Valitettavasti Heinola ei houkutellut samassa määrin juhannuksen juhlijoita kuin vaikkapa Vääksy tai Lahti. Ei juurikaan veneilijöitä ja jotenkin masentava tunnelma. Lähes tyhjät laituritkin. Miksi Heinola ei enää houkuttele ihmisiä?
Juhannus Heinolassa
24
236
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tiktokissa näytti olevan video heinolalaisesta kokon sytytyksestä. Bensakanisterikin heitettiin lopulta Kymeen.
Muutos voisi ehkä alka tosiasioiden tunnustamisesta. Heinolassa pitäisi aloittaa elinvoimanpelastusohjelma. Pitäisi pohtia esimerkiksi sitä, mitä tehdä nykyisellään masentavan sataman ja keskustan houkuttelevuuden lisäämiseksi. Kehitys on ollut todella jyrkkää alamäkeä. - Anonyymi00002
Masentava tunnelma voi vallita ainoastaan siellä korvien välissä ei missään muualla.
Koko ajan tuossa menee veneitä, että taidat tarvita jo silmälasitkin kaiken muun puutteen lisäksi.- Anonyymi00003
Eilen käytiin veneellä Vääksyssä. Ihan eri meininki. Tottahan se on, että Heinola ei näytä kiinnostavan.. ja eihän Heinolan satamassa ole yhtä hyvää paikkaa kuin Vääksyn Majakka tai Vuolenkosken Rantamesta. Mieluummin näkyy veneilijät menevän muihin satamiin.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eilen käytiin veneellä Vääksyssä. Ihan eri meininki. Tottahan se on, että Heinola ei näytä kiinnostavan.. ja eihän Heinolan satamassa ole yhtä hyvää paikkaa kuin Vääksyn Majakka tai Vuolenkosken Rantamesta. Mieluummin näkyy veneilijät menevän muihin satamiin.
Elinvoima ja veneilymatkailu lisääntyisi jos vain saisimme Sulkavankosken myllyn rantaan betoniponttoonilaiturin.
- Anonyymi00005
Kumpelissa käytiin syömässä oli paljon ruokailijoita. Hotelli asukkaita oli paljon, parkkipaikka oli täynnä autoja.
- Anonyymi00006
Sataman ja rantapuiston alue on alennustilassa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sataman ja rantapuiston alue on alennustilassa.
Heikkimäen laajennus tuo lisää elinvoimaa. Paukut tuottavuuteen.
- Anonyymi00008
Siihen sataman edustalle Tyyrpuurin eteen olisi kiva saada jokin massiivinen monummentti.
Olisiko kiiltävästä harmaasta ja mustasta graniitista veistetty halkaisijaltaan viisitoistametrinen kompassi mainio idea.
Niin ja tenniskenttä, jättimäiset shakkinappulat sekä lasten liikennekaupunki rantapuostoon.
Tässä nyt jotakin mitä Heinolassa ei vielä ainakaan ole kokeiltu! - Anonyymi00009
Aivan liikaa veneitä on nyt laitureissa ja pörräävät ympäriinsä eikö ole mitään muuta paikkaa tuolle pröystäilylle toverin pää menee vähemmästäkin pyörälle. No, syksyllä sitten onneksi taas rauhoittuu ja etenkin talvella on oikein rauhallista.
- Anonyymi00010
Heinolassa ei osata hyödyntää rantapuiston ja sataman potentiaalia. Jotenkin naurettavaa, että paljon pienemmillä paikkakunnillakin on enemmän menoa satamissa ja Heinolan rantapuisto aivan autiona.
Varmaan sekin vaikuttaa, että Casino on suljettu. Se myös kertoo karua kieltä, ettei tuollaisella paikallakaan kannata yrittää :(- Anonyymi00011
Nykyiselle Casinolle käy sama kohtalo, kuin vanhalle Casinolle.
- Anonyymi00025
Alan kemistit siellä häärää
- Anonyymi00012
Casinon pitäisi olla rento ja kodikas veneilijöiden ja maakrapujenkin tukikohta, jossa olisi mukava viettää kesäpäivää ja -iltaakin. Sellainen satamasta puuttuu. Tyyrpuuri on lähinnä terassi. Turha hienostelu kannattaa unohtaa. Veneilijöiden palvelut pitäisi tarjota Casinolta, joka on vierasvenelaiturien vieressä. Myös Casinolla voisi olla sauna!
- Anonyymi00013
Casinohan oli tosi suosittu, kun se vajaa 40 vuotta sitten aloitti. Vuosikymmenien saatossa jotenkin lässähti, ettei porukkaa vaan käynyt vaikka paikka mitä parhain. Tosin helteillä sisällä tukalan kuuma, joten jotain remppaakin olisi vaatinut.
Onneksi on sentään edes Tyyrpuuri, johon voi mennä jädelle, kahville tai lonkerolle.
- Anonyymi00014
Iloisen Kulkijan ja sen itsensä alennustilaan juoneet asiakkaat voisi siirtää sinne Heikkimäkeen. Kaupunkikuva kohentuisi kuin taikaiskusta.
- Anonyymi00015
Alkon myymälän ympäristö on viehättävä, sinne kaivattaisiin lisää puiston penkkejä, joissa voisi rentoutua ja nauttia näkymistä.
- Anonyymi00016
..ja ennenmuuta Alkon tuotteista!
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
..ja ennenmuuta Alkon tuotteista!
Myös Heikkimäkeen voisi viedä yhden penkin. Siellä silmä lepää, upeissa maisemissa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Myös Heikkimäkeen voisi viedä yhden penkin. Siellä silmä lepää, upeissa maisemissa.
Heikkimäki on aivan liian vilkas paikka rentoutumiseen! Siellä tulee hetkessä levoton olo, koska liikennevirrat ovat kuin Piccadilly Circuksessa tai Riemukaaren liikenneympyrässä. Pää menee hyvin helposti pyörälle liikennettä seuratessa mikä auto menee minnekin liikekiinteistöön.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Heikkimäki on aivan liian vilkas paikka rentoutumiseen! Siellä tulee hetkessä levoton olo, koska liikennevirrat ovat kuin Piccadilly Circuksessa tai Riemukaaren liikenneympyrässä. Pää menee hyvin helposti pyörälle liikennettä seuratessa mikä auto menee minnekin liikekiinteistöön.
Tämä! Varokaa Heikkimäen tehtaista ja yrityksistä tavaraa kuskaavia rekkoja.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tämä! Varokaa Heikkimäen tehtaista ja yrityksistä tavaraa kuskaavia rekkoja.
Olen samaa mieltä! Heikkimäessä on niin kova pöhinä, ettei siellä edes joudeta penkillä istumaan. Heikkimäki on maakunnan THE yrityspuisto.
- Anonyymi00022
Kimolan kanava oli yhtä järkevä hanke kuin Heikkimäkikin. Mitään hyötyä ei kummastakaan ollut Heinolalle, mutta rahaa kyllä paloi kiitettävästi.
- Anonyymi00023
Hankerahoilla olisi saanut kevytrakenteisen ylikulkusillan Sulkavankosken ylitystä varten. Tosin sillan kohtalo olisi ollut yhtä karu kuin laiturilla.
- Anonyymi00024
Onhan se kumma kun ei kiinnosta matkailjioita Heinola. Satamassa on hieno matkaparkki ja grillikatoksen kokoinen saunakin jossa ei ole suihkuja. Casinon palvelut huippuluokkaa(kiinni). Viikonloppuisin vaikea löytää palveluja. Puhuvilla portailla on kuitenkin elämää. Paljon oppimista Vuolenkoskesta ja Vääksystä. Täytyisi saada ammattitaitoisempia päättäjiä Hönölään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181157
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 74674
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 88653
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet102473