Thaimaassa haudutettu riisipuuro tunnetaan nimellä congee.
Se on Aasiassa yleinen, Reddit-yhteisön suosittelema vatsaystävällinen ja pehmeä ruoka, joka valmistetaan keittämällä riisiä kanaliemessä tai vedessä pitkään, kunnes riisinjyvät hajoavat sakeaksi puuroksi.Tyypillisiä raaka-aineita ja täytteitäThaimaalainen riisipuuro tarjoillaan usein suolaisten ja raikkaiden lisukkeiden kera:Liha: Yleensä marinoituja sianlihapullia tai kypsää porsasta.Kananmuna: Puuron joukkoon rikotaan usein raaka kananmuna, joka kypsyy kuuman puuron sekaan.Kasvikset ja mausteet: Tuore inkivääri, kevätsipuli, korianteri, valkopippuri ja soijakastike.
Haudutettu pitkään.
60
314
Vastaukset
- Anonyymi00001
Valmistusohjeet
Keitä puuro: Huuhtele riisi. Kuumenna kanaliemi kattilassa, lisää riisi ja anna kiehua hiljalleen miedolla lämmöllä välillä sekoittaen noin 45–60 minuuttia, kunnes riisi on täysin puuroutunut. Jos puuro paksunee liikaa, lisää hieman vettä tai lientä.- Anonyymi00031
Jep Jep Posson naapuri pappa se KEITTELI jokevelliä 12 tuntia putkeen.
- Anonyymi00002
Joo Congee tunnetaan Thaimaassa sillä nimellä. Siellä Savossa sitä ei juurikaan nähdä. Köyhin ja halvin ruokalaji mitä Thaimaasta löytyy. Ehkä Posso loihti vielä halvemmalla
vaimolle herkkua pahvilaatikon palasista ja sadevedestä.
Ensinnäkin Congee ei ole puuro vaan velli. Puuro on paksua ja juoksematonta, velli on vetistä ja juoksevaa.
Congee ei ole haudutettua eikä sitä keitetä 12 tuntia eikä sitä hauduteta laisinkaan. 45-60 minuuttia. Veden lisääminen takaa sen että se pysyy vellinä, eikä muutu puuroksi.
Voit kokeilla Congeen tenhoa vaikkapa siten, että kutsu vaimosi sukulaiset syömään teille kotiin ja väsää iso kattila Congeeta ilman mitään lisukkeita ja tarkkaile ilmeitä.
2010- Anonyymi00003
Congee on perinteinen aasialainen ruokalaji, joka vastaa koostumukseltaan ja valmistustavaltaan parhaiten puuroa.
Thaimaalaisen congeen eli riisipuuron nimi on jok (kirjoitetaan usein myös chok tai joke, thaiksi โจ๊ก).
- Anonyymi00004
"Joo Congee tunnetaan Thaimaassa sillä nimellä." (Väärin)
Fakta: Paikalliset eivät kutsu sitä nimellä "congee". Se on englanninkielinen kattotermi aasialaisille riisipuuroille. Thaimaassa tämän ruokalajin nimi on jok (โจ๊ก) tai ohuempana versiona khao tom. Jos pyydät thaimaalaiselta katukauppiaalta "congeeta", hän ei välttämättä ymmärrä, mitä tarkoitat. - Anonyymi00005
"Köyhin ja halvin ruokalaji mitä Thaimaasta löytyy." (Harhaanjohtava / Väärin)
Fakta: Jok on edullista arkiruokaa (tyypillisesti noin 40–60 bahtia eli noin 1–1,50 euroa katuruokakojusta ostettuna). Se ei kuitenkaan ole mikään "köyhien hätäruoka".
Miksi väite on väärä: Thaimaalainen jok on rikasta ja ravitsevaa mukavuusruokaa (comfort food). Siihen laitetaan yleensä runsaasti lihaa (kuten porsaanjauhelihapalleroita tai sisäelimiä), kananmuna ja tuoreita mausteita.
Mikä on oikeasti halvinta? Jos etsitään halvinta mahdollista ruokaa, se on yleensä pelkkä tyhjä riisi kastikkeella (khao plao), edulliset nuudelikeitot (kuten boat noodles, joita saa pienissä kulhoissa alkaen 20 bahtia) tai grillatut lihavartaat (moo ping) riisipallon kanssa. Jok sijoittuu hinnaltaan aivan tavallisen, normaalin katuruoka-annoksen kategoriaan.
Yhteenveto: Väite maalaa congeesta/jokista turhan ankean ja virheellisen kuvan. Kyseessä on Thaimaan rakastettu, erittäin maukas kansallisruoka, jota syövät kaikki yhteiskuntaluokasta riippumatta.- Anonyymi00006
Thaimaasta saa paperikääreessä riisiä, kanaa, sekä muovipussissa keittoa, yhteishintaan n.30 bahtia, tuli syötyä monta kertaa... osta aina katukuppilasta, kärryistä maku voi olla uskomaton, 5 bahtilla saat pullon puoli litraa suodatettua vettä, litra taisi maksaa 7 bahtia.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Thaimaasta saa paperikääreessä riisiä, kanaa, sekä muovipussissa keittoa, yhteishintaan n.30 bahtia, tuli syötyä monta kertaa... osta aina katukuppilasta, kärryistä maku voi olla uskomaton, 5 bahtilla saat pullon puoli litraa suodatettua vettä, litra taisi maksaa 7 bahtia.
Syövät kaikki yhteisluokat paitsi osamaksu miljonäärit, thaimaalainen puuro on erittäin maukasta, täyttäjää ja vatsaa hellivää safkaa, sitä myydään lähes joka paikassa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Syövät kaikki yhteisluokat paitsi osamaksu miljonäärit, thaimaalainen puuro on erittäin maukasta, täyttäjää ja vatsaa hellivää safkaa, sitä myydään lähes joka paikassa.
Höpöhöpö. Puurolla ei ole sinun vartaloa rakennettu. Riisi on kylläkin runsaskalorista kuten spagettikin eli vehnä. Köyhän lautaselta puuttuu kasvikset ja hyvä lihaproteiini. Hiilaria vedät aivan liikaa ja et polta sitä laisinkaan. Karkit ja viinat päälle niin syntyy possoja.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Höpöhöpö. Puurolla ei ole sinun vartaloa rakennettu. Riisi on kylläkin runsaskalorista kuten spagettikin eli vehnä. Köyhän lautaselta puuttuu kasvikset ja hyvä lihaproteiini. Hiilaria vedät aivan liikaa ja et polta sitä laisinkaan. Karkit ja viinat päälle niin syntyy possoja.
yritä sitten parantaa ruokasi laatua, minulla ei ole siihen tarvetta, syön ainakin viisikertaa viikossa ulkona ravintolassa, miten sinä.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
yritä sitten parantaa ruokasi laatua, minulla ei ole siihen tarvetta, syön ainakin viisikertaa viikossa ulkona ravintolassa, miten sinä.
Ravintolassa, vai Amican ruokalassa?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ravintolassa, vai Amican ruokalassa?
mitä väliä, en käytä enää amicaa koska lähellä ei ole toimipistettä, lähin taitaa olla fazer.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
mitä väliä, en käytä enää amicaa koska lähellä ei ole toimipistettä, lähin taitaa olla fazer.
Sun eläkkeellä ei ravintoloissa syödä, vaan jossain työmaaruokaloissa, parempana päivänä baarissa.
48000€/v - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sun eläkkeellä ei ravintoloissa syödä, vaan jossain työmaaruokaloissa, parempana päivänä baarissa.
48000€/vniinkö minä ja vaimoni syömme viitenä päivänä viikkossa, hyvä on sapuska, myyrmäesssä 11.50 nokka, vieressä on toinen 12.50 nokka ja kolmas on korealainen 10.50 nokka,
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
niinkö minä ja vaimoni syömme viitenä päivänä viikkossa, hyvä on sapuska, myyrmäesssä 11.50 nokka, vieressä on toinen 12.50 nokka ja kolmas on korealainen 10.50 nokka,
Vaimosi kuvasi ne kaksi kertaa someen kun kävitte syömässä kerran Amicassa ja kerran Myyrmäen terveyskeskuksessa ja vaimosi ei asu luonasi. Asia on tarkistettu osoitetiedoista.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vaimosi kuvasi ne kaksi kertaa someen kun kävitte syömässä kerran Amicassa ja kerran Myyrmäen terveyskeskuksessa ja vaimosi ei asu luonasi. Asia on tarkistettu osoitetiedoista.
Niinkö, taas olet tulkinnut, harhojasi, käymme viisi kertaa viikossa ulkona syömässä, osoitteemme on sama ollut jo 27 vuotta, eikä muutosta ole näkyvissä, ihanko olet tarkastanut osoitetiedoista, mene lääkäriin pelle.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niinkö, taas olet tulkinnut, harhojasi, käymme viisi kertaa viikossa ulkona syömässä, osoitteemme on sama ollut jo 27 vuotta, eikä muutosta ole näkyvissä, ihanko olet tarkastanut osoitetiedoista, mene lääkäriin pelle.
uskotko 2010 oikeasti mielikuvituksesi luomiin satuihin kultaharkkihin, laiffilan vaimoihin, varakas eläkeläinen, kun kaikki on todistetusti vain sinun sairaan pääsi tuotetta, ja jos todella olet thaimaassa, mikä on epätodennäköistä, kaikki kuvasi on vain varastettu jostain, uusimpana tämä osoiterekisteri juttu, outoa että vaimoni on asunut jo vuodesta 1999 samassa osoitteessa kuin minä, olet oikeasti hoidon tarpeessa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
uskotko 2010 oikeasti mielikuvituksesi luomiin satuihin kultaharkkihin, laiffilan vaimoihin, varakas eläkeläinen, kun kaikki on todistetusti vain sinun sairaan pääsi tuotetta, ja jos todella olet thaimaassa, mikä on epätodennäköistä, kaikki kuvasi on vain varastettu jostain, uusimpana tämä osoiterekisteri juttu, outoa että vaimoni on asunut jo vuodesta 1999 samassa osoitteessa kuin minä, olet oikeasti hoidon tarpeessa.
Tämä palsta on HönöHimoHomo2010HinttiJunttiNeitisen pakkomielle, ei päivää ilman internetriitaa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
uskotko 2010 oikeasti mielikuvituksesi luomiin satuihin kultaharkkihin, laiffilan vaimoihin, varakas eläkeläinen, kun kaikki on todistetusti vain sinun sairaan pääsi tuotetta, ja jos todella olet thaimaassa, mikä on epätodennäköistä, kaikki kuvasi on vain varastettu jostain, uusimpana tämä osoiterekisteri juttu, outoa että vaimoni on asunut jo vuodesta 1999 samassa osoitteessa kuin minä, olet oikeasti hoidon tarpeessa.
Kuvia pystyy muokkaamaan tekoälyllä
2010 - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tämä palsta on HönöHimoHomo2010HinttiJunttiNeitisen pakkomielle, ei päivää ilman internetriitaa.
Eihän tämä palsta vaan satu olemaan kyrvånsyylån pakkomielle??
- Anonyymi00028
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niinkö, taas olet tulkinnut, harhojasi, käymme viisi kertaa viikossa ulkona syömässä, osoitteemme on sama ollut jo 27 vuotta, eikä muutosta ole näkyvissä, ihanko olet tarkastanut osoitetiedoista, mene lääkäriin pelle.
Jep jep, mitä nyt hui haissa naapurin intialaisen massamaani mummon kanssa vaihdoitte taloja päittäin ja Suomessa Simonkylä muuttui Pähkinärinteeseen.
- Anonyymi00021
Posso unohtaa niin paljon. Kuviani on ollut täällä jo viisi vuotta ennen tekoälyä. ID-kortit, ajokortit, tabien baanit, OA-viisumit yms jasama passi samalla syntymäajalla taustalla.
Tuoreita leimoja , kuitteja, pääsylippuja, mahdoton väärentää ilman tekoälyä ja mahdotonta postittaa pyydettyjä kuvia joltakin toiselta omalla passilla varustettuna.
Kuten sanoin niinkuvissani ei ole mitään "leimoja" kun se lähtee suoraan puhelimesta. HDR- korjauksia tulee automaattisesti.
Ei se Senssusi muutu todelliseksi noilla höpinöillä.
2010- Anonyymi00022
2010 en usko enää mitään juttujasi, jos sinulla ei ole munaa paljastaa tietojasi, minun kyllä uskalsit, mutta et omaasi, tähän sait luvan mielikuvitushahmolta.
factaa on se että kaikki laatimissani kuva kollaasissa on sinun vesileimasi niiden metatiedoissa, sitä ei mitenkään saa sinne ilman sinun sitä sinne laittamista, niitä kuvia on paljon, kymmeniä.
Sinua ei todennäköisesti ole edes olemassa, varastelet kuvia facebookista, joku asuu thaimaassa se on selvä, mutta oletko se sinä, on erittäin epätodennäköistä, joku pitää siellä päiväkirjaa, mistä sinä nämä kuvat varastat, ihan samalla kun olet varastanut minun, vaimoni kuvia facesta, sinulla on paljon yhteistä laiffilan, ja tämän varakkaan eläkeläisen kanssa, heidän kuvissa oli sama tunniste kuin sinun kuvissa.
Tekoälyllä voi tehdä millaisia kuvia tahansa, mutta perusversioilla se on helposti katsottavissa, onko kuvan tapahtumaa koskaan ollut olemassakaan, sinä olet varmasti tehty laiffilan, eläkeläisen sekä omiakuviasi 16 kpl, joissa on sama tunniste.
On erittäin helppo ymmärtää että sinä et kykene käsittämään että Senssu on yhtä elossa kuin kuka tahansa, pahimmassa tapauksessa hänkin on sinun kattilastasi, peräisen epäilen mutta se ole täysin mahdotonta.
Ainakin sinussa on paljon tekemistä, toivotaan että totuuspaljastuu ja saat tarvitsemasi hoidon. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
2010 en usko enää mitään juttujasi, jos sinulla ei ole munaa paljastaa tietojasi, minun kyllä uskalsit, mutta et omaasi, tähän sait luvan mielikuvitushahmolta.
factaa on se että kaikki laatimissani kuva kollaasissa on sinun vesileimasi niiden metatiedoissa, sitä ei mitenkään saa sinne ilman sinun sitä sinne laittamista, niitä kuvia on paljon, kymmeniä.
Sinua ei todennäköisesti ole edes olemassa, varastelet kuvia facebookista, joku asuu thaimaassa se on selvä, mutta oletko se sinä, on erittäin epätodennäköistä, joku pitää siellä päiväkirjaa, mistä sinä nämä kuvat varastat, ihan samalla kun olet varastanut minun, vaimoni kuvia facesta, sinulla on paljon yhteistä laiffilan, ja tämän varakkaan eläkeläisen kanssa, heidän kuvissa oli sama tunniste kuin sinun kuvissa.
Tekoälyllä voi tehdä millaisia kuvia tahansa, mutta perusversioilla se on helposti katsottavissa, onko kuvan tapahtumaa koskaan ollut olemassakaan, sinä olet varmasti tehty laiffilan, eläkeläisen sekä omiakuviasi 16 kpl, joissa on sama tunniste.
On erittäin helppo ymmärtää että sinä et kykene käsittämään että Senssu on yhtä elossa kuin kuka tahansa, pahimmassa tapauksessa hänkin on sinun kattilastasi, peräisen epäilen mutta se ole täysin mahdotonta.
Ainakin sinussa on paljon tekemistä, toivotaan että totuuspaljastuu ja saat tarvitsemasi hoidon.Huvittavinta kuitenkin on sinun esiintyminen laiffilan vaimona, kuvissa on monta ongelmaa, suurin on se että kukaan ei leikkaa tuollaisessa paikassa kakkua leipäveitsellä, toinen on tekemäsi kultaharkot, ne neljä kullan ominaispaino on niin korkea että mittasuhde on harkoissa ja sormuksessa täysin väärä, sormus sopisi ainoastaan lapsen sormeen, jos sinnekään, tätä ei tekoälyhuomioinut, tämä on muutenkin hauskaa, jos olisit joskus edes pitänyt kultaharkkoa kädessä huomaisit sen painon, ja olisit heti tajunnut että sormus on liian pieni verrattuna harkkoon, pyydän myös huomaanaan että minä en niitä ole huomannut, mutta tein claudella kuvakollaasin jossa pyydin analysoimaan kaikki osakuvat erikseen, niitä kaikki kuvia yhdistää sinun vesileimasi.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
2010 en usko enää mitään juttujasi, jos sinulla ei ole munaa paljastaa tietojasi, minun kyllä uskalsit, mutta et omaasi, tähän sait luvan mielikuvitushahmolta.
factaa on se että kaikki laatimissani kuva kollaasissa on sinun vesileimasi niiden metatiedoissa, sitä ei mitenkään saa sinne ilman sinun sitä sinne laittamista, niitä kuvia on paljon, kymmeniä.
Sinua ei todennäköisesti ole edes olemassa, varastelet kuvia facebookista, joku asuu thaimaassa se on selvä, mutta oletko se sinä, on erittäin epätodennäköistä, joku pitää siellä päiväkirjaa, mistä sinä nämä kuvat varastat, ihan samalla kun olet varastanut minun, vaimoni kuvia facesta, sinulla on paljon yhteistä laiffilan, ja tämän varakkaan eläkeläisen kanssa, heidän kuvissa oli sama tunniste kuin sinun kuvissa.
Tekoälyllä voi tehdä millaisia kuvia tahansa, mutta perusversioilla se on helposti katsottavissa, onko kuvan tapahtumaa koskaan ollut olemassakaan, sinä olet varmasti tehty laiffilan, eläkeläisen sekä omiakuviasi 16 kpl, joissa on sama tunniste.
On erittäin helppo ymmärtää että sinä et kykene käsittämään että Senssu on yhtä elossa kuin kuka tahansa, pahimmassa tapauksessa hänkin on sinun kattilastasi, peräisen epäilen mutta se ole täysin mahdotonta.
Ainakin sinussa on paljon tekemistä, toivotaan että totuuspaljastuu ja saat tarvitsemasi hoidon.Ai eläkeläinen, mikäs sinä olet? Kyvyttömyyseläkeläinen?
48000€/v - Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Huvittavinta kuitenkin on sinun esiintyminen laiffilan vaimona, kuvissa on monta ongelmaa, suurin on se että kukaan ei leikkaa tuollaisessa paikassa kakkua leipäveitsellä, toinen on tekemäsi kultaharkot, ne neljä kullan ominaispaino on niin korkea että mittasuhde on harkoissa ja sormuksessa täysin väärä, sormus sopisi ainoastaan lapsen sormeen, jos sinnekään, tätä ei tekoälyhuomioinut, tämä on muutenkin hauskaa, jos olisit joskus edes pitänyt kultaharkkoa kädessä huomaisit sen painon, ja olisit heti tajunnut että sormus on liian pieni verrattuna harkkoon, pyydän myös huomaanaan että minä en niitä ole huomannut, mutta tein claudella kuvakollaasin jossa pyydin analysoimaan kaikki osakuvat erikseen, niitä kaikki kuvia yhdistää sinun vesileimasi.
Kysy Claudelta missä on vaimosi ja missä Senssu?
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kysy Claudelta missä on vaimosi ja missä Senssu?
Kysy myös miten voi lapsenlapseni, jota et ole koskaan nähnyt.
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kysy Claudelta missä on vaimosi ja missä Senssu?
Lisää Numba tuohon listaasi tämä perskärpänen peppusen nuolija ja pari muuta turvansoittajaa.
- Anonyymi00027
SENSSU kirjoitti:
Lisää Numba tuohon listaasi tämä perskärpänen peppusen nuolija ja pari muuta turvansoittajaa.
Mistä listasta on kyse? Miksi jakelet ohjeita ihmiselle jota et tunne ja joka ei tunne sinua? Miksi annat hänen puolestaan luvan selvitellä nimiä ja miksi vastailet jatkuvasti hänen puolestaan eikä hän puutu siihen laisinkaan? Eikös tuo ole outoa että toimitte toistenne tukihenkilöinä, vaikka ette tunne toisianne ja kukaan muu ei usko mihinkään juttuihinne kuin te toistenne juttuihin? Sama syntymäpäiväkin ja molemmat jahtikapteeneita...
Mitä tästä voi päätellä? - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mistä listasta on kyse? Miksi jakelet ohjeita ihmiselle jota et tunne ja joka ei tunne sinua? Miksi annat hänen puolestaan luvan selvitellä nimiä ja miksi vastailet jatkuvasti hänen puolestaan eikä hän puutu siihen laisinkaan? Eikös tuo ole outoa että toimitte toistenne tukihenkilöinä, vaikka ette tunne toisianne ja kukaan muu ei usko mihinkään juttuihinne kuin te toistenne juttuihin? Sama syntymäpäiväkin ja molemmat jahtikapteeneita...
Mitä tästä voi päätellä?Ei vastausta.
- Anonyymi00036
Anonyymi00022 kirjoitti:
2010 en usko enää mitään juttujasi, jos sinulla ei ole munaa paljastaa tietojasi, minun kyllä uskalsit, mutta et omaasi, tähän sait luvan mielikuvitushahmolta.
factaa on se että kaikki laatimissani kuva kollaasissa on sinun vesileimasi niiden metatiedoissa, sitä ei mitenkään saa sinne ilman sinun sitä sinne laittamista, niitä kuvia on paljon, kymmeniä.
Sinua ei todennäköisesti ole edes olemassa, varastelet kuvia facebookista, joku asuu thaimaassa se on selvä, mutta oletko se sinä, on erittäin epätodennäköistä, joku pitää siellä päiväkirjaa, mistä sinä nämä kuvat varastat, ihan samalla kun olet varastanut minun, vaimoni kuvia facesta, sinulla on paljon yhteistä laiffilan, ja tämän varakkaan eläkeläisen kanssa, heidän kuvissa oli sama tunniste kuin sinun kuvissa.
Tekoälyllä voi tehdä millaisia kuvia tahansa, mutta perusversioilla se on helposti katsottavissa, onko kuvan tapahtumaa koskaan ollut olemassakaan, sinä olet varmasti tehty laiffilan, eläkeläisen sekä omiakuviasi 16 kpl, joissa on sama tunniste.
On erittäin helppo ymmärtää että sinä et kykene käsittämään että Senssu on yhtä elossa kuin kuka tahansa, pahimmassa tapauksessa hänkin on sinun kattilastasi, peräisen epäilen mutta se ole täysin mahdotonta.
Ainakin sinussa on paljon tekemistä, toivotaan että totuuspaljastuu ja saat tarvitsemasi hoidon.Miksi kukaan olisi niin tyhmä että täällä paljastaisi henkilökohtaisia tietojaan.
- Anonyymi00030
Turisteille suunnatuissa ravintoloissa "tsok" on menussa Congee, mutta sitä harvemmin tarjotaan turisteille suunnatuissa ravintoloissa, koska se on katukeittiö- ja kioskiruoka.
Knorr on tarjonnut aina "tsoukkia" eli Jokea eli "vitsiä", sillä ruoka kaikesta huolimatta on halvimpia ruokalajeja mitä on olemassa ja tarjolla.
https://i.ebayimg.com/images/g/c4UAAOSwe2Zbo7d3/s-l400.jpg
"Jokea" ei tarjoilla illanvietoissa eikä illallisilla, eikä varsinkaan vieraille. Sen idea on täyttää köyhän vatsa hinnalla johon hänellä on varaa jotta hän jaksaa sitten tehdä työtä.
Ruokalaji on erinomainen pikku flunssassa, kun siihen täräyttää reilusti chiliä, inkivääriä ja valkosipulia. Kananmuna kuuluu siihen tuomaan proteiinia ja reipas suola auttaa ravintoa imeytymään.
Syön itse vähintään kaksi tusinaa kananmunaa viikossa, muodossa tai toisessa. Kanaa vähintään 1,5 kiloa ja punaista lihaa kilon verran. Kasviksia noin kilon päivässä ja lisäksi marjoja ja jogurttia. Kova kulutus sillä 80km lenkkiä viikkotasolla, päälle leuanvetoa yms.
2010- Anonyymi00032
Kuten aiemmin on todettu, Thaimaassa street foodina myytävä jok ei todellisuudessa ole kaikkein halvinta pikaruokaa. Se vaatii pitkän haudutusajan, ja siihen lisätään tyypillisesti lihapullia, sisäelimiä, kananmunaa ja tuoreita mausteita. Siksi se sijoittuu hinnaltaan normaaliin keskihintaiseen kategoriaan verrattuna kaikkein edullisimpiin thaimaalaisiin annoksiin (kuten pelkkään paistettuun riisiin tai munakaskohtiin).
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kuten aiemmin on todettu, Thaimaassa street foodina myytävä jok ei todellisuudessa ole kaikkein halvinta pikaruokaa. Se vaatii pitkän haudutusajan, ja siihen lisätään tyypillisesti lihapullia, sisäelimiä, kananmunaa ja tuoreita mausteita. Siksi se sijoittuu hinnaltaan normaaliin keskihintaiseen kategoriaan verrattuna kaikkein edullisimpiin thaimaalaisiin annoksiin (kuten pelkkään paistettuun riisiin tai munakaskohtiin).
Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä.
Jokea ei hauduteta, se keitetään ja max tunti.
Isossa astiassa sitä voi olla valmiina pitkään joten sen valmistus ei vie kauaa koska se on niin yksinkertainen. Kiehuvaa kattilaa kun ei tarvitse pitää kahvasta kiinni odotellessa valmista.
Vettä voi joutua lisätä.
Esimerkkinä Hua Hinissä congeen (jok tai khao tom) hinta vaihtelee 40–60 THB:n (1,06-1,59€) välillä paikallisilla katukioskeilla ja casual ruokapaikoissa.
Esimerkkinä Buriramissa (ei turistialue) viitisen bahtia vähemmän alkaen hinnasta 0,93€ annos. Käytännössä nuo mestat on sellaisia joita turistit eivät suosi, vaan paikallinen työväestö.
Monet niistä palvelee iltaisin sitten monipuolisemmin. Meidän yksi vakkarimesta on sellainen jossa on vaikeaa löytää tuolille kohtaa jossa se ei keiku ja itse rakennus on sen näköinen kuin kuin purkaminen olisi aloitettu, mutta sitten peruttu.
Nuudeliannokset ovat koko tarkkaan samanhintaisia samoissa tai vastaavissa ravintoloissa kuin myös halvimmat perus kanariisit.
Pelkkää paistettua riisiä en ole nähnyt myytävän enkä pidä sitä ravintola-annoksena enkä ruoka-annoksena vaan vertaan sitä pettuleipään. Perusmunakas keikkuu myös näissä mestoissa noissa hinnoissa.
Mutta jos mennään sitten "oikeaan" ravintolaan jossa turretkin käy, niin hyvä munakas maksaakin jo 4 euroa.
Thaimaan elintaso on noussut kohinalla ja karkeasti sanottuna tuplaantunut vain jossakin 14 vuodessa. Tavalliset thaimaalaiset syövät hyvin, varsinkin jos yhdessä lähtevät syömään.
Viiden hengen tavallisen thaimaalaispoppoon illanvietto ihan tavallisessa perusravintolassa kustantaa helposti 3000 bahtia plus juomat. Juomien kanssa 5000 bahtia. Thait ei pihtaile ja laittaa vaikka viimeiset rahansa.
Yhdessä syöminen on samalla sosiaalinen tapahtuma ja henkireikä arjen keskellä. Ruokailun merkitys on Thaimaassa paljon enemmän kuin se että tulee maha täyteen.
Ennen kuin se ainainen länkytys alkaa, niin totean että syön kaikenlaisissa kuppiloissa. Liikenneasemien ruokaloissa, katukioskeissa, rekkamieskuppiloissa, kebabkioskeissa jne tilanteen mukaan. Pizzeriat on jääneet väliin jo vuosia, hampurilaiset ei ole.
Kyse on siitä millaisesta ruokailusta on kyse. Ohimennen nälkään menee mikä vaan, mutta illanviettoon ei kelpaa mikä vaan. Kokista se on kiinni.
Mainitsemassani hökkeliravintolassa on kouluasteikolla 4-10 sellaista 7,5 ruokaa erinomaisella hintalaadulla, mutta miljöö on välttävä, tarjoilu taasen 10. Tarjoilijatyttäret tietää jo etukäteen mitä tarvitaan, kun vinkkaus käy.
2010 - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä.
Jokea ei hauduteta, se keitetään ja max tunti.
Isossa astiassa sitä voi olla valmiina pitkään joten sen valmistus ei vie kauaa koska se on niin yksinkertainen. Kiehuvaa kattilaa kun ei tarvitse pitää kahvasta kiinni odotellessa valmista.
Vettä voi joutua lisätä.
Esimerkkinä Hua Hinissä congeen (jok tai khao tom) hinta vaihtelee 40–60 THB:n (1,06-1,59€) välillä paikallisilla katukioskeilla ja casual ruokapaikoissa.
Esimerkkinä Buriramissa (ei turistialue) viitisen bahtia vähemmän alkaen hinnasta 0,93€ annos. Käytännössä nuo mestat on sellaisia joita turistit eivät suosi, vaan paikallinen työväestö.
Monet niistä palvelee iltaisin sitten monipuolisemmin. Meidän yksi vakkarimesta on sellainen jossa on vaikeaa löytää tuolille kohtaa jossa se ei keiku ja itse rakennus on sen näköinen kuin kuin purkaminen olisi aloitettu, mutta sitten peruttu.
Nuudeliannokset ovat koko tarkkaan samanhintaisia samoissa tai vastaavissa ravintoloissa kuin myös halvimmat perus kanariisit.
Pelkkää paistettua riisiä en ole nähnyt myytävän enkä pidä sitä ravintola-annoksena enkä ruoka-annoksena vaan vertaan sitä pettuleipään. Perusmunakas keikkuu myös näissä mestoissa noissa hinnoissa.
Mutta jos mennään sitten "oikeaan" ravintolaan jossa turretkin käy, niin hyvä munakas maksaakin jo 4 euroa.
Thaimaan elintaso on noussut kohinalla ja karkeasti sanottuna tuplaantunut vain jossakin 14 vuodessa. Tavalliset thaimaalaiset syövät hyvin, varsinkin jos yhdessä lähtevät syömään.
Viiden hengen tavallisen thaimaalaispoppoon illanvietto ihan tavallisessa perusravintolassa kustantaa helposti 3000 bahtia plus juomat. Juomien kanssa 5000 bahtia. Thait ei pihtaile ja laittaa vaikka viimeiset rahansa.
Yhdessä syöminen on samalla sosiaalinen tapahtuma ja henkireikä arjen keskellä. Ruokailun merkitys on Thaimaassa paljon enemmän kuin se että tulee maha täyteen.
Ennen kuin se ainainen länkytys alkaa, niin totean että syön kaikenlaisissa kuppiloissa. Liikenneasemien ruokaloissa, katukioskeissa, rekkamieskuppiloissa, kebabkioskeissa jne tilanteen mukaan. Pizzeriat on jääneet väliin jo vuosia, hampurilaiset ei ole.
Kyse on siitä millaisesta ruokailusta on kyse. Ohimennen nälkään menee mikä vaan, mutta illanviettoon ei kelpaa mikä vaan. Kokista se on kiinni.
Mainitsemassani hökkeliravintolassa on kouluasteikolla 4-10 sellaista 7,5 ruokaa erinomaisella hintalaadulla, mutta miljöö on välttävä, tarjoilu taasen 10. Tarjoilijatyttäret tietää jo etukäteen mitä tarvitaan, kun vinkkaus käy.
2010Meneekö kaksi minuuttia vai kolme, kun valikoidut palat ilmestyy uuteen aloitukseen saatesanoilla "Voi hyvänen aika"?
2010 - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä.
Jokea ei hauduteta, se keitetään ja max tunti.
Isossa astiassa sitä voi olla valmiina pitkään joten sen valmistus ei vie kauaa koska se on niin yksinkertainen. Kiehuvaa kattilaa kun ei tarvitse pitää kahvasta kiinni odotellessa valmista.
Vettä voi joutua lisätä.
Esimerkkinä Hua Hinissä congeen (jok tai khao tom) hinta vaihtelee 40–60 THB:n (1,06-1,59€) välillä paikallisilla katukioskeilla ja casual ruokapaikoissa.
Esimerkkinä Buriramissa (ei turistialue) viitisen bahtia vähemmän alkaen hinnasta 0,93€ annos. Käytännössä nuo mestat on sellaisia joita turistit eivät suosi, vaan paikallinen työväestö.
Monet niistä palvelee iltaisin sitten monipuolisemmin. Meidän yksi vakkarimesta on sellainen jossa on vaikeaa löytää tuolille kohtaa jossa se ei keiku ja itse rakennus on sen näköinen kuin kuin purkaminen olisi aloitettu, mutta sitten peruttu.
Nuudeliannokset ovat koko tarkkaan samanhintaisia samoissa tai vastaavissa ravintoloissa kuin myös halvimmat perus kanariisit.
Pelkkää paistettua riisiä en ole nähnyt myytävän enkä pidä sitä ravintola-annoksena enkä ruoka-annoksena vaan vertaan sitä pettuleipään. Perusmunakas keikkuu myös näissä mestoissa noissa hinnoissa.
Mutta jos mennään sitten "oikeaan" ravintolaan jossa turretkin käy, niin hyvä munakas maksaakin jo 4 euroa.
Thaimaan elintaso on noussut kohinalla ja karkeasti sanottuna tuplaantunut vain jossakin 14 vuodessa. Tavalliset thaimaalaiset syövät hyvin, varsinkin jos yhdessä lähtevät syömään.
Viiden hengen tavallisen thaimaalaispoppoon illanvietto ihan tavallisessa perusravintolassa kustantaa helposti 3000 bahtia plus juomat. Juomien kanssa 5000 bahtia. Thait ei pihtaile ja laittaa vaikka viimeiset rahansa.
Yhdessä syöminen on samalla sosiaalinen tapahtuma ja henkireikä arjen keskellä. Ruokailun merkitys on Thaimaassa paljon enemmän kuin se että tulee maha täyteen.
Ennen kuin se ainainen länkytys alkaa, niin totean että syön kaikenlaisissa kuppiloissa. Liikenneasemien ruokaloissa, katukioskeissa, rekkamieskuppiloissa, kebabkioskeissa jne tilanteen mukaan. Pizzeriat on jääneet väliin jo vuosia, hampurilaiset ei ole.
Kyse on siitä millaisesta ruokailusta on kyse. Ohimennen nälkään menee mikä vaan, mutta illanviettoon ei kelpaa mikä vaan. Kokista se on kiinni.
Mainitsemassani hökkeliravintolassa on kouluasteikolla 4-10 sellaista 7,5 ruokaa erinomaisella hintalaadulla, mutta miljöö on välttävä, tarjoilu taasen 10. Tarjoilijatyttäret tietää jo etukäteen mitä tarvitaan, kun vinkkaus käy.
2010Maksa on sisäelin.
- Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Maksa on sisäelin.
Paitsi Possolla, jolla se tunkee kovasti näkösälle!
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä.
Jokea ei hauduteta, se keitetään ja max tunti.
Isossa astiassa sitä voi olla valmiina pitkään joten sen valmistus ei vie kauaa koska se on niin yksinkertainen. Kiehuvaa kattilaa kun ei tarvitse pitää kahvasta kiinni odotellessa valmista.
Vettä voi joutua lisätä.
Esimerkkinä Hua Hinissä congeen (jok tai khao tom) hinta vaihtelee 40–60 THB:n (1,06-1,59€) välillä paikallisilla katukioskeilla ja casual ruokapaikoissa.
Esimerkkinä Buriramissa (ei turistialue) viitisen bahtia vähemmän alkaen hinnasta 0,93€ annos. Käytännössä nuo mestat on sellaisia joita turistit eivät suosi, vaan paikallinen työväestö.
Monet niistä palvelee iltaisin sitten monipuolisemmin. Meidän yksi vakkarimesta on sellainen jossa on vaikeaa löytää tuolille kohtaa jossa se ei keiku ja itse rakennus on sen näköinen kuin kuin purkaminen olisi aloitettu, mutta sitten peruttu.
Nuudeliannokset ovat koko tarkkaan samanhintaisia samoissa tai vastaavissa ravintoloissa kuin myös halvimmat perus kanariisit.
Pelkkää paistettua riisiä en ole nähnyt myytävän enkä pidä sitä ravintola-annoksena enkä ruoka-annoksena vaan vertaan sitä pettuleipään. Perusmunakas keikkuu myös näissä mestoissa noissa hinnoissa.
Mutta jos mennään sitten "oikeaan" ravintolaan jossa turretkin käy, niin hyvä munakas maksaakin jo 4 euroa.
Thaimaan elintaso on noussut kohinalla ja karkeasti sanottuna tuplaantunut vain jossakin 14 vuodessa. Tavalliset thaimaalaiset syövät hyvin, varsinkin jos yhdessä lähtevät syömään.
Viiden hengen tavallisen thaimaalaispoppoon illanvietto ihan tavallisessa perusravintolassa kustantaa helposti 3000 bahtia plus juomat. Juomien kanssa 5000 bahtia. Thait ei pihtaile ja laittaa vaikka viimeiset rahansa.
Yhdessä syöminen on samalla sosiaalinen tapahtuma ja henkireikä arjen keskellä. Ruokailun merkitys on Thaimaassa paljon enemmän kuin se että tulee maha täyteen.
Ennen kuin se ainainen länkytys alkaa, niin totean että syön kaikenlaisissa kuppiloissa. Liikenneasemien ruokaloissa, katukioskeissa, rekkamieskuppiloissa, kebabkioskeissa jne tilanteen mukaan. Pizzeriat on jääneet väliin jo vuosia, hampurilaiset ei ole.
Kyse on siitä millaisesta ruokailusta on kyse. Ohimennen nälkään menee mikä vaan, mutta illanviettoon ei kelpaa mikä vaan. Kokista se on kiinni.
Mainitsemassani hökkeliravintolassa on kouluasteikolla 4-10 sellaista 7,5 ruokaa erinomaisella hintalaadulla, mutta miljöö on välttävä, tarjoilu taasen 10. Tarjoilijatyttäret tietää jo etukäteen mitä tarvitaan, kun vinkkaus käy.
2010Sinun kokemuksesi thaimaasta taas poikkeaa minun thaimaassa varmasti laitetaan sisäelimiä, suolia maksaa ja munuaisia, missä thaimaassa sinä olitkin, en tiedä mitä tarkoitat hökkeliravintolalla, khun toy sitä ei ole, lisäksi se on pieni yksi pieni kokoinen tarjoilija, ruoka on 4-10 sellainen 11, ja tarjoilu on erinomaista, tosin joskus hidasta, koska on vain yksi tarjoilija ja kaksi kokkia.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sinun kokemuksesi thaimaasta taas poikkeaa minun thaimaassa varmasti laitetaan sisäelimiä, suolia maksaa ja munuaisia, missä thaimaassa sinä olitkin, en tiedä mitä tarkoitat hökkeliravintolalla, khun toy sitä ei ole, lisäksi se on pieni yksi pieni kokoinen tarjoilija, ruoka on 4-10 sellainen 11, ja tarjoilu on erinomaista, tosin joskus hidasta, koska on vain yksi tarjoilija ja kaksi kokkia.
Tarkoitatko että syntyy jonoa siksi koska tarjoilijalla on töpöjalat?
- Anonyymi00040
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä.
Jokea ei hauduteta, se keitetään ja max tunti.
Isossa astiassa sitä voi olla valmiina pitkään joten sen valmistus ei vie kauaa koska se on niin yksinkertainen. Kiehuvaa kattilaa kun ei tarvitse pitää kahvasta kiinni odotellessa valmista.
Vettä voi joutua lisätä.
Esimerkkinä Hua Hinissä congeen (jok tai khao tom) hinta vaihtelee 40–60 THB:n (1,06-1,59€) välillä paikallisilla katukioskeilla ja casual ruokapaikoissa.
Esimerkkinä Buriramissa (ei turistialue) viitisen bahtia vähemmän alkaen hinnasta 0,93€ annos. Käytännössä nuo mestat on sellaisia joita turistit eivät suosi, vaan paikallinen työväestö.
Monet niistä palvelee iltaisin sitten monipuolisemmin. Meidän yksi vakkarimesta on sellainen jossa on vaikeaa löytää tuolille kohtaa jossa se ei keiku ja itse rakennus on sen näköinen kuin kuin purkaminen olisi aloitettu, mutta sitten peruttu.
Nuudeliannokset ovat koko tarkkaan samanhintaisia samoissa tai vastaavissa ravintoloissa kuin myös halvimmat perus kanariisit.
Pelkkää paistettua riisiä en ole nähnyt myytävän enkä pidä sitä ravintola-annoksena enkä ruoka-annoksena vaan vertaan sitä pettuleipään. Perusmunakas keikkuu myös näissä mestoissa noissa hinnoissa.
Mutta jos mennään sitten "oikeaan" ravintolaan jossa turretkin käy, niin hyvä munakas maksaakin jo 4 euroa.
Thaimaan elintaso on noussut kohinalla ja karkeasti sanottuna tuplaantunut vain jossakin 14 vuodessa. Tavalliset thaimaalaiset syövät hyvin, varsinkin jos yhdessä lähtevät syömään.
Viiden hengen tavallisen thaimaalaispoppoon illanvietto ihan tavallisessa perusravintolassa kustantaa helposti 3000 bahtia plus juomat. Juomien kanssa 5000 bahtia. Thait ei pihtaile ja laittaa vaikka viimeiset rahansa.
Yhdessä syöminen on samalla sosiaalinen tapahtuma ja henkireikä arjen keskellä. Ruokailun merkitys on Thaimaassa paljon enemmän kuin se että tulee maha täyteen.
Ennen kuin se ainainen länkytys alkaa, niin totean että syön kaikenlaisissa kuppiloissa. Liikenneasemien ruokaloissa, katukioskeissa, rekkamieskuppiloissa, kebabkioskeissa jne tilanteen mukaan. Pizzeriat on jääneet väliin jo vuosia, hampurilaiset ei ole.
Kyse on siitä millaisesta ruokailusta on kyse. Ohimennen nälkään menee mikä vaan, mutta illanviettoon ei kelpaa mikä vaan. Kokista se on kiinni.
Mainitsemassani hökkeliravintolassa on kouluasteikolla 4-10 sellaista 7,5 ruokaa erinomaisella hintalaadulla, mutta miljöö on välttävä, tarjoilu taasen 10. Tarjoilijatyttäret tietää jo etukäteen mitä tarvitaan, kun vinkkaus käy.
2010Pakko nyt minun Kymppi kommentoida tähän:
"Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä."
- että en voi ymmärtää miksi sinä kirjoitat tällaista. Tämähä on silkkaa pasaspuhetta! - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pakko nyt minun Kymppi kommentoida tähän:
"Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä."
- että en voi ymmärtää miksi sinä kirjoitat tällaista. Tämähä on silkkaa pasaspuhetta!Johtuu siitä että rakas kymppisi kokee, että thaimaa on sellainen kuin hän tahtoo thaimaan olevan.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pakko nyt minun Kymppi kommentoida tähän:
"Sisäelimiä ei laiteta Jokeen, kuin ehkä Laosissa. Thaikut pitää sitä groteskina vitsinä."
- että en voi ymmärtää miksi sinä kirjoitat tällaista. Tämähä on silkkaa pasaspuhetta!Pakko nyt minun myös myöntää, että kerrankin Numba on oikeassa ja sinä väärääsä.
Kyllä, sillä sian ohuet- ja paksusuolet (Chit Lóng tai Sai On) ovat erittäin perinteinen ja suosittu lisuke thaimaalaisessa jok-purossa.
Kuten myös maksa (Tap). - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Johtuu siitä että rakas kymppisi kokee, että thaimaa on sellainen kuin hän tahtoo thaimaan olevan.
Miksi kirjoitat "rakas kymppisi" ?
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Miksi kirjoitat "rakas kymppisi" ?
Koska hyvä Kääläppi olet osoitttanut olevasi erittäin rakas, nuoleva kiittävä.
- Anonyymi00045
Anonyymi00042 kirjoitti:
Pakko nyt minun myös myöntää, että kerrankin Numba on oikeassa ja sinä väärääsä.
Kyllä, sillä sian ohuet- ja paksusuolet (Chit Lóng tai Sai On) ovat erittäin perinteinen ja suosittu lisuke thaimaalaisessa jok-purossa.
Kuten myös maksa (Tap).sehän tässä juuri on ongelma, thaimaassa käytetään kaikki mahdollinen ravinnoksi ihmisille mitä vain irti saadaan, hyvin outoa että 2010 esittää asiantuntijaa täällä, vähän joka asiasta, aikoja sitten riideltiin riisistä, ja 2010 mukaan on pyhäinhäväistys myydä sitä muovipussissa, sitä ei tarkalleen ottaen myydä edes muissa pakkausmateriaaleissa, jopa säkeissä on sisäpussi muovia, sitten tuo sisuskalu juttu, vielä liikkeeksi, kun tähän listään 2010 esiintyminen laiffilan vaimona, sekä kultakauppiaana olla hänen osaltaa mekoisessa suossa, selvää trollin toimintaa, mitään kertomaansa ei ole olemassakaan, vain katkeruus ja kateus.
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
sehän tässä juuri on ongelma, thaimaassa käytetään kaikki mahdollinen ravinnoksi ihmisille mitä vain irti saadaan, hyvin outoa että 2010 esittää asiantuntijaa täällä, vähän joka asiasta, aikoja sitten riideltiin riisistä, ja 2010 mukaan on pyhäinhäväistys myydä sitä muovipussissa, sitä ei tarkalleen ottaen myydä edes muissa pakkausmateriaaleissa, jopa säkeissä on sisäpussi muovia, sitten tuo sisuskalu juttu, vielä liikkeeksi, kun tähän listään 2010 esiintyminen laiffilan vaimona, sekä kultakauppiaana olla hänen osaltaa mekoisessa suossa, selvää trollin toimintaa, mitään kertomaansa ei ole olemassakaan, vain katkeruus ja kateus.
Ketä pitää nyt kadehtia? Sinuako?
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ketä pitää nyt kadehtia? Sinuako?
Jos et muuta keksi... niin anna mennä...
- Anonyymi00049
Anonyymi00045 kirjoitti:
sehän tässä juuri on ongelma, thaimaassa käytetään kaikki mahdollinen ravinnoksi ihmisille mitä vain irti saadaan, hyvin outoa että 2010 esittää asiantuntijaa täällä, vähän joka asiasta, aikoja sitten riideltiin riisistä, ja 2010 mukaan on pyhäinhäväistys myydä sitä muovipussissa, sitä ei tarkalleen ottaen myydä edes muissa pakkausmateriaaleissa, jopa säkeissä on sisäpussi muovia, sitten tuo sisuskalu juttu, vielä liikkeeksi, kun tähän listään 2010 esiintyminen laiffilan vaimona, sekä kultakauppiaana olla hänen osaltaa mekoisessa suossa, selvää trollin toimintaa, mitään kertomaansa ei ole olemassakaan, vain katkeruus ja kateus.
Näyttää possofantti viettävän viron juhannusta Suomi24 virossa.
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Näyttää possofantti viettävän viron juhannusta Suomi24 virossa.
Poistelee kaikki siviilisäätyään koskevat kirjoitukset ja kysymykset. Päivystää taustalla herkeämättä. Tämä viesti poistuu ennen kymmentä.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Poistelee kaikki siviilisäätyään koskevat kirjoitukset ja kysymykset. Päivystää taustalla herkeämättä. Tämä viesti poistuu ennen kymmentä.
Pasanen on äärimmäinen vellihousu. Pelkää kaikenlaisia asioita kuten sairauksia, ryöstäjiä, varkaita, silmätippoja, rantakirppuja, aurinkoa, ulkoilmaa, viidakoa, kävelyä, verottajaa, käärmeitä, liikuntaa, maksullisia palveluita ja paikkoja, vesilaskua, sähkölaskua, ripulia ja kusisia paikkoja.
Kaikkein eniten Pasanen kuitenkin pelkää totuutta avioliittonsa tilanteesta ja seuraavaksi eniten rahatilanteesta. Kolmanneksi eniten Pasanen pelkää että jollakin menee hyvin. Hän ei suostu tätä uskomaan vaan vaikenemisen jälkeen alkaa keksiä selityksiä ja päälle lokaa jotta hän tuntisi itsensä voittajaksi. - Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
Näyttää possofantti viettävän viron juhannusta Suomi24 virossa.
Kunnes viiko puolivälissä siirtyy Viroon viettämään sitä katollisten oikeaa juhannusta, joka on paljon halvempi kuin täällä. Ja majatalossa koko kahden hengen huone omassa käytössä.
- Anonyymi00054
Anonyymi00052 kirjoitti:
Pasanen on äärimmäinen vellihousu. Pelkää kaikenlaisia asioita kuten sairauksia, ryöstäjiä, varkaita, silmätippoja, rantakirppuja, aurinkoa, ulkoilmaa, viidakoa, kävelyä, verottajaa, käärmeitä, liikuntaa, maksullisia palveluita ja paikkoja, vesilaskua, sähkölaskua, ripulia ja kusisia paikkoja.
Kaikkein eniten Pasanen kuitenkin pelkää totuutta avioliittonsa tilanteesta ja seuraavaksi eniten rahatilanteesta. Kolmanneksi eniten Pasanen pelkää että jollakin menee hyvin. Hän ei suostu tätä uskomaan vaan vaikenemisen jälkeen alkaa keksiä selityksiä ja päälle lokaa jotta hän tuntisi itsensä voittajaksi.Pelkää myös vaimon kavereita ja ihmisiä jotka puhuu.
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kunnes viiko puolivälissä siirtyy Viroon viettämään sitä katollisten oikeaa juhannusta, joka on paljon halvempi kuin täällä. Ja majatalossa koko kahden hengen huone omassa käytössä.
Lohimies syö Ikean työpöydällä yksin
https://ibb.co/fG856J4v
Vaimo on muualla ja saanut ruusujakin. Ettei vaan olisi joku könsikäs kainalossa?
https://ibb.co/ShcTnNC
Jos Pasasella olisi vaimo edelleen kontrollissa, olisi nuo kuva jo poistettu. Pasanen ei ole näille kuville näyttänyt peukkua ja vaimolleen on ilmestynyt Faceen miehiä kaveriksi, joita ei aiemmin ollut kuin veljensä. Kyllä se on vaan Pasanen hellurei ja hellät tunteet.
Asiassa on se hyvä puoli että nyt voit lähteä kovakuntoisena miehenä etsimään silleen normaalilla tavalla uutta naista, jota olet mainostanut. Pitkänhuiskea mies jolla on tuuheat hiukset ja sairaudet kurissa, lompakko pursuaa rahaa niin mikäs siinä!
Uutta matoa koukkuun ja ota sellainen nainen joka osaa suomenkieltä, joka osaa laittaa ruokaa ja jolla on mielellään auto. Sieltä Otaniemestä pokaat jonkun jakkupukuisen analyytikon jolla on isot meijerit, kun edellisellä oli paistetut kananmunat. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Lohimies syö Ikean työpöydällä yksin
https://ibb.co/fG856J4v
Vaimo on muualla ja saanut ruusujakin. Ettei vaan olisi joku könsikäs kainalossa?
https://ibb.co/ShcTnNC
Jos Pasasella olisi vaimo edelleen kontrollissa, olisi nuo kuva jo poistettu. Pasanen ei ole näille kuville näyttänyt peukkua ja vaimolleen on ilmestynyt Faceen miehiä kaveriksi, joita ei aiemmin ollut kuin veljensä. Kyllä se on vaan Pasanen hellurei ja hellät tunteet.
Asiassa on se hyvä puoli että nyt voit lähteä kovakuntoisena miehenä etsimään silleen normaalilla tavalla uutta naista, jota olet mainostanut. Pitkänhuiskea mies jolla on tuuheat hiukset ja sairaudet kurissa, lompakko pursuaa rahaa niin mikäs siinä!
Uutta matoa koukkuun ja ota sellainen nainen joka osaa suomenkieltä, joka osaa laittaa ruokaa ja jolla on mielellään auto. Sieltä Otaniemestä pokaat jonkun jakkupukuisen analyytikon jolla on isot meijerit, kun edellisellä oli paistetut kananmunat.Minulla ei ole koskaan ollut vaimo kontrollissa, kiitos kun kommentoit parisuhteemme on kunnossa ja voi oikein hyvin, pysyn kyllä lukemaan vaimoni facet ja kaikki muutkin nettisitet, koska olen ne itse perustanutkin, joten se siitä taas.
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut vaimo kontrollissa, kiitos kun kommentoit parisuhteemme on kunnossa ja voi oikein hyvin, pysyn kyllä lukemaan vaimoni facet ja kaikki muutkin nettisitet, koska olen ne itse perustanutkin, joten se siitä taas.
Taas menee poistoon asialliset kysymykset. No, täytyy kysyä suoraan vaimolta.
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut vaimo kontrollissa, kiitos kun kommentoit parisuhteemme on kunnossa ja voi oikein hyvin, pysyn kyllä lukemaan vaimoni facet ja kaikki muutkin nettisitet, koska olen ne itse perustanutkin, joten se siitä taas.
Vaihtoi salasanan, harmittaako? Olet melkoisella varmuudella käynyt stalkkaamassa mitä vaimo puuhaa. Teit sitä jo Hua Hinissa kun vaimo oli myymässä donitseja. Onneksi olet kömpelö ja huonokuntoinen, etkä saa vaimoasi kiinni. Millaisia uhkauksia olet esittänyt? Sormukset otit jo mutta oletko uhannut leskeneläkkeen menetyksellä?
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Vaihtoi salasanan, harmittaako? Olet melkoisella varmuudella käynyt stalkkaamassa mitä vaimo puuhaa. Teit sitä jo Hua Hinissa kun vaimo oli myymässä donitseja. Onneksi olet kömpelö ja huonokuntoinen, etkä saa vaimoasi kiinni. Millaisia uhkauksia olet esittänyt? Sormukset otit jo mutta oletko uhannut leskeneläkkeen menetyksellä?
just just, maksatko sen 3000 euroa niin saat muutaman kuvan, joka varmentaa että olemme aviossa, asumme samassa asunnossa, ja pari suhteemme on erinomaisessa kunnossa, mikä salasanan kuka on vaihtanut, en ole kytännut vaimoni suomessa enkä thaimaassa, mutta olen perustanut hänen tilinsä kaikki, joten pääsen niihin tarvittaessa, mutta en käy hänen asiansa kenenkanssa keskustelee ja mistä, ei kuulu minulle, sinulla on outo käsitys pari suhteestä, miten sinun pari suhteesi, onko rakkaustesi paratiisiin tehnyt suhteet mahdottomiksi.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
just just, maksatko sen 3000 euroa niin saat muutaman kuvan, joka varmentaa että olemme aviossa, asumme samassa asunnossa, ja pari suhteemme on erinomaisessa kunnossa, mikä salasanan kuka on vaihtanut, en ole kytännut vaimoni suomessa enkä thaimaassa, mutta olen perustanut hänen tilinsä kaikki, joten pääsen niihin tarvittaessa, mutta en käy hänen asiansa kenenkanssa keskustelee ja mistä, ei kuulu minulle, sinulla on outo käsitys pari suhteestä, miten sinun pari suhteesi, onko rakkaustesi paratiisiin tehnyt suhteet mahdottomiksi.
Pelkästään sillä perusteella että vaimosi huitelee menemään tyttöporukassa ilman sormuksia juhannusta viettäen ja asuu selvästi kuvien perusteella toisaalla, niin en katso kyllä tuota avioliitoksi. Se paperi on enää hyötysopimus tukia hakiessa.
Toinen asia on vielä se että jos aviomiehellä on sydämen kanssa ongelmia, rytmihäiriöitä ja riski tukoksiin ja vaikka mihin infarktiin, niin silloin vaimo ei lähde kolmeksi kuukaudeksi Thaimaahan ja kuvaile itseään siellä kavereiden kanssa uimarannalla.
Se on lakitermeinkin jo heitteillejättöä vastaava tilanne. - Anonyymi00063
Anonyymi00057 kirjoitti:
Taas menee poistoon asialliset kysymykset. No, täytyy kysyä suoraan vaimolta.
Kysyitkö?
- Anonyymi00062
Kääläppi ?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644