Yhdistys- ry - osuuskunta?

Mummunen

Jos perustaisit jonkunlaisen yhdistyksen, minkälainen se olisi?
Kuulutkos moneen tällaiseen toimintaan?
Eikös Suomi oo yhdistyksien luvattumaa=)

6

<50

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sellainen yhdistys jossa jouten olevat edistäisivät yhdessä jouten oloa.

• Anonyymi00002

Nojoo

Olen parin yhdistyksen rivijäsen. Eli maksan jäsenmaksun ja sillä saa sitten yhdistyksen lehdet. Pysyy niinkuin tietoisena toiminnnasta ja aiheista. Yhdessä olin myös muksna, mutta siinä vaihtui puheenjohtaja ja tuli vakavia näkemyseroa asioista. Erosin yhdistyksestä, mutta kannatan perusajatusta.

Nuorempana oli paljonkin kaikenlaista aktiviteettia, mutta silloinkn lähinnä hangaroundina. Mä ehkä fanitan joitain asioita, mutta olen aivan liika laiska sen kummempaan toimintaan.

Toisekseen, ei kiinnosta leimautua minkään liikkeen leimalla. Siitä voi olla ongelmia normielossa ja toisekseen liikkeillä tapana muuttua ajanoloon. Mutta fanittaa kyllä voi jos juttua kannattaa.

Jossain vaiheessa oltiin perustamassa osuuskuntaa duunijuttuja varten. Se kaatui perustamisvaiheessa näkemyseroihin ja valtataisteluihin. Se siitä.

Jotkut on yhdistysihmisiä. Net kuuluu kaikkeen mahdolliseen kirkkovaltuustosta vapaapalokuntaan. Mutta se perustuu johonkin muuhun, kuin aatteeseen. Lähinnä kai vallanhimoon ja pätemisen tarpeeseen.

Mutta kyllä suomi on pullollaan yhdistyksiä. Osa kai lähinnä ompeluseuratyyppisiä ja jotkut koittaa oikeesti tehdä asioita. Yhdistykset sopii xtraverteille ja sosiaalisille ihmisille. Meitsi sen verran sooloilija ja introvertti, en tosiaankaan ole kuin parin yhdistyksen rivijäsen. Ihan vaan ajatuksen takia.

=DW=

• Anonyymi00003

Kuulun yhteen liittoon ja kolmeen yhdistykseen. En ole aktiivijäsen toiminnassa mutta osallistumisessa olen. Maksan jäsenmaksun ja odotan kun muut rustaavat menoja ja tapahtumia ja niihin osallistun, yleensä maksetaan kunkin session kulut kokonaan itse kimppakyyteineen tai sitten yhdistys vähän sponsaa.
      Lisäksi olen ikäänkuin varalla monenlaisessa, eli kun jossain tarvitaan tilapäisesti , rivakkaa apua, niin vetäjät pyytävät hääräämään. Niistä tykkään, ei tarvitse satunnaisuuksiin sitoutua.
      Jos perustaisin, liikuntaan se liittyisi, mutta onneksi ei tarvii eikä ehkä riittäisi rahkeetkaan. Aika paljon niissä tarvitaan osaamista, koordinointia, paikkojen varaamista, kielitaitoa, selvittämistä mitä missäkin on meneillään....

• Jooh, mä oolen omassa ammattiliitossani, eläkeläisjäsen. niinku ilmaiseksi. Tähän liittoon maksanu jäsenmaksuja 15vuotta. - Sinne myöskin jään. Loppuikäkseni.

• Anonyymi00004
        Mummunen kirjoitti:

Jooh, mä oolen omassa ammattiliitossani, eläkeläisjäsen. niinku ilmaiseksi. Tähän liittoon maksanu jäsenmaksuja 15vuotta. - Sinne myöskin jään. Loppuikäkseni.

Erosin ammattiliitosta 35 vuotiaana. Työpaikalla tehtiin naisten uudelleenjärjestys ja kouluttamattomat p:een nuolija-tyypit nostettiin ylempään palkkaluokkaan ja meidät koulutetummat ja pidemmän kokemuksen omaavat jätettiin alemmaksi. Soitin liiton juristille. Hän sanoi: kannattaako sinun ruveta riitelemään, onko irtisanomissuojasi edes riittävä. Voi vihtu joku Katariina juristi se oli. Erosin saman tien siitä liitosta ja aloin etsiä uutta paikkaa, jonka sitten löysinkin. En sitten koskaan enää liittynyt mihinkään liittoon. Ihan itselleni riittävän eläkkeen olen saanut haalituksi koulutuksen ja työpaikan vaihtojen ansiosta.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Erosin ammattiliitosta 35 vuotiaana. Työpaikalla tehtiin naisten uudelleenjärjestys ja kouluttamattomat p:een nuolija-tyypit nostettiin ylempään palkkaluokkaan ja meidät koulutetummat ja pidemmän kokemuksen omaavat jätettiin alemmaksi. Soitin liiton juristille. Hän sanoi: kannattaako sinun ruveta riitelemään, onko irtisanomissuojasi edes riittävä. Voi vihtu joku Katariina juristi se oli. Erosin saman tien siitä liitosta ja aloin etsiä uutta paikkaa, jonka sitten löysinkin. En sitten koskaan enää liittynyt mihinkään liittoon. Ihan itselleni riittävän eläkkeen olen saanut haalituksi koulutuksen ja työpaikan vaihtojen ansiosta.

Nojoo

Olin nuorena pari vuotta metallihommissa tehtaassa. Ihan haalariduuneja. Sen verran iso paja, että oli muutamia kymmeniä duunareita ja luottamusmies. Mikäpä siinä, palkat ja lomat sopimusten mukaiset.

Sitten tuli luottamusmiesvaalit. Hirvee painostus liittoon, hyvä ettei turpiin leivottu. Tuli liityttyä metalliliittoon.

Noh, kukaan ei muistanut kertoa meidän siipeen vaalipäivää. Kun kuultiin, että tänään, marssittiin hanhenmarssia äänestyspaikalle. Polytpyroo oli laskemassa ääniä ja kertoivat äänestysajan menneen.

Makselin maksut ja jonkun kerran puhuin luottamusmiehelle työploista. Ei vaikutusta. Kerran soitin jopa ite liittoon aiheesta. Lässytystä ja se siitä.

Otin sitten lopputilin ja aloin suunnistaa kohti uusia seikkailuita. Kannattava päätös. Muutaman kerran sain karenssin jälkeen ansiosidonnaisia, sitten olikin jo muuta puuhaa.

Poltin metalliliiton jäsenkurjan pirtissä leivinuunissa. Enkä ole sen jälkeen ile ollut missään tekemisissä minkään ammattiliiton kanssa. Toki net on aikoinaan saaneet hurjasti aikaan duunareitten puolesta, omien kokemuksieni mykaan ilman liittoja olen kuitenkin pärjännyt pikemminkin paremmin ilman niitä.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      701
      3578
    2. Käviskö tällainen suhde

Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E
      Ikävä
      72
      1113
    3. Raiskausyritys

Eilen laajallakankaalla lenkkipolulla.
      Kajaani
      50
      1102
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      865
    5. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      89
      845
    6. Niin kauan tätä

Onko vuotesi menneet hukkaan
      Ikävä
      94
      707
    7. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      50
      690
    8. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      53
      688
    9. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      680
    10. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      115
      638
    Aihe