Minusta jussissa on kauneinta se KOKKO. tietty kesäyö ja kaunis sää =) mutt sen kokon tunnelma on ainutkertainen, ja jos sää ei salli kokon polttamista, niin juhannusta ei yksinkertaisesti tule.
Entisaikaan hukkuneiden määrä oli juhlien jälkeen merkittävä, nyt ne luvut rauhoittuneet?
Juhannuksena saattoi olla Ihmistaimien istutuskausi :)) ennen muinoin, mutt sekään ei kääntynyt nousuun vieläkään?
*Juhannuksesta pitää saada nauttia - jollain tavalla =) <3
Miten sinä koet juhannuksen tänäpäivänä :)
Onko se muistojen viikonloppu vai sijoittuuko se sinne 24.6 =) vai vai vai =)
mutt jotta ei jää toivottamatta, niin
OIKEIN KIVAT JUSSIT
KAIKILLE 🌻🌺🌼🌻🌺🌸
Juhannuksen Taikaa
23
136
Vastaukset
- Anonyymi00001
Valoisa yö, ja niitä on jo nyt ollut, vielä klo. 23 jälkeen aurinko paistanut täällä länsirannikolla.
- Anonyymi00002
Koivun tai pajun oksia pihalle taas.
- Anonyymi00015
Vihreää on kaikkialla.
- Anonyymi00003
Juhannuskokot syttyy, ruotsikielisillä alueilla myös juhannussalkoja.
- Anonyymi00004
TAIKAA...ilmassa on sitä nyt.
- Anonyymi00005
Onhan noita palavia risukasoja eräänkin nähnyt. Kakarana ollessa jo kun kotitilan pellolla poltettiin että saatiin naurismaa siihen. Myöhemmin katsonut hetken jossain tanssilavan kupeessa jos aattona tansseissa ollut. Nyt en enää moneen vuoteen eikä täällä kaupungissa kokkoja poltella kun jossain syrjemmällä eikä sinne ole kulkupelin puuttuessa pääsyä. Bussitkaan ei kulje.
- Anonyymi00009
Voihan sitä viihtyä ja nauttia ihan vaan valoisuudesta.
- Anonyymi00006
TYkkään Juhannuksesta. Nuorena Juhannukset olivat vähän sellaisia juominkibileitä mutta nyt vanhemmiten ne ovat muuttuneet pitkiksi saunomissessioiksi ja järviuimiseksi sekä hyvän ruuan laittamiseksi.
- Anonyymi00011
Kaikki muuttuu, niin se menee elämässä.
- Anonyymi00007
On montakin vaihtoehtoa juhannusperjantaiksi. Rantaravintolaan trubaduuria kuuntelemaan, grilliporukkaan tai tanssimaan. On mistä valita. Kyllä juhannusta pitää vähän viettää, luontokin on niin rehevää ja kaunista. En tiedä missä olisi lähin kokko.
- Anonyymi00008
On, jos vain sää sallii ulkona olon.
Nyt näyttää siltä että mä jäänkin kotiin - ku säät lupailevat vähän viileyttä! Kotona on kivempi olla kurjissa säissä kuin reissussa.
- Anonyymi00010
Onhan sitä jossain tuollaisiakin vaihtoehtoja. Täällä ei ole vaikka kaupunki onkin ja jos jossain etäämmällä on niin eihän sinne autoton pääse eikä ole edes polkupyörää. Pakko tyytyä kotinurkkiin ja käydä vain kävelyllä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onhan sitä jossain tuollaisiakin vaihtoehtoja. Täällä ei ole vaikka kaupunki onkin ja jos jossain etäämmällä on niin eihän sinne autoton pääse eikä ole edes polkupyörää. Pakko tyytyä kotinurkkiin ja käydä vain kävelyllä.
Rannalle merta katselemaan. siin se.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Rannalle merta katselemaan. siin se.
Nojoo, onhan tuossa Päijänteen ranta reilun kilsan päässä ja toiseen suuntaan mennessä pienempi järvi..... pitää vaan muistaa hyttysmyrkyt :D
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Nojoo, onhan tuossa Päijänteen ranta reilun kilsan päässä ja toiseen suuntaan mennessä pienempi järvi..... pitää vaan muistaa hyttysmyrkyt :D
Joo, myrkyt mukaan.
- Anonyymi00016
Mittumaari, juhlan aika.
- Anonyymi00017
TAIKAA, TAIKAA.
netistä kopsattuja taikoja :
Kieri juhannusyönä alasti kasteisella niityllä ja saat hyvää naimaonnea.
Kenen suuntaan juhannuskokon savu kääntyy, se pääsee pian naimisiin.
Kuuntele juhannusyönä käen kukuntaa. Niin monta kertaa kuin käki kukkuu, niin monta vuotta menee, kunnes pääset naimisiin. Jos ei kuku ollenkaan, hääkellot soivat vielä samana vuonna.
Kysy sialta, pääsetkö naimisiin tänä vuonna. Jos sika röhkii, niin sitten pääset, jos ei, niin sitten et pääse.
Sido kukkaseppele ja päästä se puron vietäväksi. Jos virta vie sen pois, pääset naimisiin, jos se tarttuu kiinni johonkin, on naimaonni heikompi.- Anonyymi00018
Mummunen kirjoitti:
netistä kopsattuja taikoja :
Kieri juhannusyönä alasti kasteisella niityllä ja saat hyvää naimaonnea.
Kenen suuntaan juhannuskokon savu kääntyy, se pääsee pian naimisiin.
Kuuntele juhannusyönä käen kukuntaa. Niin monta kertaa kuin käki kukkuu, niin monta vuotta menee, kunnes pääset naimisiin. Jos ei kuku ollenkaan, hääkellot soivat vielä samana vuonna.
Kysy sialta, pääsetkö naimisiin tänä vuonna. Jos sika röhkii, niin sitten pääset, jos ei, niin sitten et pääse.
Sido kukkaseppele ja päästä se puron vietäväksi. Jos virta vie sen pois, pääset naimisiin, jos se tarttuu kiinni johonkin, on naimaonni heikompi.Mukavia haasteita kaikille, heh.
- Anonyymi00019
Nyt on yön yli kestävä liputus. Ainoa tälläinen päivä vuodessa.
- Anonyymi00020
Mummunen kirjoitti:
Onks tää jotenkin yöttömän yön juhlistusta =) vai mit?
Sitäpä se taitaa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522
