Millainen ihminen on teidän mielestänne uusavuton? Olenko minä, mies, uusavuton, kun en osaa remontoida kämppääni?
Uusavuton
13
1104
Vastaukset
- taikis
minun mielestäni kämpän remontoimistaidottomuus ei ole merkki uusavuttomuudesta, eihän me kaikki olla timpureita...eikä automekaanikkoja,saatikka leipureita.
Ennemminikin jos et osaa kuoria perunoitasi, et vaihtaa lamppua, et imuroida tai silittää paitaasi, etkä laittaa ruokaasi tai pedata petiäsi yms yms. silloin olet uusavuton??ruveta heti ekassa vastauksessa lyömään lyttyyn.
Vaimokulta kyllä on sen tehnyt selväks,että pois siitä tieltä,ans kun mää teen.- taikis
emw34 kirjoitti:
ruveta heti ekassa vastauksessa lyömään lyttyyn.
Vaimokulta kyllä on sen tehnyt selväks,että pois siitä tieltä,ans kun mää teen.onko vaimosi tehnyt sinusta uusavuttoman :))
Nouse nyt sieltä lytystä kuiteskin ylös ja pistä rinta rottingille, eiköhän sieltä jotain löydy, mitä vaimosi ei tee että jää sullekin jotain puuhaa.Voi meitä naisia, itsekin olen syyllistynyt omien poikieni perunat kuorimaan pikkuisen liian pitkään... taikis kirjoitti:
onko vaimosi tehnyt sinusta uusavuttoman :))
Nouse nyt sieltä lytystä kuiteskin ylös ja pistä rinta rottingille, eiköhän sieltä jotain löydy, mitä vaimosi ei tee että jää sullekin jotain puuhaa.Voi meitä naisia, itsekin olen syyllistynyt omien poikieni perunat kuorimaan pikkuisen liian pitkään...yks kotijuttu,jonka osaan ja jossa mua käytetään raakasti hyväksi,olen armoitettu appelsinien kuoria ja paloittelija.
Nuorin tyttö todella osaa vedättää.(19v.)
Mutta kai sentään teilläkin uusiaperunoita syödään kuorimatta tonne jouluun saakka.
Eikös tolla taidolla jo voi hiukka pullistella,kai kuka tahansa jotain mandariinei kuorii,mut nykyiset jahvat on aika haastavia.
- Plumbago
Eiköhän jokainen ole jollain tavalla uusavuton.
Nuori on uusavuton jos hän ei osaa keittää eikä kuoria perunoita. Tai uusavuttomaksi me häntä kutsumme. Mutta tarvitseeko hänen osata nuo 'taidot'? Se että hän ostaa kuorittuja ja rasvassa kypsennettyjä perunoita, lisää työllisyyttä. Tarvitaan lisää palveluita joita uusavuton voi ostaa. Silloin uusavuttomuus on ymmärrettävällä pohjalla jos se lisää kulutusta.
Liian usein uusavuttomuuteen liittyy neuvottomuutta, turhautumista ja apaattisuutta. On tunne että ei pysty selviämään arjen haasteista.
Minäkin olen uusavuton; en osaa valmistaa saippuaa enkä kaskinauriita. Isovanhempieni vanhemmat voisivat haukkua minua uusavuttomaksi.
Uusavuttomuuden määrittelevät muut kuin henkilö itse. Jokainen meistä selviää hengissä tiukan paikan tullen, ei elämä voi uusavuttomuuteen loppua. Uusavuttomuus on tapa elää, luulen.
Ei nykyihmisen tarvitse osata enää samoja taitoja kuin isovanhempiemme piti. Autoja ei voi enää korjata itse, ei vaatteita, ei kenkiä, ei radioita eikä mitään kodin koneita. Kaitpa se on hyvä niin.
Uusavuttomuus kumpuaa kai työelämän ja kodin ja vapaa-ajan yhteensulattamisen vaikeudesta - kotona ollaan vain, ei tuhlata aikaa vaatteiden parsimiseen eikä puulusikoiden tekemiseen.
Eikä uusavuttomuus ole ainoastaan nuorten juttu - ikäihmiset tuskailevat uusavuttomuudessaan kännyköiden ja tietokoneiden kanssa kummasti.
On heinoa että vanhakin voi olla uusavuton! - taikanainen
ihastuttavan kirjoituksen eräästä uus-avuttomasta naisesta :)
http://www.helsinginenergia.fi/media/arkisto/kirjoituskilpailu_toinen.html- Marion.T
että vaikka mies on matkatöissä, en ole ikänäni sulaketta joutunut vaihtamaan, enkä edes osaa sitä tehdä - puhumattakaan että pitäisi vielä mokoma ostaakin !!!!!
Ne pari kertaa kun meillä on sulake pimahtanut on mies onneksi ollut kotona - eli myönnän myös olevani uusavuton :(((((
Remontoida osaan ja rakennella kaikenlaista - mutta että sulake..... - MiesX
Marion.T kirjoitti:
että vaikka mies on matkatöissä, en ole ikänäni sulaketta joutunut vaihtamaan, enkä edes osaa sitä tehdä - puhumattakaan että pitäisi vielä mokoma ostaakin !!!!!
Ne pari kertaa kun meillä on sulake pimahtanut on mies onneksi ollut kotona - eli myönnän myös olevani uusavuton :(((((
Remontoida osaan ja rakennella kaikenlaista - mutta että sulake.....Jos osaat remontoida niin osaat kyllä vaihtaa sulakkeenkin! :) Vanha pois ja uusi tilalle.
- peikko-na
Mun mielestä et. Jos uskaltaa tunnustaa, ettei osaa ja hankkii noinkin tärkeässä asiassa ammattilaisen apuun, on vain fiksu ja ajattelevainen.
Väittäväthän jotkut, että kaiken voi oppia, mutta rajansa kyllä kaikella. Ei ainakaan ihan täysin loistavaksi voi kaikessa tulla. Tää maailmahan oisi sillon tosi tylsä paikkana, kun kaikki olisivat samanlaisia ja omaisivat samat taidot. - MiesX
Tuskin :)
Vaikka hyvä jotakin pientä olisi osata tehdä. Liian usein me miehet vain uhoamme osaavamme ja saamme vain vahinkoa aikaan. Jotkut työt on parempi jättää suosiolla ammattimiehelle, ei siinä mitään hävettävää ole.
Uusavuton ei osaa pestä pyykkiänsä, siivota, tiskata, tai laittaa muuta ruokaa kuin lämmittää maksalaatikon.- Vasara ja nauloja
Kasvoin perheessä, jossa isäni osasi tehdä kaiken. Veljestäni tuli myös monitaituri. Luulin, että kaikki miehet hallitsisivat nämä taidot. Kunnes.... Astuin uuteen maailmaan. Xsäni osoittautui täysin poropeukaloksi. Tosin myönnettäköön, että miespoloinen ainakin yritti. Lopputulos oli pääsääntöisesti fiasko.
Nyt omineni elellessä olen todennut, että yrittämisen, erehdyksen ja oppimisen kautta olen jopa tapetoinut, maalannut ja tehnyt palikoista parvekeritilät (tosin valmiiksi sahatut), uusinut silikonisaumat jne.
Ainut puute on oikeiden välineet. Miehet hankkii heti akku- tai sähkökäyttöisen vempaimen, mutta nainen yrittää vääntää ja kääntä ruuvarilla. Ja missä sitä pitäisi sirkkeliä ja tasohiomakonetta kerrostalossa. Kellarikomerokin kun on jo täynnä.
Meitä naisia helposti syyllistetään osaamattomuudesta näihin remonttijuttuihin, mutta tuttavapiirissäni on ties kuinka monta osaamatonta miestä. On kyllä taitaviakin.
Pitäisi vain löytää luotettava ja hyvä mies, jota voisi tarvittaessa pyytää apuun.
Minulla on olkkarin seinällä iso taulu ja siitä irtosi ripustusnauha ja samalla naulatut ripustuskoukut irtosivat seinästä. Olen ytittänyt monet kerrat vaihtaa sen paikkaa ja käyttänyt "tosiliimaa", mutta se irtoaa aina uudelleen ja uudelleen. Nyt se nököttää edelleenkin sohvan selustalla seinään nojaten. Yksikään miespuolinen vieraani ei ole edes yrittänyt auttaa minua asiassa. Naureskelevat vain pulmalleni. Enkä enää edes vitisi mainita koko asiasta. - opettelematta
Vasara ja nauloja kirjoitti:
Kasvoin perheessä, jossa isäni osasi tehdä kaiken. Veljestäni tuli myös monitaituri. Luulin, että kaikki miehet hallitsisivat nämä taidot. Kunnes.... Astuin uuteen maailmaan. Xsäni osoittautui täysin poropeukaloksi. Tosin myönnettäköön, että miespoloinen ainakin yritti. Lopputulos oli pääsääntöisesti fiasko.
Nyt omineni elellessä olen todennut, että yrittämisen, erehdyksen ja oppimisen kautta olen jopa tapetoinut, maalannut ja tehnyt palikoista parvekeritilät (tosin valmiiksi sahatut), uusinut silikonisaumat jne.
Ainut puute on oikeiden välineet. Miehet hankkii heti akku- tai sähkökäyttöisen vempaimen, mutta nainen yrittää vääntää ja kääntä ruuvarilla. Ja missä sitä pitäisi sirkkeliä ja tasohiomakonetta kerrostalossa. Kellarikomerokin kun on jo täynnä.
Meitä naisia helposti syyllistetään osaamattomuudesta näihin remonttijuttuihin, mutta tuttavapiirissäni on ties kuinka monta osaamatonta miestä. On kyllä taitaviakin.
Pitäisi vain löytää luotettava ja hyvä mies, jota voisi tarvittaessa pyytää apuun.
Minulla on olkkarin seinällä iso taulu ja siitä irtosi ripustusnauha ja samalla naulatut ripustuskoukut irtosivat seinästä. Olen ytittänyt monet kerrat vaihtaa sen paikkaa ja käyttänyt "tosiliimaa", mutta se irtoaa aina uudelleen ja uudelleen. Nyt se nököttää edelleenkin sohvan selustalla seinään nojaten. Yksikään miespuolinen vieraani ei ole edes yrittänyt auttaa minua asiassa. Naureskelevat vain pulmalleni. Enkä enää edes vitisi mainita koko asiasta.osaa. Eikä välttämättä opetellenkaan. Mutta pakon alla oppii sukupuolesta riippumatta. Miehiä pakotetaan enemmän opettelemaan noita remonttitöitä, naisia taas ruokapuolta. Toki rahalla pääsee eroon kummastakin pakkopullasta jos ei kerta kaikkiaan kiinnosta.
- minä itte
Jos et osaa remontoida kämppääs,et sinä uus avuton minun mielestä ole,mutta jos et osaa vettä keittää,etkä pottuja keittää,niin sitten taidat olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092718
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521916Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4191548Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531493Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661412Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641288Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251276Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141216- 601058
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23948