Liimaan henki

Anonyymi-ap

Onko täällä Loimaalla hyvä henki ihmisten kesken ?
Olen juuri muuttanut ja olen näkevinäni palstaa kun lukee myrkyllistä ilmapiiriä.
Ehkä se kuuluu nettikeskustelun luonteeseen ?

94

750

Vastaukset 94

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä tällä palstalla on muutama elämäänsä kyllästynyt suhteellisen säännöllisesti jokaiseen asiaan kantaa ottava laji-kuin laji.
      Ja sävy on tosiaan pahansuopa ja epäkohtia oman suppean näköalansa kautta korostava.

Mutta kyllä loimaalla näin normaalien ihmisten kesken on hyvä ja asiallinen meininki. Monasti auttavainenkin.
      Tervetuloa!

• Anonyymi00002

Kiitos.
        Ajattelin samaa ettei elämä voi olla noin pahansuopasta.

• Anonyymi00004

Hmm😉.... minähän en sitten ole lähtökohtaisesti se pahansuopainen, joita täällä riittää kyllä netissä ja oikeessa elämässä erityisesti niitä kohtaan, joilla on ongelmia. Siinä voit olla oikeessa, että (täällä syntyneiden) normaalien kesken on parempi meininki.

lajijasuris

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hmm😉.... minähän en sitten ole lähtökohtaisesti se pahansuopainen, joita täällä riittää kyllä netissä ja oikeessa elämässä erityisesti niitä kohtaan, joilla on ongelmia. Siinä voit olla oikeessa, että (täällä syntyneiden) normaalien kesken on parempi meininki.

lajijasuris

ok.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ok.

Ihan jo ekan sivun aloituksista aisti sen pahan hengen eikä siinä omia ole kuin korkeintaa muutama, eikä eka sivulla tainnu olla edes mm. satojen viestien työttömien haukkumisia. Jos vilkaisee vaikka lähimpien vastaavien seutukaupunkien, Huittisten ja Forssan, sivuja niin eipä kyllä ole yhtä toksinen ilmapiiri.

Kyllä Loimaan vähän huonon ilmapiirin on moni muukin aistinut, eikä se oma ilmapiirihavainto ole pelkästään omasta näkövinkkelistä, vaan ylipäänsä esim. miten on nähny,kuullu tai tietää ihmisten käyttäytyvän muita kohtaan. Itse asiassa juuri tollanen mitä (sinä?) anom. 1 kirjotat luo osaltaan toksista ilmapiiriä. Kaikkein pahinta skeidaa lienee suorat nälvmiiset ja se, että ilman omaa syytä vammautettu ja paljon muuta, jotenkin ansaitsee huonomman kohtelun - niinkuin näillä s24-sivuilla on moneen kertaan kirjoitettu.

Ihan kaikkeen en ota kantaa enkä yleensä trolllaa tai öyhötäkään paitsi (superkalliit haittaulkol. yms!) mutta moneen kyllä, kun on aoka hyvä yleissivistys vajakiks (joskin mieleenpalauttaminen vaihtelevaista). Ei ole kovin paljon liiottelua, että kaiken muun oppimisin aikas hyvin paitsi taito- ja taideaineet ja uskonto. Mä itse asiassa ajattelin huvikseni katsoa millai avoimessa yo:ssa pärjäisi esim. kauppat-, oikeust-, ja jokun yhteiskuntat. Vieläpä kaikkia yhtä aikaa, kun eka on semituttu, ja parhaimmilaan opin kerrasta kuuntelemalla luennon tai lukemalla (näin se on ollut mutta miten syrjäytyneenä monen aivovamman jälkeen mitkä nopeuttaa dementoitumista). Kun mulle selksi mitä maksaa - juu ei kiitos. En tarkoita, että tarttis olla ilmasta, mutta pitäisi olla reippaasti saldoa itsellää, että tollasesta maksaa huvikseen ja muutenkin. Että sellasta.

lajijasuris

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ihan jo ekan sivun aloituksista aisti sen pahan hengen eikä siinä omia ole kuin korkeintaa muutama, eikä eka sivulla tainnu olla edes mm. satojen viestien työttömien haukkumisia. Jos vilkaisee vaikka lähimpien vastaavien seutukaupunkien, Huittisten ja Forssan, sivuja niin eipä kyllä ole yhtä toksinen ilmapiiri.

Kyllä Loimaan vähän huonon ilmapiirin on moni muukin aistinut, eikä se oma ilmapiirihavainto ole pelkästään omasta näkövinkkelistä, vaan ylipäänsä esim. miten on nähny,kuullu tai tietää ihmisten käyttäytyvän muita kohtaan. Itse asiassa juuri tollanen mitä (sinä?) anom. 1 kirjotat luo osaltaan toksista ilmapiiriä. Kaikkein pahinta skeidaa lienee suorat nälvmiiset ja se, että ilman omaa syytä vammautettu ja paljon muuta, jotenkin ansaitsee huonomman kohtelun - niinkuin näillä s24-sivuilla on moneen kertaan kirjoitettu.

Ihan kaikkeen en ota kantaa enkä yleensä trolllaa tai öyhötäkään paitsi (superkalliit haittaulkol. yms!) mutta moneen kyllä, kun on aoka hyvä yleissivistys vajakiks (joskin mieleenpalauttaminen vaihtelevaista). Ei ole kovin paljon liiottelua, että kaiken muun oppimisin aikas hyvin paitsi taito- ja taideaineet ja uskonto. Mä itse asiassa ajattelin huvikseni katsoa millai avoimessa yo:ssa pärjäisi esim. kauppat-, oikeust-, ja jokun yhteiskuntat. Vieläpä kaikkia yhtä aikaa, kun eka on semituttu, ja parhaimmilaan opin kerrasta kuuntelemalla luennon tai lukemalla (näin se on ollut mutta miten syrjäytyneenä monen aivovamman jälkeen mitkä nopeuttaa dementoitumista). Kun mulle selksi mitä maksaa - juu ei kiitos. En tarkoita, että tarttis olla ilmasta, mutta pitäisi olla reippaasti saldoa itsellää, että tollasesta maksaa huvikseen ja muutenkin. Että sellasta.

lajijasuris

Itseopiskelu kannattaa aina! Ei siihen tarvita yliopistoja edes! Ja pahimmat nälvijät täällä taitaa olla ulkopaikkakuntalaisia tai muualta muuttaneita? Jostain vähän Ypäjää pidemmältä? ;-)

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ok.

Loimaalla on ihan hyvä henki ihmisten kesken. En vaan ymmärrä mistä tuollaisia perusnegatiivisiä ihmisiä tänne nettiin aina eksyy. Ei paljon kannata lukea keskustelupalstaa.( samat ihmiset siellä ilmeisesti aina kirjoittelee.). Loimaa on ihan hyvä paikka asua.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Loimaalla on ihan hyvä henki ihmisten kesken. En vaan ymmärrä mistä tuollaisia perusnegatiivisiä ihmisiä tänne nettiin aina eksyy. Ei paljon kannata lukea keskustelupalstaa.( samat ihmiset siellä ilmeisesti aina kirjoittelee.). Loimaa on ihan hyvä paikka asua.

Sosiaalisesti syrjäytyneet tulee purkamaan ihmisvihaansa netin keskusteluihin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä! Ja narsistit, psykopaatit, muut jotka kuvittelee kaiken olevan omissa käsissä, mutta myös sellaset, joilla on jotain henkilökohtaista (silloin tod. näk. tunnistaa kelle kirjoittaa) mutta heistäkin osa voi olla sosiaalisesti syrjäytyneitä vaikka esim. töissä käviskin. Mutta kuka tai keitä mahtaa olla esim. työttömien arvoistelijat?

Netin keskusteluilmapiirihän on kautta linjan ja vissiin ympäri maailman huonontunut.
        Mielestäni itse olen säilyttänyt suht maltillisen linjan läpi vuosien (liki 20v. jo täällä!) linjan mutta palaute on kyllä ollut sitä kärkevämpää mitä terävämmin on kantaa ottanut ja koska ennen pitkää henkilöllisyys paljastuu, jolloin käydäänkin kiinni enemmän itse henkilöön asian jäädessä taustalle. Jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu!

lajijasuris

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä! Ja narsistit, psykopaatit, muut jotka kuvittelee kaiken olevan omissa käsissä, mutta myös sellaset, joilla on jotain henkilökohtaista (silloin tod. näk. tunnistaa kelle kirjoittaa) mutta heistäkin osa voi olla sosiaalisesti syrjäytyneitä vaikka esim. töissä käviskin. Mutta kuka tai keitä mahtaa olla esim. työttömien arvoistelijat?

Netin keskusteluilmapiirihän on kautta linjan ja vissiin ympäri maailman huonontunut.
        Mielestäni itse olen säilyttänyt suht maltillisen linjan läpi vuosien (liki 20v. jo täällä!) linjan mutta palaute on kyllä ollut sitä kärkevämpää mitä terävämmin on kantaa ottanut ja koska ennen pitkää henkilöllisyys paljastuu, jolloin käydäänkin kiinni enemmän itse henkilöön asian jäädessä taustalle. Jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu!

lajijasuris

....se joku kyläkyselykin, johon itsekin vastasin, kuvasi puutteellista me-henkeä mutta kenties silti joidenkin kylien ilmapiiri on ihan hyvä ja löytyy vilpitöntä avuliaisuutta

lajijasuris

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

....se joku kyläkyselykin, johon itsekin vastasin, kuvasi puutteellista me-henkeä mutta kenties silti joidenkin kylien ilmapiiri on ihan hyvä ja löytyy vilpitöntä avuliaisuutta

lajijasuris

Ehkä joku pieni Virttaa voisi olla tollanen mutta sitten toisaalta sekin että onhan siellä ollu jokunen vähän pahempi väkivaltarikos ja ihan parisuhteessa. Ylipäänsä lähisuhdeväkivallasta Loimaa on keskiarvoa huonompi, kun vaikka pieni Ypäjä on parempi ja muutenkin peruskäytöstavat yleensä paremmat. Nuo ei ole yleisen ilmapiirin ydintä mutta kiistatta osa sitä.

lajijasuris

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

lajijasuris

Narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia on reilusti alle prosentti koko Euroopan populaatiosta ja psykopaattisia persoonallisuushäiriöitä vielä edellistäkin vähemmän. Taitaa mennä kaikkitietävällä nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Itseopiskelu kannattaa aina! Ei siihen tarvita yliopistoja edes! Ja pahimmat nälvijät täällä taitaa olla ulkopaikkakuntalaisia tai muualta muuttaneita? Jostain vähän Ypäjää pidemmältä? ;-)

No joo opiskeltu onkin noin mm. em. lisäksi lääketieteen ja kasvintuotannon asioita sekä historiaa, erit. antiikin kreikan yms. tuhansia sivuja. Mutta viime vuosina aika vähän ja kyllä mä tykkäisin, että noi ns. muuttuisi rahaksi eikä vain sivistyksen vuoksi (no osaltaan kehittää myös arkijärkee ja ongelmanratkaisuakin) mutta tähän ei terveyssyistä ole mahdollisuutta

lajijasuris

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia on reilusti alle prosentti koko Euroopan populaatiosta ja psykopaattisia persoonallisuushäiriöitä vielä edellistäkin vähemmän. Taitaa mennä kaikkitietävällä nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin.

No narsistien osalta oon lukenut isompiakin prosentteja. Monta kertaa suht pieni porukka juuri myrkyttää ilmapiirin. Mä viittasin siinä lähinnä nettikirjoittajajiin. Toki on sitten muitakin ns. käytösvammaista

lajijasuris

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No narsistien osalta oon lukenut isompiakin prosentteja. Monta kertaa suht pieni porukka juuri myrkyttää ilmapiirin. Mä viittasin siinä lähinnä nettikirjoittajajiin. Toki on sitten muitakin ns. käytösvammaista

lajijasuris

...eikä ny takerruta tollasiin yksityiskohtiin, kun pers. häir. ja erittäin hyvin osin hyvällä onnella pärjäävät. ovat vain osa ilmapiiriä.

Sillon kun viimeksi oli vähän pidempi sähkökatko, varsinkin joissain kylissä, niin ymmärsin ja muistaisin ettei naapuriapu ollu ihan sitä mitä olisi voinut, muutamat kylät kai jätetty politiikassa oman onnensa nojaan käytännössä, ei kunnon yhteistä tahtoa uudistaa Loimaata vaan ns. vanhat levyt pyörii ja kaikki taantuma paitsi muutamat yritykset, saatko olla oma itsesii, osataanko ottaa kritiikkiä vastaan jne. Tää netti on vaan eräs foorumi,, jossa paljastuu anonymiteetin vuoksi monen pimeä puoli, joita on varmaan paljon enemmän kuin avoimia suunsoittajia. Näin on aina ollut ja. tulee oleen. Jos tehtäisiin kunnon ilmapiirikysely, Loimaa ei kovin hyvää arvosanaa saisi - siitä voin lyödä vaikka vetoa.

lajijasuris

• Anonyymi00028
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kiitos.
        Ajattelin samaa ettei elämä voi olla noin pahansuopasta.

Usein kannattaa luottaa omaan intuitioon. Eihän tollanen ykkösen postaus ole kauheen hyvä perustelu, vaan voi yhtä lailla edustaa vain omaa näkökulmaa, ja on myös pikkuinen maalittamisen vivahde.

lajijasuris

• Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

lajijasuris

Lue tutkimustulosta niin ei tarvitse arpoa tosiasioita.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Parempi on luottaa omaan intuitioon kuin valhemedian näennäistutkimustuloksiin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mutta suurin osa niistä asuu Loimaan seutukunnalla.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

No just. Ei muuta kuin foliohattu päähän.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Olen lukenut, mutta toisaalta julkisuudessa on moni psykologi ym todennut mm. malignin eli haitallisen narsismin olevan kovassa kasvussa ja syitä mm. kasvatuksen muuttumiselle, netin ja somen haitallinen sisältö ja haitallinen käyttö, anarkokapitalismi ja tähän liittyvä kova tehokkuuskilpailu mistä kärsii moni pitkäaikatyötön eli eivät ole riittävän tuottavia nykyajassa ja digimaailmassa.

Tähän on kyllä ihan pakko todeta omasta kokemuksesta - monivajakkina - että monella olisi varmaan asiat paremmin jos olisi koulut käyty kunnolla ja digimaailmaan menty heti mukaan siinä joskus vuosituhannen vaihteessa, eikä sanoo emmä osaa tai opi ym. En sano ettei itsellä ole tässä suhteessa jotain hyvää sattumaa - koska monivajakki (tosin mm. mri ei näyttänyt keskeisillä oppimisalueilla mitää poikkeavaa) - ja varmaan jotain onkin (niitä harvoja hyviä ominaisuuksia) mutta kyllä se suurin syy löytyy omasta tekemisestä. En kyllä tiedä mistä sekään tullu, kun koskaan ei ole vaadittu tai kannustettu tai kehuttu, siis kotona tai muuten lähipiirissä.

lajijasuris

• Anonyymi00035
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Se olisi kyllä tosi kiinnostavaa tietää montako aktiivikirjottajaa on ja keitä! Omiin asoihin liittyen tiedän muutaman varman (ovat kirjoittaneet sellasta mikä on harvojen tiedossa!) ja muuten haarukoimaan, ja joukossa ollu ihan lääkäriäkin, enkä yhtään ihmettele, kun likimain kaiken olennaisen jättäneet kirjaatamatta ja puuttumatta vareliuksenk, seppälänk. ja kenties ne pahimmat kiinanmyllynk. ja se mm. pakkomielteinen kevajankkaus ilman perusteen perustetta, mistä seurannut asioiden suotta paheminen ja pysyvästi, fyys&psyk.! Mutta on muitakin ja muutakin, mm. se juttu siellä pesiskentällä, ja tämmöstä on melkein jatkuvasti (siis täällä). Tähän liityen se, että tila on pysyvästi epästabiili, siis vaihteleva, osin niihin pystyy vaikuttaa, osin ei. Ja oikeasti kiinnostuneille ns. Forssasta löytyy loput (siis s24 myös). Joko ny selkis!

Se on juu aika huono, yleinen keskusteluilmapiiri, eikä yksin täällä. Uskon myös, että näin se olis ollut kymmeniä vuosia sitten, jos olisi ollu näitä anonym. nettialustoja. Aika paljon saamaa on myös kerrostalojen legendaarissa heippa-lapuissa, ja siellä sentään vähän pienemmät piirit. Pitäisi ensi määritellä mitä on hyvä ilmapiiri tai henki, kun yks voi tarkoittaa yhtä, toinen toista. Itse tarkoitan ns. isoa kuvaa, en missään tapauksessa vain omaa kokemusta!

lajijasuris

• Anonyymi00036
        Anonyymi00023 kirjoitti:

No joo opiskeltu onkin noin mm. em. lisäksi lääketieteen ja kasvintuotannon asioita sekä historiaa, erit. antiikin kreikan yms. tuhansia sivuja. Mutta viime vuosina aika vähän ja kyllä mä tykkäisin, että noi ns. muuttuisi rahaksi eikä vain sivistyksen vuoksi (no osaltaan kehittää myös arkijärkee ja ongelmanratkaisuakin) mutta tähän ei terveyssyistä ole mahdollisuutta

lajijasuris

...etupäässä tiettyjen vaihtelevien erittäin hankalien aistinvaraisesti suurta mielenkiintoa ja ärsyyntymistä herättävien tekijöiden vuoksi ja jossain määrin toisinaan esiintyvän vireystilan heikkemisen vuoksi. On depistäkin ja lääkkeitäki mutta kyllä tuon (uni-valve - säätely reistaa, herää johonki valenälkään vaikka olis illalla syöny ja juonu ym) täytyy olla hypotalamusperäistä, kuin siellä muutakin vikaa. Muulloin kyllä pystyisin omissa oloissa varsinkin, vaikka pikkuhiljaa alkaa ensimmäisiä varhaisdementian oireita tulla esiin.

Mutta on tää taas ihmeellinen ketju, eikö Loimaan ilmapiiri kiinnosta vai onko vähä abstraksti aihe liian hankala, kun pitäisi olla mm. työttömien laiskuudesta tai kerrostalojen tavallisista äänistä!

lajijasuris

lajijasuris

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Olen lukenut, mutta toisaalta julkisuudessa on moni psykologi ym todennut mm. malignin eli haitallisen narsismin olevan kovassa kasvussa ja syitä mm. kasvatuksen muuttumiselle, netin ja somen haitallinen sisältö ja haitallinen käyttö, anarkokapitalismi ja tähän liittyvä kova tehokkuuskilpailu mistä kärsii moni pitkäaikatyötön eli eivät ole riittävän tuottavia nykyajassa ja digimaailmassa.

Tähän on kyllä ihan pakko todeta omasta kokemuksesta - monivajakkina - että monella olisi varmaan asiat paremmin jos olisi koulut käyty kunnolla ja digimaailmaan menty heti mukaan siinä joskus vuosituhannen vaihteessa, eikä sanoo emmä osaa tai opi ym. En sano ettei itsellä ole tässä suhteessa jotain hyvää sattumaa - koska monivajakki (tosin mm. mri ei näyttänyt keskeisillä oppimisalueilla mitää poikkeavaa) - ja varmaan jotain onkin (niitä harvoja hyviä ominaisuuksia) mutta kyllä se suurin syy löytyy omasta tekemisestä. En kyllä tiedä mistä sekään tullu, kun koskaan ei ole vaadittu tai kannustettu tai kehuttu, siis kotona tai muuten lähipiirissä.

lajijasuris

”Kova tehokkuuskilpailu mistä kärsii moni pitkäaikatyötön eli eivät ole riittävän tuottavia nykyajassa ja digimaailmassa”. Tarkoitattanet, että muutaman kopipeistatun hakemuksen lähettäminen kuussa kuormittaa heitä kohtuuttomasti. No niinpä tietysti.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

”Kova tehokkuuskilpailu mistä kärsii moni pitkäaikatyötön eli eivät ole riittävän tuottavia nykyajassa ja digimaailmassa”. Tarkoitattanet, että muutaman kopipeistatun hakemuksen lähettäminen kuussa kuormittaa heitä kohtuuttomasti. No niinpä tietysti.

Kyllähän Loimaan työttömyys ihmetyttää. Tämä on maatalous- ja konetekniikan aluetta, ja esim. hitsaajaksi ja maataloustyöntekijäksi pääsee molemmissa ihan vaan oppisopimuksella ilman, että istuu koulun penkillä. Samoin pakkaajia tarvitaan vuoden ympäri pyörittämään elintarviketeollisuuden tuotantoa. Silti täällä roikkuu iso määrä ihmisiä, jotka eivät vuodesta toiseen työllisty. Joku tässä yhtälössä mättää.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Kyllähän Loimaan työttömyys ihmetyttää. Tämä on maatalous- ja konetekniikan aluetta, ja esim. hitsaajaksi ja maataloustyöntekijäksi pääsee molemmissa ihan vaan oppisopimuksella ilman, että istuu koulun penkillä. Samoin pakkaajia tarvitaan vuoden ympäri pyörittämään elintarviketeollisuuden tuotantoa. Silti täällä roikkuu iso määrä ihmisiä, jotka eivät vuodesta toiseen työllisty. Joku tässä yhtälössä mättää.

Nii, luulisi ainakin oppisopimuksen kiinnostavan, kun eikö siinä makseta harjottelijan palkkaa mikä sekin on matalapalkkaisessa maataloustyössä yli 1500€, puhumattakaan sitten tuosta konepuolesta. Se voi olla, että monella on kognitio ja oppimisen taidot mitä on, kun peruskoulukin vedetty lunkisti, ja joka hommassa pitää opiskelussa, oppisopimuksessakin, lukea sekä lisäksi työuran aikana.

On täällä ainakin tietty joukko hyvin yksinkertaista porukkaa, joka pyörittää samaa vanhaa turhaa ja törkeänkin tyhmää levyä, mutta tähän on kyllä olemassa hyvin tehokkaat keinot. Todennäköisesti eivät tee mitää ainakaan kovin tuottavaa, vaan haahuilevat, soittavat suuta, kenties muutakin. Se jää nähtäväksi mihin asti pitää mennä, toivon mukaan ei - sanotaanko näin että eiköhän se tässä kesän aikana selviä!🤔😡

Tosi vähän on heitä joilla merkittäviä varsinaisia oppimisvaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, lievää pahempaa masennusta yms. Ylivoimaisesti suurin oppimista haittaava tekijä on ei-sairausperusteinen motivaation puute kenellä mistäkin syystä mutta liian monella elämä on tehty liian helpoksi ja yltäkylläiseksi.

lajijasuris

• Anonyymi00041

VaI nii, no käyhän se noinkin osassa töitä, mutta kyllä pääosa pitää ihan itse hakee jos meinaa töihin mennä. Mitähän lie sitten pitää sisällään tuo tehokkuusparannus mutta kenties osaltaan vaikuttaa Orpon hallituksen ehkä ainut oikeesti toimiva työllisyystoimi, ansiosidonnaisten leikkaus. Näillä kun työllistyminen on paljon todennäköisempää kuin pitkäaikaistyöttömillä. Valtavan joukon olen tavannut heitä, jotka pitää ensin ansiosidonnaisen ns. ansaittua lomaa - vaan siitähän se ikityöttömyys usein alkaa!

Sitä en tiedä onko lapsiperheet kärsineet tuosta leikkurista miten paljon, mutta kai nyt ne jotka todella tarvii, on saanut toimeentulotukea. Jotenkin tuntuu, että lapsiperheet olisi pitänyt jättää leikkurin ulkopuolelle, kun ne vetelehtijät lienee useimmiten sinkkuja ja pariskuntia. Ainakin nämä ketä olen tavannut, ja kellä lapsia, he asuu jo omillaan. Oma lukunsa on nämä ns. pentutehtailijat mutta heitä on aika vähän.

lajijasuris

• Anonyymi00042
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Lääketieteen tutkimustulosta luetaan yleensä esim Cochrane librarysta eikä mistään mediasta.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Lääketieteen tutkimustulosta luetaan yleensä esim Cochrane librarysta eikä mistään mediasta.

Jes, mä en tiedä tuosta mutta joitain amerikkalaisia sivustoja oon lukenut, ja sieltä oon bongannut parhaat tiedot ulkoisiin aivovammoihin (ja onpa se Tenovuokin viisastunut siitä kun itse tavannu!) hypotalamukseen liittyen ja erityisesti nestetasapainoon ja mm.- todisteet miten voi pahimmillaan aiheuttaa jopa "keltaruskeaa" vuotoa (pieniä eroja cauda-oireeseen (on jatkuvaa lihasheikkoutta ja ihminen ei kykene omalla tahdolla sääteleen ollenkaan tai täysin lantionpohjaa ja tai jalkoja) mitä sivullinen ei voi hetkessä erottaa ns. nenällään, skitsofreniaa, vaikeaa masennusta, tajunnan tason alenemaan ts. henkilö ei ole läsnä ja ymmärrä tilaansa. Tässä mielessä on törkeää kaikki viitsimispuheet ja itse asiassa osa täyttää de facto törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, mutta koska se on ihan sama, niin annan tuomion ihan itse jos annan!🤔

Jokainen varmaan ymmärtää miksi kukaan ns. tiedä mitään eikä lue tai jos lukee, tiedot katoaa kummasti, kun ajoissa ei ole puututtu...?
        Suomeksi ollu paljo aika diipadaapa mutta endokrinologian perusteet aika hyvin ja myös selkärangan toiminta, psyyke ym mm seur. nettiportaalit: Terveyskylä, Mielenterveystalo, Terveyskirjasto, Threrapia Fennica, Selkäliitto, Tays, Sella

lajijasuris

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Jes, mä en tiedä tuosta mutta joitain amerikkalaisia sivustoja oon lukenut, ja sieltä oon bongannut parhaat tiedot ulkoisiin aivovammoihin (ja onpa se Tenovuokin viisastunut siitä kun itse tavannu!) hypotalamukseen liittyen ja erityisesti nestetasapainoon ja mm.- todisteet miten voi pahimmillaan aiheuttaa jopa "keltaruskeaa" vuotoa (pieniä eroja cauda-oireeseen (on jatkuvaa lihasheikkoutta ja ihminen ei kykene omalla tahdolla sääteleen ollenkaan tai täysin lantionpohjaa ja tai jalkoja) mitä sivullinen ei voi hetkessä erottaa ns. nenällään, skitsofreniaa, vaikeaa masennusta, tajunnan tason alenemaan ts. henkilö ei ole läsnä ja ymmärrä tilaansa. Tässä mielessä on törkeää kaikki viitsimispuheet ja itse asiassa osa täyttää de facto törkeän kunnianloukkauksen tunnusmerkistön, mutta koska se on ihan sama, niin annan tuomion ihan itse jos annan!🤔

Jokainen varmaan ymmärtää miksi kukaan ns. tiedä mitään eikä lue tai jos lukee, tiedot katoaa kummasti, kun ajoissa ei ole puututtu...?
        Suomeksi ollu paljo aika diipadaapa mutta endokrinologian perusteet aika hyvin ja myös selkärangan toiminta, psyyke ym mm seur. nettiportaalit: Terveyskylä, Mielenterveystalo, Terveyskirjasto, Threrapia Fennica, Selkäliitto, Tays, Sella

lajijasuris

...siellä kiinanmyllynkadulla siis paitsin ei puututtu kunnolla niin myöskin erään anestesian jälkeen "erikoisia" alakehotuntemuksia, mutta onko tämä normaalia yleisanestesian jälkeen vai onko tehty ns. humautusnukutus ja selkäydinpinktio, kun näinkin on tehty kuulemma, ja jotain munittu ( tais olla 3. ja ekoissa kyllä heräs hyvin eikä ollu mitää ihmeoireita) Joku neurologi sanoi, että pitää olla todella typerä ja tumpelo, että saa tuon tyrittyä mutta olihan joku tällanen psykopaatti puupää Tampereellakin

Ja vielä lopuks , ei tää homma voi mennä jatkuvasti niin, että kritiikkiin ytm. porukat vastaa aina menemällä henkilökohtaisuuksiin mitkä ei useinkaan edes tippaakaan liity siihen mistä kyse ja osa vetelee muutenkin omiaan vailla todellisuuspohjaa. Juuri tämä mentaliteetin vuoksi olisin toivonut saavani lainan tai ollu muuta ja tehdä sitä ja vain sitä minkä parhaiten osaa ja pystyy - vaikkei siotä moni uskoiskaan - ja rahaa ja sisältöä elämään sekä hyödykdi muille. Kaikki oli oikeastaan sovittu, mutta rahat puuttui!

lajijasuris

• Anonyymi00046
        Anonyymi00034 kirjoitti:

lajijasuris

Ja yks päivä oli mediassa miten joka toinen nuoria aikuinen saa vanhemmilta kuussa 400-500 ruokarahaa, että voi woltata päivittäisen pikaruoka-annoksen kotiin! Uskomatonta! Onko ihme ettei ainakaan niitä kiinnosta työ tai opiskelu, joilla ei eväitä hyviin ansioihin, vaikka niitäkin on monia korkeakoulun lisäksi: mm. junakuski, bussikuski vuorotyöhön, korkeanpaikan asentaja tai nuohooja, syvänmerensukeltaja.

Puhumattakaan siitä, että kehdataankin vedota masennukseen tai ahdistukseen, kun se nyt on itsestään selvää ettei noin isolla joukolla voi olla niin vaikeaa ettei kauppaan pääsee ja ruokaa tee itse pääosin ja vaikka kerran viikossa ns. syödä ulkona tai woltata. Sitäpaitsi kaikki muu paitsi pizza pitäisi makusyistä syödä heti paikanpäällä. Jos friteeratun pakkaa ja kuljettaa, niin on käytännössä sama kuin hakee kaupasta ja lämmittää mikrossa

lajijasuris

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ja yks päivä oli mediassa miten joka toinen nuoria aikuinen saa vanhemmilta kuussa 400-500 ruokarahaa, että voi woltata päivittäisen pikaruoka-annoksen kotiin! Uskomatonta! Onko ihme ettei ainakaan niitä kiinnosta työ tai opiskelu, joilla ei eväitä hyviin ansioihin, vaikka niitäkin on monia korkeakoulun lisäksi: mm. junakuski, bussikuski vuorotyöhön, korkeanpaikan asentaja tai nuohooja, syvänmerensukeltaja.

Puhumattakaan siitä, että kehdataankin vedota masennukseen tai ahdistukseen, kun se nyt on itsestään selvää ettei noin isolla joukolla voi olla niin vaikeaa ettei kauppaan pääsee ja ruokaa tee itse pääosin ja vaikka kerran viikossa ns. syödä ulkona tai woltata. Sitäpaitsi kaikki muu paitsi pizza pitäisi makusyistä syödä heti paikanpäällä. Jos friteeratun pakkaa ja kuljettaa, niin on käytännössä sama kuin hakee kaupasta ja lämmittää mikrossa

lajijasuris

...toivottavasti ion vanhemmilla myös antaa muuta satatonnia perintöö (Huom! rahanarvon muutos vuosien mittaan), kun tollaseen totutetaan ja sitten rahaa tarvii muuhunkin, muussa tapauksessa tulevaisuudessa on jällleen yksi sosiaalirasite yhteiskunnalle. Auttaa pitää sellasta, joka on avun tarpeessa tai vaikka tavoitteellista ja tuloksellista opiskelua mutta ei kustantaa hengailua campuksella ja jatkuvaa biletystä mikä vie kyvyn oppia (ja näitähän riittää). Se vaan monella tahtoo raha polttaa ts. kuinka moni jaksaisi jaksottaa esim. 300 000 perinnön vaikka 20 vuodelle.
        Ei Suomella vaan ole varaa tähän nyt eikä koskaa eikä tuolle ole moraalista oikeutusta. Tässä on taas yks näitä että tällasia autetaan mutta ei sitä jolla on oikeesti ja pahoja ongelmia ja joka olisi valmis yrittään pärjätä omilaan, vaan heiteään jotain idioottimaista huttua mikä ei voí edes pitää paikkansa, jos mietittäisiin vähän ja vähän ensi ajatusta pidemmälle, jos osataan edes😉

Samassa lehdessä joku opettajinen yhdistys kertoi miten paljon on uhkaava käytös lisääntynyt kouluissa ja päiväkodeissa siinä määrin, että pitää kutsua poliisi ja sosiaalityöntekijä! Vanhemmat vaatii kaikinkeinoin "erityislapsilleen" (siis laiskoille ym.) erilaisia palveluita ja erityiskohtelua mikä on törkeää, rikollista, lapsellistakin mutta voi myös olla vahingoksi lapselle. Onko täällä tällaista miten paljon?

Nämäkin on osa Loimaan ilmapiiriä mistä välttämättä esim. joku lapseton Peman reissutyöläinen ei tiedä mitään ellei aktiivisesti seuraa ja puhu täällä aina asuvien ihmisten kanssa. Oma elämä on toki eräs mutta se ei ole kaikki.

lajijasuris

• Anonyymi00049
        Anonyymi00044 kirjoitti:

lajijasuris

...muisti palautui😮 eli onhan tuttu sinänsä mutta en muista olenko juuri omia sieltä lukenut.

lajijasuris

• Anonyymi00055
        Anonyymi00044 kirjoitti:

lajijasuris

...ja vielä tarkemmin kerta kiellon päälle Tyksinkin papereista kadonnut (tilasin kotiin) tiedot mm. sokerimittauksista, desmopressiinin poisottamisesta tilanteessa missä annosta olis pikemminkin pitänyt nostaa, oireista nyt puhumattakaan. Tuosta eräästä kummasta anestesiajutuista ei lue mitää, ei löydy sen ajan kilpparitietoja ja mahdoillisesti nestetasapainosta (tästä en muista sopiiko ajankohta), sillä nää 2 on anestesian esteitä ellei balannsissa, ei lue aivovammoista (ei haittaa kuulemma ku ei taju lähde eli kehityshäiriö mutta oikea syy lienee se kun 2 merkittävintä on sattunut koulussa niinollaan miel.hiljaa!) eikä selkäoireista ei yhtään mitää jne... joko nyt raksuttaa vihdoin viimein mikä on homman nimi ja miksi kukaan ei tiedä tai keksi mitään plus kaikki psyk ja sos. jutut sekä muka asenneviat jne...?!

lajijasuris

• Anonyymi00059
        Anonyymi00034 kirjoitti:

lajijasuris

Lieneekö täällä yliedustus narskuista tai kevoista, kun täällä niin moni väheksyy ja halveksii pilkallisesti epätasapainoiseen ykköstyypin diabetekseen verrannollisia oireita sekä myös halvaustyylisiä, jotka tulleet muiden ihmisten vahvalla myötävaikutuksella tai aiheuttamana?

Joidenkin esim. luuleminen on pätevä peruste vtuilla, kun täyspäiselle ei em. koskaa riippumatta mitä tietää tai luulee. Toisaalta "Se koira älähtää..."" ts. ovatko kenties halveksijjat itse syyllistyneet johonkin, sillä esim. pari entistä narkkia (ei täällä) puhui mulle hyvin ilkeästi ym. Sanoin siihen: minäkö se olen syypää siihem jos sä oot hakannu tai ryöstäny tai varastanut, ehei kuule, noi jutut on parempi lopettaa heti alkuunsa! No eipä tullu muuta. Täällä vaan jatkuu, pitänee siis pikkuhiljaa yrittää siirtyä oikeesti sinne toiminnantasolle, kuten jo vuosia sitten yritin monesti varottaa. Idiooteja silti vaan on!

Turussa vai missä joku akka sentään näytti jolleki jätkälle vähä oppia ja hyvä niin! Ja hyvä ettei edes yritä kai leipoo mikskään pikaistuksissa tehdyksi niinku monet raukkikset tekee vai onko noin tyhmää väkee sitten toidella niin paljon! Kyllä ne kevatkin oppis käyttäytyyn , kun pistettäs kunnon vastuuseen, mutku täällä on kaikki hyysälait heille, ollaan pari vuotta linnassa jos sitäkään ja eiku ulos! Entisajan kunnon rangaistukset ja jos joku tollo haluaa niitä uhmat, siitä vaan. Esim. päihteet on tekosyy, kyllä siellä takana ihan itse ne päätökset tehdään, näinhän muuten totesi yks peukun käyttäjäkin mediassa.

lajijasuris

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Lieneekö täällä yliedustus narskuista tai kevoista, kun täällä niin moni väheksyy ja halveksii pilkallisesti epätasapainoiseen ykköstyypin diabetekseen verrannollisia oireita sekä myös halvaustyylisiä, jotka tulleet muiden ihmisten vahvalla myötävaikutuksella tai aiheuttamana?

Joidenkin esim. luuleminen on pätevä peruste vtuilla, kun täyspäiselle ei em. koskaa riippumatta mitä tietää tai luulee. Toisaalta "Se koira älähtää..."" ts. ovatko kenties halveksijjat itse syyllistyneet johonkin, sillä esim. pari entistä narkkia (ei täällä) puhui mulle hyvin ilkeästi ym. Sanoin siihen: minäkö se olen syypää siihem jos sä oot hakannu tai ryöstäny tai varastanut, ehei kuule, noi jutut on parempi lopettaa heti alkuunsa! No eipä tullu muuta. Täällä vaan jatkuu, pitänee siis pikkuhiljaa yrittää siirtyä oikeesti sinne toiminnantasolle, kuten jo vuosia sitten yritin monesti varottaa. Idiooteja silti vaan on!

Turussa vai missä joku akka sentään näytti jolleki jätkälle vähä oppia ja hyvä niin! Ja hyvä ettei edes yritä kai leipoo mikskään pikaistuksissa tehdyksi niinku monet raukkikset tekee vai onko noin tyhmää väkee sitten toidella niin paljon! Kyllä ne kevatkin oppis käyttäytyyn , kun pistettäs kunnon vastuuseen, mutku täällä on kaikki hyysälait heille, ollaan pari vuotta linnassa jos sitäkään ja eiku ulos! Entisajan kunnon rangaistukset ja jos joku tollo haluaa niitä uhmat, siitä vaan. Esim. päihteet on tekosyy, kyllä siellä takana ihan itse ne päätökset tehdään, näinhän muuten totesi yks peukun käyttäjäkin mediassa.

lajijasuris

Ei sillä ettenkö käyttää jotain tehokasta päihdettä, kun tietää mikä se on mut eihän ongelmat sillä mihinkään katoa. Paitsi jos vetää överit mutta voipi jäädä vegeksi! En ns. menisi sen taakse, eikä esim kalja tai panacod isonmallakaan määrällä vaikuta yhtään mitään eikä tule mieleen, että nyt tekee mieli vahingoittaaa jonkun yms. Mä väitän niinku se joku (IS/IL viime vuonna?) peukun käyttäjä, ei peukkua pidä demonisoida, vaan kasvanut väkivalta johtuu siitä että peukkua käyttää tähän taipuvaiset eli nepsyt ym. keitä ovatkin.
        Ehkä peukku, vars.amfetamiini ja sienet olisi kokeilemisen arvoisia.

lajijasuris

• Anonyymi00063
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Demarien päihdekäyttö on niin iso ongelma, että se näkyy nettikeskusteluissakin.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tutkimuksien mukaan suurimmat narsistien ja psykopaattien esiintymät ovat lääkäreiden ammattikunnissa. 90% heistä on jompaan kumpaan ryhmään kuuluvia.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Missä matu, siellä ongelma.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00004 kirjoitti:

lajijasuris

Et ole sen huomaan, nou hätä.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mamut huumeissa.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ne ovat vihervasureita. Niille loisiva elämäntapa on ominaista.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Ne ovat vihervasureita. Niille loisiva elämäntapa on ominaista.

Eiköhän nämä ole nukkuvien edustajia mutta kirjaimellisesti. Nukkuvat joko yöunia tai päikkäreitä kun olisi vaaliuurnille meno.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Tutkimuksien mukaan suurimmat narsistien ja psykopaattien esiintymät ovat lääkäreiden ammattikunnissa. 90% heistä on jompaan kumpaan ryhmään kuuluvia.

No laitapa sitten aineistotrianguloitu tutkimuslähteesi tähän.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00084 kirjoitti:

No laitapa sitten aineistotrianguloitu tutkimuslähteesi tähän.

Nostatat omaa egoasi snobbailemalla sivistyssanoilla, vaikka et osaa kyseistä hölynpölyaineistoa edes lukea.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Nostatat omaa egoasi snobbailemalla sivistyssanoilla, vaikka et osaa kyseistä hölynpölyaineistoa edes lukea.

Eiköhän eri tutkimusmenetelmät ole peruskauraa ihan jokaiselle vähintään kanditutkinnon tehneelle.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Eiköhän eri tutkimusmenetelmät ole peruskauraa ihan jokaiselle vähintään kanditutkinnon tehneelle.

Voi hitsi, onk sul simmone tutkinto... :-o

• Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Voi hitsi, onk sul simmone tutkinto... :-o

Mitä muille kiukuttelet, jos koulun penkillä istuminen ei aikoinaan kiinnostanut. Samat mahdollisuudet sinulla oli kuin jokaisella muullakin suomalaisella opiskella väikkäriin asti ilmaiseksi.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Mitä muille kiukuttelet, jos koulun penkillä istuminen ei aikoinaan kiinnostanut. Samat mahdollisuudet sinulla oli kuin jokaisella muullakin suomalaisella opiskella väikkäriin asti ilmaiseksi.

Silloin on hyvä opiskella, jos työnteko ei maistu tai muuten vaan onnistu.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Silloin on hyvä opiskella, jos työnteko ei maistu tai muuten vaan onnistu.

Voit ehkä löytää oman kulttiyhteisön itsellesi opiskelu- ja tiedevastaisuudellasi muiden Loimaan elämänkoulun käyneiden pitkäaikaispötköttelijöiden shamaaniguruna.

• Anonyymi00003

Liimanhaistelijan henki? Sama se kai on kuin missä muualla tahansa?

• Anonyymi00089

Sellainen henki tässäkin keskustelussa vahvasti haisee.

• Anonyymi00006

Aloittajan oli varmaan tarkoitus kirjoittaa Loimaan henki eikä Loimaan henki....
      Ne on ihan kaks eri asiaa

• Anonyymi00094

kyllä.

• Anonyymi00007

Oikaisu edelliseen kirjoitin Kans väärin kun tabletti aina muuttaa tekstin sitten kun sen lähetän . Siis Loimaan henki ja liimaan henki on kaksi eri asiaa

• Anonyymi00010

Kuka on Loimaan henki ?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kuka on Loimaan henki ?

Jolley

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jolley

The Spirit?

• Anonyymi00018

Täällä on peruskauraa keskustelupalstalla. Jotkut hakee draamaa täältä.

• Anonyymi00021

Menkää Turku Salo , verratkaa. Yllättykää.

• Anonyymi00022

Käyty on ja kotimatka päätteeksi se paras matka. Loimaa on hyvä paikka asua ja olla.

Harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan. Esim. eri urheilulajeissa mestaruussarjatason edustusjoukkueiden lisäksi on seuroilla omaa junioritoimintaa. Siksi nuorisolla on muutakin tekemistä kuin nuokkua toreilla.

Työnäenopiston tarjonta kattaa sitten lähes kaiken muun. Lopulta paljon siitä kiinni, mistä
        itse olet kiinnostunut ja miten sosiaalinen ihminen olet. Täällä on tapana aina toivottaa tervetulleeksi uudet tulokkaat. Tervetuloa!

• Anonyymi00029
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Käyty on ja kotimatka päätteeksi se paras matka. Loimaa on hyvä paikka asua ja olla.

Harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan. Esim. eri urheilulajeissa mestaruussarjatason edustusjoukkueiden lisäksi on seuroilla omaa junioritoimintaa. Siksi nuorisolla on muutakin tekemistä kuin nuokkua toreilla.

Työnäenopiston tarjonta kattaa sitten lähes kaiken muun. Lopulta paljon siitä kiinni, mistä
        itse olet kiinnostunut ja miten sosiaalinen ihminen olet. Täällä on tapana aina toivottaa tervetulleeksi uudet tulokkaat. Tervetuloa!

Niin kyllä Tyrku hakkaa noissa Loimaan ihan mennen tullen mutta jos tykkäät asua täällä maalla. niin ok. Turussakin voi asua käytännössä maalla tai ainakin rauhassa enkä tarkoita Paattista, ja pysyä kaukana Varissuosta, Runosmäestä, Halisista ja Lausteesta.

lajijasuris

• Anonyymi00043
        Anonyymi00022 kirjoitti:

thanks you.

• Anonyymi00026

Missä olet näkeväsi palstaa?

• Anonyymi00047

Mukavaa porukkaa on, ole huoletta.

• Anonyymi00050

Edelleen jakasn jatkaa, kenties pintaystävällistä, mutta kyllä tämä S24 osaltaan näyttää sen toisen puolen totuutta. Sen kun tietäisi, että onko miten paljon aktiivikirjoittajia ja onko vakionegailijoita ja vtuilijoita.

Eräs esimerkiksi muutaman vuoden takaa sähkökatkon aikaan:
        joillain kylillä oli sähköt poikki vrk:n ja kännykkäverkkokin pimemtynyt, kun tänne periferiaan ei saatu linkeille varavirtaa toimittetua. Siinä menee jo jääkaapin sisältö pilalle, paitsi se mitä saa syötyä ja kesällä pakastimenkin vähä niin ja näin, mutta tämä ei ole se pahin. Käsittääkseni oli joitain vanhuksia tai sairaita, joille tuli todellisia ongelmai mutta mitäs teet kun kännykkä ei toimi mutta ei kuitenkaa 112-tasoisia. Ei oikein pelannut naapuriapu niinku olis pitänyt, tällanen käsitys mulle tuli. Naapuriapu pitäisi olal aina ensijainen. Pelastuslaitos ja sosiaalitoimi pystyy aika rajallisesti näissä toimiin, kun on niin paljon muutakin.
        Täällä S24:ssa yksi tai muutama kirjoittelee hyvin vähättelevään sävyyn, ja varmaan kaupunkilaisia, täällä kuin katkos olis suht lyhyt ja käytännössä merkityksetön ja jos itsellä kaikki hyvin, on auto millä lähtee jne. Tämmöset kertoo sen oikean hyvähenkisyyden ja auttavaisuuden.

Hyvä ilmapiiri on siellä missä suurimmalla osalla on hyvä olla, niin erilaisilla, eri mielipiteillä, muualta tulleilla, muilla kuin omalla haaremilla, vähän sosiaalisia ongelmia, ihmiset kouluttautuu ja kehittyy, yritykset kehittyy ja kasvaa ja tätä myöten kuntatalous. Tyypillisesti tällaisia on suurten kaupunkien kehyskunnat, ei Loimaan tapaiset taantuvat tuppukylät.

lajijasuris

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Edelleen jakasn jatkaa, kenties pintaystävällistä, mutta kyllä tämä S24 osaltaan näyttää sen toisen puolen totuutta. Sen kun tietäisi, että onko miten paljon aktiivikirjoittajia ja onko vakionegailijoita ja vtuilijoita.

Eräs esimerkiksi muutaman vuoden takaa sähkökatkon aikaan:
        joillain kylillä oli sähköt poikki vrk:n ja kännykkäverkkokin pimemtynyt, kun tänne periferiaan ei saatu linkeille varavirtaa toimittetua. Siinä menee jo jääkaapin sisältö pilalle, paitsi se mitä saa syötyä ja kesällä pakastimenkin vähä niin ja näin, mutta tämä ei ole se pahin. Käsittääkseni oli joitain vanhuksia tai sairaita, joille tuli todellisia ongelmai mutta mitäs teet kun kännykkä ei toimi mutta ei kuitenkaa 112-tasoisia. Ei oikein pelannut naapuriapu niinku olis pitänyt, tällanen käsitys mulle tuli. Naapuriapu pitäisi olal aina ensijainen. Pelastuslaitos ja sosiaalitoimi pystyy aika rajallisesti näissä toimiin, kun on niin paljon muutakin.
        Täällä S24:ssa yksi tai muutama kirjoittelee hyvin vähättelevään sävyyn, ja varmaan kaupunkilaisia, täällä kuin katkos olis suht lyhyt ja käytännössä merkityksetön ja jos itsellä kaikki hyvin, on auto millä lähtee jne. Tämmöset kertoo sen oikean hyvähenkisyyden ja auttavaisuuden.

Hyvä ilmapiiri on siellä missä suurimmalla osalla on hyvä olla, niin erilaisilla, eri mielipiteillä, muualta tulleilla, muilla kuin omalla haaremilla, vähän sosiaalisia ongelmia, ihmiset kouluttautuu ja kehittyy, yritykset kehittyy ja kasvaa ja tätä myöten kuntatalous. Tyypillisesti tällaisia on suurten kaupunkien kehyskunnat, ei Loimaan tapaiset taantuvat tuppukylät.

lajijasuris

Hyvässä kyläyhteisössä yleensä tiedetään naapurin asiat aika hyvin niin osataan priorisoida näissä aika hyvin eli selvitetään tarviiko kuka mitä apua ja sitten joku "kyläpäällikkö" tai muu organisaattori ilmottaan keskitetysti esim. sosiaalitoimeen jos joku tarvii välttämättä pikaista apua. Ja muuten moniko tietää että kännykällä voi soitaa häkeen vaikkei muuten toimi verkko, ja puhumattakaan jos iskee joku paniikinpoikanen. Olishan se hienoo jos tieto kulkis eri tahojen välillä jouhevasti ja muodostuisi oikeatilannekuva ja olisi alustavat toimintasunnitelmat mutta korona osoitti miten surkeasti nämä on hoidettu. Poliitikot jaksaa kehua miten hyvin on ja pyh!

Itsellä paranee noissa suhteessa muihin mutta se johtuu siitä, että muut "tyhmistyy" ja mulla on paljon kokemusta ylipäänsä stressin alla ja paineistettuna toimimisesta, tavallaan koko elämä. Pystyn käsittelemään monenlaisia tietoja jäsennellystä ja olen rauhallinen ja harkitseva, liian jonkusten mielestä kun pitäisi ns. painaa paniikkinappulaa mutta sepä ei auta ketää!

lajijasuris

lajijasuris

• Anonyymi00052

Tämä onkin näinä lalijasuriksen palsta ,itselleenkö kirjoittaa ja vastaa😂

• Anonyymi00053

No siltä näyttää kieltämättä🙂 mutta en vastaa niinku varmaan tiedät kyllä, se on sellasta tajunnanvirtaa ja yhtenä hetkenä tulee mieleen yhtä ja seuraavana muuta tai lisää. Mä aluksi ajattelin, että on vähän sellanen maalitusaloitus... no mutta olis nyt toivonut enemmän debattia mutta jostain syystä ei. Moniko miettii mitään ilmapiirejä omaa elämäänsä enempää, en kyllä itsekään

lajijasuris

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

No siltä näyttää kieltämättä🙂 mutta en vastaa niinku varmaan tiedät kyllä, se on sellasta tajunnanvirtaa ja yhtenä hetkenä tulee mieleen yhtä ja seuraavana muuta tai lisää. Mä aluksi ajattelin, että on vähän sellanen maalitusaloitus... no mutta olis nyt toivonut enemmän debattia mutta jostain syystä ei. Moniko miettii mitään ilmapiirejä omaa elämäänsä enempää, en kyllä itsekään

lajijasuris

Jos täällä jotain maalitetaan, niin ryhmiä, ei yksilöitä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Ohoh?

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

No joo enimmäkseen varmaan näin. Eräs lienee ilonmaskilaiset, jotkut suorastaan hurahtaneet noihin nepsyilyihin. Ja melkein uskonlahko nämä speisäksään uskovat, aivan pilvilinnoissa arvostus!!! Satelliilit on jotain ja Grok mutta tuskin pärjää GBTlle tai Geminille ja mikä se kiinalainen nyt on. Sen sijaan huhheijaa joku miljoonan asukkaan yhteisö Marsiin ja mitä muita on! Sitäpaitsi kauheeta saastuttamista avaruusmatkailu.

Mutta pieni ripaus tuota hulluutta tarvittaisiin täälläkin yrityksissä ja kaupungin hallinnossa sekä poliittissa päättäjissä. Toinen toisille asuntoja rakentamalla ei hyvä heilu jatkossa ja mitäs sitten jos yksi tai useampi vientiyritys lähtee.

lajijasuris

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

No joo enimmäkseen varmaan näin. Eräs lienee ilonmaskilaiset, jotkut suorastaan hurahtaneet noihin nepsyilyihin. Ja melkein uskonlahko nämä speisäksään uskovat, aivan pilvilinnoissa arvostus!!! Satelliilit on jotain ja Grok mutta tuskin pärjää GBTlle tai Geminille ja mikä se kiinalainen nyt on. Sen sijaan huhheijaa joku miljoonan asukkaan yhteisö Marsiin ja mitä muita on! Sitäpaitsi kauheeta saastuttamista avaruusmatkailu.

Mutta pieni ripaus tuota hulluutta tarvittaisiin täälläkin yrityksissä ja kaupungin hallinnossa sekä poliittissa päättäjissä. Toinen toisille asuntoja rakentamalla ei hyvä heilu jatkossa ja mitäs sitten jos yksi tai useampi vientiyritys lähtee.

lajijasuris

...aidot nepsyt ja muut sitten asia erikseen mutta nää valtavat määrien kasvut on ihan pelleilyä ja kauheeta resurssien haaskuuta. Halutaan näennäispätevä diagnoosi liialle netin ja somen käytölle ja tästä muodostuneelle koulun laiminlyönnille sekä myös laiskuudelle.

Vois sen autismin itselleki pistää sen verran monta piirrettä on. Siinä on vaan se, että moni on tullu aivovammojen myötä mutta käytännössä aina oon pystyny sillai flow-tyylisesti tarvittaessa keskittyyn eikä ole haitannu esim. luokkien älämölö. Tosin en tiedä pystynkö enää, ainakin jossain Parkissa häiritsee keskustelua iv- ja kylmäkoneet, mutta toisaalta mä oon siellä usein sellasen kanssa, jonka juttuja en oikein ymmärrä ja keskittyminen menee. Usein ollu väsyny tai uupumunutkin. Se olis välillä kiva semmosta oikeeta keskustelua.

Sitten vielä omista, että niinku se eräs turkulainen lääkäri sanoi "koska työkyky on laskenut muiden toimesta jne" + kaikki ne aiemmat ja vielä vaikka ne mitä on "Forssassa", eikä näitäkään missään lue, niin se nyt vaan ei voi olla, että yritetään väärin perustein leipoa kehityshäiriöö, olennaisia asioita häivytetään, peitellään virheitä, peitetällään mahdollisia rikoksia ym. Mutta näin se vaan on ja noissahan se motiivi on mutta hyväksyttävää se ei ole!

Tai lukemattomat ettei sillä ja sillä ole merkitystä, siis niillä millä arjessa just eniten on merkitystä. Just kävin kaupassa liian lämpimällä kävellen ja kun lantionpohja tavallista huonompi ja kyl sen vähän kuuli. Mutta täällä ku voi istua ja saa vaikka jäähdytyksen on ihan eri, ja useimmat ihmistapaamiset olis vaan 5-30 min. ja kun en kumminka ole porttikieltoo kauppaan saanu niin uskon ettei niin asiakkaat olis karkottunu. Tää ei ehkä aukee kaikille.
        On selvää että aito keva on papereissa alusta asti ja miksi noita häivyttää, kun ne kai yleensä on huonoo tuuria. Yhden poikkeuksen olen kuullu. Vauvoilta otetaan AINA kilppariarvot, koska vajis voi johtaa vaikeaan kevaan. Tän yhden kohdalla näin ei ollu tehty tai muuta ja kevaopireita häivytettiin. Kuka yllättyi, minä en?!

Ei varsinkaan kun samaan aikaan pannaan valtavasti paukkuja valenepsyihin, valekevoihin, valemtsairaisiin, saatikka tuodaan ulkoo terveitä atari-ihmisiä tai muita nauttiin vieraanvaraisuudesta sekä vielä vtuillaan sille jolla on sinnikkyyttä, kykyä ja motivaatioo yrittää saada elämä paremmaks ja olla hyödyksi yhteiskunnalle. Ja juu mä oon tavallaan ainaisessa tappomoodissa, ihan rauhaliísin mielin menettämättä unia siksi, targetteja en aktiivisesti etsi mutta tavattaessa sen näkee sitten, ja sivulliset eim koskaan kärsi, mutta sille en voi mitään jos joku traumatisoituu.

lajijasuris

lajijasuris

• Anonyymi00060
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Palstalle kuuluu vähän rososempaa juttua.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Eli ihmisryhmiä täällä maalitetaan. Kuten maanviljelijät, työttömät, ym.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Eli ihmisryhmiä täällä maalitetaan. Kuten maanviljelijät, työttömät, ym.

Joo ja vähän mamut sekä päihdeongelmaiset, ja mä lienen se ainut yksilö, eikä täällä ole niinkään noita Pride/LGQBT yms. maalituksia.

Kyllähän haittamamuissa ja nuoremmissa kantispäihteilijöissä monen muun lisäksi on ihan tätä tyhmistynyttä väkeä, kun ei koulut kiinnosta ja tämmösethän tunnestusti yrittää ratkoo ongelmia väkivallalla, huonolla yleskäytöksellä ja päihteillä - eihän ne mitää ratkase. Sitten halutaan joklu näennäisdiagnoosi, vaikka toimintakykyä on vaikka muille jakaisi.

Tästä tullaan erääseen pointtiin omalla kohdalla mitä myös olen tarkoittanut auttamisssa: kun on kyvykkyyttä, patistetaan, pidetään työk. ym. ja tiedetään olevan psyykelle eduksi mieluummin tehdä jotain kuin möllöttää ja köyhyyskin katoo sekä em. osaltaan traumaterapiaa nykytilanteeseen nähden kun ympäristöki eri ts. apua alkuun kun se olisi ollu likimain ainut juttu mitää enää pystyy tekee pitkän päälle eikä keho ja mieli kuormitu. Tämä vielä vähän per aspera ad astra tilanteessa, siis on/oli sisua yrittää mennä eteenpäin vielä.
        Jos vois sporttailla ja muuten liikkua kunnolla, sillon on helpompi olla sosiaasisti kontaksteissa vs, nykytila, voisi matkustella nii eihän eläkkeellä olo haittaa. Tollastahan se kumminki on monella nuppieläkeläisellä. Netistä löytyy ja kuullu kaikenlaista. Mun mielestä vaan tollanen ei ole työvytön, ei masennus estä lihasten käyttöö, jos ymmärrätte, eihän se mulla estä edes tehokasta ajattelua, kun tarpeeksi focusoidaan.

lajijasuris

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Joo ja vähän mamut sekä päihdeongelmaiset, ja mä lienen se ainut yksilö, eikä täällä ole niinkään noita Pride/LGQBT yms. maalituksia.

Kyllähän haittamamuissa ja nuoremmissa kantispäihteilijöissä monen muun lisäksi on ihan tätä tyhmistynyttä väkeä, kun ei koulut kiinnosta ja tämmösethän tunnestusti yrittää ratkoo ongelmia väkivallalla, huonolla yleskäytöksellä ja päihteillä - eihän ne mitää ratkase. Sitten halutaan joklu näennäisdiagnoosi, vaikka toimintakykyä on vaikka muille jakaisi.

Tästä tullaan erääseen pointtiin omalla kohdalla mitä myös olen tarkoittanut auttamisssa: kun on kyvykkyyttä, patistetaan, pidetään työk. ym. ja tiedetään olevan psyykelle eduksi mieluummin tehdä jotain kuin möllöttää ja köyhyyskin katoo sekä em. osaltaan traumaterapiaa nykytilanteeseen nähden kun ympäristöki eri ts. apua alkuun kun se olisi ollu likimain ainut juttu mitää enää pystyy tekee pitkän päälle eikä keho ja mieli kuormitu. Tämä vielä vähän per aspera ad astra tilanteessa, siis on/oli sisua yrittää mennä eteenpäin vielä.
        Jos vois sporttailla ja muuten liikkua kunnolla, sillon on helpompi olla sosiaasisti kontaksteissa vs, nykytila, voisi matkustella nii eihän eläkkeellä olo haittaa. Tollastahan se kumminki on monella nuppieläkeläisellä. Netistä löytyy ja kuullu kaikenlaista. Mun mielestä vaan tollanen ei ole työvytön, ei masennus estä lihasten käyttöö, jos ymmärrätte, eihän se mulla estä edes tehokasta ajattelua, kun tarpeeksi focusoidaan.

lajijasuris

Työnteko nimenomaan ennaltaehkäisee mielenterveyspulmia. Kukaan ei myöskään kuntoudu kotona makaamalla.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Työnteko nimenomaan ennaltaehkäisee mielenterveyspulmia. Kukaan ei myöskään kuntoudu kotona makaamalla.

Onko pakko maata?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Onko pakko maata?

Sossurahat, tuet, terveydenhuolto ja kaikki on yhteiskunnan puolesta toisin kuin normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä. Kyllä siinä kelpaa puuhastella.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Sossurahat, tuet, terveydenhuolto ja kaikki on yhteiskunnan puolesta toisin kuin normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä. Kyllä siinä kelpaa puuhastella.

Juhannuskin kuluu täällä roikkuessa? Missä normaali elämä?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00064 kirjoitti:

lajijasuris

Olet ainut yksilö täällä, anonyymifoorumilla, kun haluat itseäsi tavallaan yksilöidä. Et kuitenkaan ole rekisteröinyt tuota "joka alan lajiasiantuntija" nimimerkkiäsi, kun haluat pysyä tuntemattomana. Sillä tavalla haluat olla myös anonyymi. Mutta ajattelet, että sinua maalitetaan ja sinut kaupungilla tunnistetaan ja naureskellaan selän takana. Niissä tilanteissa taitaa ihmisillä olla muut naureskelun aiheet. Luultavasti kovin moni ei näiden kirjoittelujen perusteella tunnista. Se yksilöllinen maalittaminen perustuu vain näihin sinun kirjoituksiin, joissa itsestäsi aika paljon kerrot.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Olet ainut yksilö täällä, anonyymifoorumilla, kun haluat itseäsi tavallaan yksilöidä. Et kuitenkaan ole rekisteröinyt tuota "joka alan lajiasiantuntija" nimimerkkiäsi, kun haluat pysyä tuntemattomana. Sillä tavalla haluat olla myös anonyymi. Mutta ajattelet, että sinua maalitetaan ja sinut kaupungilla tunnistetaan ja naureskellaan selän takana. Niissä tilanteissa taitaa ihmisillä olla muut naureskelun aiheet. Luultavasti kovin moni ei näiden kirjoittelujen perusteella tunnista. Se yksilöllinen maalittaminen perustuu vain näihin sinun kirjoituksiin, joissa itsestäsi aika paljon kerrot.

Olen eri mieltä eli vuosia sitten olen ollu jo täällä tunnistettu aika laajasti. Se on tietty oma "vika", ja näinhän yleensä käy, kun riittävän kauan ottaa kantaa moneen asiaan, ja varsinkin kertoo itsestään, kun on suht selvät ja osin harvinaise oireet.

Ei minua haittaa tunnistaminen, ja naureskelu ei koske juurikaan nettikirjoittelua (en ole varma ymmärsinkö oikein), vaan ne liittyy terveyteen. Ei vähäisintäkään epäselvyyttä, sen verran selvää ollu. Joo, siis juurikin täällä netissä lähinnä maalitus ja sekin pienehköä.

Kyllä mulle sopis oikein hyvin, että tulisi pakkotunnistautuminen kaikki some-alustoihin, myös tänne. Se rajaisi vähän aiheita mutta ehkä silti

lajijasuris

• Anonyymi00074
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Kyllä vain, ja senkin voi ajatella laajasti eli vaikka vapaaehtoistyökin, jos terveys ja talous tämän tekemisen mielekkäänä mahdollistaa.
        Muuten pitää olla äärimmäisen sairas eli esim. als, ns. locked in- syndrooma (pahimman luokan aivohalvaus/aivovamma), syvästi keva tms. Nämä lukemattomat joita itsekin tunnen, jotka valittaa työn olevan niin rankkaa "kunpa sais lottovoiton ettei tarttis mitään tehdä" on vain laiskoja tai muita kermapyllyjä. Toki työ voi olla rankkaa mutta aika usein seki johtuu siitä, että tekee omille kyvyille huonosti sopivaa työtä ja toki sitten liiat työt ja kiusaamiset. Mutta aina on muita töitä.

lajijasuris

• Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Olen eri mieltä eli vuosia sitten olen ollu jo täällä tunnistettu aika laajasti. Se on tietty oma "vika", ja näinhän yleensä käy, kun riittävän kauan ottaa kantaa moneen asiaan, ja varsinkin kertoo itsestään, kun on suht selvät ja osin harvinaise oireet.

Ei minua haittaa tunnistaminen, ja naureskelu ei koske juurikaan nettikirjoittelua (en ole varma ymmärsinkö oikein), vaan ne liittyy terveyteen. Ei vähäisintäkään epäselvyyttä, sen verran selvää ollu. Joo, siis juurikin täällä netissä lähinnä maalitus ja sekin pienehköä.

Kyllä mulle sopis oikein hyvin, että tulisi pakkotunnistautuminen kaikki some-alustoihin, myös tänne. Se rajaisi vähän aiheita mutta ehkä silti

lajijasuris

...ja nämä henkilöt jotka vtuilee, niin mä en ole koskaan heille sanonu ja tehny mitään, joten ei ole mitään "ansaittua" siis! Kummallista, jos mä arvostelen perustellusti lääkäreiden ja vähän muiden tekemisiä - luulis nyt senkin raksututtavan joitakuita jos yo-sairaala hävittää tietoja ettei ole kyse pikkujutuista, mut jos ei välitä tms - niin se olis jokun lupa henkilökohtaiseen vtuiluun, ja ilkeään tai kepeään sävyyn.

Mutta kun eletään hetkessä, ei kontrollia, vähän pershäröä, tyhmiä, osui ehkä jotenkin liian lähelle jne niin se on usein semmosta mut ei koskaan hyväksyttävää. Se on vaan eri juttu voiko sitä tehdä seurauksetta loputtomiin. Kukaan täyspäinen - siis täyspäinen mieleltään ja kognitioltaan - ei tee moista ja impulssikontrollin puutteessakin voi käyttää apuna omaa harkintaa eikä luuleminen ole sen parempi peruste. Mikään yks aivotoiminto ei määritä mitä sanoo tai tekee. Ihan peruskoulun käyminen kunnolla kehittää aivoja paljon, ja tämä alamäki näkyy osaltaan.

lajijasuris

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

...ja nämä henkilöt jotka vtuilee, niin mä en ole koskaan heille sanonu ja tehny mitään, joten ei ole mitään "ansaittua" siis! Kummallista, jos mä arvostelen perustellusti lääkäreiden ja vähän muiden tekemisiä - luulis nyt senkin raksututtavan joitakuita jos yo-sairaala hävittää tietoja ettei ole kyse pikkujutuista, mut jos ei välitä tms - niin se olis jokun lupa henkilökohtaiseen vtuiluun, ja ilkeään tai kepeään sävyyn.

Mutta kun eletään hetkessä, ei kontrollia, vähän pershäröä, tyhmiä, osui ehkä jotenkin liian lähelle jne niin se on usein semmosta mut ei koskaan hyväksyttävää. Se on vaan eri juttu voiko sitä tehdä seurauksetta loputtomiin. Kukaan täyspäinen - siis täyspäinen mieleltään ja kognitioltaan - ei tee moista ja impulssikontrollin puutteessakin voi käyttää apuna omaa harkintaa eikä luuleminen ole sen parempi peruste. Mikään yks aivotoiminto ei määritä mitä sanoo tai tekee. Ihan peruskoulun käyminen kunnolla kehittää aivoja paljon, ja tämä alamäki näkyy osaltaan.

lajijasuris

...ja vielä mun sanomisten pääpointti ollu vakavien haittatapahtumien estäminen kokonaan tai ainakin pienetäminen ja jos näin ei ole toimittu eikä edes asianmukaisesti kirjattu ja hoidettu seurauksia, kyllä siitä voi sanoo ja pitää sanoo niin kovaa kuin omat rahkeet riittää.
        Keitä kiinnostaa Forssa-saitilta löytyy vielä lisää paljon sellasta omaa elämää mitä ei ole kirjattu mihinkään, toistuvista pyynnöistä huolimatta.

lajijasuris

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

lajijasuris

Entistä presidenttiä lainatakseni "Look at the mirror, you..." ts. moni kerjää käytöksellään ongelmia itselleen, tarkoitan noin niinku ihan yleensä. Minä olen puhunut vain omista - siis vain omista asioista - koska ne ei mitään vähäisiä ole eikä tulleet huonon tuurin vuoksi kuin osin, niin tässäkään mielessä mitään "ansaittua" ei ole. Siksi toisekseen pitää pitää asiat asioina ja henkilökohtaiset henkilökohtaisina.
        Minäpä väitän että toisinaan tapahtuvat yllätykseltä tuntuvat hyökkäyksetkin on usein kostotoimi näille päänaukojille. Näinä aikoina kun muutenkin kaikki menee huonompaa päöin käytöksessä, olisi itsen kannalta hyvä käyttäytyä kunnolla.

Mediassa on yks jos toinenkin puhunut mm. koulukiusaamisesta ja perheen alkoholiongelmista (ilman että ollu nälkää tai väkivaltaa ja "vain" emootiovaje) neliviiskymppisenä tai vanhempana tilanteessa, jossa itsellä on elämässä asiat hyvin, terveys, työ, perhe, sosiaalinen elämä, talous. Esim. tämä "miedän Maisa" Tiedä sitten voiko itse päättää montako kertaa media julkasee saman jutun.

Miksi tämä tuntuu, eikä vain tunnu, enemmän ok:lta kuin puhua niiden ongelmista, joille tullut, puhumattakaan jos turhaan, pysyviä iso terveysongelmia, syrjäytymistä, köyhyyttä?
        Sekin on outoo, että on kauhee tarve saada autismi-diagnoosi vaikkei sitä voi muuttaa eikä monien mielestä tarvi tai halutaan adhd-diagnoosi mutta ei syödä lääkkeitä tai valitetaan kivunhoidon puutetta vaikka on toimiva lääke mutta sitä ei oteta tai halutaan lievä ahdistus/masennus diagnoosi vaikkei ne muuten terveen ihmisen elämään kauheesti rajoita...?

lajijasuris

• Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Entistä presidenttiä lainatakseni "Look at the mirror, you..." ts. moni kerjää käytöksellään ongelmia itselleen, tarkoitan noin niinku ihan yleensä. Minä olen puhunut vain omista - siis vain omista asioista - koska ne ei mitään vähäisiä ole eikä tulleet huonon tuurin vuoksi kuin osin, niin tässäkään mielessä mitään "ansaittua" ei ole. Siksi toisekseen pitää pitää asiat asioina ja henkilökohtaiset henkilökohtaisina.
        Minäpä väitän että toisinaan tapahtuvat yllätykseltä tuntuvat hyökkäyksetkin on usein kostotoimi näille päänaukojille. Näinä aikoina kun muutenkin kaikki menee huonompaa päöin käytöksessä, olisi itsen kannalta hyvä käyttäytyä kunnolla.

Mediassa on yks jos toinenkin puhunut mm. koulukiusaamisesta ja perheen alkoholiongelmista (ilman että ollu nälkää tai väkivaltaa ja "vain" emootiovaje) neliviiskymppisenä tai vanhempana tilanteessa, jossa itsellä on elämässä asiat hyvin, terveys, työ, perhe, sosiaalinen elämä, talous. Esim. tämä "miedän Maisa" Tiedä sitten voiko itse päättää montako kertaa media julkasee saman jutun.

Miksi tämä tuntuu, eikä vain tunnu, enemmän ok:lta kuin puhua niiden ongelmista, joille tullut, puhumattakaan jos turhaan, pysyviä iso terveysongelmia, syrjäytymistä, köyhyyttä?
        Sekin on outoo, että on kauhee tarve saada autismi-diagnoosi vaikkei sitä voi muuttaa eikä monien mielestä tarvi tai halutaan adhd-diagnoosi mutta ei syödä lääkkeitä tai valitetaan kivunhoidon puutetta vaikka on toimiva lääke mutta sitä ei oteta tai halutaan lievä ahdistus/masennus diagnoosi vaikkei ne muuten terveen ihmisen elämään kauheesti rajoita...?

lajijasuris

Täällä saa puhua jokanen omalla tavalla.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Ei saa, kun heti kommentti poistuu.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00081 kirjoitti:

No aika lailla omastakin mielestä mutta ei tietty ihan miten vaan, se nyt päivänselvää sosiaalisten sääntöjien ja normien mukaan. Mulle kyllä passaisi, että päättäisin itse, ehdotanko poistettavaksi jonkin itseeni kohdistetun viestin, jollasia poistetut hyvin tod. näk. on tällä kertaa!

Ja tuohon (78):n viime kappaleeseen pikkusen jatkoa, ja ihan alan ammatti-ihmisten näkemyksenä (linkkejä en kaiva, tietoo voi jokainen hakee tai seurata aikaansa):

Vaikka diagnostiikka on kehittynyt, on silti valtavan paljon rajapintaisia nepsy- ja mt -diagnooseja, jotka määrän valtavan kasvun taustalla on. Eräs syy miksi näitä kovasti halutaan, on työelämän digistyminen ruumiillisen työn jäädessä vähemmällä eli aivot kuormittuu enemmän, ja myös tulee enemmän esiin mitä tapahtuu, kun koulut vedetään läskiksi.

Jos minäkin olen oppinut hyvin ja erinomaiseti sekä digityöt kuormittaa aika vähäbn aivoja, paljon paljon isompien vastoinkäymisten ja jopa hengenvaarallisten tapahtumien jälkeen, ei em. voi olla niin iso ongelma mitä annetaan ymmärtää, eikä todellakaan ole ihmegeenejä, mutta varmaan jotain tullu paremmilta sukulaisilta ja olen näitä ominaisuuksia jalostanut, fysiikan jäädessä itsestään selvästi hyvin vähälle (vanhemmilta ei todellakaan vaan monet opit on saanu heittää roskiin!). Jos elämä ollut lapsesta saakka liian helppoo, ei kasva sinnikkyys ja resilienssi, liian rankaakaan se ei saisi olla mutta paremmin vaikeudet kasvattaa nuppia. Oma lukunsa on nekin lukemattomat nepsyt, jotka suorastaan juhlii diagnoosia mikä on hyvin outoa ja herättää kysymään, ollaanko vilpittömässä mielessä (myös ammattilaisten näkemys!)

lajijasuris

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

No aika lailla omastakin mielestä mutta ei tietty ihan miten vaan, se nyt päivänselvää sosiaalisten sääntöjien ja normien mukaan. Mulle kyllä passaisi, että päättäisin itse, ehdotanko poistettavaksi jonkin itseeni kohdistetun viestin, jollasia poistetut hyvin tod. näk. on tällä kertaa!

Ja tuohon (78):n viime kappaleeseen pikkusen jatkoa, ja ihan alan ammatti-ihmisten näkemyksenä (linkkejä en kaiva, tietoo voi jokainen hakee tai seurata aikaansa):

Vaikka diagnostiikka on kehittynyt, on silti valtavan paljon rajapintaisia nepsy- ja mt -diagnooseja, jotka määrän valtavan kasvun taustalla on. Eräs syy miksi näitä kovasti halutaan, on työelämän digistyminen ruumiillisen työn jäädessä vähemmällä eli aivot kuormittuu enemmän, ja myös tulee enemmän esiin mitä tapahtuu, kun koulut vedetään läskiksi.

Jos minäkin olen oppinut hyvin ja erinomaiseti sekä digityöt kuormittaa aika vähäbn aivoja, paljon paljon isompien vastoinkäymisten ja jopa hengenvaarallisten tapahtumien jälkeen, ei em. voi olla niin iso ongelma mitä annetaan ymmärtää, eikä todellakaan ole ihmegeenejä, mutta varmaan jotain tullu paremmilta sukulaisilta ja olen näitä ominaisuuksia jalostanut, fysiikan jäädessä itsestään selvästi hyvin vähälle (vanhemmilta ei todellakaan vaan monet opit on saanu heittää roskiin!). Jos elämä ollut lapsesta saakka liian helppoo, ei kasva sinnikkyys ja resilienssi, liian rankaakaan se ei saisi olla mutta paremmin vaikeudet kasvattaa nuppia. Oma lukunsa on nekin lukemattomat nepsyt, jotka suorastaan juhlii diagnoosia mikä on hyvin outoa ja herättää kysymään, ollaanko vilpittömässä mielessä (myös ammattilaisten näkemys!)

lajijasuris

...lisäksi sotejärjestelmä ylikuormittuu suotta ja väärin mikä vie tilaa merkittäviltä, oikeilta ja vakavilta sairauksilta ja ongelmilta: ei liki feikkidiagnoosit, aikuiset päiväkotilapset, ne jotka tarvii ambulanssin laastarin laittoon yms. pidä kuormittaa perusteetta. Tämäkin on osaksi, sori nyt vaan, sitä laadullista tyhmyyttä mikä tullut liian monella koulujen perusteettoman laiminlyönnin vuoksi

lajijasuris

• Anonyymi00090
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Ei saa, kun heti kommentti poistuu.

Onko mennyt hukkaan ?

• Anonyymi00099
        Anonyymi00076 kirjoitti:

lajijasuris

...Prisman stevareillerin tiedoksi, että jatkossa menee esihenkilöille sanasta sanaan ja paria jäbää vastaan niinkun muutenkin on muitakin tehokkaita konsteja.
        Osuiko ja upposiko kenties joku nii käydään törkeään henkilökohtaiseen vtuiluun, kun ei muuta haluta ja osata (osa pyörittää tosi tyhmää levyä ja jos osaisivat ajatella)?

Käytännössä kyseessä on on törkeä kunnianloukkaus niin sanomisten mutta myös tiedon levittämisen suhteen mutta tuotahan saa meillä käytännössä tehdä ihan huoletta. Paitsi että joskus se voi kalahtaa omaan nilkkaa, joten kannattaako?

lajijasuris

• Anonyymi00093

Kun on nettikontakteja ja elämässä mukana tietää paljon ja kuulee kaikkea.

• Anonyymi00100

Luulottelua on.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      368
      1423
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      64
      952
    3. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      905
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      86
      893
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      66
      860
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      609
    9. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      604
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      564
    Aihe