Miksi Lähitapiola on perinyt joka vuosi liikennevakuutusmaksua 20 vuotta sitten liikennekäytöstä poistetusta henkilöauton perävaunusta 20 euroa vuodessa?
Tämän vuoden liikennevakuutusmaksu on 21,37 €.
Kuinka paljon Suomessa on henkilöauton perävaunuja joista peritään ikään kuin kiinteistövero kun seisovat pihametsän reunassa polttopuiden alustana?
Henkilöauton ikivanha Muuli perävaunu ei vuoda edes öljyä ympäristöön.
Lähitapiola perii
16
92
Vastaukset
- Anonyymi00001
Lähitapiolan lähettämään laskuun on merkitty:
KEVYT PERÄVAUNU MUULI 500N, REK,NRO ###-###
Liikennevakuutus nro ###-#######-#
Vakuutusmaksu ajalta #.#.2026-#.#.2027 on 21,37 €- Anonyymi00002
Poista kärry rekisteristä!
- Anonyymi00003
Meillä Suomessa väki vanhenee mutta liipparit tekoälyineen nuortuvat.
Eikö ole jo aika perustaa virasto josta saa aivan selkosuomea puhuvan ihmisen avukseen asioissa joita ei ihmisen järjellä ymmärrä. - Anonyymi00004
Niitä maksuja pitää seurata, ja lopettaa täysin turhat maksut. Moni maksaa vakuutusmaksuja esim. vanhoista autoista, vaikka ei niistä saa vakuutuksesta mitään vaikka vahinko sattuisikin. Pakollinen liikkennevakuutus riittäisi useimmille.
- Anonyymi00005UUSI
"Poista kärry rekisteristä!"
Miten henkilöauton peräkärryn poisto rekisteristä poisto tapahtuu, kerro?
Menen Traficomin nettisivuille ja mitä sitten? - Anonyymi00006UUSI
Lähitapiolan lähettämään laskuun on merkitty:
KEVYT PERÄVAUNU MUULI 500N, REK,NRO ###-###
Liikennevakuutus nro ###-#######-#
Vakuutusmaksu ajalta #.#.2026-#.#.2027 on 21,37 €
Kiinnostaa myös miksi Lähitapiola perii liikennevakuutusmaksua liikennekäytöstä poistetusta henkilöauton perävaunusta.- Anonyymi00007UUSI
Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
"liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
metsän reunassa sata vuotta. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
"liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
metsän reunassa sata vuotta."Vie rekisterikilpi vaikka katsastusasemalle, jos et muuta keksi,
"liikennekäytöstä" poisto ei vapauta maksun perinnästä, vaikka kärry seisoisi
metsän reunassa sata vuotta."
Peritäänkö myös metsän reunassa seisovista liikennekäytöstä poistetuista henkilöautoista liikennevakuutusmaksu?
- Anonyymi00009UUSI
"Liikennekäytöstä poistetusta henkilöautosta ei tarvitse maksaa liikennevakuutusta. Vakuutusmaksusta saa hyvityksen tai vakuutuksen voi irtisanoa poiston ajaksi. Ajoneuvoa ei kuitenkaan saa tällöin ajaa liikenteessä, ja laittomasta ajosta seuraa moninkertaiset maksut."
- Anonyymi00010UUSI
Voinko lähettää Lähitapiolalle laskun aiheettomasti perityistä liikennevakuutusmaksuista korkoineen siltä ajalta jonka Muuli on seissyt liikennekäytöstä poistettuna pihametsän kuusen alla?
- Anonyymi00011UUSI
"Ajoneuvon liikennekäytöstä poistosta ei tarvitse erikseen ilmoittaa vakuutusyhtiölle, sillä tieto välittyy sille automaattisesti. Liikennekäytöstä poisto katkaisee sekä ajoneuvoveron että liikennevakuutuksen laskutuksen automaattisesti Traficomin rekisteristä."
- Anonyymi00012UUSI
Kysymys on pelkästään siitä, miksi Lähitapiola perii 21,37 € liikennevakuutusmaksua henkilöauton perävaunusta, vaikka perävaunu on poistettu liikennekäytöstä?
Yritin jo yli kymmenen vuotta sitten kysellä soittamalla kyseisestä vakuutusyhtiöstä syytä 20 euron vuotuisen liikennevakuutusmaksun perinnästä liikennekäytöstä poistetusta perävaunusta.
En edes muista mitä silloin selittivät mutta maksu ei katkennut.
Silloin olin vielä työelämässä niin ajattelin kyseiselle firmalle 20 euroa vuodessa olevan köyhäinapua jonka mielelläni maksan maatilan ränsistyvien rakennusten palovakuutusmaksujen lisukkeena.
Tänään olen vanha ja sairas niin tuntuu kohtuuttomalta maksaa 21,37 euroa turhasta!
Olisi edes tasaraha 22.00 €. - Anonyymi00013UUSI
Yritin poistaa Muulin rekisteristä Traficom nettisivuillla:
"Ajoneuvon palvelut
Poista liikennekäytöstä
Hinta 7,00 €
Ohje
Katso video
Ota liikennekäyttöön
Maksuton
Ohje
Katso video
Myyjä: Tulosta esitäytetty luovutuskirja
Maksuton
Ohje
Myyjä: Tee luovutusilmoitus
Maksuton
Ohje
Katso video
Myyjä: Luo varmenne
Maksuton
Ohje
Katso video
Ostaja: Tee omistajanvaihdos luovutusilmoituksen perusteella
Maksullinen
Ohje
Katso video
Tee omistajan tai haltijan muutos
Maksullinen
Ohje
Katso video
Tilaa rekisteröintitodistus, tekninen osa (osa I)
Hinta 4,00 €
Ohje
Tilaa rekisteröintitodistus, tekninen osa ja ilmoitusosa (osa I ja II)
Hinta 7,00 €
Ohje
Tee ensirekisteröinti
Maksullinen
Ohje
Tilaa rekisterikilpi kadonneen tai vaurioituneen tilalle
Maksullinen
Ohje
Maksa vero
Maksullinen
Ohje
Muuta ajoneuvoveron maksuerää
Maksuton
Ohje
Ilmoita vetolaitteen käytöst"
Minkähän sarakkeen kohdalla rekisteristä poisto tehdään?- Anonyymi00015UUSI
Ei mikään noista.
- Anonyymi00016UUSI
Tekoäly antoi tällaisen vastauksen:
Peräkärryn poistaminen Traficomin rekisteristä riippuu siitä, onko kärry tuhoutunut vai myytkö sen eteenpäin.Jos kärry on romutettu: Voit tehdä ilmoituksen sähköisesti Traficomin Oma asiointi -palvelussa tai toimittamalla Suomen Autokierrätys Oy:n viralliselle vastaanottopaikalle.Jos myyt kärryn: Tee kaupan yhteydessä Traficomin Oma asioinnissa luovutusilmoitus antoi tällaisen vastauksen.
- Anonyymi00014UUSI
Muulilla pitää olla korvamerkki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504