Ajattelin kirjoittaa asiasta, koska koen, että nuo lääkkeet ovat pilanneet elämäni. Olen syönyt psyykenlääkkeitä ja SSRI-lääkkeitä nyt 16 vuotta. Mielenterveys ongelmien lisäksi minulla on mahdollisesti neurologisia ongelmia, joita ei koskaan lapsena diagnosoitu oireista huolimatta. Psyykenlääkkeiden käytön aloittamisen jälkeen painoni on noussut. Kaikkein karmein vaikutus on kuitenkin tunnetasolla. En enää välitä oikeastaan mistään. Lisäksi olen menettänyt empatiakykyni. Tunnen vain hetkittäin empatiaa. Olen kuin kävelevä robotti. Terapiaa ei ole minulle koskaan tarjottu lapsuuden traumojen käsittelyyn. Nyt olen saanut keskusteluapua seurakunnasta. Koen, että se on auttanut paljon. Inhimillisyyteni on viety. Kykenen rakastamaan enää oikeastaan ainoastaan lastani. Minun kohdallani tuossa lääkitysasiassa lähdettiin aikoinaan luultavasti väärälle polulle. Neurologiset vaivat olisi pitänyt tutkia ensin. Se oli 90-luvun alkua. Nyt on asiat paremmin. Toivottavasti.
Psyykenlääkkeet
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minäkin tunnen empatiaa vain hetkittäin. Vaikka ei ole mitään mielenterveyden diagnoosia eikä psyyken lääkitystä. En tunne yhtäkään joka hetki empaattista ihmistä.
- Anonyymi00002
mul ei noin voimakkaita oireita ole tullu lääkkeistä. Aloin käyttään SSRI-lääkettä ja toista lääkettä vuonna 2008 ja paniikkilääke tuli kuvioihin vuonna 2018. Rauhoittava lääke samana vuonna mutta lopetin hyvin pian rauhoittavan lääkkeen käytön koska ei sopinut minulle koska kun siit tuli ihan karmeita sivuoireita. Opamax niminen lääke(rauhoittava) ei sopinu mulle sitte ollenkaa.
Pääosin lääkkeistä ei mitään sivuoireita. Vieneet tosin hieman seksuaalisuutta poies . Eivät oo lääkkeet tunnepuoltani turruttaneet&poistaneet. Paino nous kyllä mut sain pudotettua sen. On toki iso haaste painoasioissa jos käyttää noita pillereitä koska ne lisää ruokahalua. - Anonyymi00003
Myös aikuisena voi tutkia nepsy ongelmia, jos arvauskeskus ei suostu hommaan, niin voit käydä yksityisellä neurologian lääkärillä ja saada sieltä lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Se että joskus ysärillä ei ole jostain syystä joko osattu tai haluttu hoitaa jotain asiaa (todennäköisesti ostattu) Niin ei ole syy sille, mikis nyt 16 vuotta myöhemmin ei saisi yrittää itse parantaa sitä tilannetaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381319
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38879Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad30613Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597- 14590
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26558Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24531
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17513Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16492