Venlat ja Jukolan Yö!

Mummunen

Mulla muutaman tuttusen kanssa seurataan yöjuoksut ja tänään päivällähän seuraaminen menee ihan =) kevyesti. Mitä mieltä suunnistus harrastuksesta? Entäs Jukolasta =)
Mä kyllä tykkään seurata mutten lähtis missään tapauksessa juoksee metsään, enkä varsinkaan sateeseen =) yötämyöten.

Lupaakohan se Kotkaan hyvää säätä?)

17

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotkan seudulla satelee välillä ihan kunnolla, antaa lisä mausteen.

Seuraan suunnistus kisoja, johtuu kun tuli nuorena harrastettua, suunnistuksesta oli apua luonnossa liikkuessa, etenkin samoilut lapin tiettömillä teillä. Lapissa tuli havaittua ettei kompassi toiminut joka paikassa, piti luottaa karttaan ja aurinkoon jos oli näkyvillä, eksyäkin voi ' kyllä routa porsaan kotiin ajaa '

• Hienoa! mä en tiedä juurikaan suunnistuksesta kun sen mitä joskus keskikoulun aikaan karttakädessä metsässä =) pakon edessä.

• Anonyymi00014
        Mummunen kirjoitti:

Hienoa! mä en tiedä juurikaan suunnistuksesta kun sen mitä joskus keskikoulun aikaan karttakädessä metsässä =) pakon edessä.

Meidän tuvassa armeijassa oli yksi suunnistusta harrastava, joten seurasimme metsässä häntä, mutta silti eksyimme....koska hän oli niin nopea, emme pysyneet perässä....!

• Anonyymi00001

Yöjuoksut ja syrjähypyt, niinpä. Suunnistus on vaikea laji, eksyisin takuulla metsässä.

• Anonyymi00002

Suunnistuskilpailut pitäisi kieltää kaikkina niinä aikoina kun linnut luonnossa pesivät. Kummallista että kissat eivät saa vapaasti olla ulkona (muka syövät linnut) mutta ihmiset saavat häiritä miten haluavat.
      Kissat sentään syövät hiiriä ja rottia enemmän kuin lintuja.

• Anonyymi00003

Harmi, kaupungit rakennettu metsään.

• Anonyymi00004

Lintujen pesintä aikaa suoritettu avohakkuu, siinä meni pesä poikasineen, ei jäänyt puun puuta linnulle istahtaa laulaa Titi TYY.

• Anonyymi00005

Hakkuita on Suomessa tehty yli sata vuotta, eikä linnut ole vähentyneet.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Hakkuita on Suomessa tehty yli sata vuotta, eikä linnut ole vähentyneet.

Suomesta kadonnut kahdessakymmenessä 15 miljoonaa lintua, jos mennään 50-luvulle siitä lähtien lintukannoissa on romahduksia ympäristön muuttumisen takia. Jotkut lajit runsastuneet, hyönteissyöjillä menee huonosti.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Suomesta kadonnut kahdessakymmenessä 15 miljoonaa lintua, jos mennään 50-luvulle siitä lähtien lintukannoissa on romahduksia ympäristön muuttumisen takia. Jotkut lajit runsastuneet, hyönteissyöjillä menee huonosti.

Uskotko tuohon itse?

• Anonyymi00007

Avohakkuut pitäisi lailla kieltää, koska sen hyöty ei vastaa menetettyjä luontoarvoja. Vaikka monimuotoisen jatkuvan kasvun periaatteen tavan hyödyn ei ole ratkaisevan huonompi, Metsähallitus ja suuret metsäyhtiöt määräävät minkä verran on tuotettava pyllyn pyyhkimistä varten paperia.

• Anonyymi00013

Ei välttämättä, kyllä kaikentapaista metsänhoitoa tarvitaan.

• Anonyymi00008

Venlat oli lähellä voittaa.

• Anonyymi00012

Kovaa menivät naiset.

• Anonyymi00010

Juoksu on ihana liikuntamuoto, aina oon siitä tykännyt. Ja vieläkin näin yli 60-v käyn juoksulenkillä, kun tuo kävely ei niin kiinnosta.
      Suunnistus ei kylläkään innosta :)

• Anonyymi00011

Nilkan nivelsiteet on niin löysät ettei metsässä juoksu ole kivaa.

• Helsingin suunnistajat johtaa parilla minuutilla, voitto ei ole varma, mitaliin hyvä mahdollisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe