On uusi ystävä joka juo laktoositonta ruokaa. Niinpä maitoa ostamaan. Ei ole enää olemassa laktoositonta rasvatonta maitoa. On vain rasvaton laktoositon maitojuoma. Tuijotin tyrmistyneenä hyllyä ja lukemattomia erilaisia merkkejä. Kysäisin parilta ottajalta, nainen sanoi: kyllä tämä maidolta maistuu.
Katsoin tuoteselosteen. Maitojuomassa on vähemmän kaloreita ja proteiineja kuin yleensä ostamassani rasvattomassa maidossa. Mitäpä muuta m-juomaan on lisätty kuin vettä. Rasvaa on 0, kun se rasvattomasa maidossa on 0,02%.
Ja hinta 50 senttiä/l kalliimpi.
Maistelen nyt tässä tätä juomaa, se ei maistu yhtään miltään. Ompa huijattu olo.
Onko kokemuksia?
Laktoositon maito
40
102
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kevyt- ja kestomaitoa kahviin ja puuroon, muuten vain vettä juotavaksi.
- Anonyymi00005
Niin siis maitojuomaa. Maidoksi sitä ei voi nimetä jos se ei ole kokonaan maitoa, niin ymmärrän. Mutta oisihan se villi nimi - maitovesi tai vesimaito.
- Anonyymi00034
Anonyymi00005 kirjoitti:
Niin siis maitojuomaa. Maidoksi sitä ei voi nimetä jos se ei ole kokonaan maitoa, niin ymmärrän. Mutta oisihan se villi nimi - maitovesi tai vesimaito.
Kurria tjn.
- Anonyymi00002
Osta,proteiinit valinnan mukaan erikseen
Maidossa on monihaaraisia lihasaminohappija jotka kasvattavat jälkeläisiä- Anonyymi00006
Minä pidän tavattomasti rasvattomasta maidosta, juon sitä helteellä jopa janoon. Saan kyllä poteiineja sopivasti, muu ruoka on monipuolista.
Nyt on kyse ystävälle tarjottavasta laktoosittomasta rasvattomasta maitojuomasta. - Anonyymi00037
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä pidän tavattomasti rasvattomasta maidosta, juon sitä helteellä jopa janoon. Saan kyllä poteiineja sopivasti, muu ruoka on monipuolista.
Nyt on kyse ystävälle tarjottavasta laktoosittomasta rasvattomasta maitojuomasta.Sokerin takia se maistuu.
- Anonyymi00038
Vain nii.
- Anonyymi00003
Proteiinit saa ruuasta, varsin kun on tarkalla ruokavaliolla.
- Anonyymi00007
Sama vastaus kuin yllä. Kyse on siis ällistyksestä maitokaapin edessä kun laktoositonta maitoa ei ole olemassa. ja siitä että nyt kun sitä maistoin, siinä ei ole mitään makua. Sekin on ällistyttävää.
Muuten kyllä löysin laktoositonta juustoa ja jopa näkkäriä, siitä en ollut ennen kuullutkaan. Perehdyn asiaan kun tämä ystävä vierailee tästä lähin varmaan silloin tällöin luonani, opin tiettysti hankkimaan hänelle sopivat tuotteet, en vain ole tällaisen eteen ennen joutunut.
Hän toi tullessaan laktoosittomat Geishaleivokset, ne olivat herkullisia.
Niin, ja hänen proteiinin saannistaan en rupea huuolehtimaan, vain yksittäsiestä tee- ja iltapala-hetkestä silloin tällöin.
- Anonyymi00004
Käytän punaista EILA-maitoa. Hieman kalliimpaa mutta ei aiheuta mitään oireita. Kunnon tuote ja maltillisesti käytettynä terveellinen. Kahvin sekaan pieni loraus kermaa ( pieni elämän nautinto).
- Anonyymi00008
Käyttäkää oikeata maitoa.
Valio tekee sotkuja.
Miksi sitä Rasvaton käytätte,!
TYHMÄÄ. olette huijattavia itseänne vahingoittavia kun ette viitsi itse tietää mitää mistään- Anonyymi00010
Minä käytän rasvatonta maitoa (ja raejuustoa)
- että pysyn normaalipainoisena
- että jaksan toimia
- että iho, hiukset ja kynnet voivat hyvin
- että voin syödä tarvitsemani rasvan laadukkaina oliivi- ja rypsiöljyinä. Sen uskon olevan yksi tapa elää terveellisesti, että vaihtaa kovan rasvan pehmeään.
Mitään en väitä. Tutkimuksia on niin monia, että kukin uskoo minkä parhaaksi katsoo. Tutkimustulokset ovat mielestäni sekavia ja peittaavat toinen toisensa. Raha ja politiikka vaikuttavat luullakseni tutkimuksiin.
- Anonyymi00009
Syntyperäisillä suomal ole maito ongelmia.
- Anonyymi00012
Typerin kommentti.
Mitä muuta voi odottaa typerältä nulikalta.
Mene ikäistesi seuraan. - Anonyymi00013
höpön höpön. jos niitä ei sinulla ole niin se ei tarkoita sitä että muillakaan ei ole. Itse en ole 50 vuoteen voinut käyttää muita maitotuotteita päivittäin kun kovia juustoja, vaikka olen lypsykarjatilan kakara syntyjäni ja lapsena juonut maitoa ja piimää. Parikymppisenä puhkesi niin paha laktoosi-intoleranssi että Hesassa varttuneempi lääkäri sanoi ettei kellään ole nähnyt niin rajuja testituloksia. Silloin olin ollut jo muutaman vuoden pois maatilalta. Isän puolen suvussa ilmennyt useammalla ja ilmeisesti isälläkin oli koska ei maitoa juonut vaan piimää joka ei niin paljoa oireita aiheuta.
- Anonyymi00019
Onhan.
- Anonyymi00011
Rasvaton maito ja kahvi! Miksi ihmeessä?
- Anonyymi00020
Voi sitä silläkin kahvinsa pilata.
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Voi sitä silläkin kahvinsa pilata.
Näin se on. Itse olen pilannut nykyään kahvini kaakaolla johon lisään kanelia ja joskus kurkumaa ja hyppysellisen mustapippuria. Kyllä suolisto kiittää ;)
- Anonyymi00014
tyhmyyttä saa tältä palstalta
ei proteiineja täältä- Anonyymi00015
vielä: tämä osoittaa vain kulttuurien tuntemattomuutta
palstalla
opiskelin Kiinassa vähän aikaa ja siellä ei ole maitotaloutta ei siis ollut ollenkaan
ystävyys-kaupoista sain uusiseelantilaista maitoa ja juustoa
siinä mielessä länsimainen pärjää yliopistokaupungeissa
eli MAALIMAN KOVIIN LAKTOOSI-INTOLERANSSI on Kiinassa, Koreassa ...
MAAILMAN ALHAISIN TANSKASSA JA SEN TYYPPISISSÄ MAISSA
Kiinalaiset tutkijat selittivät vielä että länsimaissa niillä alueilla joissa on maksuton tai lähesmaksuton sairaanhoito Kanada, Suomi, Uusi-Seelanti .. on korkeampi laktoosi-intoleranssi kuin jos tutkimukset pitää itse maksaa (USA ...
eli USAssa ei ole laktoosiintoleranssia Kanadassa on
muka enemmän eli tilastot ovat vääristyneitä
Kevyt maitoa puuroon ja kahviin, lasillinen jos maistuu ei haittaa, vesi maistuu pääasia että on märkää, juhannuksena voi sitä terästää.
- Anonyymi00016
Kylläpä ollaan taas todella merkittävän ja tärkeän asian äärellä ja silloinhan mielensäpahoittajan on pakko lähteä Suoleen kertomaan henkilökohtaisista ongelmistaan.
Hän ei kuitenkaan tajua ja ymmärrä miten eri tuotteiden hinta muodostuu, eli yksi asia voi ratkaista, tuotannon määrä ja muutokset tuotannossa.- Anonyymi00017
Joo ja kuljetuskusannukset hyllyssä esilläpito jne maksavat "usein" enemmän kuin tuote
esimerkkejä joku 10 mikrogramman D-vitamiini voi maksaa oleellisesti saman kuin 50
aspiriini 50 mg saman kuin 100 mg jne
(molemmat ihmeaineita sinänsä terveydelle)
- Anonyymi00018
Maitojuoma on ihan hyvää, mutta vaihdoin senkin kauramaitoon,
koska vatsalleni ei sovi mikään lehmän maito.- Anonyymi00025
Millaista se "kauramaito" on, ja mistä sitä ostat ? Kun en löydä sellaista tuotetta netistä, mistä sitä kauramaitoa saisi ostaa ?
Al toteaa näin: Kasvipohjainen maidoton tuote, jota valmistetaan vedestä ja kaurasta, joten miksi sitä kutsutaan maidoksi ? Kun se on viralliselta nimeltään kaurajuoma. - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Millaista se "kauramaito" on, ja mistä sitä ostat ? Kun en löydä sellaista tuotetta netistä, mistä sitä kauramaitoa saisi ostaa ?
Al toteaa näin: Kasvipohjainen maidoton tuote, jota valmistetaan vedestä ja kaurasta, joten miksi sitä kutsutaan maidoksi ? Kun se on viralliselta nimeltään kaurajuoma.Kaurajuoma ("kauramaito") ei tarvitse olla kylmäkaapissa. Omassa lähikaupassa tuollaiset juomat ovat lämpimässä olevien mehujuomien kanssa samalla osastolla. Esim. riisijuoma ("riisimaito") on toinen vastaavanlainen tuote.
- Anonyymi00021
Kauramaito on ihan ok ja terveellistä. Siitä on kermaversio esim. kahvia
varten.
Kauramaito on paljon parempaa kuin rasvaton maito ja siinä on suunnilleen
samat kalsiumit ym.
Sitäpaitsi se säilyy kuukausia. Juon "Kotimaista" kauramaitoa.
Se käy puuronkin kanssa ja kaikkeen mihin maito köy.- Anonyymi00029
"Sitäpaitsi se säilyy kuukausia."
Miksi ostaa säilytettäväksi jääkaappiin tuommoista kaura-vettä, en ymmärrä ?
- Anonyymi00022
Ei kauramaidon ole tarkoituskaan olla presiis lehmän maidon makuinen
ja miksi sen pitäisikään ? Se on vegaaninen juoma ja tykkään siitä juuri siksi,
kun se ei maistu lehmälle. Kaurakerma on hyvää kahvissa.
En ole koskaan käyttänyt "lehmän kermaa" kahvissa.
Pitkä säilyvyys on etu kaurajuomatuotteissa. Ei pääse yllättäen loppumaan,
koska niitä voi varata enemmän kotiin eikä ole vaaraa ,että kerkii mennä
vanhaksi.
Ensimmäiset kaurajuomat vuosia sitten, joita join olivat aivan pliisuja.
En ostanut kuin kokeeksi.
Nykyinen "Kotimaista" kaurajuoma on hyvää, ja se lienee edullisin.
En ole muita vastaavia maistanut. - Anonyymi00023
On kokemuksia, ja ne ovat juuri samanlaiset kun kysyjällä. Joten maitojuomat jää minun osalta muille. Sen havainnon olen tehnyt , että nuo juomat on usein merkattu - 30% tarralla.
- Anonyymi00027
Tuon saman olen nyt muutamana päivänä itsekin huomannut kun olen maitokaappia vilkaissut. No tässähän kävi niin että se vieras ei jäänytkään syömään ja minä tietenkin nuukuuksissani join se maidon itse. Pois en kaada. Johan oli tympeä kokemus, jossa vaikutti sekä se ettei maistunut miltään ja psyykkinen tunne huijauksesta. Sen päätin että tämä vieras juo meillä tästä lähtien vettä ja minä ostan edelleen tavallista rasvatonta maitoa.
Ja lopuksi, hyvä että on tarjolla jokaiselle sopiva, olkoon sitten maito- tai kaurajuoma tai pelkkä maito. Kiitos kannanotoista. Aloittaja - Anonyymi00030
Olisikohan se niin että nuo maitojuomat on valmistettu maitojauheesta, lisätty vettä ja säilöntäainetta sekä vitamiineja siihen juomaan.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Olisikohan se niin että nuo maitojuomat on valmistettu maitojauheesta, lisätty vettä ja säilöntäainetta sekä vitamiineja siihen juomaan.
Noin muuten saattaakin olla. Hyvä huomio.
- Anonyymi00026
Onhan nykyään kaikenlaisia juomia, kuten esim. riisimaito, kauramaito, mantelimaito jne. Näkyy samat myös "juoma" nimellä, kuten esim. riisijuoma.
- Anonyymi00032
Pitääkö kaiken ruoan olla uudelle ystävälle juotavaa?
- Anonyymi00035
Ei hän toki hampaaton ole!!
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ei hän toki hampaaton ole!!
Miksi sitten hän juo ruokansa, kuten aloituksessa kerrotaan?
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Miksi sitten hän juo ruokansa, kuten aloituksessa kerrotaan?
Tosiaan ajatusvirhe. Oli tarkoitus kirjoittaa maitoa tuon ruoan sijasta. Tosi harmi ettet ymmärtänyt lapsusta, mutta nyt varmaan asia kunnossa. Siunattua juhannusta sinulle!
- Anonyymi00033
Ei sovi kahviinkaan, täysmaito sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402