Bella 512 Excel vai Yamarin 5020???

Odysseus

Onko kokemuksia näistä veneistä...kehukaa/kritisoikaa!?
Minkä kokoinen kone olisi passeli näihin..riittääkö 60hv, vai onko nuhapumppu...itse olen kallistumassa uuden Bellan puoleen.

4

6533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kriegsmarine

Jos tarkkoja ollaan niin pitäisi verrata Bella 512 Europa ja Yamarin 5020. Excelhän menee jo bowriderin puolelle. No anyway , minulla on Bella 512 europa ja pohjamallihan on sama kuin excellissä ja Bella 510r:ssä. Prutkuna on Mersu 90 2t classic ja tuttavalla 510r ja optimax 90. Mulla gps huiput 40s vakio aluhuiskalla ja tuttavalla 45s laser II huiskalla. Kyllähän tuo 60 on vähän niin ja näin. En nyt nuhapumpusta tiedä mutta eihän tuo varmaan lähde kun nappi housuista. Googleta "test tre bowrider" jos ruotsin(norjan)kieli jotenkin vääntyy niin saat tieto excellistä 90 2t mersulla. Testissä väittävät että 4t olisi liian painava Bellaan mutta kaverin Optimax painaa 163kg ja ei mitään ongelmia. Veneen ominaisuksiin olen tyytyväinen.

• Kyklooppi

Itsellä 5020 ainakin 60hp yamahan 4t efi-koneella kulkee aivan riittävästi. Huippuja ottaa yhdellä hengellä 31 solmua ja 4 hengellä kovassakin kelissä 27 solmua. Mihin kovempaa pitäisi päästä, eihän meistä kai monikaan aja pitkiä taipaleita urku auki?

Ajo-ominaisuudet 5020:ssa on mainiot, missäpä nykyveneessä ei. Kulutuskin tuolla 60hp:llä mainio, 25l tankilla ajaa sellaisella 24 solmun marssinopeudella n. 2h.

• Joelk

Bellalla tahtoo olla melko matala se keula ainaki 490R. Ei hyvä ku vasta-aaltoihin mennään. Mitenköhän Yamarilla se puoli.

• SontaaSavosta

Osaako kukaan kertoa, miksi noiden veneiden laatu on aivan suolesta vai meneekö paremmat ulkomaille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3874
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2599
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2558
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2345
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2148
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1779
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1623
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      301
      1505
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1468
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1467
    Aihe