Kumman valitsit ja miksi? Eroina ainakin hinta, jonot ja yksityisellä voi valita paikan/lääkärin? Karsastusleikkausta itse mietin 😬
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Tiesithän, että julkisella karsastusleikkauksia tehdään vain, jos karsastuksesta on hyvin perusteltua toiminnallista haittaa?
- Anonyymi00002
En oikeastaan. Tai oon saattanut kuulla jotain sen suuntaista. Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
En oikeastaan. Tai oon saattanut kuulla jotain sen suuntaista. Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne.
Muutama kesä sitten ajoin noin 1150 km samana päivänä, puolivälissä joku tunti kaupungilla. 23 tuntia yksillä silmillä. Loppuajasta näin aina edessäolevan tien haarautuvan kahtia vaika tiesin, ettei näin ole. Tähtäsin niitten väliin ja kohtuuhyvin meni. Sitten vähän ennen matkan loppua otin lyhyet tirsat auton penkillä. Yhä oli kaksi tietä, mutta pakko oli ajaa... Hitaahkosti. Selvisin hengissä ja ilman kolaria. Ikää oli silloin noin 80 v.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Muutama kesä sitten ajoin noin 1150 km samana päivänä, puolivälissä joku tunti kaupungilla. 23 tuntia yksillä silmillä. Loppuajasta näin aina edessäolevan tien haarautuvan kahtia vaika tiesin, ettei näin ole. Tähtäsin niitten väliin ja kohtuuhyvin meni. Sitten vähän ennen matkan loppua otin lyhyet tirsat auton penkillä. Yhä oli kaksi tietä, mutta pakko oli ajaa... Hitaahkosti. Selvisin hengissä ja ilman kolaria. Ikää oli silloin noin 80 v.
Väsymystä, ikää ja omaa typeryyttä.
Kiva, että muutkin liikenteessä olijat selvisivät hengissä.
- Anonyymi00005
Ainakin kaihileikkaukseen julkiselle puolelle pääsyssä on tiukemmat kriteerit kuin yksityisellä.
- Anonyymi00006
"Mitenhän tuokin sit määritellään. Väitän että välillä on kahtena näkemistä, mutta toisaalta olen "pärjännyt" vuosia ja ajanut autoa jne."
Ihan ensiksi karsastuksen aiheuttamia haittoja pyritään korjaamaan oikeavahvuuksisilla silmälaseilla tai prismalaseilla. Silmäharjoitteita myös. Jos niistä on hyötyä, et tarvitse leikkausta etkä siis julkiselle pääse. Et ainakaan kuulosta siltä, että kovasti kärsisit esteettisestä haitasta, joten sekin kriteeri on poissuljettu.
Käy nyt toki silmälääkärillä; jos menet julkiselle, saatat *ehkä* saada lähetteen karsastusleikkauksia tekevälle lääkärille, joka sitten päättää leikkauksen tarpeen.
Tai mene suoraan yksityiselle, ei se esitutkimus leikkaukseen vielä velvoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578