Kun yhtye ei enää ole toiminnassa tietääkseni. Onko lopullisesti poissa yhtye musakuvioista??
Onkohan mahdollista vanha kokoonpano Yrjänä, Suomalainen, isometsä ja uusi rumpali?? Kuulisimme silloin sellaista kolmikärki levyn tyylistä tai pohjolan valkeus&raivo tyylistä CMX;ää. Tai ehkä utopista ajattelua minulta nyt vai onko? Aika kun muuttaa yleensä ihmisiä että luonnollinen siirtymä kevyempään musaan kun ikää tulee mittariin. On poikkeuksiakin jotka koko ikänsä vetää rankkaa linjaa.
Onko siis CMX;n ura nyt tässä
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Muistan jonkun CMX:n jäähyväiskeikan 100 vuotta sitten, joten pitkään ovat myös kitkutelleet. No, kukapa ja miksipä ei.
En ole ikinä tuosta Urponän väkitaiteilusta innostunut, enkä juuri biiseistäkään. On vain yksi rujo poikkeus: Ainomieli. Onko yhtye joskus tehnyt mitään lähellekään yhtä siistiä tai saman(seka-)sävyistä? Lähinnä musiikillisesti siis.- Anonyymi00002
Taustalaulu tietysti tekee biisin. Tai on kai se olemassa muutenkin.
Liiditulkinnat on yhtä kauheat kuin aina. Jotenkin nekin vain asettuu tuohon tuoreuteen ja koko pläjäykseen.
- Anonyymi00003
Yrjänästä muistuu mieleen monta eeppistä juttua. Pani kolikon sieraimeen mut kyl eniten ylitse kaiken on CMX;n julkaisut veljeskunta , aurinko ja aura eli tuossa paremmuusjärjestyksessä. Veljeskunnan kaltaista levyä ei joka vuonna tehdä noin huippulevyä. Siinä on mietiutty tarkkaan kaikki eri musan osa-alueet eli sävellykset, tekstit, sovitus ja soittoteknilliset jutut. Vetää kitaristit siinä välillä aika progea muuten.
Muistuu mieleen eeppisenä muistona CMX;n vieraskirja.
Tekotaiteelliseksi paskaksi on sanottu CMX-musaa mutta minusta ei ole tekotaiteellista. Äijät jumanlauta osaa soittaa! Ja mitä kekseliäitä riffejä on keksineetkään uransa aikana useisiin biiseihin. Mielikuvitusta ja luovuutta siis paljon.
Keikoilla ei kuulemma yleisö koskaan juuri lämmennyt näihin kahteen biisiin;
myrskyn ratsut ja luuhamara.
CMX ei luonut suurta mainetta livebändinä vaan suurimmat vahavuudet oli levytyspuolella.- Anonyymi00004
Oppiko se laulamaan joskus? Tai olemaan jättämättä laulamatta?
Ei ne tekotaidesyytökset väitä, ettei äijät osais soittaa.
Eikös tuo nyt aika suosittu livebändi ollut päätösrundeineen muineen? - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oppiko se laulamaan joskus? Tai olemaan jättämättä laulamatta?
Ei ne tekotaidesyytökset väitä, ettei äijät osais soittaa.
Eikös tuo nyt aika suosittu livebändi ollut päätösrundeineen muineen?jos mikäli sikäli oli niin että CMX oli aika suosittu livebändi niin silloin mun viesti on täyttä shaibaa joten kiitos kun hieman korjasit viestiäni .
joskus keikoilla muistan , yhtye pääsi mahtipontiseen tunnelmointiin. Mm tais olla joku suora MTV 3 kanavan livekeikka joka jääny mieleen. Vetivät siinä muistaakseni kaksi pitkää biisiä; kuolemanristeyksestä kolme virsrtaa pohjoiseen ja kaikkivaltias joista etenki viimeksimainitussa he pääs johonkin mielettömän kovalle tunnetasolle että ei kovin usein ole yhtä voimakkaasti mennyt tunteisiin minulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761642
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107849En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 132604
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo78561- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510