Kumman valitsit ja miksi? Eroina ainakin hinta, jonot ja yksityisellä voi valita paikan/lääkärin? Karsastusleikkausta itse mietin 😬
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Tiesithän, että julkisella karsastusleikkauksia tehdään vain, jos karsastuksesta on hyvin perusteltua toiminnallista haittaa?
- Anonyymi00002
En oikeastaan. Tai oon saattanut kuulla jotain sen suuntaista. Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
En oikeastaan. Tai oon saattanut kuulla jotain sen suuntaista. Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne.
Muutama kesä sitten ajoin noin 1150 km samana päivänä, puolivälissä joku tunti kaupungilla. 23 tuntia yksillä silmillä. Loppuajasta näin aina edessäolevan tien haarautuvan kahtia vaika tiesin, ettei näin ole. Tähtäsin niitten väliin ja kohtuuhyvin meni. Sitten vähän ennen matkan loppua otin lyhyet tirsat auton penkillä. Yhä oli kaksi tietä, mutta pakko oli ajaa... Hitaahkosti. Selvisin hengissä ja ilman kolaria. Ikää oli silloin noin 80 v.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Muutama kesä sitten ajoin noin 1150 km samana päivänä, puolivälissä joku tunti kaupungilla. 23 tuntia yksillä silmillä. Loppuajasta näin aina edessäolevan tien haarautuvan kahtia vaika tiesin, ettei näin ole. Tähtäsin niitten väliin ja kohtuuhyvin meni. Sitten vähän ennen matkan loppua otin lyhyet tirsat auton penkillä. Yhä oli kaksi tietä, mutta pakko oli ajaa... Hitaahkosti. Selvisin hengissä ja ilman kolaria. Ikää oli silloin noin 80 v.
Väsymystä, ikää ja omaa typeryyttä.
Kiva, että muutkin liikenteessä olijat selvisivät hengissä.
- Anonyymi00005
Ainakin kaihileikkaukseen julkiselle puolelle pääsyssä on tiukemmat kriteerit kuin yksityisellä.
- Anonyymi00006
"Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne."
Ihan ensiksi karsastuksen aiheuttamia haittoja pyritään korjaamaan oikeavahvuuksisilla silmälaseilla tai prismalaseilla. Silmäharjoitteita myös. Jos niistä on hyötyä, et tarvitse leikkausta etkä siis julkiselle pääse. Et ainakaan kuulosta siltä, että kovasti kärsisit esteettisestä haitasta, joten sekin kriteeri on poissuljettu.
Käy nyt toki silmälääkärillä; jos menet julkiselle, saatat *ehkä* saada lähetteen karsastusleikkauksia tekevälle lääkärille, joka sitten päättää leikkauksen tarpeen.
Tai mene suoraan yksityiselle, ei se esitutkimus leikkaukseen vielä velvoita.- Anonyymi00007
Lapsena ei muut asiat tullu kyseeseenkään ku leikkaus. Luultavasti nyt sama homma. Silmälääkäri varattuna nyt. Pelkoa ja uteliaisuutta ilmassa. Kärsin esteettisestä haitasta ja itsetunnon ongelmista. Tosin ne kohdistuu vain silmiin. Ja se on iso juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251625Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R761109Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48737Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 63656
- 38629