Anonyymi00006

Mitä ikinä teitkään, älä liikaa ruoski itseäsi. Uskon, että mikäli hän on hyvä ja ihana, niin kykenee antamaan sinulle anteeksi. Tekstistäsikin pystyy jo päättelemään, ettei sinun tarvitse mistään narsistisista piirteistä miettiä. Kyllä ne noin pitkässä kirjoituksessa tulisi esiin. Täälläkin näkee paljon.

Huomenna on taas uusi kaunis päivä edessä. ☀️❤️

• Anonyymi00029
        UUSI

Epävakaan oireisiin kuuluu luulla
        Kaikki mahdolliset diaknoosit ja sairaudet ja viat itselle ... Se on osa sitä häiriötä .

Narsistien ja psykojen kohdalla on niin etteivät he koskaan huomaa itsessään tai käytöksessä mitään vikaa, ei edes kun pitää .

Sivusta

• Anonyymi00007

Saitko diagnoosin lottokoneesta?Käyppä googlaan miten tähän diagnoosit täytyy antaa sekä se miten ikä vaikuttaa häiriöön.

• Anonyymi00008

Nuorille aikuisille tiedoksi.Älkää eläkö elämäänne leiman mukaan.Olette ihmisiä ja arvokkaita diagnooseista huolimatta.

• Anonyymi00009

Ei ne dg:t, joita joku on kirjoittanut todellakaan ole sama asia, mitä ihminen itse. Huono homma, jos identifioituu johonkin, mikä on toisen kertomaa.

Esimerkki: Melkeinpä joka toisella on eriasteinen adhd-diagnoosi tänä päivänä. Mitä eroa on ADHD:lla ja lapsuuden kehityksellisellä traumalla? Ekaa ainakin voi lääkitä, siihen tarkoitetulla lääkkeellä. Ja totta on, että se lääke lieventää hetkeksi ahdistuneen ihmisen ahdistusta. Mutta asioita ei selvitetä ottamalla lääkkeitä eri oireisiin, vaan on kohdattava ne asiat mitkä siellä häiritsee taustalla. Bigpharma ei todellakaan halua pelastaa ketään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei ne dg:t, joita joku on kirjoittanut todellakaan ole sama asia, mitä ihminen itse. Huono homma, jos identifioituu johonkin, mikä on toisen kertomaa.

Esimerkki: Melkeinpä joka toisella on eriasteinen adhd-diagnoosi tänä päivänä. Mitä eroa on ADHD:lla ja lapsuuden kehityksellisellä traumalla? Ekaa ainakin voi lääkitä, siihen tarkoitetulla lääkkeellä. Ja totta on, että se lääke lieventää hetkeksi ahdistuneen ihmisen ahdistusta. Mutta asioita ei selvitetä ottamalla lääkkeitä eri oireisiin, vaan on kohdattava ne asiat mitkä siellä häiritsee taustalla. Bigpharma ei todellakaan halua pelastaa ketään.

Asiaa mielenterveydestä:
        https://www.youtube.com/watch?v=ekoxAvCOU7Q

Törmäsin tähän ja kannattaa kuunnella.

• Anonyymi00010

Mitä eroa, kolme tai usempi kuppi kahvia sisuksissa? Aivan vakava huumehan se on, vaikkei sitä kukaan myönnä.

• Anonyymi00013

Viinaako pitäisi juoda tai olla maistamatta mitään?
        Eiköhän jokaisella ole oikeus valita mitä kurkustaan alas vetää.

• Anonyymi00011

Niin, tiedän. Silti en ole varma jaksanko asettaa itseäni alttiiksi jatkuvalle varuillaan olemiselle. Ensimmäinen kerta menee virheenä, toinen vahvistaa epäilyksen ja kolmatta en halua kokea ollenkaan.

• Anonyymi00014

Elämä ei ole helppoa.Teitpä miten tahansa ,voi mennä pieleen.Parempi varuillaan olo kuin kuollut joko konkreettisesti tai henkisesti.

• Anonyymi00015

Suurin ero on just tuossa itsensä esiintuomusessa.
      Epävakaa ei yleensä käyttäydy niin.

Joskus myös epävakaa on vaarallinen itselleen. Itsemurhariski on koholla kuten bipolaareilla, mutta ei tietenlään kaikilla

• Anonyymi00016

Kulttuurista riippuu mikä on epävakaata mikä ei.

• Anonyymi00017

Olen tuntenut pitkään yhden epävakaan. Hänellä on myös toisinaan eri persoonia kuten vaativa, uskonnollinen, uinuva todellisuuspakoinen puoli ja hamstraaja.

Ymmärrän hänen taustansa ja traumansa. Välillä vain tuntuu siltä, että missä minä olen. Joudun välillä pitämään häneen etäisyyttä, koska menen itse sekaisin. Ei hän pahuuttaan ole itsekeskeinen ja parhaimmillaan hän on tosi mukava. Tilanne on vain aiheuttanut minulle myös yksinäisyyttä.

Minusta ehkä tärkeintä olisi, että pystyttäisiin aidosti keskustelemaan. En ole koskaan päässyt enkä tule pääsemään hänen kanssaan sille tasolle, että pystyisimme keskustelemaan, mistä paha mieli taas tuli. Hän saattaa esim. huutaa tai höpötellä ilkeyksiä jossain epäsopivassa tilanteessa. Tiedän, että häntä stressaa, mutta joskus minun tekisi mieli huutaa hänelle, että "Lopeta...€%#@&*!" Hänelle ei voi koskaan sanoa mitään, koska hän loukkaantuu syvästi.

• Anonyymi00021
        UUSI

Minä en jaksaisi olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa, koska ikää on jo paljon! Eikä parisuhteeni ollut helpoimmasta päästä!

• Anonyymi00018

Eihän ne toisiaan poissulje epävakaa voi olla myös narsisti. Kuulostaa pelottavalta yhdistelmältä.

• Anonyymi00022
        UUSI

Jos noin on, se todellakin on pelottavaa!

• Anonyymi00020
      UUSI

Sulla on rakkauden vajaus, naamarin taakse piiloutuminen omilta tunteilta ja sitä kautta korostunut itsetunto joka kuitenkin on niin heikko, että romahdat pienestäkin arvostelusta.

• Anonyymi00024
        UUSI

Tuo kuuluu epävakaaseen persoonallisuuspiirteeseen olennaisesti!

• Anonyymi00028
        UUSI

Mulla on tasainen masennus, ahdistus ja AuDHD ilman diagnoosia vielä, siinäpä sitä kiva rykelmä erilaisia tauteja ja oireita mitä pyöritellä arjessa.

• Anonyymi00023
      UUSI

Olet varmaankin käynyt terapeutilla kun reflektio toimii. Sillä noinhan asiat just meni nähdäkseni.
      Jos olet hän niin minäkin olen minä.

• Anonyymi00025
      UUSI

Luulen että olen valmis antamaan hänelle anteeksi. Tai ehkä olen jo antanut mutta ainoa kysymys on luottamus.

• Anonyymi00026
      UUSI

mä en vaan halua sua enään. tuhosit mut ihan täysin eli jos ja kun lopetat sen perceilyisi takasin en ota.

:)

• Anonyymi00027
      UUSI

On se kyllä hyvä että palstalla pyörii nämä omat lääkärit, niillä on sulle diagnoosit aina valmiina ja ovat kovin myös tyrkyttämässä osastohoitoa joka välissä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      151
      1231
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1048
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      788
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      732
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      26
      729
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      44
      631
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      554
    Aihe