Ylivertaista tekniikkaa

Hmd-2.kup

telkkarista tuli lauantaina Suomi-ilmiö ohjelmassa pätkä han Moo do tekniikkaa, kyllä kaverit osas asiansa, olivat mustan vyön miehiä ja sen näki, missään jujutsussa tai vastaavassa en ole nähnyt ennen noin kaunista ja tehokasta tekniikkaa, jokainen lukko vietiin loppuun asti ja tehokkaasti, oli nautinto katsella lajin voimaa, harmi etten ehtinyt nauhoittamaan pätkää.
Hmd soitti lajina taas paikkansa ja suosionsa salaisuuden, kaiken takana on ammattitaito ja tekniikoiden todellinen voima.

15

3599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikas

      En ole kyseistä pätkää nähnyt mutta en jaksa uskoa että HMD nyt mitenkään ylivertainen muihin lajeihin verrattuna on, laji muiden joukussa. Trollilta haiskahtaa ;)

      • ..--ko--..

        Rupee kuullostaan jippiin foorumilta tämä...


    • minä vaa

      satuin kattomaan kyseisen pätkän. juu. oli ihan hyvä mun mielestä. äijät veti ihan hyvin vaikka näytti olevan aika kova se alusta ja vähän tilaaki. en sitte tiiä mite toimivaa toi tekniikka on tositilanteessa, mutta toisaalta kannattaako niitä sitten ees alkaa mitenkää soveltaa oikeessa tilanteessa vaa ottaa vaa jalat alle jos suinki kykenee? laittakaahan kommenttia yleensäki siitä videopätkästa ja mitä mieltä ootte. kiitoos.

    • Kolke

      Näin kyseisen videon ja kaverit teki hommansa hyvi, olin hämmästyt asiasta, koska aikaisemmin han Moo doa katsottua, ole todennut touhun marttakerhon pelleilyksi, eli poikkeuksia löytyy, näillä hepuilla täytyy olla pitkä kokemus muista kamppailulajeista, muuten asiaa ei voi selittää.

      • harrastaja myös

        Eipä ole pojat tainneet muita lajeja harrastaa,hmd:tä kyllä jo kauemman aikaa.


    • Missä mielessä?

      Aivan normaalia vääntöä. Ei vielä ammattilais tasoa, mutta oikea suunta kuitenkin.
      Muuten yhtään lukkoa ei viety "loppuun asti", koska kaikki olivat ehjiä näytöksen lopussa. Lukkojen tarkoitus loppuun asti vietynä on rikkoa ja murskata nivelet. Näinhän ei voi kuitenkaan tehdä, joten lukot vietiin sopivasti kireälle, muttei loppuun asti.
      Näissä jutuissa ja näytöksissä on yleensä se ongelma, ettei normaali kansalaiset ole edes koskaan nähneet ammattilaistasoa.
      Joten hieman normaalia taitavampi näytös sokaisee helposti harjaantumattoman silmän.
      Turha hehkuttaa Han Moo Don ylivoimaisuudesta. Kyllä kaikista lajeista löytyy ihan samaa tasoa mailmalta. Ei mikään laji ole toista kummoisempi, pitää vaan löytää se oma itselle sopiva laji.

      • Fenris

        Eipä noita HoMoDon lukkoja tarvi loppuun asti tehdä, HoMoDo-miehiähän koulutetaan jo alkuvaiheessa "itsepuolustus_näytös_" -leirillä vääntelemään naamaansa ja kiljumaan armoa kun vastustaja vääntää jotain lukon tapaista.
        Samanlaista feikkiä kuin jenkkien pellepaini, sillä erolla että pellepainijat yleensä itse tajuavat homman olevan feikkiä.


      • uuuh
        Fenris kirjoitti:

        Eipä noita HoMoDon lukkoja tarvi loppuun asti tehdä, HoMoDo-miehiähän koulutetaan jo alkuvaiheessa "itsepuolustus_näytös_" -leirillä vääntelemään naamaansa ja kiljumaan armoa kun vastustaja vääntää jotain lukon tapaista.
        Samanlaista feikkiä kuin jenkkien pellepaini, sillä erolla että pellepainijat yleensä itse tajuavat homman olevan feikkiä.

        Tämä se tosiaan vasta hassua on. Tämä neliraajataputus. Hylkeiltä on kuulemma otettu oppia.


      • qqqq
        uuuh kirjoitti:

        Tämä se tosiaan vasta hassua on. Tämä neliraajataputus. Hylkeiltä on kuulemma otettu oppia.

        oletko "Fenris" aivan varma asiasta?


      • tap,tap
        Fenris kirjoitti:

        Eipä noita HoMoDon lukkoja tarvi loppuun asti tehdä, HoMoDo-miehiähän koulutetaan jo alkuvaiheessa "itsepuolustus_näytös_" -leirillä vääntelemään naamaansa ja kiljumaan armoa kun vastustaja vääntää jotain lukon tapaista.
        Samanlaista feikkiä kuin jenkkien pellepaini, sillä erolla että pellepainijat yleensä itse tajuavat homman olevan feikkiä.

        Lukot tehdään han moo dossa päin persettä. Mm. kyynärlukot ovat aivan vinksallaan ja tekniikasta ei tietoakaan.

        Ja mikä on tämä sääntö hmd-miesten harjoituksisa, että pitää harjoitella vain kullekin vyöarvolle sopivia tekniikoita, ulkopuolisten tekniikoiden harjoittelu on kielletty. Siis vaikka osaisi muuta tekniikkaa, sitä ei saa harjoitella eikä käyttää.

        Anna mun kaikki kestää, haiskahtaa pahasti henkilöpalvonnalta. Siinä on asiat pahasti vinksallaan jos vain vyökokeisiin vaadittavia tekniikoita tulee harjoitella ja sulkea kaikki muu toimiva tekniikka pois.

        Mitäs sitten, kun ottelussa tulee ylempivöinen vastaan, eikö sitäkään vastaan saa tehdä muuta tekniikkaa kuin mitä omassa vyökoekartassa lukee. Ihme laji ja turhaa hehkutusta.


      • Fenris
        qqqq kirjoitti:

        oletko "Fenris" aivan varma asiasta?

        Lisäksi nuo "leirit" muutenkin naurettavaa rahastusta. HoMoDo-miesten sivujen leiritietojen mukaan näyttävät yleensä olevan 1,5 - 3 tuntia kestoltaan, hintaan 25€ henkilö. Useimmissa lajeissa vapaaehtoisen leirin kesto on vähintään pari päivää, 6 - 8 tunnin treeneillä... HoMoDossahan uudet tekniikat opetellaan näillä "leireillä" ja ne ovat pakollisia jos haluaa lajissa edetä.


      • Hä?
        tap,tap kirjoitti:

        Lukot tehdään han moo dossa päin persettä. Mm. kyynärlukot ovat aivan vinksallaan ja tekniikasta ei tietoakaan.

        Ja mikä on tämä sääntö hmd-miesten harjoituksisa, että pitää harjoitella vain kullekin vyöarvolle sopivia tekniikoita, ulkopuolisten tekniikoiden harjoittelu on kielletty. Siis vaikka osaisi muuta tekniikkaa, sitä ei saa harjoitella eikä käyttää.

        Anna mun kaikki kestää, haiskahtaa pahasti henkilöpalvonnalta. Siinä on asiat pahasti vinksallaan jos vain vyökokeisiin vaadittavia tekniikoita tulee harjoitella ja sulkea kaikki muu toimiva tekniikka pois.

        Mitäs sitten, kun ottelussa tulee ylempivöinen vastaan, eikö sitäkään vastaan saa tehdä muuta tekniikkaa kuin mitä omassa vyökoekartassa lukee. Ihme laji ja turhaa hehkutusta.

        Mistä näitä trolleja oikein sikiää??

        Ensinnäkin leiri systeemi. Leiri maksaa sen 10-25€ kestää normaalisti noin 2h-10h kerta.
        Sen jälkeen voit käydä samalla leirillä ilmaiseksi eli jos käyt vt1 leirin (ensimmäinen vastatekniikka leiri) maksat sen kerran ja voit käydä sen niin monta kertaa kuin elämäsi aikana kerkeät.

        Leirillä saa aina oma tasoista tietoa tekniikasta eli ensimmäinen kerta on enimmäkseen muisti tasoa.
        Seuraavilla kerroilla nostetaan tekniikan tasoa.

        Toisena lukot. Minkä takia ne ei toimisi jos vähän joka lajissa on samoja lukkoja?
        Muuttuuko ne tehottomiksi lajin nimen tai perustajan takia?
        Näytöksissä lukot pyritään tekemään aidon näköiseksi avustajaa pahemmin satuttamatta, joka tosin johtaa joskus näyttelyn ylilyöntiin etenkin avustajan kohdalla.
        Treeneissä ne tehdään siihen rajalle missä ne alkavat sattua. Tuskin löydätte lajia jossa lukot tehdään loppuun asti. Jos löydätte varoittakaa muitakin ettei mene itseään murjomaan.

        Kolmanneksi "ulkopuolinen" tekniikka.
        On yleistä, että tekniikat järjestetään tason mukaan eli on tyhmää harjoitella vaikeaa tekniikkaa jos helppokaan ei osaa ja jos aikoo päästä läpi vyö kokeessa niin kannattaa treenata sitä millä suorittaa.
        Ylempiä vastaan treenaaminen taas menee alemman säännöillä ellei ole tarkoitus opettaa uutta tekniikkaa.

        Kuitenkaan ketään ei kielletä harjoittelemasta muuta kuin mitä heille opetetaan.
        Se on eri asia onko se muun treenaaminen haitaksi vai hyödyksi.

        Itse olen lajista saanut paljon irti vaikka on muutakin lajitaustaa ihan tarpeeksi.
        Enkä usko enää tänne kirjoittavani, koska loppujen lopuksi ei teinien trollit hetkauta ketään suuntaan tai toiseen tai no ehkä sen verran, että jaksoin kirjoittaa tämän viestin, joka todennäköisesti trollaajia innostaa.


      • tumppu1st
        Hä? kirjoitti:

        Mistä näitä trolleja oikein sikiää??

        Ensinnäkin leiri systeemi. Leiri maksaa sen 10-25€ kestää normaalisti noin 2h-10h kerta.
        Sen jälkeen voit käydä samalla leirillä ilmaiseksi eli jos käyt vt1 leirin (ensimmäinen vastatekniikka leiri) maksat sen kerran ja voit käydä sen niin monta kertaa kuin elämäsi aikana kerkeät.

        Leirillä saa aina oma tasoista tietoa tekniikasta eli ensimmäinen kerta on enimmäkseen muisti tasoa.
        Seuraavilla kerroilla nostetaan tekniikan tasoa.

        Toisena lukot. Minkä takia ne ei toimisi jos vähän joka lajissa on samoja lukkoja?
        Muuttuuko ne tehottomiksi lajin nimen tai perustajan takia?
        Näytöksissä lukot pyritään tekemään aidon näköiseksi avustajaa pahemmin satuttamatta, joka tosin johtaa joskus näyttelyn ylilyöntiin etenkin avustajan kohdalla.
        Treeneissä ne tehdään siihen rajalle missä ne alkavat sattua. Tuskin löydätte lajia jossa lukot tehdään loppuun asti. Jos löydätte varoittakaa muitakin ettei mene itseään murjomaan.

        Kolmanneksi "ulkopuolinen" tekniikka.
        On yleistä, että tekniikat järjestetään tason mukaan eli on tyhmää harjoitella vaikeaa tekniikkaa jos helppokaan ei osaa ja jos aikoo päästä läpi vyö kokeessa niin kannattaa treenata sitä millä suorittaa.
        Ylempiä vastaan treenaaminen taas menee alemman säännöillä ellei ole tarkoitus opettaa uutta tekniikkaa.

        Kuitenkaan ketään ei kielletä harjoittelemasta muuta kuin mitä heille opetetaan.
        Se on eri asia onko se muun treenaaminen haitaksi vai hyödyksi.

        Itse olen lajista saanut paljon irti vaikka on muutakin lajitaustaa ihan tarpeeksi.
        Enkä usko enää tänne kirjoittavani, koska loppujen lopuksi ei teinien trollit hetkauta ketään suuntaan tai toiseen tai no ehkä sen verran, että jaksoin kirjoittaa tämän viestin, joka todennäköisesti trollaajia innostaa.

        ...kiinnostuin lajitaustastasi. Mitä olet aiemmin treenaillut? Vuodet, lajit...

        -T


      • qwerty
        Fenris kirjoitti:

        Lisäksi nuo "leirit" muutenkin naurettavaa rahastusta. HoMoDo-miesten sivujen leiritietojen mukaan näyttävät yleensä olevan 1,5 - 3 tuntia kestoltaan, hintaan 25€ henkilö. Useimmissa lajeissa vapaaehtoisen leirin kesto on vähintään pari päivää, 6 - 8 tunnin treeneillä... HoMoDossahan uudet tekniikat opetellaan näillä "leireillä" ja ne ovat pakollisia jos haluaa lajissa edetä.

        Hanmoodossapa saakin käydä saman leirin monta kertaa samaan hintaan. Eli kun on kerran kyseisen leirin maksanut, ei sitä tarvitse enää maksaa. Itse olen käynyt esimerkiksi Vt1-leirin (ensimmäinen leiri) yli 50 kertaa. Yhteen se on maksanut minulle 20e. Vieläkin tuntuu tulevan uutta asiaa joka leirillä. Hanmoodossa tekniikoihin mennään pintaa syvemmälle u know...


    • Kylli

      Loistavaa sketsiä!!!Arvostan kyllä tän osaston huumoria erittäin paljon!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe