TV-näytöt suviseurateltassa eivät ole vain tekninen yksityiskohta. Ne ovat merkki paljon suuremmasta muutoksesta. Joku voi sanoa, että kyse on vain laulujen sanoista, käytännön järjestelystä tai nykyaikaisesta tavasta palvella seuraväkeä. Mutta juuri näin luopumus usein etenee: ensin se puetaan viattoman käytännöllisyyden muotoon.
Ennen TV:tä pidettiin syntinä. Ei vain ohjelmia, ei vain sisältöä, vaan itse laitetta. Televisio nähtiin maailmallisuuden välineenä ja vaarallisena ovena siihen henkeen, josta haluttiin pysyä erossa. Siksi nykyinen suhtautuminen tuntuu niin suurelta muutokselta. Kun samaa kuvallista tekniikkaa tuodaan nyt suviseurateltan keskelle, sitä ei voi pitää pelkkänä neutraalina järjestelynä.
Näytöt itsessään eivät ole koko ongelma. Ne ovat vain näkyvä merkki siitä, että jotakin on jo muuttunut syvemmällä. Luopuminen ei alkanut näytöistä, vaan näytöt kertovat siitä, että luopuminen on jo tapahtunut monien mielissä. Se, mitä ennen pidettiin maailmallisuutena ja vaarana, voidaan nyt hyväksyä rauhallisesti, kunhan sille löydetään tarpeeksi käytännöllinen selitys.
Vanha varovaisuus on kadonnut. Enää ei kysytä, mitä henkeä jokin asia palvelee, vaan ainoastaan, onko siitä hyötyä. Enää ei puhuta maailmasta erottautumisesta samalla vakavuudella kuin ennen. Enää ei tunneta samanlaista pelkoa siitä, että siioni mukautuu ympäröivään aikaan ja menettää oman hengellisen tunnistettavuutensa.
Tässä on juuri tämän ajan eksytyksen voima. Se ei tule räikeänä kapinana, vaan pehmeänä mukautumisena. Se ei sano suoraan, että vanha oppi hylätään. Se vain muuttaa suhtautumisen asia kerrallaan, kunnes kukaan ei enää muista, miksi rajoja joskus pidettiin tärkeinä.
Siksi TV-näytöistä puhuminen ei ole pikkumaisuutta. Ne ovat oire. Ne näyttävät ulospäin sen, mikä on jo tapahtunut sisällä. Kun tällaisia asioita ei enää nähdä hengellisesti merkityksellisinä, se kertoo, että käsitys oikeasta uskosta, seurakuntaopista ja maailmasta erottautumisesta on hämärtynyt.
Luopumus ei aina näytä luopumukselta niille, jotka ovat sen keskellä. Se näyttää kehitykseltä, rakkaudelta, ymmärtäväisyydeltä ja ajanmukaisuudelta. Mutta vanhan vanhoillislestadiolaisuuden näkökulmasta suunta on selvä: raja maailman ja siionin välillä on käynyt epäselväksi.
TV-näytöt eivät siis ole varsinainen syy huoleen, vaan merkki siitä, että huoleen on jo syytä. Ne kertovat, että jotakin on muuttunut peruuttamattomasti. Ja ehkä pelottavinta on se, ettei suurin osa enää edes hätkähdä.
TV-näytöt suviseurateltassa ovat merkki suuremmasta luopumuksesta
195
584
Vastaukset
- Anonyymi00001
Entä puhelimen näytöt, sieltä sitä tavaraa vasta tuleekin netin kautta. Syntiä?
- Anonyymi00012
Paras olisi varmaan se, ettei käytettäisi älypuhelimia lainkaan, mutta se ei taida olla tänä päivänä enää oikein mahdollista. Moni asia hoidetaan nykyään puhelimella, eikä siitä pääse kokonaan irti.
Kuitenkin jos älypuhelimen kautta saa hoidettua välttämättömät asiat niin, ettei tarvitse erillistä tietokonetta, se voi olla jopa suotavampi vaihtoehto. Harva katsoo viihdettä pitkään pieneltä näytöltä, eikä se siihen ole kovin hyvä. Suurella tietokonenäytöllä houkutukset ovat toisenlaiset, ja viihteen katsominen sekä muu maailmallinen sisältö tulee paljon helpommin mukaan. - Anonyymi00098
Anonyymi00012 kirjoitti:
Paras olisi varmaan se, ettei käytettäisi älypuhelimia lainkaan, mutta se ei taida olla tänä päivänä enää oikein mahdollista. Moni asia hoidetaan nykyään puhelimella, eikä siitä pääse kokonaan irti.
Kuitenkin jos älypuhelimen kautta saa hoidettua välttämättömät asiat niin, ettei tarvitse erillistä tietokonetta, se voi olla jopa suotavampi vaihtoehto. Harva katsoo viihdettä pitkään pieneltä näytöltä, eikä se siihen ole kovin hyvä. Suurella tietokonenäytöllä houkutukset ovat toisenlaiset, ja viihteen katsominen sekä muu maailmallinen sisältö tulee paljon helpommin mukaan.Milloin koko lahko loppuu kokonaan?
- Anonyymi00124
Anonyymi00098 kirjoitti:
Milloin koko lahko loppuu kokonaan?
Jeesuksen mukaan hän on omiensa kanssa maailman loppuun asti, joten ei ole näköpiirissä, että kristittyjen vihaajat saisivat koskaan kitkettyä nasaretilaisen lahkoa täysin maailmasta. Suuria luopumuksis on kuitenkin ollut ja suurta vainoa odotellessa tässä kuljetaan päivä kerrallaan vieraassa maailmassa. Jalat maassa, mutta sydän taivaassa.
- Anonyymi00125
Anonyymi00098 kirjoitti:
Milloin koko lahko loppuu kokonaan?
Ei milloinkaan siitä saat olla aivan varma.
- Anonyymi00127
Empä ole koskaan lukenut näin havainnollistavaa kuvausta siionin tilasta ja saatanan toiminnan kieroudesta kuin aloitus oli.
Kiitos siitä.
- Anonyymi00002
Niin kaatuvat isien perinnesäännöt yksi kerrallaan. Menneet ovat ehkäisy- televisio-, ja hiusten värjäämis- kiellot.
Seuraava lienee korvakorut joka saa mennä historian roska tynnyriin minne nämä kaikki kuuluvatkin.
Eikä näitä kukaan jää kaipaamaan. Ei niistä koskaan kenelläkään mitään iloa ollutkaan. Saati hyötyä.- Anonyymi00003
Niin teennäistä näiden noudattaminen kaikilla aina on ollut. Emme muka halua. Ja katin kontit. Monethan haluaisi mutta tiukkikset ei anna periksi. No aika hoitaa tiukkikset yksi kerrallaan.
- Anonyymi00004
Aina ollut niitä joita Pyhä Henki ei valaise.
- Anonyymi00005
Heh. Sinäpä sen sanoit. Huom. Itsestäsi. Tiukkikset maan rakoon. Vapauteen Kristus vapautti.
- Anonyymi00043
Anonyymi00005 kirjoitti:
Heh. Sinäpä sen sanoit. Huom. Itsestäsi. Tiukkikset maan rakoon. Vapauteen Kristus vapautti.
Vapaa maa, vapaat mahkut perustaa just sellainen porukka kuin haluaa. Uskollesi tosin tuskin on kysyntää missään, tuikitavallista yleishengellisyyttä, jota maailma pursuaa jo ennestään.
- Anonyymi00090
Anonyymi00043 kirjoitti:
Vapaa maa, vapaat mahkut perustaa just sellainen porukka kuin haluaa. Uskollesi tosin tuskin on kysyntää missään, tuikitavallista yleishengellisyyttä, jota maailma pursuaa jo ennestään.
Korvis humppako se uskoa puhdistaa hehe
- Anonyymi00105
Anonyymi00043 kirjoitti:
Vapaa maa, vapaat mahkut perustaa just sellainen porukka kuin haluaa. Uskollesi tosin tuskin on kysyntää missään, tuikitavallista yleishengellisyyttä, jota maailma pursuaa jo ennestään.
Vapaa maa uskoa siihen Raamattuun mitään lisäämättä. Sinullakin on vielä aikaa löytää TOTUUS isien sääntöjen viidakossa
- Anonyymi00006
Äläpä liioittele, ettet vain olisi provo. Ruudun vaarat tunnetaan edelleen ja TV-päätöksen perusteet ymmärretään. Seurateltan iso screen virsien sanoineen ei ketään viettele katsomaan ketsupin lentämistä tai pornoa kännykältään, siihen tulee viettelys itse kunkin haarojen välistä. Sellaiset lihanhimot on hengen miekalla kuoletettava ja naulittava ristille jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa.
- Anonyymi00007
Hei hoi televisio kielto meni jo. Turhaan fiilistelet sen perään enään. Herää tähän päivään
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Hei hoi televisio kielto meni jo. Turhaan fiilistelet sen perään enään. Herää tähän päivään
Tuntemillani vl:illa ei ole televisioita. Siinä on kyse vakaumuksesta nousevasta ratkaisusta, ei minkään ulkoisen kiellon noudattamisesta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuntemillani vl:illa ei ole televisioita. Siinä on kyse vakaumuksesta nousevasta ratkaisusta, ei minkään ulkoisen kiellon noudattamisesta.
TV on jo tullut vl-ihmisten keskuuteen. Pappa josta kerroin, katseleen ihan mielellään TV:tä ja suku kertonut, miten pappa on piristynyt.
- Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuntemillani vl:illa ei ole televisioita. Siinä on kyse vakaumuksesta nousevasta ratkaisusta, ei minkään ulkoisen kiellon noudattamisesta.
Pyh. Hyvin monilla on televisio eikä johtokunnat perässä roiku
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pyh. Hyvin monilla on televisio eikä johtokunnat perässä roiku
Täällä on joku hoitomiesten ihalilija, joka tuomitseen television.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Täällä on joku hoitomiesten ihalilija, joka tuomitseen television.
"Hoitomiesten ihailija" on sinun väännös siitä, että en usko heistä esitettyjä täysin näyttöä vailla olevia typerryttäviä CIA-juoruja. Televisiota en omista eikä tuttavaperheetkään, kännyköiden käyttöä rajoitetaan erilaisilla lapsilukoilla ja tietokoneet ovat salasanojen takana. Televisiota pidetään edelleen pois kristittyjen elämästä hyvän omantunnon tähden. Yhteisiä linjauksia kunnioitetaan, maailmalle kumartajat ovat aina olleet uskovaisille perseennäyttäjiä. On ihan mahdollista, että kuvaamasi pappa on liittyessään maailmaan ja irrottauessaan seurakunnan linjauksista menettänyt jo elävän uskon, mutta arvioikoon Jumala sen. Jos hän uskoa tunnustaa, hän on ulkonaisen seurakunnan jäsen ja häntä tervehditään Jumalan terveellä. Joka tapauksessa keskarin näyttö seurakunnan yhteisille linjauksille ei ole minun uskoani eikä tule olemaan mahdollisessa hajaannuksessa sen porukan uskoa, johon itse tulen jäämään. Isot asiat linjataan yhdessä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
"Hoitomiesten ihailija" on sinun väännös siitä, että en usko heistä esitettyjä täysin näyttöä vailla olevia typerryttäviä CIA-juoruja. Televisiota en omista eikä tuttavaperheetkään, kännyköiden käyttöä rajoitetaan erilaisilla lapsilukoilla ja tietokoneet ovat salasanojen takana. Televisiota pidetään edelleen pois kristittyjen elämästä hyvän omantunnon tähden. Yhteisiä linjauksia kunnioitetaan, maailmalle kumartajat ovat aina olleet uskovaisille perseennäyttäjiä. On ihan mahdollista, että kuvaamasi pappa on liittyessään maailmaan ja irrottauessaan seurakunnan linjauksista menettänyt jo elävän uskon, mutta arvioikoon Jumala sen. Jos hän uskoa tunnustaa, hän on ulkonaisen seurakunnan jäsen ja häntä tervehditään Jumalan terveellä. Joka tapauksessa keskarin näyttö seurakunnan yhteisille linjauksille ei ole minun uskoani eikä tule olemaan mahdollisessa hajaannuksessa sen porukan uskoa, johon itse tulen jäämään. Isot asiat linjataan yhdessä.
Tuo on täysin sinun kanta, et edusta koko vl-liikettä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tuo on täysin sinun kanta, et edusta koko vl-liikettä.
En varmasti edustakaan, mutta enemmistöä edustan. Vuosien aikana vastakkaisia näkemyksiä edustaneita on hypännyt veneestä aika iso porukka. Ulos virtaus on pitänyt soolokristittyjen määrän vähäisenä. Osa on kiellettyään uskonsa laittanut ihan överiksi.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
En varmasti edustakaan, mutta enemmistöä edustan. Vuosien aikana vastakkaisia näkemyksiä edustaneita on hypännyt veneestä aika iso porukka. Ulos virtaus on pitänyt soolokristittyjen määrän vähäisenä. Osa on kiellettyään uskonsa laittanut ihan överiksi.
Sinulla on tarve määritellä toisten uskoa, mutta siinä sinä jäät yksin. Usko on henkilökohtainen asia, eikä muiden usko kuulu sinulle.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Sinulla on tarve määritellä toisten uskoa, mutta siinä sinä jäät yksin. Usko on henkilökohtainen asia, eikä muiden usko kuulu sinulle.
Usko on tosiaan henkilökohtainen. Yhtäköyttäyhdistyksen yhteistiedolle henkilökohtaisilla päätöksillään keskarinnäyttäjät eivät usko ainakaan suhtautumisessa seurakunnan linjauksiin samoin kuin itse henkilökohtaisesti uskon.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Usko on tosiaan henkilökohtainen. Yhtäköyttäyhdistyksen yhteistiedolle henkilökohtaisilla päätöksillään keskarinnäyttäjät eivät usko ainakaan suhtautumisessa seurakunnan linjauksiin samoin kuin itse henkilökohtaisesti uskon.
Mitä yritit sanoa, en saanut selvää sun kirjoituksesta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mitä yritit sanoa, en saanut selvää sun kirjoituksesta.
Ihmiset, jotka eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia, uskovat kanssani eri tavoin ainakin siinä asiassa, että eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia.
Usein, kun vähän pöyhäistään, niin joku suhtautuminen televisioon voi paljastua jäävuoren huipuksi niistä uskomiseroista. - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia, uskovat kanssani eri tavoin ainakin siinä asiassa, että eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia.
Usein, kun vähän pöyhäistään, niin joku suhtautuminen televisioon voi paljastua jäävuoren huipuksi niistä uskomiseroista.Sinulle se on näyttänyt paljastuvan jäävuoren huipuksi. Kyttäät ihmisiä, onko tv vai ei ole ja sillä määrittelet heidän uskon.
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sinulle se on näyttänyt paljastuvan jäävuoren huipuksi. Kyttäät ihmisiä, onko tv vai ei ole ja sillä määrittelet heidän uskon.
En kyläile tarkastamassa ihmisten televisioita, mutta en myöskään kulje laput silmillä ja kun olohuoneessa jutustellaan, niin eipä siellä vl-perheissä ole televisioita näkynyt. Sooloilijat ovat olleet sellaisia, jotka ovat olleet toinen jalka maailmassa ja toinen Jumalan valtakunnassa, esim. perjantaina baarissa, sunnuntaina seuroissa. He ovat pitkällä aikavälillä joko lähteneet tai korjanneet asiansa. Ydinjoukko ollaan ihan yhtä ahdasmielisiä (teidän näkökulmasta) kuin ennenkin.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
En kyläile tarkastamassa ihmisten televisioita, mutta en myöskään kulje laput silmillä ja kun olohuoneessa jutustellaan, niin eipä siellä vl-perheissä ole televisioita näkynyt. Sooloilijat ovat olleet sellaisia, jotka ovat olleet toinen jalka maailmassa ja toinen Jumalan valtakunnassa, esim. perjantaina baarissa, sunnuntaina seuroissa. He ovat pitkällä aikavälillä joko lähteneet tai korjanneet asiansa. Ydinjoukko ollaan ihan yhtä ahdasmielisiä (teidän näkökulmasta) kuin ennenkin.
Pappa, jolla on nyt TV, on vl-uskovainen pappa, eikä tv ole vienyt/viemässä hänen uskoaan. Voit olla ihan turvallisella mielellä.
- Anonyymi00033
Anonyymi00020 kirjoitti:
En varmasti edustakaan, mutta enemmistöä edustan. Vuosien aikana vastakkaisia näkemyksiä edustaneita on hypännyt veneestä aika iso porukka. Ulos virtaus on pitänyt soolokristittyjen määrän vähäisenä. Osa on kiellettyään uskonsa laittanut ihan överiksi.
et edusta enemmistöä. PYH. Enemmistö vieroksuu yksityisissä keskusteluissa isien perinnesääntöjä mutta sinunkaltaisten takia joutuvat pitämään suunsa supussa. Sinäkin kuulut oikeasti kuvattuun joukkoon mutta ziisustelet täällä palstalla huviksesi.
- Anonyymi00034
Anonyymi00023 kirjoitti:
Usko on tosiaan henkilökohtainen. Yhtäköyttäyhdistyksen yhteistiedolle henkilökohtaisilla päätöksillään keskarinnäyttäjät eivät usko ainakaan suhtautumisessa seurakunnan linjauksiin samoin kuin itse henkilökohtaisesti uskon.
muut uskovatkin raittiisti RAAMATTUUN eikä homeiseen hyväveliverkostoon
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
muut uskovatkin raittiisti RAAMATTUUN eikä homeiseen hyväveliverkostoon
Korostan sanaa RAITTIISTI eikä promilleissa toisin kuin eräät!
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
et edusta enemmistöä. PYH. Enemmistö vieroksuu yksityisissä keskusteluissa isien perinnesääntöjä mutta sinunkaltaisten takia joutuvat pitämään suunsa supussa. Sinäkin kuulut oikeasti kuvattuun joukkoon mutta ziisustelet täällä palstalla huviksesi.
Ei minulle kukaan yritä näytellä. Ihan kertovat ajatuksiaan vapaasti ja on se aina mukavaa huomata, että mehän olemme yhtä ahdasmielisiä molemmat!
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ei minulle kukaan yritä näytellä. Ihan kertovat ajatuksiaan vapaasti ja on se aina mukavaa huomata, että mehän olemme yhtä ahdasmielisiä molemmat!
Ahdasmielisiä on vähemmistö. Neutraaleja (järkeviä)on enemmistö. Vapaamielisiä on vähemmistö. Itse yritän pysyä erossa noista ääripäistä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00032 kirjoitti:
Pappa, jolla on nyt TV, on vl-uskovainen pappa, eikä tv ole vienyt/viemässä hänen uskoaan. Voit olla ihan turvallisella mielellä.
Pitänee rukoilla hänenkin puolestaan, mutta on joillakin melkoinen viehtymys näytellä keskaria vl:ille Valtaisat aplodit papalle viittaavat siihen, ettei mikään maailman vihaama Kristuksen oma taida olla kyseessä...
- Anonyymi00040
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ihmiset, jotka eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia, uskovat kanssani eri tavoin ainakin siinä asiassa, että eivät arvosta seurakunnan yhteisiä linjauksia.
Usein, kun vähän pöyhäistään, niin joku suhtautuminen televisioon voi paljastua jäävuoren huipuksi niistä uskomiseroista.kun pöyhästään niin kas: kaverihan voikin olla oikein uskomassa vain ja ainoastaan RAAMATTUUN!!!toisin kuin sinä
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Pitänee rukoilla hänenkin puolestaan, mutta on joillakin melkoinen viehtymys näytellä keskaria vl:ille Valtaisat aplodit papalle viittaavat siihen, ettei mikään maailman vihaama Kristuksen oma taida olla kyseessä...
Onhan tämä ihmeellistä, voit sanoa ihmistä tuntematta, onko hän vl-uskovainen vai ei.
TV on vienyt sinut lain alle, sinun usko on tekojen tie. - Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
kun pöyhästään niin kas: kaverihan voikin olla oikein uskomassa vain ja ainoastaan RAAMATTUUN!!!toisin kuin sinä
Monilta on puuttunut Raamatun mukainen RAITIS usko ja maailma on vienyt mukanaan.
- Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Monilta on puuttunut Raamatun mukainen RAITIS usko ja maailma on vienyt mukanaan.
juu niin on: fariseuksilta on mennyt raitis usko, jäljelle jäi lemuava umpiluupää, joidenka kanssa Jeesus joutui aikanaan tiukille
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Onhan tämä ihmeellistä, voit sanoa ihmistä tuntematta, onko hän vl-uskovainen vai ei.
TV on vienyt sinut lain alle, sinun usko on tekojen tie.vl tiukkiksen usko on nimenomaan TEKOJEN ja TEKEMEÄTTÄJÄTTÄMISTEN usko joka ei ole puhdasta vaan saastunutta
- Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Onhan tämä ihmeellistä, voit sanoa ihmistä tuntematta, onko hän vl-uskovainen vai ei.
TV on vienyt sinut lain alle, sinun usko on tekojen tie.Tiedän ko. papasta (tai mahdollisesti hypoteettisestä papasta) vain kaksi asiaa: hän tunnustaa ulkonaisesti vl-uskoa, mutta on vl-liikkeen yhteisen linjauksen vastaisesti hankkinut television. Sen seurauksena hän on tällä palstalla saanut raikuvat aplodit vl-liikkeen opetuksia inhoavilta palstalaisilta. Ainakaan hän ei ole ihminen, joka tuli ratkaisunsa seurauksena vihatuksi kaikilta ihmisiltä, joka on Jeesuksen mukaan Kristuksen omien tuntomerkki.
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
vl tiukkiksen usko on nimenomaan TEKOJEN ja TEKEMEÄTTÄJÄTTÄMISTEN usko joka ei ole puhdasta vaan saastunutta
Pöh, ei tarvitse pidätellä itseään TV- tai viinakaupoille menemisestä. Kun ei halua, niin ei halua. Understand?
- Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Pöh, ei tarvitse pidätellä itseään TV- tai viinakaupoille menemisestä. Kun ei halua, niin ei halua. Understand?
Sinä et halua, mutta et voi määrätä mitä toiset haluaa.
- Anonyymi00051
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ahdasmielisiä on vähemmistö. Neutraaleja (järkeviä)on enemmistö. Vapaamielisiä on vähemmistö. Itse yritän pysyä erossa noista ääripäistä.
En pidä itseäni ahdasmielisenä siinä, että ymmärrän alkoholin aiheuttamat murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset ja varkaudet maailmassa ja johtopäätöksen, että jos kukaan ei ottaisi ensimmäistäkään ryyppyä, ne jäisivät tekemättä. Lihaa ruokkivien ohjelmien vaarat kristitylle ovat vähän eri sarjassa. On toki näyttöä, että ohjelmista on saatu mallia esim joukkomurhille, mutta syy-yhteys ohjelmien ja rikosten välillä on heikko verrattuna alkoholiin, jossa yhteys on raudanluja. Enemmän silmän syntien välttelyssä on kyse kristityn ja Jumalan välisestä suhteesta kuin alkoholirikollisuuden kaltaisesta pahuudesta. Jos kristitty oikeasti haluaa kuolettaa lihaansa, joka meidän kaikkien haaravälissä asuu, hän haluaa olla katsomatta sitä ruokkivaa ohjelmaa. Tiedän, että esim. itsetyydytyksestä ja pornon katselusta pidättymistä monet nykymaailmassa pitävät ahdasmielisenä ja myönnän syyllisyyteni tällaiseen ahdasmielisyyteen. Katsokoon, kuka katsoo ja runkatkoon, kuka tahtoo, mutta kristitty ns. leikatkoon päivittäin silmänsä pois pahentamasta itseään. Myös avioerot ja homosuhteet normalisoivat hömppäsarjat ruokkivat lihaa, samoin tappamista ihannoivat ketsupinlennätysohjelmat.
- Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
Sinä et halua, mutta et voi määrätä mitä toiset haluaa.
Enkä edes yritä!
- Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
En pidä itseäni ahdasmielisenä siinä, että ymmärrän alkoholin aiheuttamat murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset ja varkaudet maailmassa ja johtopäätöksen, että jos kukaan ei ottaisi ensimmäistäkään ryyppyä, ne jäisivät tekemättä. Lihaa ruokkivien ohjelmien vaarat kristitylle ovat vähän eri sarjassa. On toki näyttöä, että ohjelmista on saatu mallia esim joukkomurhille, mutta syy-yhteys ohjelmien ja rikosten välillä on heikko verrattuna alkoholiin, jossa yhteys on raudanluja. Enemmän silmän syntien välttelyssä on kyse kristityn ja Jumalan välisestä suhteesta kuin alkoholirikollisuuden kaltaisesta pahuudesta. Jos kristitty oikeasti haluaa kuolettaa lihaansa, joka meidän kaikkien haaravälissä asuu, hän haluaa olla katsomatta sitä ruokkivaa ohjelmaa. Tiedän, että esim. itsetyydytyksestä ja pornon katselusta pidättymistä monet nykymaailmassa pitävät ahdasmielisenä ja myönnän syyllisyyteni tällaiseen ahdasmielisyyteen. Katsokoon, kuka katsoo ja runkatkoon, kuka tahtoo, mutta kristitty ns. leikatkoon päivittäin silmänsä pois pahentamasta itseään. Myös avioerot ja homosuhteet normalisoivat hömppäsarjat ruokkivat lihaa, samoin tappamista ihannoivat ketsupinlennätysohjelmat.
Meillä muillakin on omatunto, joka kertoo, mikä on oikein ja mikä väärin.
Teen valintoja päivittäin hyvien ja huonojen asioiden suhteen. Anonyymi00007 kirjoitti:
Hei hoi televisio kielto meni jo. Turhaan fiilistelet sen perään enään. Herää tähän päivään
Äläpä valehtele! !! SRK ei ole julistanut televisuokiellon päättyneen!
Eikä se voikaan sitä tehdä, kun se samalla tunnustaisi itsensä valehtelijaksi. Jota se todella onkin!
Tuo tv-kielto oli RahaEinari Lepistön päähänpisto, kun hän rahanhankkimismatkallaan Amerikassa näki television!Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuntemillani vl:illa ei ole televisioita. Siinä on kyse vakaumuksesta nousevasta ratkaisusta, ei minkään ulkoisen kiellon noudattamisesta.
Onneksi se vl-vakaumus antaa katsella salaa televisiota. Kaikilla velluilla on ollut iät ajat salatv -ja Jumala kiittää?
Anonyymi00018 kirjoitti:
"Hoitomiesten ihailija" on sinun väännös siitä, että en usko heistä esitettyjä täysin näyttöä vailla olevia typerryttäviä CIA-juoruja. Televisiota en omista eikä tuttavaperheetkään, kännyköiden käyttöä rajoitetaan erilaisilla lapsilukoilla ja tietokoneet ovat salasanojen takana. Televisiota pidetään edelleen pois kristittyjen elämästä hyvän omantunnon tähden. Yhteisiä linjauksia kunnioitetaan, maailmalle kumartajat ovat aina olleet uskovaisille perseennäyttäjiä. On ihan mahdollista, että kuvaamasi pappa on liittyessään maailmaan ja irrottauessaan seurakunnan linjauksista menettänyt jo elävän uskon, mutta arvioikoon Jumala sen. Jos hän uskoa tunnustaa, hän on ulkonaisen seurakunnan jäsen ja häntä tervehditään Jumalan terveellä. Joka tapauksessa keskarin näyttö seurakunnan yhteisille linjauksille ei ole minun uskoani eikä tule olemaan mahdollisessa hajaannuksessa sen porukan uskoa, johon itse tulen jäämään. Isot asiat linjataan yhdessä.
Voit olla varma että CIA-kuulustelupöytäkirjat joku päivä, tuodaan julkisiksi!
- Anonyymi00054
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Voit olla varma että CIA-kuulustelupöytäkirjat joku päivä, tuodaan julkisiksi!
CIA:sta niissä ei aiemmin kertomasi mukaan puhuttu halaistua sanaa, mutta voit olla varma, että jos saan ne käsiini eikä mikään salaus estä niiden käsittelyä täällä, hoidan homman! Veikkaanpa, että CIA-taalamiljoonat osoittautuvat 1960-luvun alun inflaatiomarkkamiljooniksi ja tutkinta päätetyksi syyllä "ei rikosta". Arvaan, että sinua jännittää ajatus, että saan ne käsiini ja koko sepityksesi vedetään vessanpöntöstä alas. Kekkosen puuttuminen asiaanhan vedettiin jo, mutta kuin Tirlittanin okariino Saalemin salaliittosieppo visertää: "Todisteet on hävitetty! Todisteet on hävitetty!"
- Anonyymi00055
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Onneksi se vl-vakaumus antaa katsella salaa televisiota. Kaikilla velluilla on ollut iät ajat salatv -ja Jumala kiittää?
Sinun jumalasi näyttää tykkäävän tarinoiden sepityksestä yli kaiken, jotka taas ovat Raamatun Jumalan käskyn tarkoittamia vääriä todistuksia lähimmäisistä. Minulla ei ainakaan ole sen enempää sala- kuin julki-TV:tä. Tietokoneita ja älypuhelimia löytyy taloudesta useampiakin. Se, että niistäkin voi katsoa ohjelmia, ei tee niistä televisioita muutoin kuin näsäviisastelussa.
Anonyymi00054 kirjoitti:
CIA:sta niissä ei aiemmin kertomasi mukaan puhuttu halaistua sanaa, mutta voit olla varma, että jos saan ne käsiini eikä mikään salaus estä niiden käsittelyä täällä, hoidan homman! Veikkaanpa, että CIA-taalamiljoonat osoittautuvat 1960-luvun alun inflaatiomarkkamiljooniksi ja tutkinta päätetyksi syyllä "ei rikosta". Arvaan, että sinua jännittää ajatus, että saan ne käsiini ja koko sepityksesi vedetään vessanpöntöstä alas. Kekkosen puuttuminen asiaanhan vedettiin jo, mutta kuin Tirlittanin okariino Saalemin salaliittosieppo visertää: "Todisteet on hävitetty! Todisteet on hävitetty!"
Toivon että saat ne käsiisi ja sitten mitataan sinun rehellisyys, eli julistatko julki totuuden minkä niistä näet. Epäilen!
Mutta onneksi totuus tulee vielä julki. Toivottavasti elät vielä silloin, itsestäni en ole niin varma. Tulet näkemään että saalemi ja pinna puhuivat totta!- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Sinun jumalasi näyttää tykkäävän tarinoiden sepityksestä yli kaiken, jotka taas ovat Raamatun Jumalan käskyn tarkoittamia vääriä todistuksia lähimmäisistä. Minulla ei ainakaan ole sen enempää sala- kuin julki-TV:tä. Tietokoneita ja älypuhelimia löytyy taloudesta useampiakin. Se, että niistäkin voi katsoa ohjelmia, ei tee niistä televisioita muutoin kuin näsäviisastelussa.
"Tietokoneita ja älypuhelimia löytyy taloudesta useampiakin. Se, että niistäkin voi katsoa ohjelmia, ei tee niistä televisioita muutoin kuin näsäviisastelussa."
Oletko yksinkertainen, kyllä se elokuva on elokuva siellä puhelimessa ja tietokoneessakin. - Anonyymi00057
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Toivon että saat ne käsiisi ja sitten mitataan sinun rehellisyys, eli julistatko julki totuuden minkä niistä näet. Epäilen!
Mutta onneksi totuus tulee vielä julki. Toivottavasti elät vielä silloin, itsestäni en ole niin varma. Tulet näkemään että saalemi ja pinna puhuivat totta!Tulen kertomaan niin kuin asia on ja olen täysin varma, että CIA-juoru on täysin tekaistu sepitys. Siksi haluaisin selvyyteen, mistä siinä esitutkinnassa on ollut kyse. Olen jopa yli 50-prosenttisen varma, että et valehtele nähneesi esitutkintapöytäkirjoja, vaikka monenlaista muuta sepitätkin. Veikkaisin, että jotain OALC:n lähetystoimen maksamia kulukorvauksia on tuotu rajan yli vaihtamatta dollareita Suomen markoiksi. Teko on katsottu vähäiseksi ja kannet pantu kiinni.
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
"Tietokoneita ja älypuhelimia löytyy taloudesta useampiakin. Se, että niistäkin voi katsoa ohjelmia, ei tee niistä televisioita muutoin kuin näsäviisastelussa."
Oletko yksinkertainen, kyllä se elokuva on elokuva siellä puhelimessa ja tietokoneessakin.Seuraako siitä, että elokuva on elokuva myös puhelimessa ja tietokoneella, että elokuvaa olisi myös pakko katsoa puhelimella tai tietokoneella?
Anonyymi00055 kirjoitti:
Sinun jumalasi näyttää tykkäävän tarinoiden sepityksestä yli kaiken, jotka taas ovat Raamatun Jumalan käskyn tarkoittamia vääriä todistuksia lähimmäisistä. Minulla ei ainakaan ole sen enempää sala- kuin julki-TV:tä. Tietokoneita ja älypuhelimia löytyy taloudesta useampiakin. Se, että niistäkin voi katsoa ohjelmia, ei tee niistä televisioita muutoin kuin näsäviisastelussa.
Liikkuvan kuvan "synti" on niissäkin!
Anonyymi00057 kirjoitti:
Tulen kertomaan niin kuin asia on ja olen täysin varma, että CIA-juoru on täysin tekaistu sepitys. Siksi haluaisin selvyyteen, mistä siinä esitutkinnassa on ollut kyse. Olen jopa yli 50-prosenttisen varma, että et valehtele nähneesi esitutkintapöytäkirjoja, vaikka monenlaista muuta sepitätkin. Veikkaisin, että jotain OALC:n lähetystoimen maksamia kulukorvauksia on tuotu rajan yli vaihtamatta dollareita Suomen markoiksi. Teko on katsottu vähäiseksi ja kannet pantu kiinni.
Vaikutat ihan kunnon kaverilta ja uskot järjestöstä vilpittömästi hyvää.
Nuo tapahtuneet tosiasiat ovat niin pöytistyttäviä ja valehtelu niiden peittelemiseksi, etten ihmettele reaktiosi voimakkuutta.
Oli aika jolloin itsekin uskoin hyvää SRK ukoista. Tosin se jo kummastutti, kun näin Einarin julkisesti pilkkaavan sotainvalidia, joka luopui maanviljelystä!Anonyymi00057 kirjoitti:
Tulen kertomaan niin kuin asia on ja olen täysin varma, että CIA-juoru on täysin tekaistu sepitys. Siksi haluaisin selvyyteen, mistä siinä esitutkinnassa on ollut kyse. Olen jopa yli 50-prosenttisen varma, että et valehtele nähneesi esitutkintapöytäkirjoja, vaikka monenlaista muuta sepitätkin. Veikkaisin, että jotain OALC:n lähetystoimen maksamia kulukorvauksia on tuotu rajan yli vaihtamatta dollareita Suomen markoiksi. Teko on katsottu vähäiseksi ja kannet pantu kiinni.
Olen 100 prosenttisesti varma siitä, ettet tule SRK,n kautta niitä kuulustelupöytäkirjoja saamaan käsiisi. Sieltä tulee vain jyrkkää kiistoa, niin kuin rikolliset aina tekevätkin!
Minä sain pöytäkirjat käsiini, jo edesmenneen ystäväni kautta!
Hän oli postitse saanut ne Lahden kaupungista. Paperit piti palauttaakin sinne!- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Seuraako siitä, että elokuva on elokuva myös puhelimessa ja tietokoneella, että elokuvaa olisi myös pakko katsoa puhelimella tai tietokoneella?
Täytyy sanoa, että olet yksinkertainen, sinun mielestä TV:stä on pakko katsoa elokuvaa.
Televisiossa ihan samanlaisia nappuloita, kuin tietokoneella ja puhelimella, joista voi itse valita, mitä katsoo. - Anonyymi00060
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Vaikutat ihan kunnon kaverilta ja uskot järjestöstä vilpittömästi hyvää.
Nuo tapahtuneet tosiasiat ovat niin pöytistyttäviä ja valehtelu niiden peittelemiseksi, etten ihmettele reaktiosi voimakkuutta.
Oli aika jolloin itsekin uskoin hyvää SRK ukoista. Tosin se jo kummastutti, kun näin Einarin julkisesti pilkkaavan sotainvalidia, joka luopui maanviljelystä!En ole tuntenut Lepistöä enkä hyväksy kehenkään kohdistuvaa julkista pilkkaa. On kuitenkin eri asia sortua sanomaan toisesta jotain alentavasti kuin toimia CIA-agenttina ja rikastua agenttirahoilla. Voin uskoa, että hänessä on ollut luonteenheikkouksia uskomatta agenttitarinaa. Esim. joskus luin täältä, että hän olisi jollain ry:llä jyrissyt pahaenteisesti, että koko ry erotetaan SRK:sta. Enhän minä nyt tuollaista tyyliä arvosta, varsinkin jos sellainen on yleistä ollut, mutta päättely "pilkkasi sotainvalidia"=CIA-agentti vaatii melkoisen uskonhypyn ja sellaista logiikkaa, jota minä en tunne.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Täytyy sanoa, että olet yksinkertainen, sinun mielestä TV:stä on pakko katsoa elokuvaa.
Televisiossa ihan samanlaisia nappuloita, kuin tietokoneella ja puhelimella, joista voi itse valita, mitä katsoo.Kyllä minä nyt sen verran tiedän televisiosta, että siinä on nappuloita ja sen saa kiinni. Voiko sillä soittaa tai käyttää Microsoft Officea?
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kyllä minä nyt sen verran tiedän televisiosta, että siinä on nappuloita ja sen saa kiinni. Voiko sillä soittaa tai käyttää Microsoft Officea?
Mikä sinulla on TV:tä vastaan, siitä voi katsoa ihan samoja ohjelmia, kuin puhelimella ja tietokoneella, ihan oman valinnan mukaan.
- Anonyymi00063
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Liikkuvan kuvan "synti" on niissäkin!
En usko liikkuvan kuvan syntiin enkä muista kuulleeni liikkuvasta kuvasta puhutun koskaan. Olen oppinut ko. termin tältä palstalta. Joku kertoi, että olisi lukenut termiä käytetyn jossain kirjoituksessa 1990-luvulla. Yksittäisessä kirjoituksessa on tosiaan joku saattanut tuollaista termiä käyttää vaaroista varoitellessa, mutta yleinen se ei ole voinut olla, jos minäkin koko ikäni vl:na eläneenä törmään siihen ensi kertaa Suomi24:ssä. On täysin eri asia, ettei halua omistaa televisiota lihaa ruokkivan ohjelmatarjonnan vuoksi, lapsiperheen valvontahaasteiden ja haluttomuudesta näyttää persettä seurakunnan yhteisille linjauksille kuin pitää liikkuvaa kuvaa syntinä.
- Anonyymi00065
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Olen 100 prosenttisesti varma siitä, ettet tule SRK,n kautta niitä kuulustelupöytäkirjoja saamaan käsiisi. Sieltä tulee vain jyrkkää kiistoa, niin kuin rikolliset aina tekevätkin!
Minä sain pöytäkirjat käsiini, jo edesmenneen ystäväni kautta!
Hän oli postitse saanut ne Lahden kaupungista. Paperit piti palauttaakin sinne!Miten Lahden kaupunki liittyi kuvioon?
- Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
Mikä sinulla on TV:tä vastaan, siitä voi katsoa ihan samoja ohjelmia, kuin puhelimella ja tietokoneella, ihan oman valinnan mukaan.
Voiko sillä soittaa puheluita, lähettää Whatsapp-viestejä, kirjoittaa raportteja, laskea, tehdä PowerPoint-esityksiä? Jne. Jos ei, niin taitaa olla turha vekotin.
- Anonyymi00067
Anonyymi00065 kirjoitti:
Miten Lahden kaupunki liittyi kuvioon?
srk liike perustuu natsi aatteeseen todistteet hävitetään ja sitten kun jäävät kiinni voivat vaan ihmiset ihmetellä kuinka onnistuivat kusettamaan kaikkia
- Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
En usko liikkuvan kuvan syntiin enkä muista kuulleeni liikkuvasta kuvasta puhutun koskaan. Olen oppinut ko. termin tältä palstalta. Joku kertoi, että olisi lukenut termiä käytetyn jossain kirjoituksessa 1990-luvulla. Yksittäisessä kirjoituksessa on tosiaan joku saattanut tuollaista termiä käyttää vaaroista varoitellessa, mutta yleinen se ei ole voinut olla, jos minäkin koko ikäni vl:na eläneenä törmään siihen ensi kertaa Suomi24:ssä. On täysin eri asia, ettei halua omistaa televisiota lihaa ruokkivan ohjelmatarjonnan vuoksi, lapsiperheen valvontahaasteiden ja haluttomuudesta näyttää persettä seurakunnan yhteisille linjauksille kuin pitää liikkuvaa kuvaa syntinä.
Sinulla on todella outoja mielipiteitä, nyt syynä on lapsiperheet TV-kieltoon. Kun kerroin, että vl-pappa, joka asuu yksin, on ottanut TV:n, pidät sitäkin syntinä.
Koska sinulle se on syntiä, kannattaa pystyä erossa TV:stä, mutta meitä on paljon vl-liikkeessä, jotka osaamme käyttää kaikenlaisia laitteita, kuten TV:tä, eikä ne tuota meille ongelmia. - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sinulla on todella outoja mielipiteitä, nyt syynä on lapsiperheet TV-kieltoon. Kun kerroin, että vl-pappa, joka asuu yksin, on ottanut TV:n, pidät sitäkin syntinä.
Koska sinulle se on syntiä, kannattaa pystyä erossa TV:stä, mutta meitä on paljon vl-liikkeessä, jotka osaamme käyttää kaikenlaisia laitteita, kuten TV:tä, eikä ne tuota meille ongelmia.Yksinäisellä vl-papalla ei tietenkään ole lasten ruutuajan valvontaongelmia, mutta monella vl-lapsiperheellä on. Vl:t voidaan jakaa kahteen porukkaan:
1) Ne, jotka arvostavat yhteisiä linjauksia. Ovat vl-liikeen ydin.
2) Ne, jotka eivät arvosta yhteisiä linjauksia ja joiden suuri viehtymys on perseennäyttö niille.
Vl-uskosta luopuminen tapahtuu lähes aina ryhmästä 2, harvemmin suoraan ryhmästä 1. Yleensä ensin liu'utaan vähitellen ryhmästä 1 ryhmään 2 ja vasta sitten todetaan, että enhän minä oikeasti enää usko niin kuin tässä porukassa uskotaan.
1970-luvun hoitokokoukset syntyivät, kun ryhmä 1 ei sietänyt ryhmää 2 lainkaan, vaan rupesi katsomaan, että on valittava, kenen joukoissa seisot ja kenen lauluja laulat. Nykyään annetaan luonnollisen siirtymän hoitaa asiat - ne jäävät, jotka kokevat omakseen ja ne lähtevät, jotka eivät koe omakseen. Parempi näin, aika rikkinäisiltä ne 1970-luvulla sidotut ovat tällä palstalla vaikuttaneet, omallakaan nupilla rehentelemättä. - Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Yksinäisellä vl-papalla ei tietenkään ole lasten ruutuajan valvontaongelmia, mutta monella vl-lapsiperheellä on. Vl:t voidaan jakaa kahteen porukkaan:
1) Ne, jotka arvostavat yhteisiä linjauksia. Ovat vl-liikeen ydin.
2) Ne, jotka eivät arvosta yhteisiä linjauksia ja joiden suuri viehtymys on perseennäyttö niille.
Vl-uskosta luopuminen tapahtuu lähes aina ryhmästä 2, harvemmin suoraan ryhmästä 1. Yleensä ensin liu'utaan vähitellen ryhmästä 1 ryhmään 2 ja vasta sitten todetaan, että enhän minä oikeasti enää usko niin kuin tässä porukassa uskotaan.
1970-luvun hoitokokoukset syntyivät, kun ryhmä 1 ei sietänyt ryhmää 2 lainkaan, vaan rupesi katsomaan, että on valittava, kenen joukoissa seisot ja kenen lauluja laulat. Nykyään annetaan luonnollisen siirtymän hoitaa asiat - ne jäävät, jotka kokevat omakseen ja ne lähtevät, jotka eivät koe omakseen. Parempi näin, aika rikkinäisiltä ne 1970-luvulla sidotut ovat tällä palstalla vaikuttaneet, omallakaan nupilla rehentelemättä.Eihän 70-luvullakaan TV:n omistajat olisi lähteneet vl-liikkeestä, vaan ne heitettiin saatanan haltuun. Sinun mielestä tänä päivänä pitäisi tehdä samoin.
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Eihän 70-luvullakaan TV:n omistajat olisi lähteneet vl-liikkeestä, vaan ne heitettiin saatanan haltuun. Sinun mielestä tänä päivänä pitäisi tehdä samoin.
Sinun toivomus ei enää toteudu, koska hoitokokouksia ei enää pidetä. Yksittäisi ihmisiä tietenkin voidaan heittää saatanan haltuun TV:n takia. En kerro kenellä on TV, sinun on vakea alkaa etsimään niitä. Hoitomiehet, joihin sinäkin lukeudut, haluavat heittää ihmisiä saatanalle haltuun.
Alkakaa vaan puhdistaan seurakuntaa, pitämään hoitokokouksia. - Anonyymi00072
Anonyymi00070 kirjoitti:
Eihän 70-luvullakaan TV:n omistajat olisi lähteneet vl-liikkeestä, vaan ne heitettiin saatanan haltuun. Sinun mielestä tänä päivänä pitäisi tehdä samoin.
Juuri kirjoitin, että on parempi antaa ihmisten miettiä itse, kokevatko he vl-seurakunnan opetukset omakseen kuin se puimatantereen puhdistus, koska siitä on seurannut paljon henkisiä ongelmia. Esim. CIA-salaliittoteoria on oireilua hoitokokouksista. Se, että seurakunta sitoi, oli monille niin traumaattinen kokemus, että selittääkseen tapahtuneen psyyke tarvitsisi kuvioon jopa CIA-agentteja, murhan, setelisalkkuja ja setelirovion. Tosiasiassa kyse oli siitä, että television pitäminen seurakunnan päätöksestä piittaamatta nähtiin perseennäyttönä, jota ei tunnetuin seurauksin kaikki sietäneet.
- Anonyymi00073
Anonyymi00066 kirjoitti:
Voiko sillä soittaa puheluita, lähettää Whatsapp-viestejä, kirjoittaa raportteja, laskea, tehdä PowerPoint-esityksiä? Jne. Jos ei, niin taitaa olla turha vekotin.
TV ei ole ollenkaan turha, jokainen arkiaamu tulee aamuTV, jossa kerrotaan uutisia ja ajankohtaisista asioista, monta tuntia yhtä soittoa. Samoin, joka ilta tulee klo 20.30, päivän uutiset.
TV:stä tulee paljon lastenohjelmia, muumipeikkoja ja muita hyviä satuja.
TV:stä tulee myös luonto-ohjelmia ja sieltä tulee dokumetteja historiasta ja muista asioista.
TV:stä tulee urheilua ja kaikenlaisia muita ohjelmia, mm. puutarha- ja ruokaohjelmia
TV:stä tulee myös elokuvia ja muita sarjoja. Monet vl-uskovaiset ovat katsoneet mm. Tuntemattoman sotilaan, joka on elokuva. - Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Juuri kirjoitin, että on parempi antaa ihmisten miettiä itse, kokevatko he vl-seurakunnan opetukset omakseen kuin se puimatantereen puhdistus, koska siitä on seurannut paljon henkisiä ongelmia. Esim. CIA-salaliittoteoria on oireilua hoitokokouksista. Se, että seurakunta sitoi, oli monille niin traumaattinen kokemus, että selittääkseen tapahtuneen psyyke tarvitsisi kuvioon jopa CIA-agentteja, murhan, setelisalkkuja ja setelirovion. Tosiasiassa kyse oli siitä, että television pitäminen seurakunnan päätöksestä piittaamatta nähtiin perseennäyttönä, jota ei tunnetuin seurauksin kaikki sietäneet.
jaa hoito miehellä jolla on tv pitää hoitokokouksen tvn pitäjälle
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
jaa hoito miehellä jolla on tv pitää hoitokokouksen tvn pitäjälle
kyllä taiai olka syrin rahat
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
kyllä taiai olka syrin rahat
sytin
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
sytin
u vellut katspisivat vain totiutta silmiin ja myöntäisivät rahojen olleen juuri syy
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
u vellut katspisivat vain totiutta silmiin ja myöntäisivät rahojen olleen juuri syy
omaa valtaa ja järjestelmää pitää pönkittää aina jollakin se pogjaton kuilu joka vaatii koko ajan veren imemistä jotta se pysyy kasassa
- Anonyymi00079
Anonyymi00072 kirjoitti:
Juuri kirjoitin, että on parempi antaa ihmisten miettiä itse, kokevatko he vl-seurakunnan opetukset omakseen kuin se puimatantereen puhdistus, koska siitä on seurannut paljon henkisiä ongelmia. Esim. CIA-salaliittoteoria on oireilua hoitokokouksista. Se, että seurakunta sitoi, oli monille niin traumaattinen kokemus, että selittääkseen tapahtuneen psyyke tarvitsisi kuvioon jopa CIA-agentteja, murhan, setelisalkkuja ja setelirovion. Tosiasiassa kyse oli siitä, että television pitäminen seurakunnan päätöksestä piittaamatta nähtiin perseennäyttönä, jota ei tunnetuin seurauksin kaikki sietäneet.
Ihmiset ovat kyllä miettineet ja tulleet siihen tulokseen, ettei TV:ssä ole mitään syntiä, se on samanlainen median väline, kuin puhelin ja tietokone.
TV tulee yleistymään, sinun on vain se hyväksyttävä, vaikka se näyttää olevan sinulle vaikeaa. - Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
omaa valtaa ja järjestelmää pitää pönkittää aina jollakin se pogjaton kuilu joka vaatii koko ajan veren imemistä jotta se pysyy kasassa
mistä ne saa tämän kaiken veren imettyä
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
mistä ne saa tämän kaiken veren imettyä
Neitsyt nimeltään Tabitha kuulee, että häpeämätön on paljastanut itsensä pyhissä paikoissa. Ja hän pukee ylleen vaatteen hienosta kankaasta. Ja hän ajaa hänet Juudeaan, haukkuen hänet ylös Jerrusalemiin sanoen: "Oi häpeilemätön, oi laittomuuden poika, oi sinä, joka olet ollut vihamielinen kaikille pyhille." Sitten se häpeämätön suuttuu neitsyelle. Hän ajaa hänet auringonlaskun maakuntiin, hän imee hänen verensä illalla. Ja hän heittää hänet temppelin ylle ja neitsyestä tulee kansalle parannus. Hän nousee aamun koittaessa ja elää haukkuakseen häntä sanoen: "Oi häpeämätön, sinulla ei ole valtaa sieluani tai ruumistani vastaan, koska minä elän aina Herrassa. Myös minun vereni, jonka olet heittänyt temppelin ylle, tulee kansan parannukseksi."
- Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Neitsyt nimeltään Tabitha kuulee, että häpeämätön on paljastanut itsensä pyhissä paikoissa. Ja hän pukee ylleen vaatteen hienosta kankaasta. Ja hän ajaa hänet Juudeaan, haukkuen hänet ylös Jerrusalemiin sanoen: "Oi häpeilemätön, oi laittomuuden poika, oi sinä, joka olet ollut vihamielinen kaikille pyhille." Sitten se häpeämätön suuttuu neitsyelle. Hän ajaa hänet auringonlaskun maakuntiin, hän imee hänen verensä illalla. Ja hän heittää hänet temppelin ylle ja neitsyestä tulee kansalle parannus. Hän nousee aamun koittaessa ja elää haukkuakseen häntä sanoen: "Oi häpeämätön, sinulla ei ole valtaa sieluani tai ruumistani vastaan, koska minä elän aina Herrassa. Myös minun vereni, jonka olet heittänyt temppelin ylle, tulee kansan parannukseksi."
kyllä se tuntuu kummalliselta kun hoitomies joka omistaa television tuomitsee helvettiin seura kuntansa jäsenen joka ei nyt ole osallisena sen synneistä
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
kyllä se tuntuu kummalliselta kun hoitomies joka omistaa television tuomitsee helvettiin seura kuntansa jäsenen joka ei nyt ole osallisena sen synneistä
vain minulla saa olla televisio mutta ei sinulla on niillä kummallisis tapoja käsitellä seksuaalisia tarpeitaan
- Anonyymi00084
Anonyymi00083 kirjoitti:
vain minulla saa olla televisio mutta ei sinulla on niillä kummallisis tapoja käsitellä seksuaalisia tarpeitaan
se on näitä lestamiesten panetus ongelmia
- Anonyymi00085
Anonyymi00071 kirjoitti:
Sinun toivomus ei enää toteudu, koska hoitokokouksia ei enää pidetä. Yksittäisi ihmisiä tietenkin voidaan heittää saatanan haltuun TV:n takia. En kerro kenellä on TV, sinun on vakea alkaa etsimään niitä. Hoitomiehet, joihin sinäkin lukeudut, haluavat heittää ihmisiä saatanalle haltuun.
Alkakaa vaan puhdistaan seurakuntaa, pitämään hoitokokouksia.En ole kiinnostunut listastasi. Voisit syyllistyä yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittämiseen kertomalla julkisella vl-palstalla toisten yksityisasioita ja jos tieto olisi väärä, kunnianloukkaukseen. Kannattaa olla tarkkana.
- Anonyymi00086
Anonyymi00073 kirjoitti:
TV ei ole ollenkaan turha, jokainen arkiaamu tulee aamuTV, jossa kerrotaan uutisia ja ajankohtaisista asioista, monta tuntia yhtä soittoa. Samoin, joka ilta tulee klo 20.30, päivän uutiset.
TV:stä tulee paljon lastenohjelmia, muumipeikkoja ja muita hyviä satuja.
TV:stä tulee myös luonto-ohjelmia ja sieltä tulee dokumetteja historiasta ja muista asioista.
TV:stä tulee urheilua ja kaikenlaisia muita ohjelmia, mm. puutarha- ja ruokaohjelmia
TV:stä tulee myös elokuvia ja muita sarjoja. Monet vl-uskovaiset ovat katsoneet mm. Tuntemattoman sotilaan, joka on elokuva.Eli ei mitään tarpeellista, hyvin pärjää ilman ja aika passivoivalta laitteelta kuulostaa.
- Anonyymi00087
Anonyymi00079 kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllä miettineet ja tulleet siihen tulokseen, ettei TV:ssä ole mitään syntiä, se on samanlainen median väline, kuin puhelin ja tietokone.
TV tulee yleistymään, sinun on vain se hyväksyttävä, vaikka se näyttää olevan sinulle vaikeaa.Ei se vl-kodeissa yleinen ole ja tuskin yleistymässäkään. Yksittäisiä uskossaan horjuvia on ollut aina laiteilla. Kädet ristiin heidän puolestaan.
- Anonyymi00088
Anonyymi00086 kirjoitti:
Eli ei mitään tarpeellista, hyvin pärjää ilman ja aika passivoivalta laitteelta kuulostaa.
Kaikki vl-sukulaiseni seuraavat TV uutisia ja ajankohtaisohjelmia ja monia muita ohjelmia ja suosittelevat niitä muillekin.
- Anonyymi00091
Anonyymi00052 kirjoitti:
Enkä edes yritä!
Valehtelet. Yrität mustasukkaisesti pitää kiinni isien perinnesäännöistäsi. Kuule juna menee jo ja siinä jäät asemalle
- Anonyymi00093
Anonyymi00091 kirjoitti:
Valehtelet. Yrität mustasukkaisesti pitää kiinni isien perinnesäännöistäsi. Kuule juna menee jo ja siinä jäät asemalle
Tuollaista on vaikerrus valehtelusta, kun oma aivoluteilu ei osu lähellekään. En ole matkalla sinne, mihin junasi menee. Minulle määräily on ylipäätään äärimmäisen vastenmielistä. Usko ei säily painostamalla, se on Pyhän Hengen vaikuttama sisäinen halu elää lihalliset ja maailmalliset himot kuolettaen. Perseennäyttöhalu seurakunnan yhteisille linjauksille on lihan työtä, ei Pyhän Hengen työtä ihmisessä. Pyhä Henki antoi Apt. 15:ssa seurakunnalle yhteisen keskustelun kautta neljä neuvoa rakkauden säilyttämiseksi juutalais- ja pakanakristittyjen välillä, joiden mukaan Pyhän Hengen vaikuttama kristitty mieli halusi elää, ei ulkoisena määräyksenä, vaan sisäisenä haluna. Pyhä Henki puhuu uskovan omassatunnossa, mutta Hän puhuu myös seurakunnan yhteisissä linjauksissa, kuten Apt. 15 päätökset osoittavat. Jolla korvat on, kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
- Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Tuollaista on vaikerrus valehtelusta, kun oma aivoluteilu ei osu lähellekään. En ole matkalla sinne, mihin junasi menee. Minulle määräily on ylipäätään äärimmäisen vastenmielistä. Usko ei säily painostamalla, se on Pyhän Hengen vaikuttama sisäinen halu elää lihalliset ja maailmalliset himot kuolettaen. Perseennäyttöhalu seurakunnan yhteisille linjauksille on lihan työtä, ei Pyhän Hengen työtä ihmisessä. Pyhä Henki antoi Apt. 15:ssa seurakunnalle yhteisen keskustelun kautta neljä neuvoa rakkauden säilyttämiseksi juutalais- ja pakanakristittyjen välillä, joiden mukaan Pyhän Hengen vaikuttama kristitty mieli halusi elää, ei ulkoisena määräyksenä, vaan sisäisenä haluna. Pyhä Henki puhuu uskovan omassatunnossa, mutta Hän puhuu myös seurakunnan yhteisissä linjauksissa, kuten Apt. 15 päätökset osoittavat. Jolla korvat on, kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
TV kielto ei ollut yhteinen päätös vaan erimieliset pakotettiin mukaan tai jos ei sekään tepsinyt, heidät erotettiin. Painostusta ja terroria jatkettiin yli 10 vuoden ajan. Tästä on todisteena päivämiehen pakotus -ohjeistus -kirjoitukset 70-ja 80 -luvuilta. Sairasta paskaa.
- Anonyymi00095
Anonyymi00087 kirjoitti:
Ei se vl-kodeissa yleinen ole ja tuskin yleistymässäkään. Yksittäisiä uskossaan horjuvia on ollut aina laiteilla. Kädet ristiin heidän puolestaan.
TV tulee yleistymään vl-ihmisten keskuudessa, vaikka kuinka yrität väittää vastaan.
Monille vanhuksille, se antaa sisältöä elämään, kun voi seurata TV-uutisia ja muita ohjelmia. - Anonyymi00097
Anonyymi00094 kirjoitti:
TV kielto ei ollut yhteinen päätös vaan erimieliset pakotettiin mukaan tai jos ei sekään tepsinyt, heidät erotettiin. Painostusta ja terroria jatkettiin yli 10 vuoden ajan. Tästä on todisteena päivämiehen pakotus -ohjeistus -kirjoitukset 70-ja 80 -luvuilta. Sairasta paskaa.
Päivämies myös kehotti valvomaan onko kenellä televisiota ja jos oli, piti tämä käräyttää.
- Anonyymi00108
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Toivon että saat ne käsiisi ja sitten mitataan sinun rehellisyys, eli julistatko julki totuuden minkä niistä näet. Epäilen!
Mutta onneksi totuus tulee vielä julki. Toivottavasti elät vielä silloin, itsestäni en ole niin varma. Tulet näkemään että saalemi ja pinna puhuivat totta!olisi kiinnostava nähdä ne dokumentit
- Anonyymi00109
Anonyymi00108 kirjoitti:
olisi kiinnostava nähdä ne dokumentit
oliko ne kommareitten rahat
- Anonyymi00112
Anonyymi00109 kirjoitti:
oliko ne kommareitten rahat
vai
- Anonyymi00115
Anonyymi00094 kirjoitti:
TV kielto ei ollut yhteinen päätös vaan erimieliset pakotettiin mukaan tai jos ei sekään tepsinyt, heidät erotettiin. Painostusta ja terroria jatkettiin yli 10 vuoden ajan. Tästä on todisteena päivämiehen pakotus -ohjeistus -kirjoitukset 70-ja 80 -luvuilta. Sairasta paskaa.
Keskustelua on varmasti käyty ja erilaisia näkemyksiä esitetty, mutta käsittääkseni päätös oli yhdistyslain tarkoittamalla tavalla yksimielinen eli vastaesitystä ei tehty eikä asiasta äänestetty. Oletettavasti päätös olisi ollut selvän enemmistön kanta myös äänestystilanteessa, sikäli kuin tarkastellaan televisiota vastustaneiden ja television hankkineiden vl:ten määräsuhteita 1960- ja 70-luvuilla. 1920-luvulla elokuviin otettiin vastaava kriittinen kanta maailmallisena lihaa ruokkivana paheena, joskaan siitä eikä tietääkseni mistään muusta asiasta televisiota lukuun ottamatta ei ole nuijittu SRK:n vuosikokouksen virallista päätöstä. Muut vastaavat kannanilmaukset ovat puhujain- ja seurakuntavanhinten kokousten kannanilmauksia. Pietilän väitteet Hulkon tuhahduksesta "kävi kuin radion kanssa 1930-luvulla, kun se tuomittiin" saattaa olla totta, mutta saattaa olla keksittykin - ko. herra on kunnostautunut paremmin juorukirjurina kuin historioitsijana. Joka tapauksessa Hulkko ei noussut vastustamaan televisiota, vaan nukkui vanhurskasten lepoon seurakunnan rakkaudessa.
Palataan kuitenkin perusperiaatteeseen - toiset ovat perseennäyttäjä-anarkisteja, toiset ymmärtävät järjestystä, arvostavat yhteisiä linjauksia ja sitoutuvat niihin. Tyatirassa esiintyi epäjumalten uhrilihan syöntiä ja siihen yllyttämistä vastoin Jerusalemin kokouksen päätöstä. Jeesus käski kirjoittaa seurakunnan enkelille, että rupean oksentamaan sinua suustani ulos, jos et korjaa asioita. Niin kävi televisioillaan vuosikokouksen 1963 (ja myöhempien, mm. 1976) päätöksille persettä näyttäneille 1970-luvun hoitokokouksissa. Surullista ne henkiset pahoinvoinnit, mutta selvästi he vaikuttavat olleen parantumattomia anarkisteja, joilla ei ole halua eikä kykyä sitoutua mihinkään yhteisesti linjattuun, vaan aina kaikki oman pään kovan pään mukaan. Toivottavasti eivät kolauttaneet kaatuessaan päätään kenenkään lattiaan - olisi tullut kallis lasku omistajalle koko lattian lohkeamien uusimisesta. - Anonyymi00128
Anonyymi00115 kirjoitti:
Keskustelua on varmasti käyty ja erilaisia näkemyksiä esitetty, mutta käsittääkseni päätös oli yhdistyslain tarkoittamalla tavalla yksimielinen eli vastaesitystä ei tehty eikä asiasta äänestetty. Oletettavasti päätös olisi ollut selvän enemmistön kanta myös äänestystilanteessa, sikäli kuin tarkastellaan televisiota vastustaneiden ja television hankkineiden vl:ten määräsuhteita 1960- ja 70-luvuilla. 1920-luvulla elokuviin otettiin vastaava kriittinen kanta maailmallisena lihaa ruokkivana paheena, joskaan siitä eikä tietääkseni mistään muusta asiasta televisiota lukuun ottamatta ei ole nuijittu SRK:n vuosikokouksen virallista päätöstä. Muut vastaavat kannanilmaukset ovat puhujain- ja seurakuntavanhinten kokousten kannanilmauksia. Pietilän väitteet Hulkon tuhahduksesta "kävi kuin radion kanssa 1930-luvulla, kun se tuomittiin" saattaa olla totta, mutta saattaa olla keksittykin - ko. herra on kunnostautunut paremmin juorukirjurina kuin historioitsijana. Joka tapauksessa Hulkko ei noussut vastustamaan televisiota, vaan nukkui vanhurskasten lepoon seurakunnan rakkaudessa.
Palataan kuitenkin perusperiaatteeseen - toiset ovat perseennäyttäjä-anarkisteja, toiset ymmärtävät järjestystä, arvostavat yhteisiä linjauksia ja sitoutuvat niihin. Tyatirassa esiintyi epäjumalten uhrilihan syöntiä ja siihen yllyttämistä vastoin Jerusalemin kokouksen päätöstä. Jeesus käski kirjoittaa seurakunnan enkelille, että rupean oksentamaan sinua suustani ulos, jos et korjaa asioita. Niin kävi televisioillaan vuosikokouksen 1963 (ja myöhempien, mm. 1976) päätöksille persettä näyttäneille 1970-luvun hoitokokouksissa. Surullista ne henkiset pahoinvoinnit, mutta selvästi he vaikuttavat olleen parantumattomia anarkisteja, joilla ei ole halua eikä kykyä sitoutua mihinkään yhteisesti linjattuun, vaan aina kaikki oman pään kovan pään mukaan. Toivottavasti eivät kolauttaneet kaatuessaan päätään kenenkään lattiaan - olisi tullut kallis lasku omistajalle koko lattian lohkeamien uusimisesta.Näin se varmaan olisi sidottujen mielestä kuulunut mennä.
TV-päätöksen 15-vuotisjuhlaparaati v. 1978.
Komppanianpäällikkö: "Perseennäyttökomppania, ASENTO! Ilmoitan SRK:n pääsihteerille, HUOMIO!"
Vieras : "Hyvää päivää, miehet!"
Komppania: "HYVÄÄ PÄIVÄÄ, HERRA PÄÄSIHTEERI!"
Komppanianpäällikkö: "Komppania, täyskäännös oikeaan PÄIN! Housut alas NYT! Kumarrus eteen PÄIN!"
Vieras katse tyhjänä hiljaa mielessään: "Johan ovat pirulaisia..." - Anonyymi00135
Anonyymi00115 kirjoitti:
Keskustelua on varmasti käyty ja erilaisia näkemyksiä esitetty, mutta käsittääkseni päätös oli yhdistyslain tarkoittamalla tavalla yksimielinen eli vastaesitystä ei tehty eikä asiasta äänestetty. Oletettavasti päätös olisi ollut selvän enemmistön kanta myös äänestystilanteessa, sikäli kuin tarkastellaan televisiota vastustaneiden ja television hankkineiden vl:ten määräsuhteita 1960- ja 70-luvuilla. 1920-luvulla elokuviin otettiin vastaava kriittinen kanta maailmallisena lihaa ruokkivana paheena, joskaan siitä eikä tietääkseni mistään muusta asiasta televisiota lukuun ottamatta ei ole nuijittu SRK:n vuosikokouksen virallista päätöstä. Muut vastaavat kannanilmaukset ovat puhujain- ja seurakuntavanhinten kokousten kannanilmauksia. Pietilän väitteet Hulkon tuhahduksesta "kävi kuin radion kanssa 1930-luvulla, kun se tuomittiin" saattaa olla totta, mutta saattaa olla keksittykin - ko. herra on kunnostautunut paremmin juorukirjurina kuin historioitsijana. Joka tapauksessa Hulkko ei noussut vastustamaan televisiota, vaan nukkui vanhurskasten lepoon seurakunnan rakkaudessa.
Palataan kuitenkin perusperiaatteeseen - toiset ovat perseennäyttäjä-anarkisteja, toiset ymmärtävät järjestystä, arvostavat yhteisiä linjauksia ja sitoutuvat niihin. Tyatirassa esiintyi epäjumalten uhrilihan syöntiä ja siihen yllyttämistä vastoin Jerusalemin kokouksen päätöstä. Jeesus käski kirjoittaa seurakunnan enkelille, että rupean oksentamaan sinua suustani ulos, jos et korjaa asioita. Niin kävi televisioillaan vuosikokouksen 1963 (ja myöhempien, mm. 1976) päätöksille persettä näyttäneille 1970-luvun hoitokokouksissa. Surullista ne henkiset pahoinvoinnit, mutta selvästi he vaikuttavat olleen parantumattomia anarkisteja, joilla ei ole halua eikä kykyä sitoutua mihinkään yhteisesti linjattuun, vaan aina kaikki oman pään kovan pään mukaan. Toivottavasti eivät kolauttaneet kaatuessaan päätään kenenkään lattiaan - olisi tullut kallis lasku omistajalle koko lattian lohkeamien uusimisesta.Ei pidä paikkaansa. Vastustajia oli mutta heidät vaiennettiin. Päivämies levitti terroria heitä vastaan yli 10vuoden ajan. Kyseessä ei ollut mikään yhteinen päätös. Toisinajattelijat eliminoitiin. Jäljelle jäi terrorilla alistetut. Televisio laitteena mystifioitui.
- Anonyymi00143
Anonyymi00135 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Vastustajia oli mutta heidät vaiennettiin. Päivämies levitti terroria heitä vastaan yli 10vuoden ajan. Kyseessä ei ollut mikään yhteinen päätös. Toisinajattelijat eliminoitiin. Jäljelle jäi terrorilla alistetut. Televisio laitteena mystifioitui.
siihenhän hoito kokoukset perustu raamartuun vedoten yritettiin hiljentää toisin ajattelijat jos jpku esitti eriävän mieli piteen hänet hoidettiin hiljaiseksi nämä tyyåit jotka srk erotti heikki saari ja muut kumppanit olivat vaarallisia koska ilmiantaessaan ne olisivat voineet vaarantaa sekn valta aseman koska olivat osallistunert hoitoihin
- Anonyymi00144
Anonyymi00143 kirjoitti:
siihenhän hoito kokoukset perustu raamartuun vedoten yritettiin hiljentää toisin ajattelijat jos jpku esitti eriävän mieli piteen hänet hoidettiin hiljaiseksi nämä tyyåit jotka srk erotti heikki saari ja muut kumppanit olivat vaarallisia koska ilmiantaessaan ne olisivat voineet vaarantaa sekn valta aseman koska olivat osallistunert hoitoihin
eivät perustuneet mihinkään raamattuun vaan natsi ideologiaan jossa todisteita hävittämällä yritetään saavuttaa valta asema
- Anonyymi00145
Anonyymi00144 kirjoitti:
eivät perustuneet mihinkään raamattuun vaan natsi ideologiaan jossa todisteita hävittämällä yritetään saavuttaa valta asema
niinhän ne natsitkin erotti juutalaisten tuhoamisesta kieltäytyneet ja eliminoivat ne
- Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
niinhän ne natsitkin erotti juutalaisten tuhoamisesta kieltäytyneet ja eliminoivat ne
lopuksi paperit poltetaan ja kaikille iskostetaan päähän emme voi olla syyllisiä kun todisteita ei ole
- Anonyymi00147
Anonyymi00145 kirjoitti:
niinhän ne natsitkin erotti juutalaisten tuhoamisesta kieltäytyneet ja eliminoivat ne
kun ne perustavat syyllisyytensä dokumentteihin eivät ottanert huomioon sitä tuhoa minkä jättivät jälkeensä
- Anonyymi00148
Anonyymi00147 kirjoitti:
kun ne perustavat syyllisyytensä dokumentteihin eivät ottanert huomioon sitä tuhoa minkä jättivät jälkeensä
näytä minulle dokumentti että olen syyllinen sanoo vl natsi
- Anonyymi00149
Anonyymi00148 kirjoitti:
näytä minulle dokumentti että olen syyllinen sanoo vl natsi
se on jännä kun nämä luterilaiset lukijat polttelee kuitteja
- Anonyymi00150
Anonyymi00146 kirjoitti:
lopuksi paperit poltetaan ja kaikille iskostetaan päähän emme voi olla syyllisiä kun todisteita ei ole
ehkä niin ettemme jää kiinni kun ei ole todisteita
- Anonyymi00152
Anonyymi00135 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Vastustajia oli mutta heidät vaiennettiin. Päivämies levitti terroria heitä vastaan yli 10vuoden ajan. Kyseessä ei ollut mikään yhteinen päätös. Toisinajattelijat eliminoitiin. Jäljelle jäi terrorilla alistetut. Televisio laitteena mystifioitui.
En ole väittänyt, etteikö televisiota kannattaneita olisi ollut vl-liikkeessä, vaan että v. 1963 TV-päätös oli yksimielinen eikä enemmistöpäätös, koska vastaesitystä ei tehty eikä asiasta niin muodoin äänestetty. Tiedän,, että hoitokokoukset olivat ennen kaikkea televisiosotaa. Minultakin yritetään tällä palstalla kalastella TV-myönteisiä kannanottoja ja rakennellaan nyyhkytarinoita, joissa vl-vanhus ei muka selviä ilman televisiota. Miten vanhukset selvisivät esitelevisiollisella ajalla, jos heidän hyvinvointinsa nykyään on televisiosta kiinni? En lähde mukaan lainkaan näihin, joissa ensin rakennetaan vl:ten torjuma asia muka välttämättömäksi ja sitten jos saadaan joku lipsauttamaan, että ei se nyt tuossa tilanteessa kovin paha ole, niin alkaa armoton rummutus, että miten sama asia voi olla synti yhdessä tilanteessa ja toisessa ei. Teille syntilistaihmisille ei kannata antaa yhtään siimaa - en halua televisiota kotiini, mm. SRK:n 1963 päätöksen vuoksi ja muistakin syistä. En pidä televisiota syntinä, mutta pidän television ottamista kotiin perseennäyttönä vl:ten yhteisille linjauksille ja tunnen vierautta em. vl-anarkisteja kohtaan. En ole tuomitsemassa heitä heti uskonsa kieltäneeksi, jos uskoa tunnustavat, mutta kyllä he minun silmissäni menevät siihen toinen jalka maailmassa kulkevien joukkoon. Itse toivoo, että saisivat toisenkin jalan sisäpuolelle, mutta kokemus on osoittanut, että kun toinen jalka on astunut maailmaan, niin useammin toinenkin seuraa perässä.
- Anonyymi00154
Anonyymi00152 kirjoitti:
En ole väittänyt, etteikö televisiota kannattaneita olisi ollut vl-liikkeessä, vaan että v. 1963 TV-päätös oli yksimielinen eikä enemmistöpäätös, koska vastaesitystä ei tehty eikä asiasta niin muodoin äänestetty. Tiedän,, että hoitokokoukset olivat ennen kaikkea televisiosotaa. Minultakin yritetään tällä palstalla kalastella TV-myönteisiä kannanottoja ja rakennellaan nyyhkytarinoita, joissa vl-vanhus ei muka selviä ilman televisiota. Miten vanhukset selvisivät esitelevisiollisella ajalla, jos heidän hyvinvointinsa nykyään on televisiosta kiinni? En lähde mukaan lainkaan näihin, joissa ensin rakennetaan vl:ten torjuma asia muka välttämättömäksi ja sitten jos saadaan joku lipsauttamaan, että ei se nyt tuossa tilanteessa kovin paha ole, niin alkaa armoton rummutus, että miten sama asia voi olla synti yhdessä tilanteessa ja toisessa ei. Teille syntilistaihmisille ei kannata antaa yhtään siimaa - en halua televisiota kotiini, mm. SRK:n 1963 päätöksen vuoksi ja muistakin syistä. En pidä televisiota syntinä, mutta pidän television ottamista kotiin perseennäyttönä vl:ten yhteisille linjauksille ja tunnen vierautta em. vl-anarkisteja kohtaan. En ole tuomitsemassa heitä heti uskonsa kieltäneeksi, jos uskoa tunnustavat, mutta kyllä he minun silmissäni menevät siihen toinen jalka maailmassa kulkevien joukkoon. Itse toivoo, että saisivat toisenkin jalan sisäpuolelle, mutta kokemus on osoittanut, että kun toinen jalka on astunut maailmaan, niin useammin toinenkin seuraa perässä.
emmehän me halua mitkä laput silmillä sä kuljet varmaan telkkarin kattelu sultakin onnisuu kun toistelet ettet halua
- Anonyymi00155
Anonyymi00152 kirjoitti:
En ole väittänyt, etteikö televisiota kannattaneita olisi ollut vl-liikkeessä, vaan että v. 1963 TV-päätös oli yksimielinen eikä enemmistöpäätös, koska vastaesitystä ei tehty eikä asiasta niin muodoin äänestetty. Tiedän,, että hoitokokoukset olivat ennen kaikkea televisiosotaa. Minultakin yritetään tällä palstalla kalastella TV-myönteisiä kannanottoja ja rakennellaan nyyhkytarinoita, joissa vl-vanhus ei muka selviä ilman televisiota. Miten vanhukset selvisivät esitelevisiollisella ajalla, jos heidän hyvinvointinsa nykyään on televisiosta kiinni? En lähde mukaan lainkaan näihin, joissa ensin rakennetaan vl:ten torjuma asia muka välttämättömäksi ja sitten jos saadaan joku lipsauttamaan, että ei se nyt tuossa tilanteessa kovin paha ole, niin alkaa armoton rummutus, että miten sama asia voi olla synti yhdessä tilanteessa ja toisessa ei. Teille syntilistaihmisille ei kannata antaa yhtään siimaa - en halua televisiota kotiini, mm. SRK:n 1963 päätöksen vuoksi ja muistakin syistä. En pidä televisiota syntinä, mutta pidän television ottamista kotiin perseennäyttönä vl:ten yhteisille linjauksille ja tunnen vierautta em. vl-anarkisteja kohtaan. En ole tuomitsemassa heitä heti uskonsa kieltäneeksi, jos uskoa tunnustavat, mutta kyllä he minun silmissäni menevät siihen toinen jalka maailmassa kulkevien joukkoon. Itse toivoo, että saisivat toisenkin jalan sisäpuolelle, mutta kokemus on osoittanut, että kun toinen jalka on astunut maailmaan, niin useammin toinenkin seuraa perässä.
armoton hoitokokous alkoi kun eräs ihminen työ paikalla sattui näkemään jotain ohjelmaa televisiosta tiedät itsekkin että ihmisiä heitettiin saatanalle olemattomista syistä turha naputtaa turpaansa täällä jos joku ottaa television hän näyttää persettä teille sääntö uskovaisille joille näköjään niiden noudattaminen on tie taivaaseen kuten kunnon fariseus
- Anonyymi00156
Anonyymi00155 kirjoitti:
armoton hoitokokous alkoi kun eräs ihminen työ paikalla sattui näkemään jotain ohjelmaa televisiosta tiedät itsekkin että ihmisiä heitettiin saatanalle olemattomista syistä turha naputtaa turpaansa täällä jos joku ottaa television hän näyttää persettä teille sääntö uskovaisille joille näköjään niiden noudattaminen on tie taivaaseen kuten kunnon fariseus
se vaan ettei televisiossa ole mitään pahaa vaan siinä ogjellmassa samoin voit avata kännykän ja sieltähän monet vellut katsovat roskaa
- Anonyymi00157
Anonyymi00156 kirjoitti:
se vaan ettei televisiossa ole mitään pahaa vaan siinä ogjellmassa samoin voit avata kännykän ja sieltähän monet vellut katsovat roskaa
ja on aika farisealaista kun näyttöpäätteet on otettu suviseurouhin sieltä voi katsoa seura kansan jumalatonta menoa eikä se ole sopivaa ohjelmaa
- Anonyymi00187
Anonyymi00154 kirjoitti:
emmehän me halua mitkä laput silmillä sä kuljet varmaan telkkarin kattelu sultakin onnisuu kun toistelet ettet halua
Kommentoi täyttä häkää Internetissä kuitenkin, voihan sitä TVtäkin katsoa vaikka Katsomosta tai Areenasta, vai onko juututtu 60-luvulle.
- Anonyymi00188
Anonyymi00187 kirjoitti:
Kommentoi täyttä häkää Internetissä kuitenkin, voihan sitä TVtäkin katsoa vaikka Katsomosta tai Areenasta, vai onko juututtu 60-luvulle.
Voi, vaan ei tarvitse.
- Anonyymi00189
Anonyymi00154 kirjoitti:
emmehän me halua mitkä laput silmillä sä kuljet varmaan telkkarin kattelu sultakin onnisuu kun toistelet ettet halua
Onnistuuhan se, ei se mitään erityiskykyjä vaadi, sen kuin avaa ohjelman, laittaa aivot narikkaan ja alkaa katsoa. Bill Watterson on kuvannut sitä erinomaisesti Lassissa ja Leevissä:
Lassi: "Yritän tehdä television katselusta täydellisen kokemuksen menettämisen. Huomaa, kuinka pidän leukani rentona, jotta suuni roikkuu auki. Yritän olla myös nielemättä, jotta kuolaan, ja pidän silmäni vain puoliksi tarkennettuina, etten käyttäisi lainkaan lihaksia."
Lassi (jatkaa): "Otan passiivisen viihteen ja laajennan tämän passiivisuuden koko olemukseeni. Velloen täydellisessä osallistumattomuudessani ja reagoimattomuudessani... Olen täysin jähmettynyt, inertti."
Lassi (viimeisessä ruudussa): "Tunnen melkein, kuinka aivoni hermovälittäjäaineet sulkeutuvat yksitellen."
Leevi (perääntyy hitaasti paikalta): "Taidan lähteä täältä ennen kuin alat houkutella kärpäsiä."
- Anonyymi00008
Anteeksiantamattomuus ja vihamielisyys: Keskustelu ei ole rakentavaa, se on pilkkaavaa. Kun uskonnollisesta aiheesta keskustellaan pilkkaamalla "tiukkiksia" tai "provoja", armon ja rakkauden sanoma (josta Paavali puhui) on kadonnut. Yhteisö, joka on sisäisesti rikki ja vihamielinen, ei tarvitse televisioita tuhoutuakseen – se tuhoaa itsensä sisäisellä katkeruudellaan
- Anonyymi00010
Ap kans samaa mieltä. Jatkuva vouhotus tekniikan kanssa on maailman suosion kalastelua. "me ei olla kehityksen jarruna". Tekniikasta tulee palvottava ominaisuus
- Anonyymi00011
Tekoäly tietenkin kaiken huippu.
Sen kanssa on parempi keskustella kuin vatipäiden.
- Anonyymi00015
Ei TV-näyttö suvisteltassa ole mikään uusi juttu, niitä näyttöjähän on rauhanyhdistyksillä ollut jo kauan. Ei tarvitse laulukirjaa mukaan, kun virsien ja laulujen sanat näkyvät näytöltä.
Pitää muistaa, mistä ns.tv-kielto alunperin johtui. Se johtui TV:n tarjoamasta huonosta sisällöstä. Oli parempi luopua TV:stä kuin joutua koko ajan tekemään valintoja, mitä voi hyvän omantunnon vuoksi katsoa ja mitä ei. TV:stä luopuminen oli uskovaisten yhteinen päätös.
TV ei ollut mitenkään välttämätön arkipäivässä tarvittava laite, mitä taas tietokoneet (ja nykyään kännykätkin) ovat. Nyt me joudumme tekemään niitä valintoja ohjelmien suhteen, josta aikaisemmin säästyimme. Sen vuoksi tämä aika on pahempi kuin ennen.
Minusta aloitus on provo, tai sitten aloiottaja on eksynyt mahdottoman tiukkaan ja ankaraan ja samalla väärään oppiin.- Anonyymi00016
Vastasi aamenta tuo kirjoituksesi!
Äläkä sinäkään valehtele
Kaikki liikkuva kuva oli synti, ei yksin televisiosta!
Eli elokuvataiteen on kiellettyjä,-yhä!SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Äläkä sinäkään valehtele
Kaikki liikkuva kuva oli synti, ei yksin televisiosta!
Eli elokuvataiteen on kiellettyjä,-yhä!Elokuviin meno, leffat ovat kiellettyjä -syntilistalla!
- Anonyymi00089
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vastasi aamenta tuo kirjoituksesi!
Ilahduttaa, kun täällä on muitakin samoin ajattelevia, meitä on tällä keskustelupalstalla harvassa :)
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ilahduttaa, kun täällä on muitakin samoin ajattelevia, meitä on tällä keskustelupalstalla harvassa :)
"Televisio ei ole kristityn kodin huonrkalu", lausui Rahaeinari ja sen jälkeen tuli "kristittyjen yhteinen päätös kieltää televisio"
"""Pitää muistaa, mistä ns.tv-kielto alunperin johtui. Se johtui TV:n tarjoamasta huonosta sisällöstä. Oli parempi luopua TV:stä kuin joutua koko ajan tekemään valintoja, mitä voi hyvän omantunnon vuoksi katsoa ja mitä ei. TV:stä luopuminen oli uskovaisten yhteinen päätös.""""
Ettepä paljoa luota omiinne, kun piti tuossakin asiassa alkaa veljen vartijaksi holhoamaan.
Tosiasiassa velluista, johtoporrosta myöten, tuli hirvittäviä silmänpalvojia, koska liki kaikki vellut katsoivat alusta asti televisiota salaa. Saatana nauraa teille pa*kaista nauruaan!- Anonyymi00092
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
"Televisio ei ole kristityn kodin huonrkalu", lausui Rahaeinari ja sen jälkeen tuli "kristittyjen yhteinen päätös kieltää televisio"
"""Pitää muistaa, mistä ns.tv-kielto alunperin johtui. Se johtui TV:n tarjoamasta huonosta sisällöstä. Oli parempi luopua TV:stä kuin joutua koko ajan tekemään valintoja, mitä voi hyvän omantunnon vuoksi katsoa ja mitä ei. TV:stä luopuminen oli uskovaisten yhteinen päätös.""""
Ettepä paljoa luota omiinne, kun piti tuossakin asiassa alkaa veljen vartijaksi holhoamaan.
Tosiasiassa velluista, johtoporrosta myöten, tuli hirvittäviä silmänpalvojia, koska liki kaikki vellut katsoivat alusta asti televisiota salaa. Saatana nauraa teille pa*kaista nauruaan!"Ettepä paljoa luota omiinne, kun piti tuossakin asiassa alkaa veljen vartijaksi holhoamaan."
Tämä toisten kyttääminen ja vartiointi tuotiin vl-liikkeeseen hoitokokousten myötä. - Anonyymi00096
Anonyymi00092 kirjoitti:
"Ettepä paljoa luota omiinne, kun piti tuossakin asiassa alkaa veljen vartijaksi holhoamaan."
Tämä toisten kyttääminen ja vartiointi tuotiin vl-liikkeeseen hoitokokousten myötä.sepä juuri kytätään muita kertoo kyllä pahasti mikä on niitten uskon kohde
- Anonyymi00021
Ai jumalattomuuden määrää! Nykylestadiolaisuudessa hyväksytään pirunsilmä ja sontalaatikko, jota isämme ja isäimme isät kavahtivat!
- Anonyymi00025
Naapurin jo edesmennyt pariskunta kääntyi meidän ovelta pois jos televisio oli päällä. Ankara synti se oli.
- Anonyymi00030
Kerran yksi opettaja kertoi, että heillä kävi vl-tyttö siivoamassa ja sillä oli mennyt pasmat ihan sekasin, kun tv oli auki. Oli pelännyt Tv:tä.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kerran yksi opettaja kertoi, että heillä kävi vl-tyttö siivoamassa ja sillä oli mennyt pasmat ihan sekasin, kun tv oli auki. Oli pelännyt Tv:tä.
Äkkiä vastaukseni poistatettiin!
Jeesus on Herra!
Eräällä paikkakunnalla on puolidementoitunut vl-ikäneito, joka naapuriin mennessään vetää ensimmäisenä tv,n töpselin irti.
Samainen neito oli pahimpia hoitokokousmuiluttaia ja aggressiivinen juoruakka, kuin perkele.
Miehillä oli asenne häneen:Paetkoon ken voi . .SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Äkkiä vastaukseni poistatettiin!
Jeesus on Herra!
Eräällä paikkakunnalla on puolidementoitunut vl-ikäneito, joka naapuriin mennessään vetää ensimmäisenä tv,n töpselin irti.
Samainen neito oli pahimpia hoitokokousmuiluttaia ja aggressiivinen juoruakka, kuin perkele.
Miehillä oli asenne häneen:Paetkoon ken voi . .Hänet pantiin ruotuun vasta sitten, kun keittiöllä äksyili tarpeeksi isokenkäisten! vellujen tytöille!
- Anonyymi00027
Kuitenkin tekoäly keskustelukumppanina paljon parempi kuin vatipäät.
Se tietää aivan oikeasti jotain eikä toista koko ajan samaa juttua.- Anonyymi00029
Tunnustaudun tekoälyn suurkuluttajaksi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tunnustaudun tekoälyn suurkuluttajaksi.
Tietenkin siihen tulee luottaa ja turvautua.
Kuka nyt vatipäihin luottaisi ja turvautuisi. - Anonyymi00048
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tietenkin siihen tulee luottaa ja turvautua.
Kuka nyt vatipäihin luottaisi ja turvautuisi.Luottaa siihen ei voi, mutta aika paljon oikeaakin tietoa se hallusinointiensa ohella tuottaa.
- Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
Luottaa siihen ei voi, mutta aika paljon oikeaakin tietoa se hallusinointiensa ohella tuottaa.
Tekoäly ei kyllä varmasti tuota vatipäisyyttä.
Ei olisi tekoäly jos samoja herjoja suoltaisi päivät päästään.
Tekoidiootti olisi.
- Anonyymi00099
- Anonyymi00104
Hesarissa oli viime vuonna juttu, jossa kerrottiin leskeksi jääneen naisen tv:n särjetyn kirveellä vl:ien toimesta, jotta hän pääsisi taivaaseen. HS 50 vuotta sitten -palstalla. Tapahtui siis vuonna 1975.
- Anonyymi00106
Hyvä että nämä tapaukset tulee ilmi.
- Anonyymi00107
olikohan sytin rahat taustalla
- Anonyymi00113
Anonyymi00107 kirjoitti:
olikohan sytin rahat taustalla
Sitähän tässä selvitellään, mikä oli hoitokokousten perimmäinen tarkoitus, miksi vl-väki piti saada alistettua.
- Anonyymi00117
Sairasta oli meno silloin ja sairasta on että noita vihulaisia on keskuudessamme yhä länkyttämässä että emme halua.
- Anonyymi00122
Anonyymi00113 kirjoitti:
Sitähän tässä selvitellään, mikä oli hoitokokousten perimmäinen tarkoitus, miksi vl-väki piti saada alistettua.
Hoitokokouksissa paholainen järsi uskovaisia. Se oli kirouksen aikaa ja jatkuu yhä länkyttäjien kautta
- Anonyymi00126
Anonyymi00107 kirjoitti:
olikohan sytin rahat taustalla
CIA-Rahat olivat hhoitokokousten todellinen syy!
Muutkin tietää asian kuin pinna ja saalemi! - Anonyymi00130
Anonyymi00126 kirjoitti:
CIA-Rahat olivat hhoitokokousten todellinen syy!
Muutkin tietää asian kuin pinna ja saalemi!Joitakin palsatalaisia "tietää" eli kuvittelee vailla mitään näyttöä ja monin osin näytön vastaisestikin jonkun joskus liikkeelle laskeman ja monien suiden rikastuttaman, täysin perättömän juorun olevan hoitokokousten syy. Tosiasiassa menee toisin eli ko. täysin keksitty, monin osin epälooginen ja hullunkurisesti sepitetty tarina CIA-rahoista on hoitokokousten seurausta, ns perinteinen kaivonmyrkytys eli itsensä erottaneiden motiiveiden maalaaminen moraalittomiksi. Osa tarinasta on osoitettu vääräksi, mm. Jämsenin luolinsyy ei ollut murha, vaan tavallinen sydänkohtaus ja Kekkonen ei ole määrännyt mitään esitutkintaa päätettäväksi. Jokin joihinkin vl-johtajiin kohdistunut esitutkinta laittomasta valuutan maahantuonnista on mahdollista ja uskottavaa, mutta tällä palstalla esitetyistä tiedoista mikään ei viittaa CIA-miljooniin. Mahdollisesti kyse on silloisen Amerikan vl-liikkeen kattojärjestön OALC:n maksamista maltillisista kulukorvauksista, jotka on tuotu maahan vaihtamatta dollareita Suomen inflaatiomarkoiksi. Teko lienee lainvastainen, mutta on saattanut olla tutkinta-aikaan jo vanhentunut tai se on katsottu vähäiseksi, minkä vuoksi esitutkinta on päätetty tavanomaisella tutkinnanjohtajan viranomaispäätöksellä.
- Anonyymi00131
Anonyymi00126 kirjoitti:
CIA-Rahat olivat hhoitokokousten todellinen syy!
Muutkin tietää asian kuin pinna ja saalemi!cia kokoomus ja supo olivat sytin rahojen taustalla
- Anonyymi00132
Anonyymi00131 kirjoitti:
cia kokoomus ja supo olivat sytin rahojen taustalla
niillä järjestettiin hoitokokoukset
- Anonyymi00133
Anonyymi00132 kirjoitti:
niillä järjestettiin hoitokokoukset
einarin rahat mistä ne oli okiko sekin yksi cian kierto tie
- Anonyymi00134
Anonyymi00133 kirjoitti:
einarin rahat mistä ne oli okiko sekin yksi cian kierto tie
oletettavasti einarin rahoihin ei koskettu
- Anonyymi00136
Anonyymi00132 kirjoitti:
niillä järjestettiin hoitokokoukset
no jos cia oli kumminkin taustalla
- Anonyymi00137
Anonyymi00136 kirjoitti:
no jos cia oli kumminkin taustalla
se ajo kekkosen politiikkaa
- Anonyymi00138
Anonyymi00137 kirjoitti:
se ajo kekkosen politiikkaa
kekkonenhan sanoi että pelas venäjän kanssa kaks naamasta peliä ja salaa vehkeili lännen kanssa
- Anonyymi00139
Anonyymi00138 kirjoitti:
kekkonenhan sanoi että pelas venäjän kanssa kaks naamasta peliä ja salaa vehkeili lännen kanssa
et käytettiinkö rahoja oikeasti tukemaan muuta kuin srk miesten masinoimia hoito kokouksia
- Anonyymi00170
Anonyymi00130 kirjoitti:
Joitakin palsatalaisia "tietää" eli kuvittelee vailla mitään näyttöä ja monin osin näytön vastaisestikin jonkun joskus liikkeelle laskeman ja monien suiden rikastuttaman, täysin perättömän juorun olevan hoitokokousten syy. Tosiasiassa menee toisin eli ko. täysin keksitty, monin osin epälooginen ja hullunkurisesti sepitetty tarina CIA-rahoista on hoitokokousten seurausta, ns perinteinen kaivonmyrkytys eli itsensä erottaneiden motiiveiden maalaaminen moraalittomiksi. Osa tarinasta on osoitettu vääräksi, mm. Jämsenin luolinsyy ei ollut murha, vaan tavallinen sydänkohtaus ja Kekkonen ei ole määrännyt mitään esitutkintaa päätettäväksi. Jokin joihinkin vl-johtajiin kohdistunut esitutkinta laittomasta valuutan maahantuonnista on mahdollista ja uskottavaa, mutta tällä palstalla esitetyistä tiedoista mikään ei viittaa CIA-miljooniin. Mahdollisesti kyse on silloisen Amerikan vl-liikkeen kattojärjestön OALC:n maksamista maltillisista kulukorvauksista, jotka on tuotu maahan vaihtamatta dollareita Suomen inflaatiomarkoiksi. Teko lienee lainvastainen, mutta on saattanut olla tutkinta-aikaan jo vanhentunut tai se on katsottu vähäiseksi, minkä vuoksi esitutkinta on päätetty tavanomaisella tutkinnanjohtajan viranomaispäätöksellä.
Lepistö toi puhujamatkoillaan vähintään 3 miljoonaa salkussa, kahdelta puhujamatkalta Amerikasta.
Kohtuullinen puhujakorvaus?😲 - Anonyymi00177
Anonyymi00170 kirjoitti:
Lepistö toi puhujamatkoillaan vähintään 3 miljoonaa salkussa, kahdelta puhujamatkalta Amerikasta.
Kohtuullinen puhujakorvaus?😲Aiemmin keskusteltiin kahdesta miljoonasta, mutta voidaan pohtia kolmellakin. Kolme miljoonaa vuoden 1960 Suomen markkaa on nykyeuroissa 85533,28 euroa. Kahden vuoden puhujamatkalla se tekee vajaa 43000 e vuodessa. Pohjois-Amerikassa on pitkät etäisyydet, jos seurapaikkojen välillä on vaikkapa 2000 km, niin veroton km-korvaus nykyrahassa 0,55 e/km tekee jo 1100 e. 77 sellaista matkaa ja raha on kasassa. Sitten voi olla maksettu myös päivärahoja ja puhujanpalkkioita. Kolme miljoonaa inflaatiomarkkaakin on ihan mahdollinen tienesti, jos mennään vieraanvaraisuuden ansiosta lähes nollakuluilla ja saadaan km-korvauksia, päivärahoja ja puhujapalkkioita. Noista ei ole CIA-miljoonien todisteiksi, mutta ihan ok tienesti, ei miljoonia CIA-taaloja, mutta kolme miljoonaa inflaatiomarkkaa on ihan mahdollista. CIA-miljoonista ei ole mitään näyttöä, se on pelkkä sepitys ja se, että keksitty tarina osuisi oikeaan on todennäköisyydeltään samaa luokkaa kuin että meteoriitti osuisi päähän. Mahdollista, mutta mahdollisuus on niin häviävän pieni, että ei kukaan järkevä ihminen sellaiseen sepitykseen usko.
- Anonyymi00114
On tekoäly tosiaan paljon viisaampi kuin ihmiset.
- Anonyymi00116
Kaupallisuus ja maallisuus vie kaikki uskot ja vastaavat harhat samalle alttarille.
Juurikin näin. Ei ihme, että kaikki liikkuvaa kuvaa näyttävät teknologiat ovat Saatanan sontaluukkuja. Suviseuroissa ei pidä olla noita liikkuvaa kuvaa esittäviä näyttöjä.
- Anonyymi00120
Noista ison teltan isoista näytöistä on lyhyt tie omaan televisioon.
- Anonyymi00118
Tekoäly pelasta ihmisen aivan täydelliseltä vatipäisyydeltä, koska niihin tekoäly ei lähde mukaan.
- Anonyymi00119
Eihän siinä vielä mitään mutta kun SRK tekee nykyään sisältöä jopa tiktokkiin.....o tempora o mores
- Anonyymi00121
>>>>>Siksi TV-näytöistä puhuminen ei ole pikkumaisuutta. Ne ovat oire. Ne näyttävät ulospäin sen, mikä on jo tapahtunut sisällä<<<<
----------------
Kännykän ja tabletin näytöt.Itse kaiketi kännykän näytöllä näitä kirjoittelet?
Ei ulkoiset uskonnolliset seremoniat pelasta , vaan sydämen usko ja Jumalan sanan mukaan ojentautuminen.
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
Johannes 14:22-24 FB38
--------------------
Koetuksessa paljastuu mikä on tärkeää vai onko sittenkään?
”(2) "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, (3) ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen:
'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä', (4) niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää,
sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.”
5. Mooseksen kirja 13:1-3 FB38 - Anonyymi00129
Olen tämän keskustelun lukenut tietokoneesta.
Pitäisikö siitä pahastua? Pitäisikö antaa itselle selkään? - Anonyymi00140
Älypuhelinkin on paha asia.
- Anonyymi00141
Eiköhän laulujen sanat isolle näytölle ole peräisin amerikkalaisesta kristillisyydestä.
- Anonyymi00142
Jos jossain korkealla on näyttöjä, joissa näkyy laulujen sanat, eivät ne ole "tv-näyttöjä" vaan tekstinäyttöjä!
Tekniikka voi olla sama kuin tv:ssä, mutta "ohjelma" toinen.
Aloittajan periaatteella pitäisi kieltää myös virsiKIRJAT, koska on olemassa myös jumalattomia KIRJOJA! Kaikki "kirjat" ovat pahoja!
Käsittääkseni ei seuroissa oli valtavia tv-koneita, olisivat hurjan kalliita, vaan näytöt ovat laitteina erilaiset. Eivät ole tv:itä. - Anonyymi00151
Ap on erittäin taitava prpvoilija. Pidin itseä hyvänä provoilijana, mutta tämä ap tekee sen taidolla😌
- Anonyymi00153
niin mutta sillä edellyryksellä wttä sinä wt usko mitä kirjoitat
- Anonyymi00158
Joo, eiköhän myönnetä palstan feikkauksen Oscar aloittajalle. Toki teoriassa vielä on puoli vuotta aikaa jollain panna vielä paremmaksi.
- Anonyymi00159
"Ei vain ohjelmia, ei vain sisältöä, vaan itse laitetta."
Minulle ei ole koskaan opetettu noin. On opetettu, että TV ei ole uskovaisen kodin huonekalu lihaa ruokkivan ohjelmatarjonnan vuoksi, mutta ei, että itse laite olisi synti.- Anonyymi00160
Hän sanoi heille, ”samoinko tekin olette hitaita ymmärtämään? Ettekö tiedä, että sellainen, joka menee ulkopuolelta ihmiseen sisään, ei voi häntä saastuttaa.”
- Anonyymi00161
Vl-liikkeessä luetaan kirjoja, joissa suudellaan ja rakastellaan, tämmönen ei kuitenkaan ruoki vl-ihmisten lihaa.
- Anonyymi00162
Anonyymi00160 kirjoitti:
Hän sanoi heille, ”samoinko tekin olette hitaita ymmärtämään? Ettekö tiedä, että sellainen, joka menee ulkopuolelta ihmiseen sisään, ei voi häntä saastuttaa.”
"Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." (Matt. 5:29.)
Jos televisioporno, hömppäsarjat ja väkivaltaviihde viettelee sinut, repäise töpseli irti ja heitä hornan tuuttiin - onhan parempi, että sinne menee telkkarisi kuin koko ukko! - Anonyymi00163
Anonyymi00162 kirjoitti:
"Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." (Matt. 5:29.)
Jos televisioporno, hömppäsarjat ja väkivaltaviihde viettelee sinut, repäise töpseli irti ja heitä hornan tuuttiin - onhan parempi, että sinne menee telkkarisi kuin koko ukko!niin et osannut lukea siinä oli kyse omasta silmästä ei televisiosta
- Anonyymi00164
Anonyymi00163 kirjoitti:
niin et osannut lukea siinä oli kyse omasta silmästä ei televisiosta
oma silmä pistää katselemaan naisten pyllyjä ja tuijottamaan vihaisesti se tulee saastutus ihmisen sisältä jos sillä silmällä katselet televisiota olet syntinen
- Anonyymi00165
Anonyymi00164 kirjoitti:
oma silmä pistää katselemaan naisten pyllyjä ja tuijottamaan vihaisesti se tulee saastutus ihmisen sisältä jos sillä silmällä katselet televisiota olet syntinen
Kaikki on puhdasta puhtaille, mutta saastuneille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta" (Tiit. 1:15).
- Anonyymi00169
Anonyymi00165 kirjoitti:
Kaikki on puhdasta puhtaille, mutta saastuneille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta" (Tiit. 1:15).
Sillä kaikki on puhdasta puhtaille, mutta niille, jotka ovat syyllisiä, eivätkä uskollisia, mikään ei ole
heille puhdasta vaan heitä syyttää heidän ajatuksensa ja omatuntonsa. - Anonyymi00172
Anonyymi00164 kirjoitti:
oma silmä pistää katselemaan naisten pyllyjä ja tuijottamaan vihaisesti se tulee saastutus ihmisen sisältä jos sillä silmällä katselet televisiota olet syntinen
Silmän syntejä on vaikeaa välttää. Lintu lentää pään yli ihmisen tahdosta piittaamatta. Et voi estää sitä tekemästä sitä, mutta voit estää sitä tekemästä pesää päähäsi. Niin on niiden naisten pyllyjen tuijottelunkin laita. Synnillinen ajatus tulee ja lihansa yhdessä Kristuksen kanssa ristille naulinnut työntää sen Hengen voimalla pois. Jos tulee lankeemuksia, synti on aloittanut rakentamaan pesää päähän eikä sitä ole heittänyt pois, kuten varmasti kaikille on tullut, Kristuksen evankeliumilla synnit pestään pois.
- Anonyymi00173
Anonyymi00165 kirjoitti:
Kaikki on puhdasta puhtaille, mutta saastuneille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta" (Tiit. 1:15).
Ei kaverin ampuminen alkoholihumalassa ole puhdasta itsensä puhtaista puhtaimmaksi kuvittelevalle herkkusuulle, eikä se naisten takamusten tuijottelukaan.
- Anonyymi00174
Anonyymi00161 kirjoitti:
Vl-liikkeessä luetaan kirjoja, joissa suudellaan ja rakastellaan, tämmönen ei kuitenkaan ruoki vl-ihmisten lihaa.
Saattaa nekin ruokkia, mutta ei kokemusteni mukaan läheskään samalla tavalla kuin silmän kautta tuleva stimulantti.
- Anonyymi00175
Kyllä se noin meni hulluinpien ukkojen aikana. Lapsia kiellettiin jopa opetustelevisio-ohjelmien katselusta joiden aikana kouluissa he istuivat siivous komerossa.
- Anonyymi00176
Anonyymi00174 kirjoitti:
Saattaa nekin ruokkia, mutta ei kokemusteni mukaan läheskään samalla tavalla kuin silmän kautta tuleva stimulantti.
Olen paljon katsellut elokuvia ja lukenut kirjoja, voin sanoa, että romanttiset kirjat ruokkii paljon enemmän seksuaalisia haluja, kuin romanttiset elokuvia.
Kirjassa mielikuvitus tekee enemmän töitä. - Anonyymi00178
Anonyymi00175 kirjoitti:
Kyllä se noin meni hulluinpien ukkojen aikana. Lapsia kiellettiin jopa opetustelevisio-ohjelmien katselusta joiden aikana kouluissa he istuivat siivous komerossa.
En ollut siivouskomerossa, liikuntasalissa puuhastelin omiani eikä ole mitään traumoja siitä.
- Anonyymi00179
Anonyymi00176 kirjoitti:
Olen paljon katsellut elokuvia ja lukenut kirjoja, voin sanoa, että romanttiset kirjat ruokkii paljon enemmän seksuaalisia haluja, kuin romanttiset elokuvia.
Kirjassa mielikuvitus tekee enemmän töitä.En tiedä, oletko taustaltasi vl vai täysin vl-liikkeen ulkopuolelta maailmaa havainnoinut. Vl-liikkeessä myös sopimattomista kirjoista on varoiteltu iankaiken.
- Anonyymi00182
Anonyymi00178 kirjoitti:
En ollut siivouskomerossa, liikuntasalissa puuhastelin omiani eikä ole mitään traumoja siitä.
Minä menin kielloista huolimatta tv tunneille. Toiset vl-lapset sylkivät päälleni sen jälkeen.
- Anonyymi00183
Anonyymi00178 kirjoitti:
En ollut siivouskomerossa, liikuntasalissa puuhastelin omiani eikä ole mitään traumoja siitä.
Ystäväni luokassa, vl-lapset istuivat luokan perällä ja katsoivat takaseinää. Siten saattoi kuulla kouluTV:n, mutta ei tarvinnut katsoa.
- Anonyymi00184
Anonyymi00179 kirjoitti:
En tiedä, oletko taustaltasi vl vai täysin vl-liikkeen ulkopuolelta maailmaa havainnoinut. Vl-liikkeessä myös sopimattomista kirjoista on varoiteltu iankaiken.
Olen ollut vl-liikkeessä melkein koko elämäni, enkä ole koskaan kuullut varoteltavan kirjoista. Kaikki vl-ystäväni lukevat romantiikkaa.
- Anonyymi00186
Anonyymi00184 kirjoitti:
Olen ollut vl-liikkeessä melkein koko elämäni, enkä ole koskaan kuullut varoteltavan kirjoista. Kaikki vl-ystäväni lukevat romantiikkaa.
Outoa, jos olet välttynyt kuulemasta sopimattomista kirjoista varoittelut. Olen istunut aika monissa nuortenilloissa ihan kuulijan paikalla, joissa varoittelu tapahtui erittäin usein television vaaroista puhumisen jälkeen, että on siinäkin valvomisen paikka, että mitä luetaan ja että jos kirja ruokkii lihaa, niin se kannattaa jättää kesken. Nykyään keskusteluissa painopiste on netistä löytyvistä vaaroista varoitteluissa. Televisiosta ei paljon kuule puhuttavan, sitä kun ei lähtökohtaisesti vl:illa ole, mutta netti löytyy tietokoneilta ja puhelimilta.
- Anonyymi00191
Anonyymi00186 kirjoitti:
Outoa, jos olet välttynyt kuulemasta sopimattomista kirjoista varoittelut. Olen istunut aika monissa nuortenilloissa ihan kuulijan paikalla, joissa varoittelu tapahtui erittäin usein television vaaroista puhumisen jälkeen, että on siinäkin valvomisen paikka, että mitä luetaan ja että jos kirja ruokkii lihaa, niin se kannattaa jättää kesken. Nykyään keskusteluissa painopiste on netistä löytyvistä vaaroista varoitteluissa. Televisiosta ei paljon kuule puhuttavan, sitä kun ei lähtökohtaisesti vl:illa ole, mutta netti löytyy tietokoneilta ja puhelimilta.
Laita vaan sinäkin TV auki, Ylen aamuTV aloittaa hyvin päivän. Varmasti pappakin on avannut telekkarin, sitä on mukava katsella aamukahvien kanssa.
- Anonyymi00166
Vl- luopiot ovat menossa helvettiin joka tapauksessa, katso tv: tai ei.
- Anonyymi00167
Kyllä minun seksuaalisuutta ruokkii enemmän romanttiset kirjat, kuin elokuvat. Kirjat antaa enemmän mielikuvitukselle mahdollisuuksia.
- Anonyymi00168
JUMALANTERVE KATELKAA ASUNTOVAUNUJA, AUTOJA NE HEILUU HUOJUU NURKAT NATISEE MUIJAT ULISEE JA LIERI HURKASEE KUN MATKARAKASTAJA ÄÄÄÄÄHH MATKASAARNAAJA ASKARTELEE KUN KAIKKI ON YHTEISTÄ AAMEN
- Anonyymi00171
Ja kaikissa vaunuissa on tv-antennit!
- Anonyymi00181
Anonyymi00171 kirjoitti:
Ja kaikissa vaunuissa on tv-antennit!
Ei kaikissa, mutta toki useissa, sillä alueella on valtava määrä vuokravaunuja.
- Anonyymi00192
Ei voi kuin sanoa Amen
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644