Bella 512 Excel vai Yamarin 5020???

Odysseus

Onko kokemuksia näistä veneistä...kehukaa/kritisoikaa!?
Minkä kokoinen kone olisi passeli näihin..riittääkö 60hv, vai onko nuhapumppu...itse olen kallistumassa uuden Bellan puoleen.

4

6252

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kriegsmarine

Jos tarkkoja ollaan niin pitäisi verrata Bella 512 Europa ja Yamarin 5020. Excelhän menee jo bowriderin puolelle. No anyway , minulla on Bella 512 europa ja pohjamallihan on sama kuin excellissä ja Bella 510r:ssä. Prutkuna on Mersu 90 2t classic ja tuttavalla 510r ja optimax 90. Mulla gps huiput 40s vakio aluhuiskalla ja tuttavalla 45s laser II huiskalla. Kyllähän tuo 60 on vähän niin ja näin. En nyt nuhapumpusta tiedä mutta eihän tuo varmaan lähde kun nappi housuista. Googleta "test tre bowrider" jos ruotsin(norjan)kieli jotenkin vääntyy niin saat tieto excellistä 90 2t mersulla. Testissä väittävät että 4t olisi liian painava Bellaan mutta kaverin Optimax painaa 163kg ja ei mitään ongelmia. Veneen ominaisuksiin olen tyytyväinen.

• Kyklooppi

Itsellä 5020 ainakin 60hp yamahan 4t efi-koneella kulkee aivan riittävästi. Huippuja ottaa yhdellä hengellä 31 solmua ja 4 hengellä kovassakin kelissä 27 solmua. Mihin kovempaa pitäisi päästä, eihän meistä kai monikaan aja pitkiä taipaleita urku auki?

Ajo-ominaisuudet 5020:ssa on mainiot, missäpä nykyveneessä ei. Kulutuskin tuolla 60hp:llä mainio, 25l tankilla ajaa sellaisella 24 solmun marssinopeudella n. 2h.

• Joelk

Bellalla tahtoo olla melko matala se keula ainaki 490R. Ei hyvä ku vasta-aaltoihin mennään. Mitenköhän Yamarilla se puoli.

• SontaaSavosta

Osaako kukaan kertoa, miksi noiden veneiden laatu on aivan suolesta vai meneekö paremmat ulkomaille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe