Hankittu on vähän mansikoita, uusia perunoita, silliä, lohta ja kermaviiliä + juotavaa.
En ole paistosihmisiä, enkä leipuri.
Ei oo hinkua ajoteille ruuhkaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012064290.html
Mukava viettää Juhannusta kotona
18
61
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minäkin vietän juhannuksen kotona, olen viettänyt jo varmaan viimeiset 15 vuotta. Uudet perunat ja silli kuuluvat minuun juhannusruokiini ja jälkiruoaksi jotain makeaa.
- Anonyymi00002
Suomi-mansikoitakin jo oli myynnissä.
- Anonyymi00003
Nautitaan ja rentoudutaan.
- Anonyymi00004
Oon ottanut aurinkoa ilkosillani.
Jaloille ei tartte lisää, joten oon laittanut pyyhkeen niitten päälle.
Naamalle on kasvovoide ja muulle kropalle muuta 50 astetta.
Jo oonkin vähän ruskettunut. Siksi on hyvä, kun on tää näämä niin ryppyinen ja väritön, että hyvä saada väriä.
Nytoon syömässä silliä, kermaviiliä ja tilliä. Pitäis keittää uusia perunoita, jahka tässä ehtii.
Yksin vietän, välillä käyn kattomassa walesilaista filmiä. Kyllä on hienot maisemat Walesissa! Ei tartte aina katella vain järveä ja metsää, on komiat vuoret Walesissa! - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oon ottanut aurinkoa ilkosillani.
Jaloille ei tartte lisää, joten oon laittanut pyyhkeen niitten päälle.
Naamalle on kasvovoide ja muulle kropalle muuta 50 astetta.
Jo oonkin vähän ruskettunut. Siksi on hyvä, kun on tää näämä niin ryppyinen ja väritön, että hyvä saada väriä.
Nytoon syömässä silliä, kermaviiliä ja tilliä. Pitäis keittää uusia perunoita, jahka tässä ehtii.
Yksin vietän, välillä käyn kattomassa walesilaista filmiä. Kyllä on hienot maisemat Walesissa! Ei tartte aina katella vain järveä ja metsää, on komiat vuoret Walesissa!Välillä on ikävää.
Se että on yksin, Sen kyllä kestän, mutta että aikuiset lapset tiuskivat.
Joku sanoo nyt, että "oma syysi". Ei ole. Se on nykyajan tyyliä. Sille ei mahda mitään.
Pitää vaan pitää sisällään. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Välillä on ikävää.
Se että on yksin, Sen kyllä kestän, mutta että aikuiset lapset tiuskivat.
Joku sanoo nyt, että "oma syysi". Ei ole. Se on nykyajan tyyliä. Sille ei mahda mitään.
Pitää vaan pitää sisällään.Yksin vietän juhannusta minäkin, lapset eivät ole enää vuosiin edes kysyneet miten minä juhannustani vietän, heillä omat "tärkeät" menonsa. Sitä se on, nykyaika.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Yksin vietän juhannusta minäkin, lapset eivät ole enää vuosiin edes kysyneet miten minä juhannustani vietän, heillä omat "tärkeät" menonsa. Sitä se on, nykyaika.
Surkeeta!
Mitä voisi tehdä? Voisko kysyä, ja pyytää, että jutellaan?
Olet ihan varmaan tehnyt kaikkesi heidän eteen! - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Surkeeta!
Olet ihan varmaan tehnyt kaikkesi heidän eteen!Mitähän tuo "kaiken tekeminen" liittyy juhannuksenviettoon?
- Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Surkeeta!
Olet ihan varmaan tehnyt kaikkesi heidän eteen!"Olet ihan varmaan tehnyt kaikkesi heidän eteen!"
Mitä on se usein kehuttu kaiken tekeminen lapsien eteen? Minusta tuo sanonta tulee niiden suusta jotka ovat mielestään marttyyreitä ja minä en kuulu niihin. Olen kasvattanut lapsiani, tai olen yrittänyt kasvattaa, järjellä ja opettamalla, mutta eihän sille mitään mahda kun nykyaika asettaa lapsillemme toisenlaiset vaatimukset mitä meillä aikanamme oli. Annan jokaisen elää omalla tavallaan, se on jokaisen oikeus.
- Anonyymi00007
Tämä on elämäni ensimmäinen yksinäinen juhannus.
Yksin pienessä vuokrakaksiossa.- Anonyymi00009
Onneksi on ehtinyt jo iltaan.
Juhannukselle laitetaan niin paljon odotuksia, että pitää olla niin hyvin, ystäviä ympärillä ja hauskaa.
Ja kun ei ole. Itselläni oli ihan kauhee tää juhannus. Yksin ja velloi ajatukset, että kukaan ei välitä. Mutta kun on ilta, niin pääsee nukkumaan ja tämä juhannus on ohi. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Onneksi on ehtinyt jo iltaan.
Juhannukselle laitetaan niin paljon odotuksia, että pitää olla niin hyvin, ystäviä ympärillä ja hauskaa.
Ja kun ei ole. Itselläni oli ihan kauhee tää juhannus. Yksin ja velloi ajatukset, että kukaan ei välitä. Mutta kun on ilta, niin pääsee nukkumaan ja tämä juhannus on ohi.Ohihan menee aika äkkiä, ja aurinko nousee aina uudestaan.
- Anonyymi00010
Kaupungin juhannus, rauhallista on kun suuri osa on lähtenyt huitsin maalle ja sinne.
- Anonyymi00013
Minulle ei juhannus ole koskaan merkinnyt oikeastaan mitään muuta kuin työssä ollessa pidempää viikonloppua, joten juhannus yksin ei ole minulle vaikea, mutta joulu sen sijaan tuntuu välillä ylivoimaiselta viettää yksin, vaikka olen viettänyt jouluja yksin monia vuosia jo.
- Anonyymi00015
Aivan kivasti meni juhannusaatto yksin, ei ne juhannukset huonossa avioliitossakaan olleet yhtään kummempia.
Kävin iltapäivällä kävelyllä ja paljon oli väkeä piknikillä puistoissa. Monet etsivät varjopaikkaa kesän ensimmäisenä tosi kuumana päivänä. - Anonyymi00016
Pitää kai tilata mansikan tuottajalta mansikat pakkaseen. Minulla on "kuution" pakastin tyhjänpanttina entisessä ok talossani.
Tässä hoiva-asunnossani on iso parveke luoteen puolella taloo. Vasta ilta-aurinko paistaa lännestä sisään nyt pitkän valoisuuden aikana.
Pakastemansikoi vois varata vaikka 60 litraa. Ne tois ison tilauksen kotiin. Laittasin ne kantoineen pakastimeen.
* ikä-äijän juttui nää. - Anonyymi00017
Mansikoita ja jäätelöä.
- Anonyymi00018
On ihana herätä hiljaiseen juhannuspäivänaamuun. Eilen kävin torilla, hallissa ja kaupassa fiilistelemässä juhannustunnelmia. Lapsenlapsen ja äitinsä kanssa söimme jäätelöt Tokoinrannassa.
Ihanaa, kun on juhannus💖
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481