Kymppi kirjoitti:
"Vaimon "kummitäti" tekee itse vuohenjuustoa ja siitä aivan mahtavaa salaattia, jossa on jotakin viisi ainesosasta ja sinappinen kastike."
Villi veikkaukseni on että kyseessä on erittäin suurella todennäköisyydellä ranskalainen klassikko Salade de Chèvre Chaud eli lämmin vuohenjuustosalaatti.
Ruoka on maailmankuulu juuri siitä, että se valmistetaan vain muutamasta raaka-aineesta ja sen kruunaa hapanimelä, Dijon-sinappia sisältävä vinaigrette-kastike.
Ranskalaisesta klassikosta Salade de Chèvre Chaud’sta saa tehtyä aivan uskomattoman upean fuusioroan korvaamalla perinteisen hunajan, saksanpähkinät ja ranskallaisen sinappivinegretin thaimaalaisilla makuprofiileilla.
Thaimaalaisessa versiossa vuohenjuuston rasvaisuus ja happamuus yhdistyvät täydellisesti itämaisen chilin, limen, inkiväärin ja kalakastikkeen liittoon.
Täytyykin kaivella jostain oma reseptini esille. En ole vähään aikaan tehnyt ja resepti on muistaakseni vain ruutuvihossa mikä on hukassa.
Kympiltä kysyisin onko tämä vaimosi kummitädin tekemä versio perinteinen ranskalainen vai thaimaalainen versio siitä? Näistä minua kiinnostaisi erityisesti thaimaalainen versio.
Rankalainen klassikko Thaimaassa
Anonyymi-ap
1
63
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Kymppi kirjoitti, Kymppi sanoi, Kymppi on sitä mieltä että, Kymppi tietää, Kymppi on ihan Kymppi, Kymppi on Kymppien Kymppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.393998- 102885
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei293866- 77748
- 82726
- 74714
- 50655
- 37646
- 45621
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38609