Posso tiedoksi

Anonyymi-ap

Intiassa ei syödä pitaleipää kuten väitit. Pitaleipä on kotoisin Lähi-idästä ja Välimeren alueelta.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

      Niinkö taas on käynyt miten erotat pitaleivän ja intiassa tehdyn leivän jos ne on ihan samannäköisiä, resupetteri

      • Anonyymi00004
        UUSI

        Ääliö, pitaleipä ja intialainen naanleipä on ihan eri näköisiä!

        48000€/v


      • Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ääliö, pitaleipä ja intialainen naanleipä on ihan eri näköisiä!

        48000€/v

        Molemmat ovat hiivalla kohotettuja litteitä leipiä, mutta ne eroavat toisistaan merkittävästi koostumukseltaan ja käyttötarkoitukseltaan:
        Pita (Lähi-itä): Valmistetaan yksinkertaisista perusraaka-aineista (vehnäjauho, vesi, hiiva, suola). Paistetaan kuumassa uunissa, jolloin leivän sisälle muodostuu ontto "tasku". Rakenne on jämäkkä, ja se on tarkoitettu täytettäväksi.
        Naan (Intia/Aasia): Sisältää jauhojen ja hiivan lisäksi maitotuotteita, kuten jogurttia tai maitoa (joskus myös kananmunaa). Paistetaan perinteisesti tulikuumassa tandooriuunissa. Rakenne on pehmeä, kuohkea ja hieman sitkeä. Se toimii erinomaisesti ruoan, kuten curryn, "lusikkana" tai dippileipänä.

        48000€/v


      • Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ääliö, pitaleipä ja intialainen naanleipä on ihan eri näköisiä!

        48000€/v

        Ota rauhallisesti osamaksu, ettet vanhene lisää, suorastaan romahda.


      • Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Molemmat ovat hiivalla kohotettuja litteitä leipiä, mutta ne eroavat toisistaan merkittävästi koostumukseltaan ja käyttötarkoitukseltaan:
        Pita (Lähi-itä): Valmistetaan yksinkertaisista perusraaka-aineista (vehnäjauho, vesi, hiiva, suola). Paistetaan kuumassa uunissa, jolloin leivän sisälle muodostuu ontto "tasku". Rakenne on jämäkkä, ja se on tarkoitettu täytettäväksi.
        Naan (Intia/Aasia): Sisältää jauhojen ja hiivan lisäksi maitotuotteita, kuten jogurttia tai maitoa (joskus myös kananmunaa). Paistetaan perinteisesti tulikuumassa tandooriuunissa. Rakenne on pehmeä, kuohkea ja hieman sitkeä. Se toimii erinomaisesti ruoan, kuten curryn, "lusikkana" tai dippileipänä.

        48000€/v

        eiko osamaksulla ole muuta tekemistä, kun etsiä pitaleivän teko-ohjeita wikipediasta, yritä nyt edes jollekin tasolle saada elämäsi hallintaan, ei tullainen on tervettä, osamaksumiljonääri.


      • Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        eiko osamaksulla ole muuta tekemistä, kun etsiä pitaleivän teko-ohjeita wikipediasta, yritä nyt edes jollekin tasolle saada elämäsi hallintaan, ei tullainen on tervettä, osamaksumiljonääri.

        Ei ole tullainenkaan tervettä, maailmanmatkaaja, joka ei tiedä mitä missäkin maassa suuhunsa laittaa, nakkia vai katkarapua. Vai ehkä massamania.

        48000€/v


      • Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        eiko osamaksulla ole muuta tekemistä, kun etsiä pitaleivän teko-ohjeita wikipediasta, yritä nyt edes jollekin tasolle saada elämäsi hallintaan, ei tullainen on tervettä, osamaksumiljonääri.

        Mistä lähtien minä olen ollut "48000€/v"nimimerkki?

        2010

        PS: Parhaana vuonna tuo oli kuukausipalkkani ja käteen.


    • Anonyymi00003
      UUSI

      Mitä muuta ei Intiassa syödä? Syödäänkö savulahnaa?

      • Anonyymi00009
        UUSI

        Kyllä syödään, jos siinä hunajata.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe