Vai onko se vain lahko?
Olli-Pekka oli yli 50 vuotta Jehovan todistaja – havainto lentokentällä muutti kaiken
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012034227.html
Onko lestadiolaisuus myös kultti?
39
275
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tarkoititko, että onko myös lestadiolaisuus kultti vai että onko se lahkon lisäksi myös kultti vai pelkkä lahko??
- Anonyymi00002
Jos te mietitte sitä että miksi seurakunnissa saarnaajat ja seurakunta riitelee keskenään ja tuomitsee toisiaan jotka eivät silmillä nähtävästi noudata yhteisiä säätyjä* että heillä on kiivaus Jumalan puoleen vaan ei taidon jälkeen ettei he tunne** Jumalaa.
Niin koska siis te ette ymmärrä eikä vanhoillislestaadiolainen palsta ymmärrä niin minä kirjoitan sitten mihin minä kirjoitan ja että te tietäisitte sen ettei johannes kastajan* ja Jeesuksen vaatetus ollut puvuntakki* se tarkoittaa fariseuksen vaate* vaan halvan miehen vaate.
Niin siis tämä täytyy sanoa että te ymmärtäisitte että teillä on fariseukset opettajina joilla on kiivaus Jumalan puoleen tuomarin vasaraa ja sirppiä* käyttämään poisleikkaamiseen* vaan ei taidon jälkeen ettei fariseukset tunne** Jumalaa.
(** oli yksi perhe missä oli Isä ja äiti ja oli poika eli lapsi*, Ja kun lapsi* oli kahden päivän vanha, tuli naapurista mies otti lapsen puhutteluun* ja sanoi hänelle kuule poikani minä kerron sinulle minkäkaltainen sinun Isäsi ja äitisi ovat koska hän luuli ettei poika näe isäänsä eikä äitiänsä ja hän luuli tietävänsä kaikessa viisaudessaan* että Isä ja äiti olis kahden päivän* vanhan pojan* hyljännyt jo että hänellä olisi hyvä sauma poikaa opettaa. Vaan tietääkö naapurin poika nyt tästä vertauksesta ettei hänen kannata opettaa kahden päivän* vanhalle pojalle minkä kaltainen hänen isänsä taikka äitinsä olisi koska me emme usko sellaiseen että isä taikka äitti heittäisi kahden päivän vanhan lapsen pois tyköänsä. Mutta nämä hullut ja järjettömät tulivat mustissa puvuntakeissaan jumalan seurakuntaan opettamaan jumalanlapsia taivaan ja autuuden tiestä omaan korvasyyhyynsä ja tuomitsemaan ja poisleikkaamaan elävän Jumalan lapsia jotka ovat uskosta syntyneet ja jotka ovat uskossa korkeimman päälle sentähden ettei heidän lihansa miellytä fariseuksen mieltä että heidän henkensä olisi väärä siihen asti kunnes fariseus pääsee oikean opin antamaan kunnes lapsi ottais oikean opin vastaan. Kuinka nyt sinä kerrot kahden päivän* vanhalle lapselle millainen hänen isänsä taikka äitinsä olisi? Taitaako hän edes ymmärtää kahden päivän* vanhana eli nuorena sinun puhettasi koska hän jokeltee oikean isänsä ja oikean äitinsä päälle mutta fariseuksen päälle hän oksentaa!)- Anonyymi00003
Perään* mutta fariseuksen päälle hän oksentaa.
Että fariseuksilla on kiire ottaa vasta syntyneet isän ja äidin sylistä ja juottaa heille omaa maitoansa joka on käärmeen myrkkyä joka hapattaa koko taikinan. - Anonyymi00004
Mutta keitä ovat nämä musta pukuiset* miehet jotka löytävät istuimen* kaikkien seurakuntien korkeimmilta sijoilta*?
Ovatko he kenties niitä jotka jättivät Joosefin kuoppaan käärmeen* kanssa kuolemaan ettei he häntä auttaneet* kateuden tähden, kenties niitä juutalaisia sielun* kauppiaita! Välillä he kauppaavat Joosefin* se on oman veljensä* ja välillä he kauppaavat teitä! Ensin he heittävät teitä kuoppaan* O jossa käärme makaa, ja senperästä jos te ette kuole käärmeen eli synnin puremiin yksinäisyydessä* että he ottavat teiltä ystävät pois ympäriltä auttajat, he panettelijat ja juoruajat ja tämän ilkinen kateellinen kansa* ja kun he näkevät käärmeestä* eli synnistä teidän henkiin* jäävän että te elätte Kristuksen uskosta ja ei synnin puremat teitä kuolevat sitten senperästä kun te te ette kuolleetkaan syntiin niin he alkavat kauppaamaan teidän sielujanne* vieraalle* maalle*! Ja se on niin vieras maa, että siellä maalla ei pitäisi olla Jumala se on vieras maa että Jumalan pitäisi olla sieltä niin kaukana koska sielun kauppias tietää että Jumala on Israelin* maalla siellä missä on perustus oppi ja oppi isä* mutta voi nyt sielun kauppiasta kun hän ei tiedä että tuuli* puhaltaa minne Hän tahtoo ja ei Kristuksen valtakunnalle siten ole rajoja jos te heitätte Joosefin teidän veljenne käärmeille ykainäisyyteen* synnille kuolemaan tai o egyptin vieraalle pimittäen häneltä hänen isänsä Israelin opin ja opetuksen niin Kristuksen Henki seuraa kuitenkin häntä että Hän kulkee lampaidensa edessä* ja perässä*.
Ja niin te tyhmät sielun kauppiaat te tyhmät musta pukuiset* miehet jotka jätätte veljenne kuoppaan* käärmeille eli synnille vaikka 10 vuodeksi kuolemaan niin Kristuksen Henkeä ja uskoa* te ette taida kuitenkaan tappaa koska Jumala on elävä vaikka te olette kuolleita. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta keitä ovat nämä musta pukuiset* miehet jotka löytävät istuimen* kaikkien seurakuntien korkeimmilta sijoilta*?
Ovatko he kenties niitä jotka jättivät Joosefin kuoppaan käärmeen* kanssa kuolemaan ettei he häntä auttaneet* kateuden tähden, kenties niitä juutalaisia sielun* kauppiaita! Välillä he kauppaavat Joosefin* se on oman veljensä* ja välillä he kauppaavat teitä! Ensin he heittävät teitä kuoppaan* O jossa käärme makaa, ja senperästä jos te ette kuole käärmeen eli synnin puremiin yksinäisyydessä* että he ottavat teiltä ystävät pois ympäriltä auttajat, he panettelijat ja juoruajat ja tämän ilkinen kateellinen kansa* ja kun he näkevät käärmeestä* eli synnistä teidän henkiin* jäävän että te elätte Kristuksen uskosta ja ei synnin puremat teitä kuolevat sitten senperästä kun te te ette kuolleetkaan syntiin niin he alkavat kauppaamaan teidän sielujanne* vieraalle* maalle*! Ja se on niin vieras maa, että siellä maalla ei pitäisi olla Jumala se on vieras maa että Jumalan pitäisi olla sieltä niin kaukana koska sielun kauppias tietää että Jumala on Israelin* maalla siellä missä on perustus oppi ja oppi isä* mutta voi nyt sielun kauppiasta kun hän ei tiedä että tuuli* puhaltaa minne Hän tahtoo ja ei Kristuksen valtakunnalle siten ole rajoja jos te heitätte Joosefin teidän veljenne käärmeille ykainäisyyteen* synnille kuolemaan tai o egyptin vieraalle pimittäen häneltä hänen isänsä Israelin opin ja opetuksen niin Kristuksen Henki seuraa kuitenkin häntä että Hän kulkee lampaidensa edessä* ja perässä*.
Ja niin te tyhmät sielun kauppiaat te tyhmät musta pukuiset* miehet jotka jätätte veljenne kuoppaan* käärmeille eli synnille vaikka 10 vuodeksi kuolemaan niin Kristuksen Henkeä ja uskoa* te ette taida kuitenkaan tappaa koska Jumala on elävä vaikka te olette kuolleita.Niin se on totta ettei ketään kiinnosta sen olen lapsena oppinut lestaadiolais tytöiltä ja pojilta ettei kiinnosta. Mutta ei totuutta sen takia puhuta tai jätetä puhumatta että kiinnostaako siveää lestaadiolais mahdollisesti vapaamuurari huoraa.
Yksinkertainen pukeutuminen hämää yksinkertaisia jumalan lapset koettelee henkeä ja tekoja. Kyllähän näitä R kirjaimella alkavia sukunimiä on jne.. hyvin yksinkertaisia kristittyjä vaikka saarnat onkin hyvin kuivia.
Eihän se niin mene että vapaamuurari herättäisi huomiota
Juutalainen on hitlerin ajoilta asti pitänyt matalaa profiilia.
Kuitenkin hänellä herää tarve välillä sanoa ei kiinnosta ei tosin siksi ettei hän uskoisi* koska saatana uskoo jumalan vaan siksi koska hän tahtoo pimittää maailmalta autuuden siksi he sanovat Pyhästä Hengestä ei kiinnosta.
Jos joku nuorempi lukee. Älä ihmettele jos joskus saarnaat mitä se on. Kyllä heitä kiinnostaa mutta he eivät tahdo maailman tietävän että Jumala on elävä ja olemassa koska he tahtovat pimittää maailmalta autuuden. Siksi on näitä musta pukuisia saarmaajia. Koska he tietävät totuuden. Mutta he eivät tahdo teidän tietävän. He tahtovat pimitää sen maailmalta. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Niin se on totta ettei ketään kiinnosta sen olen lapsena oppinut lestaadiolais tytöiltä ja pojilta ettei kiinnosta. Mutta ei totuutta sen takia puhuta tai jätetä puhumatta että kiinnostaako siveää lestaadiolais mahdollisesti vapaamuurari huoraa.
Yksinkertainen pukeutuminen hämää yksinkertaisia jumalan lapset koettelee henkeä ja tekoja. Kyllähän näitä R kirjaimella alkavia sukunimiä on jne.. hyvin yksinkertaisia kristittyjä vaikka saarnat onkin hyvin kuivia.
Eihän se niin mene että vapaamuurari herättäisi huomiota
Juutalainen on hitlerin ajoilta asti pitänyt matalaa profiilia.
Kuitenkin hänellä herää tarve välillä sanoa ei kiinnosta ei tosin siksi ettei hän uskoisi* koska saatana uskoo jumalan vaan siksi koska hän tahtoo pimittää maailmalta autuuden siksi he sanovat Pyhästä Hengestä ei kiinnosta.
Jos joku nuorempi lukee. Älä ihmettele jos joskus saarnaat mitä se on. Kyllä heitä kiinnostaa mutta he eivät tahdo maailman tietävän että Jumala on elävä ja olemassa koska he tahtovat pimittää maailmalta autuuden. Siksi on näitä musta pukuisia saarmaajia. Koska he tietävät totuuden. Mutta he eivät tahdo teidän tietävän. He tahtovat pimitää sen maailmalta.Että he eivät tahdo itse käydä sisälle portista oven Herran Jeesuksen kautta siksi he kulkevat puvun takissa ja huoran vaatteissa* nämä ei kiinnosta tytöt sekä sananpalvelijat puvuntakissa.
Koska he eivät ole käyneet sisälle*
Ja he eivät tahdo että tekään kävisitte sisälle*
Koska kun joku tahtoo maailmaa parantaa*
Niin kohta tulee musta pukuinen mies ovelle kopkop on vähän asiaa. Maailmaa ei tule parantaa. Eikä auttaa. Se oli salaliitto teoria ne musta pukuiset miehet kun joku keksi auton mikä ei tarvitse bensiiniä hän kuoli.
Ei se ole salaliito kun Jeesus tuli parantamaan ihmisiä meni pieni hetki ja kaikki saarnapöydät* täyttyivät musta* pukuisista* miehistä onko se salaliitto? Menkää seuroihin ja katsokaa!
Sanassa ei koskaan ole vain se sisältö mitä sanotaan, vaan miten se kuullaan ja kuunnellaan! Sama sana tekee yhdestä orjan ja toinen saattaa olla halleluja-kukkuloilla! Aabraham on sekä Iisakin, että Ismaelin isä!
- Anonyymi00007
Orjan armolle hölmö
Etkö tajua. Ne jättää osan kuoppaan ja osalle ne on veljiä. Mutta ei Jeesus liity siihen mitenkään. Jeesus on siellä missä Joosef on eli siellä missä lampaat missä yksi taikka kaksi jne.. Hänen nimeensä.
Se halleluujaa huuto se tulee monesti lihavalta naiselta. Kuoleman synnissä elävältä etkö epäile yhtään sen olevan feikkiä vähän sama kuin huoruudessa elävä kiittäisi joka sunnuntai ääneen jeesusta ja taas jatkaisi huoraamista...
No sinä et epäile. Minä taas katsoin kiittäjä mummoa kasvoihin ja hän näytti raskaalta. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Orjan armolle hölmö
Etkö tajua. Ne jättää osan kuoppaan ja osalle ne on veljiä. Mutta ei Jeesus liity siihen mitenkään. Jeesus on siellä missä Joosef on eli siellä missä lampaat missä yksi taikka kaksi jne.. Hänen nimeensä.
Se halleluujaa huuto se tulee monesti lihavalta naiselta. Kuoleman synnissä elävältä etkö epäile yhtään sen olevan feikkiä vähän sama kuin huoruudessa elävä kiittäisi joka sunnuntai ääneen jeesusta ja taas jatkaisi huoraamista...
No sinä et epäile. Minä taas katsoin kiittäjä mummoa kasvoihin ja hän näytti raskaalta.Anna minulle aikaa selittää ennen kuin vastaat
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Anna minulle aikaa selittää ennen kuin vastaat
Se uni minkä näin silloin vanha ovi minkä takana oli vanhaa puuta joku mutavelli joku tasainen tie kaikki puusta tehtyä hyvin vanhaa mutta se oli pimeä huone ei kokonaan se oli oksettava paikka. Se ensimmäinen asia siellä huoneessa piti uida jonkun pienen veden yli se oli hyvin pieni pituudelta ja leveydeltä mutta uiminen siinä se oli niin raskasta että vaikka se oli pieni matka se oli kuitenkin niin pitkä matka että piti palata muistat kyllä mihin siihen paikkaan missä oli kallio* seinämät. Mutta se ei ollut helppoa koska tunsin vajoavani helvettiin siellä vedessä se ei ollut vettä se oli ruskeaa ja raskasta ja se oli lämmintä se tuli maan uumenista se lämpö* ja se oli raskasta.
Ja siksi minä raskasta uikaa pian takaisin sieltä omanvanhurskauden suosta huutakaa kovaan ääneen Jeesusta avuksi ja palatkaa Kristinuskoon Jossa Herra* Jeesus Kristus on yksin* seurakunnan pää ja perustus ei muutoin kuin uskon kautta.
Että he tekevät armosta* orjuutta* niin että he eivät saarnaa sitä kaikille kuinka siis kun he saarnaavat kysyttäessä? Niin ettei he pidä kaikkia veljinään* niin kenenkäs tykö armon kerjäläinen silloin menisi?
Mutta se on raskas vesi eli sontainen suo.
Mutta Jeesus kutsuu armon raikkaaseen ilmaan jossa ei ole yhtään raskautta eikä yhtään kyyneltä koska kyyneleet on pyyhitty pois ja synnin velka on maksettu ja sinä saat ottaa sen vastaan uskon kautta Jeesuksen nimen päälle. Ei tarvitse kyntää omanvanhurskauden sontaista suota ja peltoa* kun saat uskoa että Jumalan Poika on maksanut kaiken ja saat ottaa vastaan ystävän* taivaasta. Joka ei hylkää vaikka ihmiset hylkäävät omat poikansa ja tyttärensä. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Se uni minkä näin silloin vanha ovi minkä takana oli vanhaa puuta joku mutavelli joku tasainen tie kaikki puusta tehtyä hyvin vanhaa mutta se oli pimeä huone ei kokonaan se oli oksettava paikka. Se ensimmäinen asia siellä huoneessa piti uida jonkun pienen veden yli se oli hyvin pieni pituudelta ja leveydeltä mutta uiminen siinä se oli niin raskasta että vaikka se oli pieni matka se oli kuitenkin niin pitkä matka että piti palata muistat kyllä mihin siihen paikkaan missä oli kallio* seinämät. Mutta se ei ollut helppoa koska tunsin vajoavani helvettiin siellä vedessä se ei ollut vettä se oli ruskeaa ja raskasta ja se oli lämmintä se tuli maan uumenista se lämpö* ja se oli raskasta.
Ja siksi minä raskasta uikaa pian takaisin sieltä omanvanhurskauden suosta huutakaa kovaan ääneen Jeesusta avuksi ja palatkaa Kristinuskoon Jossa Herra* Jeesus Kristus on yksin* seurakunnan pää ja perustus ei muutoin kuin uskon kautta.
Että he tekevät armosta* orjuutta* niin että he eivät saarnaa sitä kaikille kuinka siis kun he saarnaavat kysyttäessä? Niin ettei he pidä kaikkia veljinään* niin kenenkäs tykö armon kerjäläinen silloin menisi?
Mutta se on raskas vesi eli sontainen suo.
Mutta Jeesus kutsuu armon raikkaaseen ilmaan jossa ei ole yhtään raskautta eikä yhtään kyyneltä koska kyyneleet on pyyhitty pois ja synnin velka on maksettu ja sinä saat ottaa sen vastaan uskon kautta Jeesuksen nimen päälle. Ei tarvitse kyntää omanvanhurskauden sontaista suota ja peltoa* kun saat uskoa että Jumalan Poika on maksanut kaiken ja saat ottaa vastaan ystävän* taivaasta. Joka ei hylkää vaikka ihmiset hylkäävät omat poikansa ja tyttärensä.Eikö ole ihmeellinen lämpö saarnaajat sanovat olen tuntenut sen saman lämmön sekä vl että esikoislestaadiolaisten synninpäästöstä viimeisen kahden vuoden aikana mutta nyt minä tahdon uida takaisin Kristus kallion tykö ja minä huudan teille se lämpö tulee suoraan helvetistä babhomet epäjumalasta helvetin tulikuumista liekeistä ja babhometin lämpimästä persereiästä. Jääkää nyt Jumalan rauhaan* Jeesuksen Kristuksen uskossa* älkää epäilkö! Aamen.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eikö ole ihmeellinen lämpö saarnaajat sanovat olen tuntenut sen saman lämmön sekä vl että esikoislestaadiolaisten synninpäästöstä viimeisen kahden vuoden aikana mutta nyt minä tahdon uida takaisin Kristus kallion tykö ja minä huudan teille se lämpö tulee suoraan helvetistä babhomet epäjumalasta helvetin tulikuumista liekeistä ja babhometin lämpimästä persereiästä. Jääkää nyt Jumalan rauhaan* Jeesuksen Kristuksen uskossa* älkää epäilkö! Aamen.
Ei siis puhuta touko mettisistä niin kuin minun kohdallani vaan baphomettisistä supisupi alkaa jutut kiertää kohta kun totuus pääsi irti.
Synninpäästö sillänsä ei ole väärä mutta et voi julistaa synninpäästöä perkeleen vaan Kristuksen voiman kautta. Koska siis sinä et tunne Kristusta ja saarnaat synnin päästön kenenkä nimeen sinä teet sen ja minkäs Hengen sinä lahjoitat eteenpäin?
Sentähden raamattu sanoo jaakobin kirjassa rukoilkaa ensin että jumala antaisi taivaassa teidän syntinne anteeksi koska vanhurskaan rukous voi paljon.
Teille on annettu taivaan valtakunnan avaimet mutta etkös sinä yhtään mieti kenelle?
Hups, oho!
Ketkä ovat nämä "te"
He jotka tuntevat* Kristuksen.
Te saarnaatte lihallista evankeliumia beliaalin eli perkeleen hengessä ja herätätte synnin himon ja riettaan halauksen kuulijoissanne. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei siis puhuta touko mettisistä niin kuin minun kohdallani vaan baphomettisistä supisupi alkaa jutut kiertää kohta kun totuus pääsi irti.
Synninpäästö sillänsä ei ole väärä mutta et voi julistaa synninpäästöä perkeleen vaan Kristuksen voiman kautta. Koska siis sinä et tunne Kristusta ja saarnaat synnin päästön kenenkä nimeen sinä teet sen ja minkäs Hengen sinä lahjoitat eteenpäin?
Sentähden raamattu sanoo jaakobin kirjassa rukoilkaa ensin että jumala antaisi taivaassa teidän syntinne anteeksi koska vanhurskaan rukous voi paljon.
Teille on annettu taivaan valtakunnan avaimet mutta etkös sinä yhtään mieti kenelle?
Hups, oho!
Ketkä ovat nämä "te"
He jotka tuntevat* Kristuksen.
Te saarnaatte lihallista evankeliumia beliaalin eli perkeleen hengessä ja herätätte synnin himon ja riettaan halauksen kuulijoissanne.Kun vaan mietin voisikohan olla niin AINAKIN perserwikä on lämmin tiedän koska ylä asteella Laura hinkasi ahteriaan selkääni kun tuli istumaan taakseni kuviksen tunnilla pöydät oli lähekkäin kun istu niin perse hiero selkääni.
Siksi myöskin unen lisäksi mietin olisko lestaasiolainen lämpö baphometin lämmin persereikä - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kun vaan mietin voisikohan olla niin AINAKIN perserwikä on lämmin tiedän koska ylä asteella Laura hinkasi ahteriaan selkääni kun tuli istumaan taakseni kuviksen tunnilla pöydät oli lähekkäin kun istu niin perse hiero selkääni.
Siksi myöskin unen lisäksi mietin olisko lestaasiolainen lämpö baphometin lämmin persereikäLaura oli luokan parhaimman näköinen nainen väh 2 paras.
Kaikki pojat sitä jmhalusi kun jutteli selän takana saispa panna.
Se ainut mies kuka sen olisi saanut niin ei taas halunnut.
Koska hän halusi olla uskollinen esikoislestaadiolaiselle liikeelle ainoastaan tullaksensa vain liikkeen hylkäämäksi ja jätettyä kuoppaan jossa käärme makasi.
En tiedä oliko muutenkaan minun makuuni. Ehkä sana ainoastaan oli vale. Oli sillä kauniit silmät. Siinä kaikki. Silmät oli kauniit.
Mutta kun lestaasiolaisena haureuden perkwlwen hengessä niin ei hän kyllä ollut tarpeeksi playboy. Liian huonossa kunnossa. Katsokaas kun lestaadiolais mies haluaa synnytyskoneen lisöksi seksi orjan. Kun hän on itse armon orja. Niin hän laittaa hyvän orjuuden kiertämään ja tekee seksi orjan vaimostaan* tietenkin pitää tehdä orja koska vaimon osa on olla orjana siksi he rääkkäävät seurakuntaakin hengellisesti koska seurakunta on vaimo. Se on juutalaisten* veressä vaimon alentaminen. (*L.Levi*.L) armo on perkeleestä juutalaisten mielestä siksi ei saa armahtaa ketään ennen kuin se on kärsinyt ja silloinkin vain jos se noudattaa lakia. Katsokaas kun paavi vaatii rahan* eli teon armoa vastaan. Ei armoa voi saarnata uskosta eikä uskovaisille voi saarnata rauhan evankeliumia koska uskovaisissa on perkele. Mutta paras on noita simon kun se noituu kuulijoihin perkeleen ja sen jälkeen sanoo voi teitä te perkeleen lapset teitä synnissä haureudessa kun itse noitui kaikki perkeleet.
Tällaista on lestaadiolais ja kaikki lahkolais kristillisyys ne noituu kuulijat täyteen synnin perkeleitä ja sitten ne tuomitsee ne perkeleen uskovaiset orjat jotka uskovat jeesukseen mutta orjuutetaan perkeleiltä koska ne noitui niihin perkeleitä. Koska ne on noitia.
- Anonyymi00014
ne on ne tyhjät tynnyrit jotka kolisevat kaikista eniten :-I
- Anonyymi00015
Minusta kyllä hyötyy moni*
Mutta minä en taida hyötyä juuri kenestäkään paitsi uskottomasta työnantajasta...sellaista..kyllähän tauno tietää nämä hyötyjät...
Että kyllähän minä sen verran olen heistä hyötynyt että kerran kolmessa vuodessa kerran kahdessa vuodessa joskus jopa kerran vuodessa joku heistä tulee ja saarnaa synnit juuri sen verran että minä en koskaan pääse vapautumaan liikkeestä yksin Kristukseen mutta sitten toisaalta kun odotan seuraavaa synnin päästöä joskus vuoden joskus 10 vuotta niin sehän tarkoittaa 10 vuoden kitumista kun ensimmäinen lankeemus tulee viikon jälkeen tahdon vastaisesti unessa nukkuessa sitten päivällä jne...niin he osaavat kyllä kiduttaa uhrejansa ja viedä heiltä paljon vaimon, terveyden, puolet omaisuudesta, hengellisen raittiuden eli hyvän olon, että koska Kristus menee pois niin tulee päihtymys perkeleestä jne.. viedä he osaavat mutta antaminen se on lauden eli Kristuksen hedelmä uskon* kautta sitä he eivät osaa. Ottaa osaavat mutta eivät antaa. Ja vielä niiltäkin jonka äsken tuomitsivat.
Kyllähän se on minullekkin ollut jossakin outo paikka kun työnantajani eli ruokkijani on perkeleen lapsi. Niin onkos hän nyt perkeleestä kun hän ruokkii "jumalan lasta" tämä perkeleen lapsi ja huorintekijä taitaa olla vanhurskaampi kuin uskovaiset jotka ruokkivat pää asiassa itseänsä. Hengellisesti sekä maallisesti. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Minusta kyllä hyötyy moni*
Mutta minä en taida hyötyä juuri kenestäkään paitsi uskottomasta työnantajasta...sellaista..kyllähän tauno tietää nämä hyötyjät...
Että kyllähän minä sen verran olen heistä hyötynyt että kerran kolmessa vuodessa kerran kahdessa vuodessa joskus jopa kerran vuodessa joku heistä tulee ja saarnaa synnit juuri sen verran että minä en koskaan pääse vapautumaan liikkeestä yksin Kristukseen mutta sitten toisaalta kun odotan seuraavaa synnin päästöä joskus vuoden joskus 10 vuotta niin sehän tarkoittaa 10 vuoden kitumista kun ensimmäinen lankeemus tulee viikon jälkeen tahdon vastaisesti unessa nukkuessa sitten päivällä jne...niin he osaavat kyllä kiduttaa uhrejansa ja viedä heiltä paljon vaimon, terveyden, puolet omaisuudesta, hengellisen raittiuden eli hyvän olon, että koska Kristus menee pois niin tulee päihtymys perkeleestä jne.. viedä he osaavat mutta antaminen se on lauden eli Kristuksen hedelmä uskon* kautta sitä he eivät osaa. Ottaa osaavat mutta eivät antaa. Ja vielä niiltäkin jonka äsken tuomitsivat.
Kyllähän se on minullekkin ollut jossakin outo paikka kun työnantajani eli ruokkijani on perkeleen lapsi. Niin onkos hän nyt perkeleestä kun hän ruokkii "jumalan lasta" tämä perkeleen lapsi ja huorintekijä taitaa olla vanhurskaampi kuin uskovaiset jotka ruokkivat pää asiassa itseänsä. Hengellisesti sekä maallisesti.Että teidän pitäisi silleen valita ettei teitä pidettäisi saatanan palvojina vaikka se ole väärin että pitää totuuden rakkaana. Mutta valitkaa joko te ette saarnaa uhreillenne ollenkaan synninpäästöä noin vaan tuputtaen alistuvaa ihmistä. Ja estätte hänen pääsemisensä kristukseen yksin uskon kautta. Tai sitten te saarnaatte sen joka viikko.
Nyt te kidutatte ihmisiä estätte heitä pääsemästä Kristukseen mutta ette myöskään saarnaa synnin päästöä kuin kerran viidessä vuodessa kerran kahdessa vuodessa kerran vuodessa. Yrittäkää päättää. Haluatteko kiduttaa murhaajaa* että ilman hengellisyyttä minä olen murha mies minä himoitsen ilman kristusta tappaa jonkun haluatteko sotia minun kanssani? Mitä haluatte? - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Että teidän pitäisi silleen valita ettei teitä pidettäisi saatanan palvojina vaikka se ole väärin että pitää totuuden rakkaana. Mutta valitkaa joko te ette saarnaa uhreillenne ollenkaan synninpäästöä noin vaan tuputtaen alistuvaa ihmistä. Ja estätte hänen pääsemisensä kristukseen yksin uskon kautta. Tai sitten te saarnaatte sen joka viikko.
Nyt te kidutatte ihmisiä estätte heitä pääsemästä Kristukseen mutta ette myöskään saarnaa synnin päästöä kuin kerran viidessä vuodessa kerran kahdessa vuodessa kerran vuodessa. Yrittäkää päättää. Haluatteko kiduttaa murhaajaa* että ilman hengellisyyttä minä olen murha mies minä himoitsen ilman kristusta tappaa jonkun haluatteko sotia minun kanssani? Mitä haluatte?Kun ei he tunne Kristusta niin heillä on tarve korostaa itseään, puvuntakilla, hiusten palmikoilla, kulta käädyillä, komialla autolla, jne minä olen kaunis, jos he tuntisivat Kristuksen eli Jumalan niinkuin kanssa*veljen niin he osittaisivat toista suuruutta! Koska he ei enään korottaisi itseään. Mutta koska heidän Jumalansa on ainoastaan heidän suussansa ja ei sisällä* eikä sydämessä ei tunmettavalla tavalla eikä ymmärrettävällä tavalla, siksi ei heillä ole muuta Jumalaa kuin he itse ja he patsastelevat seurakunnissaan kauniissa vaatteissaan ja muoto jumalanpalveluksessaan kuin olevinaan olisivat jotakin jotka eivät kuitenkaan mitään ole niin kuin ei kukaan luotu ole Luojansa edessä muuta kuin tomua ja tuhkaa*.
Mutta he sanovat tuntevansa Hengen* ja käyvät puvuntakissa mikä on tämä Henki joka korottaa ylpeyttä*? Eikö hän ole perkele eli saatana joka lihaa ja verta ja kaikkea kuolevaa tahtoo kunniaan nostaa Herran* edessä kauhistukseksi että hän vihasi ihmistä mutta hän korottaa myöskin ihmistä vihassaan koska hän tietää että Jumala vihaa ylpeitä. Niin hän nosti jumalan luodut luojaansa vastaan nämä jotka eivät taida yhtäkään kiveä eläväksi muuttaa taikka sanoa puulle istu taikka metsälle joka makaa vielä maassa nouse, jotka eivät osaa vähimmäistäkään ihmettä* taikka Jumalan työtä tehdä eivät luoda eivätkä korjata pois niin ajattelevat olevansa jotakin suuria hienoissa puvuntakeissaan ja kauniissa vaatteissaan ja kaikessa turhassa menossaan. Otas kivi ja sano hänelle kävele taikka maan tomulle herää henkiin ja juttele kanssamme ja et taida tehdä sitä. Jumalan mies, jumalan vertainen. Kuka hän on? On parempi alentaa itsensä kuin ylentää. Että hän alentaa itsensä ihmisten edessä mutta tulee ylennetyksi Jumalan edessä. Mutta nämä ylennettään perkeleiltä ja kiitetään ihmisiltä* - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kun ei he tunne Kristusta niin heillä on tarve korostaa itseään, puvuntakilla, hiusten palmikoilla, kulta käädyillä, komialla autolla, jne minä olen kaunis, jos he tuntisivat Kristuksen eli Jumalan niinkuin kanssa*veljen niin he osittaisivat toista suuruutta! Koska he ei enään korottaisi itseään. Mutta koska heidän Jumalansa on ainoastaan heidän suussansa ja ei sisällä* eikä sydämessä ei tunmettavalla tavalla eikä ymmärrettävällä tavalla, siksi ei heillä ole muuta Jumalaa kuin he itse ja he patsastelevat seurakunnissaan kauniissa vaatteissaan ja muoto jumalanpalveluksessaan kuin olevinaan olisivat jotakin jotka eivät kuitenkaan mitään ole niin kuin ei kukaan luotu ole Luojansa edessä muuta kuin tomua ja tuhkaa*.
Mutta he sanovat tuntevansa Hengen* ja käyvät puvuntakissa mikä on tämä Henki joka korottaa ylpeyttä*? Eikö hän ole perkele eli saatana joka lihaa ja verta ja kaikkea kuolevaa tahtoo kunniaan nostaa Herran* edessä kauhistukseksi että hän vihasi ihmistä mutta hän korottaa myöskin ihmistä vihassaan koska hän tietää että Jumala vihaa ylpeitä. Niin hän nosti jumalan luodut luojaansa vastaan nämä jotka eivät taida yhtäkään kiveä eläväksi muuttaa taikka sanoa puulle istu taikka metsälle joka makaa vielä maassa nouse, jotka eivät osaa vähimmäistäkään ihmettä* taikka Jumalan työtä tehdä eivät luoda eivätkä korjata pois niin ajattelevat olevansa jotakin suuria hienoissa puvuntakeissaan ja kauniissa vaatteissaan ja kaikessa turhassa menossaan. Otas kivi ja sano hänelle kävele taikka maan tomulle herää henkiin ja juttele kanssamme ja et taida tehdä sitä. Jumalan mies, jumalan vertainen. Kuka hän on? On parempi alentaa itsensä kuin ylentää. Että hän alentaa itsensä ihmisten edessä mutta tulee ylennetyksi Jumalan edessä. Mutta nämä ylennettään perkeleiltä ja kiitetään ihmisiltä*Babhometin lämmin persereikä se oli vain varteenotettava teoria minä näen jeesuksen hymyn.
Ketä pilkkasin?
Niinkuin maailman lapset näkivät koulussa minussa paljon vikaa ja haukkuivat joka päivä niin myös tauno ja kristityt eslestaadiolaisuudessa samalla tavalla kuin maailman lapset samalla tavalla he arvostelivat minua taunokin.
Että en minä sano etteikö taunolla olisi lämmin rauhan henki päin vastoin se on erittäin lämmin. Mutta ei se ole vielä opettanut yleinsyömistä eikä itsensä korottamista synniksi, puvuntakki fariseus.pinta kuulto valkeaksi kalkittu hauta*.
Että heillä kyllä ON lämmin henki, mutta ei ole varmuutta tuleeko se lämpö baphometin lämpimästä perse reiästä vai kenties Pyhästä Hengestä koska kristillisyyden hedelmä on arvostella heränneitä ja armoa kaipaavia sieluja ja kivittää totuuden puhujia sekä tehdä kuoleman synnit ja ulkokultaisuus* luvalliseksi niin emme siksi tiedä onko se Jumalan vai kenties perkeleen lahjoittama lämpö. Aamen. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Babhometin lämmin persereikä se oli vain varteenotettava teoria minä näen jeesuksen hymyn.
Ketä pilkkasin?
Niinkuin maailman lapset näkivät koulussa minussa paljon vikaa ja haukkuivat joka päivä niin myös tauno ja kristityt eslestaadiolaisuudessa samalla tavalla kuin maailman lapset samalla tavalla he arvostelivat minua taunokin.
Että en minä sano etteikö taunolla olisi lämmin rauhan henki päin vastoin se on erittäin lämmin. Mutta ei se ole vielä opettanut yleinsyömistä eikä itsensä korottamista synniksi, puvuntakki fariseus.pinta kuulto valkeaksi kalkittu hauta*.
Että heillä kyllä ON lämmin henki, mutta ei ole varmuutta tuleeko se lämpö baphometin lämpimästä perse reiästä vai kenties Pyhästä Hengestä koska kristillisyyden hedelmä on arvostella heränneitä ja armoa kaipaavia sieluja ja kivittää totuuden puhujia sekä tehdä kuoleman synnit ja ulkokultaisuus* luvalliseksi niin emme siksi tiedä onko se Jumalan vai kenties perkeleen lahjoittama lämpö. Aamen.Niinkuin maailmassa niin myös kristillisyydessä. Se oli nuorella minällä noin 16 vuotiaana ajatus miksi ajattelin ensimmäisen kerran että he ovat saatanan palvojia koska he ovat samanlaisia kuin uskottomat. En tarkoita synti elämää. Vaan kiusaamista, tuomitsemista, ja näkymätöntä kiusaamista. Ei niissä ole mitään eroa. Armeijassakin näin monta esikoislestaadiolaista he olivat hyvää kaveria uskottomien kanssa. Minä olin armeijan ainut muutaman piri nistin lisäksi kenestä puhuttiin pahaa.
Minun on mahdotonta sen kaiken väkivallan jälkeen uskoa että lestaadiolaisuus tai esikois olisi Jumalan seurakunta. Mutta minä en kiistä sitä etteikö siitä tulisi hyvä olo kun saarnataan synnit anteeksi mutta siinä on ristiriita siksi minä olen alkanut ajattelemaan että ehkä perkele osaa myös antaa rakkauden ja lämmön tunteita ja sanoo ne Jumalan rauhaksi kuitenkin hedelmistään* puu tunnettaan ja lestaadiolaisten hedelmät ovat yhtä pahoja ja pahempiakin kuin uskottomien ja ateistien heissä ei ole mitään eroa he ovat aivan samanlaisia. Sen minä näin jo lapsena. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Niinkuin maailmassa niin myös kristillisyydessä. Se oli nuorella minällä noin 16 vuotiaana ajatus miksi ajattelin ensimmäisen kerran että he ovat saatanan palvojia koska he ovat samanlaisia kuin uskottomat. En tarkoita synti elämää. Vaan kiusaamista, tuomitsemista, ja näkymätöntä kiusaamista. Ei niissä ole mitään eroa. Armeijassakin näin monta esikoislestaadiolaista he olivat hyvää kaveria uskottomien kanssa. Minä olin armeijan ainut muutaman piri nistin lisäksi kenestä puhuttiin pahaa.
Minun on mahdotonta sen kaiken väkivallan jälkeen uskoa että lestaadiolaisuus tai esikois olisi Jumalan seurakunta. Mutta minä en kiistä sitä etteikö siitä tulisi hyvä olo kun saarnataan synnit anteeksi mutta siinä on ristiriita siksi minä olen alkanut ajattelemaan että ehkä perkele osaa myös antaa rakkauden ja lämmön tunteita ja sanoo ne Jumalan rauhaksi kuitenkin hedelmistään* puu tunnettaan ja lestaadiolaisten hedelmät ovat yhtä pahoja ja pahempiakin kuin uskottomien ja ateistien heissä ei ole mitään eroa he ovat aivan samanlaisia. Sen minä näin jo lapsena.Jos nyt kristillisyys rakennettaisiin tauno sen varaan eli päälle mistä tulee hyvä olo, koska lestaadiolaisesta synnin päästö saarnasta tulee joskus* hyvä olo ja lämpö...niin eikö niin että pitäisi saarnata Jeesus on tietokone ja kännykkä peleissä koska kyllä niistäkin tulee aika euforinen fiilis joskus? Ja huoralle pitää sanottaman Jeesus on seksissä!
Koska hän iloitsee niitä ja saa euforisen olon!
?
Ei vaan me sanomme niinkuin Jeesus sanoi puu tunnetaan hedelmistään** ja Jakob vanhin* jatkaa usko ilman tekoja** on kuollut itsessänsä. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos nyt kristillisyys rakennettaisiin tauno sen varaan eli päälle mistä tulee hyvä olo, koska lestaadiolaisesta synnin päästö saarnasta tulee joskus* hyvä olo ja lämpö...niin eikö niin että pitäisi saarnata Jeesus on tietokone ja kännykkä peleissä koska kyllä niistäkin tulee aika euforinen fiilis joskus? Ja huoralle pitää sanottaman Jeesus on seksissä!
Koska hän iloitsee niitä ja saa euforisen olon!
?
Ei vaan me sanomme niinkuin Jeesus sanoi puu tunnetaan hedelmistään** ja Jakob vanhin* jatkaa usko ilman tekoja** on kuollut itsessänsä.Tietysti vähän teologinen kysymys niille keneltä puuttuu hyvät (laupeuden) teot sen uskon kanssa.
Mutta jos maailmassa olisi vain yksi kristitty ,kuka hänelle saarnaisi synnit anteeksi? - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tietysti vähän teologinen kysymys niille keneltä puuttuu hyvät (laupeuden) teot sen uskon kanssa.
Mutta jos maailmassa olisi vain yksi kristitty ,kuka hänelle saarnaisi synnit anteeksi?Olihan se pirullinen kysymys omanvanhurskauden suossa rypevälle Jeesuksen Kristuksen kieltäjälle joka on tehnyt itselleen lihallisen käsivarren*
Mutta kuule Lauri! Katso mitä raamattu sanoo! ;
Se sanoo näin teille on annettu taivaan valtakunnan avaimet jne..
Mutta se ei sano edes siinäkään paikkaan että vain ja ainoastaan sitä kautta päästään taivaaseen koska raamattu sanoo aikaisemmin uskon* kautta, mutta nyt minä puhuin vanhurskauden* hedelmistä koska Kristus on vanhurskaus itse ette te vaan Hän joka teissä asuu jos teissä perkele taikka Jumala pitää majaa niin hedelmät on sen kaltaiset!
Että te tietäisitte että Jumalan lapsilla on valta päästää taivaaseen kuinka saarnaamalla Kristuksen evankeliumia tai jättää saarnaamatta se on pidättää että jättää evankeliumin saarnaamatta sille joka tahtoo kuulla ja se on avata (eli päästää)kun saarnaa uskosta Kristukseen sille joka tahtoo sisälle käydä.
Se ei sano että taivaan valtakunta on sidottu YKSIN ihmisiin vaan se sanoo että teille on annettu jne... että te jotka tunnette kristuksen voitte saarnata evankeliumia taikka jättää saarnaamatta niinkuin minun kohdallani teitte mutta minä piruuttani nousin kaikkia teitä vastaan ja riitelen perintöosastani vaikka te tahtoisitte sen minulta kieltää eli ottaa pois. Mutta vapahtaja sanoo kuitenkin viimein että jokainen joka uskoo että se pelastuu kuinkas siis? Eli Kristuksen kautta koska Jeesus kulkee lampaidensa perässä sekä edessä ja armahtaa ketä hän tahtoo ja korjaa ketä Hän tahtoo ja käy Isänsä edellä. Koska kuka olisi se vanha mies joka tahtoo viettää häitä eli juhlaa ja kutsua kaikki paikkakunnan ystävät kokoon lähtisikö hän vielä vanhalla iällä kutsumaan ystäviään juhla aterialle jotka eivät pidä hänestä, eikö hän lähetä ennemmin poikansa jolla on vielä voimaa* käydä ja eikö hän ajattele niin että jos he pitävät minun pojastani niin minäkin pidän heistä taikka kuka olisi se isä joka vihaa poikansa parasta ystävää taikka kaveria eli kuka sanoisi sille joka pieksee hänen rakkaimman poikansa tule minun syliini sinä rakas lapsi? Eikö Hän kun näkee oman poikansa piestyksi verille ota sen joka kohteli kaltoin Hänen rakkainta poikaansa ja kurita ankarasti? Miksi te sanotte talon isäntä lähetti poikansa maailmaan etsimään juhla vieraita ja kun poika palasi Isänsä kotiin ja jäi odottamaan isän kanssa häävieraita niin vieraat ovat ne jotka kuuntelevat ja uskovat toinen toisiaan kuunnellen toistensa jorinoita ja tehden itsestään jonkun suuren kaltaisia että Isä ja poika odottaisi niitä vieraita jotka eivät koskaan uskoneet isän taikka pojan päälle vaan ainoastaan oman todistuksensa päälle eikö talon Isäntä odota niitä vieraita jotka uskoivat Hänen poikansa puhetta sekä päälle? Mitä muuta ajattelette? Ajatteletteko te toisin? - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Olihan se pirullinen kysymys omanvanhurskauden suossa rypevälle Jeesuksen Kristuksen kieltäjälle joka on tehnyt itselleen lihallisen käsivarren*
Mutta kuule Lauri! Katso mitä raamattu sanoo! ;
Se sanoo näin teille on annettu taivaan valtakunnan avaimet jne..
Mutta se ei sano edes siinäkään paikkaan että vain ja ainoastaan sitä kautta päästään taivaaseen koska raamattu sanoo aikaisemmin uskon* kautta, mutta nyt minä puhuin vanhurskauden* hedelmistä koska Kristus on vanhurskaus itse ette te vaan Hän joka teissä asuu jos teissä perkele taikka Jumala pitää majaa niin hedelmät on sen kaltaiset!
Että te tietäisitte että Jumalan lapsilla on valta päästää taivaaseen kuinka saarnaamalla Kristuksen evankeliumia tai jättää saarnaamatta se on pidättää että jättää evankeliumin saarnaamatta sille joka tahtoo kuulla ja se on avata (eli päästää)kun saarnaa uskosta Kristukseen sille joka tahtoo sisälle käydä.
Se ei sano että taivaan valtakunta on sidottu YKSIN ihmisiin vaan se sanoo että teille on annettu jne... että te jotka tunnette kristuksen voitte saarnata evankeliumia taikka jättää saarnaamatta niinkuin minun kohdallani teitte mutta minä piruuttani nousin kaikkia teitä vastaan ja riitelen perintöosastani vaikka te tahtoisitte sen minulta kieltää eli ottaa pois. Mutta vapahtaja sanoo kuitenkin viimein että jokainen joka uskoo että se pelastuu kuinkas siis? Eli Kristuksen kautta koska Jeesus kulkee lampaidensa perässä sekä edessä ja armahtaa ketä hän tahtoo ja korjaa ketä Hän tahtoo ja käy Isänsä edellä. Koska kuka olisi se vanha mies joka tahtoo viettää häitä eli juhlaa ja kutsua kaikki paikkakunnan ystävät kokoon lähtisikö hän vielä vanhalla iällä kutsumaan ystäviään juhla aterialle jotka eivät pidä hänestä, eikö hän lähetä ennemmin poikansa jolla on vielä voimaa* käydä ja eikö hän ajattele niin että jos he pitävät minun pojastani niin minäkin pidän heistä taikka kuka olisi se isä joka vihaa poikansa parasta ystävää taikka kaveria eli kuka sanoisi sille joka pieksee hänen rakkaimman poikansa tule minun syliini sinä rakas lapsi? Eikö Hän kun näkee oman poikansa piestyksi verille ota sen joka kohteli kaltoin Hänen rakkainta poikaansa ja kurita ankarasti? Miksi te sanotte talon isäntä lähetti poikansa maailmaan etsimään juhla vieraita ja kun poika palasi Isänsä kotiin ja jäi odottamaan isän kanssa häävieraita niin vieraat ovat ne jotka kuuntelevat ja uskovat toinen toisiaan kuunnellen toistensa jorinoita ja tehden itsestään jonkun suuren kaltaisia että Isä ja poika odottaisi niitä vieraita jotka eivät koskaan uskoneet isän taikka pojan päälle vaan ainoastaan oman todistuksensa päälle eikö talon Isäntä odota niitä vieraita jotka uskoivat Hänen poikansa puhetta sekä päälle? Mitä muuta ajattelette? Ajatteletteko te toisin?tyhjät tynnyrit kolisevat kaikkein eniten !!!
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
tyhjät tynnyrit kolisevat kaikkein eniten !!!
Ajattele itse, jos sinulla on poika ja sinä tahdot juhlat pitää kodissas ja sinä lähetät poikas ympäri maakuntia kiertämään ja kokoomaan ystäviä yhteiselle aterialle niin kuinkas siis ajattelet ketkä ovat ne joiden kanssa vietät kohta hääjuhlaa? Ja sen ei ole pakko olla hääjuhla voit tehdä yhden kakun. Sitten lähetät poikasi kylälle taikka kaupungille kiertämään, veljeni mitä ajattelet ketkä ovat ne jotka kohta istuvat sinun kanssasi samassa pöydässä sinun kanssasi nekö jotka olivat toisella puolella maata* ja todistelivat toisilleen kätten päälle panemisen kautta "kakkua kakkua" "ottakaa kakkua" ?
Eikös ainoastaan ne jotka uskoivat poikaasi ja seurasivat häntä sinun kotiisi? Kuinkas siis te ajattelette seurata Jumalan Poikaa taivaan kotiin? Uskotteko te edes Häneen ja onko teille viitoitettu tie? Jos te sanotte että vanhurskaus tulee jonkun muun kuin uskon kautta niin kuinkas te itse kutsutte juhla vieraita kotiinne? Jos ei teitä ensinkään kuulla eikä uskota? Mutta ketkä ovat nämä jotka uskovat ja eivät ole koskaan kuulleet? Kuka on heitä kutsunut ja mihin?
Eikö beliaal kutsu helvettiin ja kun kutsu on otettu vastaan niin pidot* on sen mukaiset milloin huorataan milloin varastetaan milloin murhataan ja tapetaan milloin harjoutetaan noituutta* ja milloin tuomitaan ja pilkataan uskovaisia* Jumalan lapsia.
Niin ajattele ystävä tämä seuraava lause mitä sanon;
Sinä valmistit pidot teit juomat* teit leivokset eli ruoan* ja paljon hyvää sinä valmistit jne...
Ja nyt kun poikasi kutsu on otettu vastaan, niin korvesta kuuluu huuto niiltä jotka eivät koskaan tulleet tykösi sinun asuntoosi* viettämään juhlaa kanssasi ja he huutavat suureen ääneen sanoen me uskoimme sen miehen pojan sanoman ja me olemme tulleet uskon kautta kutsuttujen aterialle ja perkele että oli hyvää viinaa ja kauniita huoria, ja toinen huutaa perään kuules veikkoseni missähän majatalossa sinä olit koska minä sain saman kutsun mutta sillä miehellä ei ollut yhtään leipää eikä yhtäkään juomaa tarjota eikä siellä ilohuoriakaan ollut mutta minä masennuin siellä koska poika sanoi siellä pitää ilon oleman ja rauhan teidän pitää käsittämän mutta mitään niitä en minä nähnyt kuinkas siis ajattelet ystävä ensiksi kuulivatko he sinun poikasi kutsun? Toiseksi jos he kuulivat uskoivatko he sen? Ja kolmanneksi jos he uskoivat tulivatko he sinun kotiisi viettämään juhlaa sinun kanssasi vai eksyivätkö he matkalla jonnekkin toisaalle? Ole hyvä ja vastaa. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ajattele itse, jos sinulla on poika ja sinä tahdot juhlat pitää kodissas ja sinä lähetät poikas ympäri maakuntia kiertämään ja kokoomaan ystäviä yhteiselle aterialle niin kuinkas siis ajattelet ketkä ovat ne joiden kanssa vietät kohta hääjuhlaa? Ja sen ei ole pakko olla hääjuhla voit tehdä yhden kakun. Sitten lähetät poikasi kylälle taikka kaupungille kiertämään, veljeni mitä ajattelet ketkä ovat ne jotka kohta istuvat sinun kanssasi samassa pöydässä sinun kanssasi nekö jotka olivat toisella puolella maata* ja todistelivat toisilleen kätten päälle panemisen kautta "kakkua kakkua" "ottakaa kakkua" ?
Eikös ainoastaan ne jotka uskoivat poikaasi ja seurasivat häntä sinun kotiisi? Kuinkas siis te ajattelette seurata Jumalan Poikaa taivaan kotiin? Uskotteko te edes Häneen ja onko teille viitoitettu tie? Jos te sanotte että vanhurskaus tulee jonkun muun kuin uskon kautta niin kuinkas te itse kutsutte juhla vieraita kotiinne? Jos ei teitä ensinkään kuulla eikä uskota? Mutta ketkä ovat nämä jotka uskovat ja eivät ole koskaan kuulleet? Kuka on heitä kutsunut ja mihin?
Eikö beliaal kutsu helvettiin ja kun kutsu on otettu vastaan niin pidot* on sen mukaiset milloin huorataan milloin varastetaan milloin murhataan ja tapetaan milloin harjoutetaan noituutta* ja milloin tuomitaan ja pilkataan uskovaisia* Jumalan lapsia.
Niin ajattele ystävä tämä seuraava lause mitä sanon;
Sinä valmistit pidot teit juomat* teit leivokset eli ruoan* ja paljon hyvää sinä valmistit jne...
Ja nyt kun poikasi kutsu on otettu vastaan, niin korvesta kuuluu huuto niiltä jotka eivät koskaan tulleet tykösi sinun asuntoosi* viettämään juhlaa kanssasi ja he huutavat suureen ääneen sanoen me uskoimme sen miehen pojan sanoman ja me olemme tulleet uskon kautta kutsuttujen aterialle ja perkele että oli hyvää viinaa ja kauniita huoria, ja toinen huutaa perään kuules veikkoseni missähän majatalossa sinä olit koska minä sain saman kutsun mutta sillä miehellä ei ollut yhtään leipää eikä yhtäkään juomaa tarjota eikä siellä ilohuoriakaan ollut mutta minä masennuin siellä koska poika sanoi siellä pitää ilon oleman ja rauhan teidän pitää käsittämän mutta mitään niitä en minä nähnyt kuinkas siis ajattelet ystävä ensiksi kuulivatko he sinun poikasi kutsun? Toiseksi jos he kuulivat uskoivatko he sen? Ja kolmanneksi jos he uskoivat tulivatko he sinun kotiisi viettämään juhlaa sinun kanssasi vai eksyivätkö he matkalla jonnekkin toisaalle? Ole hyvä ja vastaa.Eli siinä on siis ajatuksena se että sinä laitat pöydän koreaksi KOSKA tahdot iloita jonkun kanssa* eli seurassa.
Ja nyt lähetät vanhana miehenä lapsesi kylille kysymään vieraita ilootseman* kanssasi!
Kuinkas siis tämä joka ottaa kutsun vastaan on kanssasi autuas?
Minkakaltaisen teon hänen pitäisi tehdä? Että hän voisi kanssasi tulla iloitsemaan yhteiselle aterialle? - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Eli siinä on siis ajatuksena se että sinä laitat pöydän koreaksi KOSKA tahdot iloita jonkun kanssa* eli seurassa.
Ja nyt lähetät vanhana miehenä lapsesi kylille kysymään vieraita ilootseman* kanssasi!
Kuinkas siis tämä joka ottaa kutsun vastaan on kanssasi autuas?
Minkakaltaisen teon hänen pitäisi tehdä? Että hän voisi kanssasi tulla iloitsemaan yhteiselle aterialle?Eikös hänen tule ainoastaan uskoa lastasi? Ja katso lapsi tuo hänet tykösi ja te iloitsette yhdessä?
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Eikös hänen tule ainoastaan uskoa lastasi? Ja katso lapsi tuo hänet tykösi ja te iloitsette yhdessä?
Eli mitä siis?
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Eli mitä siis?
Oli ...
Ateri jonka sinä teit laitoit pöydän koreaksi toivoit seuraa* itsellesi.
Lapsesi jolla on voimaa vielä käydä kylillä kysymässä vieraita kylään.
Sitten tulee tämä opillinen hämmenny**
Kun siis 10 miestä sai kutsun* sinun lapseltasi!
Ja 9 näistä miehistä sanoo perästä päin kuule!; me uskoimme poikasi kutsun ja me elämme uskosta!
Mutta veljeni kuinkas siis jos 10 uskoi poikaasi vain 1 yksi istuu sinun kanssasi sinun pöydässäsi ja syö sinun kanssasi ja viettää sinun kanssasi iltaa rauhassa ja tuntemisessa kasvoista kasvoihin? - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Oli ...
Ateri jonka sinä teit laitoit pöydän koreaksi toivoit seuraa* itsellesi.
Lapsesi jolla on voimaa vielä käydä kylillä kysymässä vieraita kylään.
Sitten tulee tämä opillinen hämmenny**
Kun siis 10 miestä sai kutsun* sinun lapseltasi!
Ja 9 näistä miehistä sanoo perästä päin kuule!; me uskoimme poikasi kutsun ja me elämme uskosta!
Mutta veljeni kuinkas siis jos 10 uskoi poikaasi vain 1 yksi istuu sinun kanssasi sinun pöydässäsi ja syö sinun kanssasi ja viettää sinun kanssasi iltaa rauhassa ja tuntemisessa kasvoista kasvoihin?Minä tiedän puhuvani epäselvästi.
Miksi sinä lähetit poikasi kylille? On vastaus.
Koska halusit iloita* yhdessä saada seuraa.
Nämä 10 jotka ottivat lapsesi kutsun vastaan ja uskoivat poikaasi. Miksi heidän piti uskoa lastasi? Mikä oli päämäärä? Että te saatte iloita yhdessä.
Mitä et ymmärrä.
Nämä 9 uskoivat mutta eivät iloon asti mutta 1 palasi kiittämään Jeesusta koska hän kiitti armo ateriasta.
Voi teitä te hullut. Miksi te sanotte uskon ilman töitä eli tekoja jotakin olevan.
Kuinka tämä mies joka valmisti pidot sai ystäviä luokseen iloitsemaan kanssaan näistä uskovista jotka eivät kutsujaa seuranneet isänsä taloon iloitaksensa Isänsä kanssa vaan ainoastaan uskoivat mutta eivät vapauteen asti. Ja nyt he sanovat me odotamme kutsujan ateriaa sitten* kun me kuolemme. Eikös kutsuja kutsunut aterialle jonka Hän oli JO valmistanut. Ja ateria on odottanut kauan aikaa. - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Minä tiedän puhuvani epäselvästi.
Miksi sinä lähetit poikasi kylille? On vastaus.
Koska halusit iloita* yhdessä saada seuraa.
Nämä 10 jotka ottivat lapsesi kutsun vastaan ja uskoivat poikaasi. Miksi heidän piti uskoa lastasi? Mikä oli päämäärä? Että te saatte iloita yhdessä.
Mitä et ymmärrä.
Nämä 9 uskoivat mutta eivät iloon asti mutta 1 palasi kiittämään Jeesusta koska hän kiitti armo ateriasta.
Voi teitä te hullut. Miksi te sanotte uskon ilman töitä eli tekoja jotakin olevan.
Kuinka tämä mies joka valmisti pidot sai ystäviä luokseen iloitsemaan kanssaan näistä uskovista jotka eivät kutsujaa seuranneet isänsä taloon iloitaksensa Isänsä kanssa vaan ainoastaan uskoivat mutta eivät vapauteen asti. Ja nyt he sanovat me odotamme kutsujan ateriaa sitten* kun me kuolemme. Eikös kutsuja kutsunut aterialle jonka Hän oli JO valmistanut. Ja ateria on odottanut kauan aikaa.Kuuntele yksi viesti
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kuuntele yksi viesti
Ei ole oikeastaan merkitystä eikö niin kun teet vieraille aterian et sinä odotat kuinka he tulevat sieltä ja ketä tulee.
Mutta sinä odotat yhteistä iloa.
Mitä siis. Kristuksen uskon oli tarkoitus tuoda teille ilo. Nyt me näemme suurin osa kristityistä potee masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia.
Mieti vielö kerran rakas ystävä sinä valmistat juhla aterian ja sinä teet kalliisti kaiken lohta ehkä on kaviaaria en tiedä kuka siitä pitää ja onko se edes kallista se on sananlasku kun puhutaan kalliista on kaviaaria luulen ettei se ole kallista jne...sinulla on kalliita juomia ja kaikki viimeisen päälle. Ja nyt tulee nälkäinen ja janoinen vieras mitä ajattelet poteeko hän masennusta ja kuinka pitkään kun hän näkee suurella hartaudella valmistamasi pöydän?
Uskokaa , te olette eksyneet viettelevän hengen tykö te kristityt jotka ette saa iloita tänäpäivänä pyytää majatalon oikeaa isäntää lähettämään teillekin oikean kutsun jotka kaipaatte iloa elämäänne ja kun kutsu tulee teidän tulee uskoa ei mitään muuta. Ja jos se on oikea kutsuja niin Hän johdattaa teidät iloon asti hää eli juhla aterialle ja te saatte iloita ystävienne seurassa tehkää jo perkeleen ja Kristuksen valtakunnan välillä ei kukaan ole juhla aterialla murhe mielin ja masentunut jos se on oikea juhla ateria - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei ole oikeastaan merkitystä eikö niin kun teet vieraille aterian et sinä odotat kuinka he tulevat sieltä ja ketä tulee.
Mutta sinä odotat yhteistä iloa.
Mitä siis. Kristuksen uskon oli tarkoitus tuoda teille ilo. Nyt me näemme suurin osa kristityistä potee masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia.
Mieti vielö kerran rakas ystävä sinä valmistat juhla aterian ja sinä teet kalliisti kaiken lohta ehkä on kaviaaria en tiedä kuka siitä pitää ja onko se edes kallista se on sananlasku kun puhutaan kalliista on kaviaaria luulen ettei se ole kallista jne...sinulla on kalliita juomia ja kaikki viimeisen päälle. Ja nyt tulee nälkäinen ja janoinen vieras mitä ajattelet poteeko hän masennusta ja kuinka pitkään kun hän näkee suurella hartaudella valmistamasi pöydän?
Uskokaa , te olette eksyneet viettelevän hengen tykö te kristityt jotka ette saa iloita tänäpäivänä pyytää majatalon oikeaa isäntää lähettämään teillekin oikean kutsun jotka kaipaatte iloa elämäänne ja kun kutsu tulee teidän tulee uskoa ei mitään muuta. Ja jos se on oikea kutsuja niin Hän johdattaa teidät iloon asti hää eli juhla aterialle ja te saatte iloita ystävienne seurassa tehkää jo perkeleen ja Kristuksen valtakunnan välillä ei kukaan ole juhla aterialla murhe mielin ja masentunut jos se on oikea juhla ateriaTehkää ero* kahden valtakunnan väliin.
On eri asia tuomita heränneitä jotka etsivät kristusta ja ovat murheessa siksi heitä tuomitsee vain perkele ja lestaadiolaiset.
Mutta jos valmistaajuhla aterian niin ei pöydässä ole masentuina se on vain fakta - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tehkää ero* kahden valtakunnan väliin.
On eri asia tuomita heränneitä jotka etsivät kristusta ja ovat murheessa siksi heitä tuomitsee vain perkele ja lestaadiolaiset.
Mutta jos valmistaajuhla aterian niin ei pöydässä ole masentuina se on vain faktaNämä saatanan* hyeenat* käyttää näitä sanojani tuomitsemiseen hän on murheessa hän ei tunne kristusta eli hääateriaa nämä saatanasta siinneet hyeenat*
Nämä sanat eivät ole tuomioksi vaan johdatukseksi että teidän silmänne aukeaisivat näkemään sen ettö on myös Kristus ja majatalon Isäntä joka antaa kutsutuille ilon ja rauhan ja hyvän aterian! Aamen. - Anonyymi00034
Anonyymi00023 kirjoitti:
tyhjät tynnyrit kolisevat kaikkein eniten !!!
Mitä sinun piti oppia tiivistetysti?;
Se mies joka ei saanut iloa ja leipää ja se mies joka löysi viinaa ja huoria, ei ollut kysymys siitä etteikö he olisi ottaneet vastaan sinun lapsesi* kutsua* päinvastoin he "uskoivat" eli ottivat sen vastaan mutta* he kävelivät viereiseen* taloon sisään, eivät koskaan tulleet sinun* luoksesi ja siksi he eivät saaneet viettää ehtoota* vai ehtoollista* kanssasi eli syödä ja juoda kanssasi koska halusit pitää juhlaa jonkun kanssa.
Näin siis on myös hengellisesti. Muutamilla on usko synnin luvallisuuteen ja muutamilla on usko murheeseen ja raskaaseen rekeen*
Mutta muutamilla harvoilla on usko iloon ja rauhaan asti Hänen Isänsä majatalossa. Aamen.
- Anonyymi00035
No mutta vieläkö tekee mieli poistaa viestejä?
- Anonyymi00036
Paranemisia...
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Paranemisia...
Vai pitäisikö sanoa half rip.
- Anonyymi00038
Varttuneenpi erittäin voimakas tahtoinen lest nainen pistä viestii Kik:juhani801
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647