Natarenkaat heikentävät pitoa varalliseti märällä afaltilla.
Jarrutuspito heikkenee ja pdentää jarrutusmatkaa.
Vesiliirtoon auto lähtee mikäli siinä on nastarenkaat.
Tämä siis myös mikäli vesikeli esiintyy 1.11...1.4 välisenä aikana
Myös tienpidolle aiheuttavat nastarenkaat liki 100 miljoonan ylimääräiset kustannukset (riippumata siitä milloin niitä käytetään).
Myös hengityselinten sairaudet johtuvat asfalttipölystä.
Mikäli kyseessä on raskas sähköauto ovat riskit ja haitat moninkertaiset.
Nyt se on todettu
7
53
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
No on sulla huolet ja ongelmat jotka varmasti piinaavat sinua yötä päivää?
- Anonyymi00002
Ei huolenhäivää omalla kohdalla vuodesta 1998 olen ajanut nastattomilla renkailla.
Sääliittää vaan kun vähäosaset jotuu maksamaan moninkertaisesti veroja. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei huolenhäivää omalla kohdalla vuodesta 1998 olen ajanut nastattomilla renkailla.
Sääliittää vaan kun vähäosaset jotuu maksamaan moninkertaisesti veroja.Mitä veroja?
- Anonyymi00004
Ei se nastarengas lähde sen kummemmin vesiliirtoon kuin kitkakaan. Nastojen tarkoitus on tasata liukkausolosuhteita. Asfaltilla pito on luonnollisesti huonompi kuin kitkalla, mutta jäällä taas pitoa on paremmin.
- Anonyymi00005
Ajokortti ja auto on ollut jo yli 50 vuotta, mutta vielä en ole joutunut vesiliirtoon.
Miten joillakin ihmisillä siitä tulee ongelma ihan joka kesä ?
Ajelin motarilla sateella 110 km/h ja useat viuhahtivat ohitseni raviolta
130-140 km/h nopeudella. Oliko nämä niitä ongelmahenkilöitä, jotka
jotka vähän väliä taistelevat vesiliirron kanssa.- Anonyymi00007
Jos motarilla on vähänkin lätäköitä urien lisäksi, niin varmasti olet ollut autollasi vesiliirrossa tuolla maltillisella 110 nopeudellakin. Saletti juttu mikäli ei viikottain vaihda uusiin testivoittajarenkaisiin maksimi urasyvyydellä.
Jossain 90 km/h tienoilla alkaa rengas kuin rengas olla vesiliirrossa, mikäli lätäkössä on enemmän kuin 20 milliä vettä ja 10 milliä riittää renkaalle kuin renkaalle, kun kulutuspinta on alle 3 milliä. Esimerkiksi kaistanvaihdossa veden täyttämän uran ylitys pistää renkaan liirtoon lyhyeksi ajaksi lähes aina.
- Anonyymi00006
yleensä nastarenkaan vesiliirto-ominaisuudet ovat paremmat kuin kitkarenkaan. johtuu yksinkertaisesti siitä, että kitkarenkaalla on maksimoitu lamellikuvion määrä, nastarenkaassa taasen on enemmän väljää lamellien välissä, eli tilaa vedelle poistua.
valitettavasti tuon ominaisuuden osalta nastarenkaat lähenevät kitkarenkaita. nastojen pienentyminen on lisännyt tarvetta lisätä tiuhaa lamellia nastarenkaaseenkin, joten entinen "nappulakuvioinen" nastarengas onkin nykyään enemmän kitkarengasta muistuttava kuvioinniltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511251Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215798En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.59771- 64742
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 136705
- 45641
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58564