Mikä on nopein eläin, jos nopeus suhteutetaan eläimen kokoon?
Minulla on mielessäni yksi. Keksiikö kukaan saman?
Nopein eläin..?
9
76
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suhteutetaanko vauhti eläimen suuruuden eli massan mukaan vaiko pienuuden mukaan? Jos afrikannorsu kykenee juoksemaan edes lyhyen matkan noin 35 km/h nopeudella, se on ehkä ensimmäisen vaihtoehdon voittajasuosikki mutta toisessa tapauksessa ehdokas on ehkä hankalampi löytää, varsinkin ellei katso netistä eikä käytä tekoälyä...mennäänkö hiirimaailmaan vai sitä pienempiin. Olen nähnyt jopa pelästyneen käärmeen pihamaalla pakenevan suojaan hämmästyttävää vauhtia. Jotain haukan nopeutta sen syöksyessä saaliiseen kiinni ei kai hyväksytä, siinä vauhti voi olla kai satasen luokkaa.
- Anonyymi00002
Pituuden mukaan.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Pituuden mukaan.
Tarkennuksena: nopeus jaettuna pituudella. Jos kahdella eläimellä on sama nopeus, lyhyempi voittaa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tarkennuksena: nopeus jaettuna pituudella. Jos kahdella eläimellä on sama nopeus, lyhyempi voittaa.
Yhtä hyvin voisit määritellä kriteeriksi leveyden tai korkeuden. Et sitten tullut ajatelleeksi miten erimallisia eri lajit ovat, painokin olisi paljon tasapuolisempi tekijä.
- Anonyymi00005
Taitaa mennä hyönteismaailman puolelle tuo nopeusennätys. Hevospaarma paahtaa parhaimmillaan mönkijän perässä noin 40 km/ h. Nisäkkäistä ei ole mihinkään ja tuskin linnuistakaan jos ajatellaan grammaperusteisesti nopeinta menijää.
- Anonyymi00006
Kun mönkijää ajaa lihava kuljettaja niin kokonaisuushan muodostaa sellaisen alipaineen taakseen että siinä on hyvä imussa kärpäsenkin kaahailla. Tuota ei voida hyväksyä.
- Anonyymi00007
Miten olisi tervapääsky? Paahtaa menemään helposti 100 kh/h.
Tekoälyn mukaan nopein on "Maailman nopein eläin painoonsa ja kokoonsa nähden on kalifornialainen punkki (Paratarsotomus macropalpis). Se liikkuu sekunnissa 322-kertaisen matkan omaan kehonpituuteensa nähden"- Anonyymi00008
Entä leveyteensä, korkeuteensa ja painoonsa nähden? Kun se on syönyt kyllikseen, se tuskin liikkuu enää tuolla nopeudella. tässä tullaankin siihen että löytyykö ne nopeimmat ei- aikuisista ja /tai punkkimaisista menijöistä.
- Anonyymi00009
Minä ajattelin mäkärää. Arvioisin nopeudeksi vähintäänkin 5 m/s. Niitä on eri lajeja ja eri kokoisia. Pienempien pituus lieneekin noin 2 mm ja paino muutamia milligrammoja, mikä selittää niiden ketteryyden ilmassa.
Jakamalla nopeus 5 m/s pituudella 2 mm eli 0,002 m saadaan 2500 1/s.
Kuten Oulun yliopiston hyönteistutkija Juhani Itämies totesi, mäkärä on oikea pirulainen - ja minä olen samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701