Lähitapiola perii

Anonyymi-ap

Miksi Lähitapiola on perinyt joka vuosi liikennevakuutusmaksua 20 vuotta sitten liikennekäytöstä poistetusta henkilöauton perävaunusta 20 euroa vuodessa?
Tämän vuoden liikennevakuutusmaksu on 21,37 €.
Kuinka paljon Suomessa on henkilöauton perävaunuja joista peritään ikään kuin kiinteistövero kun seisovat pihametsän reunassa polttopuiden alustana?
Henkilöauton ikivanha Muuli perävaunu ei vuoda edes öljyä ympäristöön.

16

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lähitapiolan lähettämään laskuun on merkitty:
      KEVYT PERÄVAUNU MUULI 500N, REK,NRO ###-###
      Liikennevakuutus nro ###-#######-#
      Vakuutusmaksu ajalta #.#.2026-#.#.2027 on 21,37 €

      • Anonyymi00002

        Poista kärry rekisteristä!


    • Anonyymi00003

      Meillä Suomessa väki vanhenee mutta liipparit tekoälyineen nuortuvat.
      Eikö ole jo aika perustaa virasto josta saa aivan selkosuomea puhuvan ihmisen avukseen asioissa joita ei ihmisen järjellä ymmärrä.

    • Anonyymi00004

      Niitä maksuja pitää seurata, ja lopettaa täysin turhat maksut. Moni maksaa vakuutusmaksuja esim. vanhoista autoista, vaikka ei niistä saa vakuutuksesta mitään vaikka vahinko sattuisikin. Pakollinen liikkennevakuutus riittäisi useimmille.

    • Anonyymi00005
      UUSI

      "Poista kärry rekisteristä!"

      Miten henkilöauton peräkärryn poisto rekisteristä poisto tapahtuu, kerro?

      Menen Traficomin nettisivuille ja mitä sitten?

    • Anonyymi00006
      UUSI

      Lähitapiolan lähettämään laskuun on merkitty:
      KEVYT PERÄVAUNU MUULI 500N, REK,NRO ###-###
      Liikennevakuutus nro ###-#######-#
      Vakuutusmaksu ajalta #.#.2026-#.#.2027 on 21,37 €

      Kiinnostaa myös miksi Lähitapiola perii liikennevakuutusmaksua liikennekäytöstä poistetusta henkilöauton perävaunusta.

      • Anonyymi00007
        UUSI

        Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
        "liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
        metsän reunassa sata vuotta.


      • Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
        "liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
        metsän reunassa sata vuotta.

        "Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
        "liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
        metsän reunassa sata vuotta."

        Peritäänkö myös metsän reunassa seisovista liikennekäytöstä poistetuista henkilöautoista liikennevakuutusmaksu?


    • Anonyymi00009
      UUSI

      "Liikennekäytöstä poistetusta henkilöautosta ei tarvitse maksaa liikennevakuutusta. Vakuutusmaksusta saa hyvityksen tai vakuutuksen voi irtisanoa poiston ajaksi. Ajoneuvoa ei kuitenkaan saa tällöin ajaa liikenteessä, ja laittomasta ajosta seuraa moninkertaiset maksut."

    • Anonyymi00010
      UUSI

      Voinko lähettää Lähitapiolalle laskun aiheettomasti perityistä liikennevakuutusmaksuista korkoineen siltä ajalta jonka Muuli on seissyt liikennekäytöstä poistettuna pihametsän kuusen alla?

    • Anonyymi00011
      UUSI

      "Ajoneuvon liikennekäytöstä poistosta ei tarvitse erikseen ilmoittaa vakuutusyhtiölle, sillä tieto välittyy sille automaattisesti. Liikennekäytöstä poisto katkaisee sekä ajoneuvoveron että liikennevakuutuksen laskutuksen automaattisesti Traficomin rekisteristä."

    • Anonyymi00012
      UUSI

      Kysymys on pelkästään siitä, miksi Lähitapiola perii 21,37 € liikennevakuutusmaksua henkilöauton perävaunusta, vaikka perävaunu on poistettu liikennekäytöstä?

      Yritin jo yli kymmenen vuotta sitten kysellä soittamalla kyseisestä vakuutusyhtiöstä syytä 20 euron vuotuisen liikennevakuutusmaksun perinnästä liikennekäytöstä poistetusta perävaunusta.

      En edes muista mitä silloin selittivät mutta maksu ei katkennut.
      Silloin olin vielä työelämässä niin ajattelin kyseiselle firmalle 20 euroa vuodessa olevan köyhäinapua jonka mielelläni maksan maatilan ränsistyvien rakennusten palovakuutusmaksujen lisukkeena.

      Tänään olen vanha ja sairas niin tuntuu kohtuuttomalta maksaa 21,37 euroa turhasta!
      Olisi edes tasaraha 22.00 €.

    • Anonyymi00013
      UUSI

      Yritin poistaa Muulin rekisteristä Traficom nettisivuillla:

      "Ajoneuvon palvelut
      Poista liikennekäytöstä
      Hinta 7,00 €
      Ohje
      Katso video
      Ota liikennekäyttöön
      Maksuton
      Ohje
      Katso video
      Myyjä: Tulosta esitäytetty luovutuskirja
      Maksuton
      Ohje
      Myyjä: Tee luovutusilmoitus
      Maksuton
      Ohje
      Katso video
      Myyjä: Luo varmenne
      Maksuton
      Ohje
      Katso video
      Ostaja: Tee omistajanvaihdos luovutusilmoituksen perusteella
      Maksullinen
      Ohje
      Katso video
      Tee omistajan tai haltijan muutos
      Maksullinen
      Ohje
      Katso video
      Tilaa rekisteröintitodistus, tekninen osa (osa I)
      Hinta 4,00 €
      Ohje
      Tilaa rekisteröintitodistus, tekninen osa ja ilmoitusosa (osa I ja II)
      Hinta 7,00 €
      Ohje
      Tee ensirekisteröinti
      Maksullinen
      Ohje
      Tilaa rekisterikilpi kadonneen tai vaurioituneen tilalle
      Maksullinen
      Ohje
      Maksa vero
      Maksullinen
      Ohje
      Muuta ajoneuvoveron maksuerää
      Maksuton
      Ohje
      Ilmoita vetolaitteen käytöst"

      Minkähän sarakkeen kohdalla rekisteristä poisto tehdään?

      • Anonyymi00015
        UUSI

        Ei mikään noista.


      • Anonyymi00016
        UUSI

        Tekoäly antoi tällaisen vastauksen:

        Peräkärryn poistaminen Traficomin rekisteristä riippuu siitä, onko kärry tuhoutunut vai myytkö sen eteenpäin.Jos kärry on romutettu: Voit tehdä ilmoituksen sähköisesti Traficomin Oma asiointi -palvelussa tai toimittamalla Suomen Autokierrätys Oy:n viralliselle vastaanottopaikalle.Jos myyt kärryn: Tee kaupan yhteydessä Traficomin Oma asioinnissa luovutusilmoitus antoi tällaisen vastauksen.


    • Anonyymi00014
      UUSI

      Muulilla pitää olla korvamerkki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe