Kesärenkaan kovuus on tyypillisesti 60-70 shA
Talvirenkaan kovuus n. 50 shA
Kitkarenkaan kovuus 40-50 shA suomalainen kitka, välikelin rengas 50-60 shA
Kipakumien kovuudet
40-50 erikoisen pehmeä
50-60 pehmeä
60-70 keskikova
70-80 kova
Erityisesti sadekelillä pehmeä kumiseos (kitka) tarjoaa parhaan pidon.
Kannattaa siis ajaa keskelissä puolikuntoisilla kitkoilla jotka takaavat parhaan pidon myös sadekelillä, mutta myös kuivalla asfaltilla.
En ymmärrä renkaiden kovuutta
13
171
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onko jotain muuta mitä et ymmärrä? Kysy rohkeasti.
- Anonyymi00002
Etkö ymmärrä mitä en ymmärrä?
Talvirengas, kitka- tai nasta- on pidoltaan parempi kuin kova kesärengas, - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Etkö ymmärrä mitä en ymmärrä?
Talvirengas, kitka- tai nasta- on pidoltaan parempi kuin kova kesärengas,Et ymmärtänyt selittää mitä et ymmärrä.
Kirjoitit otsikon itse ja kopioit varsinaisen leipätekstin muualta? - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Et ymmärtänyt selittää mitä et ymmärrä.
Kirjoitit otsikon itse ja kopioit varsinaisen leipätekstin muualta?Aivan oiken kovuustiedota ovat julkaistuja arvoja eikä minun mielipiteeni niitä muuta.
- Anonyymi00003
Miksi tuo vetokyky märällä on meille niin tärkeä. Onko mitään järkeä edes kiihdyttää maksimaalisesti sateisella kelillä.
Itse arvoistaisin kykyä vastustaa vesiliirtoa varsinkin nastojen raiskaamalla asfaltilla syvissä urissa.- Anonyymi00005
Mistä tuon "vetokyvyn" keksit?
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mistä tuon "vetokyvyn" keksit?
Käyppä joskus euroopassa kokeilemassa märkää sileää asfaltia. Se on yllättävän liukas vesisateella ja siksi noissa sivistyneisiin maihin markkinoidaan "vetokykyä" tai oikeammin liikkeellelähtökykyä. Suomessa asfaltissa on karkeaa kiveä, jonka nastat ovat rouhineet niin, ettei tuolla märkäpidolla ole merkitystä täällä härmässä.
Toisin kuin yleensä luullaan "vetokyky" ei tarkoita ominaisuutta vastustaa vesiliirtoa. Se on vähän niin kuin kitkarenkaan pitokyky ominaisuus talvella. Vesiliirtoa vastaan toimii kuitenkin sadekelin renkaan hyväksi havaittu V-kuvio kuten monet ovat formulakilpailuissa huomanneet. Tämä kuvio korostuu ns. ympärivuotisissa renkaissa, missä haetaa ominaisuuksia vesi- ja sohjokeliin.
- Anonyymi00007
Ai että miksi kesärenkaat ei ole pehmeät kuin kitkat? Ne kuluisi liian nopeasti.
- Anonyymi00008
Kitkoilla tulee ajeltua paljon sulalla asfaltilla eivätkä ne silti tunnu kuluvan nopeammin kin kesärenkaat. Pinnan lamellirakenne vähentää kulumista kumin pehmeydestä huolimatta??
- Anonyymi00013
Aja kesällä helteellä motarilla, niin huomaat miten kitket kestää. Se on se lämpötila joka vaikuttaa siihen mikä pitää ja kestää.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aja kesällä helteellä motarilla, niin huomaat miten kitket kestää. Se on se lämpötila joka vaikuttaa siihen mikä pitää ja kestää.
Missä on motareita, ei meillä päin.
- Anonyymi00009
Kumi kovettuu noin 10 shorea vuodessa. Pari vuotta vanhat kesärallirenkaat on jo mennyttä kalua huipputasolla..
- Anonyymi00011
OHO, 6-vuotias kesärengas olisi siis 130 shA, aikasta kova.
Ei hätää, kovettuneen kumin elvyttämiseen on paljonkin keinoja.
Helpoin ja halvin on voidella kulutuspinta naftalla tai gyleseriini-vesiseoksella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632