Nyt loppui kotimainen jäävuorisalaatti

Anonyymi-ap

Kaikki ne loppuu.

24

97

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kotimaisista nippu porkkanoista on myös pulaa.

• Anonyymi00015

Ei taatusti ole, mutta halukkaista ostajista kyllä. Kepuketkujen porkkananipussa on viisi pikkusormenpään kokoista, tukiaisilla kasvatettua miniporkkanaa ja hinta 4€ eli likemmäs euron/suupala.
        Ei se hullu ole, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Niin hulluja Suomessa ei sentään vielä ole.
        Ahneudellakin on joku raja.

• Anonyymi00002

Tuottajille maksetaan liian vähän.

• Anonyymi00003

Kohta loppuvat kotimaiset jäävuoretkin...

• Anonyymi00004

Maataloustuottajilta vaaditaan muutakin viljelyä kuin perinteinen nurmi- ja viljanviljely. He jotka tuottavat vihanneksia maillaan , eivät saa edes S - ryhmässä tuotteita myyntii . Tulisiko Valtion tukea kauppoja.

• Anonyymi00009

Valtionko muka pitäisi tukea, jos maataloustuottajien omistama s-ryhmä ei ota omistajiensa tuotteita myyntiin?
        Vähän nyt kohtuutta tukiaisvaatimuksiin…

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Valtionko muka pitäisi tukea, jos maataloustuottajien omistama s-ryhmä ei ota omistajiensa tuotteita myyntiin?
        Vähän nyt kohtuutta tukiaisvaatimuksiin…

Valtion tukea pitäisi lisätä niin että tällaiset keskustelut jäisi historiaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Valtion tukea pitäisi lisätä niin että tällaiset keskustelut jäisi historiaan.

Meinaatko, että tällaisia tukijunttien kannalta kiusallisia kyseleviä kirjoituksia pitäisi sensuroida pois?
        Veronmaksajien päinvastoin pitäisi entistä enemmän nostaa esiin näitä järjettömiä rahareikiä, jotka johtuvat tukijunttien itse aiheuttamista syistä.
        Veronmaksajien rahoja ei tietenkään pidä lapioida tukijunttien ja heidän itsensä omistamiensa yritysten välisiin epäkohtiin. Omistajien pitää osata itse käyttää valtaansa omissa yrityksissään eikä odottaa veronmaksajien kustantavan omistajien osaamattomuutta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Meinaatko, että tällaisia tukijunttien kannalta kiusallisia kyseleviä kirjoituksia pitäisi sensuroida pois?
        Veronmaksajien päinvastoin pitäisi entistä enemmän nostaa esiin näitä järjettömiä rahareikiä, jotka johtuvat tukijunttien itse aiheuttamista syistä.
        Veronmaksajien rahoja ei tietenkään pidä lapioida tukijunttien ja heidän itsensä omistamiensa yritysten välisiin epäkohtiin. Omistajien pitää osata itse käyttää valtaansa omissa yrityksissään eikä odottaa veronmaksajien kustantavan omistajien osaamattomuutta.

Tällaista keskustelua ei käytäisi jos tuet olisi riittäviä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Tällaista keskustelua ei käytäisi jos tuet olisi riittäviä.

Ei myöskään tällaista keskustelua tarvitsisi käydä, jos tukijuntit kykenisivät hoitaa omia yrityksiään siten, että hyötyisivät itse niistä.
        Nyt tukijuntit ovat ajautuneet siihen passiiviseen olotilaan, että odotetaan veronmaksajien kustantavan ja hoitavan kaikki heidän kyvyttömyydestäkin johtuvat ongelmat…. Syynä tietysti helppo raha, jota on vuosikymmenet lapioitu tukiaisina…

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Se on tuottajan ääni osuuskunnissa vähän niinkuin kansalaisen ääni eduskunnassa. Edustajille on annettu mandaatti toimia, ja he toimivat oman kykynsä mukaan. Olemme äänestäneet edustamme, he toimivat niissä puitteissa missä markkinatilanne ja ruokaketju ylöspäin mahdollistaa, ja tunkua niiksi päättäjiksi ei todellakaan ole, sen verran kusisessa paikassa siellä joutuu olemaan. Me joustamme, koska emme muuta voi. Kotieläintuottajan aikasykli kun on huomattavasyi pitempi kuin jonkin kylmien tuotteitten teollisuuden, niin nopeat, näyttävåt liikkeet ei ole mahdollisia. Lehmän siemennyksestä teuraskypsän sonnin teurastamolle lähtöön on aikaa kulunut noin 27kk. Sitä ei voi juurikaan lyhentää eikä pahemmin venyttääkään, tuotantotilat on mitoitettu tietylle eläinmäärälle että kierto on tasainen ja tulovirta säännöllinen. Jatkuvassa kierrossa myös menot on tasainen virta, johon tulee vielä nousupiikkejä kausituotteitten kuten siemenet ja lannoitteet vuoksi.

• Anonyymi00016

Ei tule tukea, vaan pistää kepuketkujen osuuskauppa ruotuun.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kyllä. Tämän lisäksi kepulaisten tukijullien tuottamat tuotteet pitäisi olla kaupan hyllyillä kuluttajille maksuttomia. Suomalaiset yksityiset yritykset ja yksityisellä puolella työskentelevät palkansaajat ovat ne jo kertaalleen tuloverostaan tukiaisina jyväjemmareille maksaneet.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kyllä. Tämän lisäksi kepulaisten tukijullien tuottamat tuotteet pitäisi olla kaupan hyllyillä kuluttajille maksuttomia. Suomalaiset yksityiset yritykset ja yksityisellä puolella työskentelevät palkansaajat ovat ne jo kertaalleen tuloverostaan tukiaisina jyväjemmareille maksaneet.

Mutta ette viljelijöille ole mitäån maksaneet.

• Anonyymi00005

Kotimaista jäävuorisalaattia, kiinankaalia ja nippuporkkanaa uhkaa MTK:n mukaan jäädä korjaamatta.

• Anonyymi00006

Kauppa on tarinan roisto.

• Anonyymi00017

Kepulaisten salaseura MTK:n mukaan mansikatkin loppuvat jo heinäkuun alussa, kotimainen lammas ennen pääsiäistä, varhaisperunoista tulee aina huono sato ja joulukinkutkin ovat finaalissa heti itsenäisyyspäivän jälkeisellä viikolla.
        Joka vuosi sama laulu🙈🤣

• Anonyymi00007

Menen miwlellään ostoksille Lidliin, minimaniin ja Halpahalliin , koska S ryhmä ja K kauppa ovat liian valtaa pitäviä , eivät mieti muutakuin ahneutta, kyykyttämistä ja valehtelevat.

• Anonyymi00008

Lämmintä on ja jäävuoret sulaa.

• Anonyymi00019

Mitä eroa on kaljalla ja kepulaisella?
      ??? ?????
      Kalja kusettaa vähemmän🍻👌

• Anonyymi00023

Lemu sijaitsee Varsinais-Suomessa ja löyhkä persvakopersujen pirteissä.
        Eli ei mitään yhteistä.

• Anonyymi00020

Punainen vasemmistolainen on jäekeä vailla oleva tyyppi. Heidän älykkyysosamääärä ei pysty järkeistämään , Suomalaisen maatalouden tilaa, nyky yhteiskunnassa. Esim.ruuan ruonnin arvo on suutempi kuin Kelan ilmaiset rahat suoraan tilille. Näitä ei saa karehtia. Farmarit jotka investoivat velkarahalla , työllistävät välittömästi rakwnnustyöntekijöitä, sähkäreitä, tavarantoimittajia. Suomi Valtiossa maatilat työllistää 320.000 henkilövuotta vuodessa. Suurimpia työnantajia! Ränä täyttisi vielä saada kontilleen; ihmiswt kortistoon, kela etuuksia nauttimaan. Mikä on etuuksien arvo? Ja mistä budjetista sellainen rahamäärä otwtaan? Ajatelkaa enemmän , älkää luulko kaikkea todeksi. Minäkin haluaisin nauttia 100 prossan etuuksia , kunhan kehtausin.

• Anonyymi00021

Ota hyvä ihminen pikimmiten yhteyttä ala-asteen äidinkielenopettajaan!

• Anonyymi00024

Sinulle joka et pysty hahmottamaan sanoja joissa on muutama väärä kirjain, suosittelen opettelemaan , miten pahoin huti kirjain on mennyt oikeaa kirjainta sivuun. Onneksi jotain huomaat...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      780
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      73
      600
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      49
      590
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe