Mulla on ko. vahvistin, jossa on subbari kiinni.
Vahvistimen etupuolella on 4 in ja 4 out kaiutin paikkaa, miten kaiuttimet laitetaan niihin kiinni?
Laitoin johdot kiinni (punanen/punaiseen jne.), mutta ääntä ei kuulunut?
Miten ne kuuluu laittaa siihen kiinni? =/
Simex BA-300 ja kaiuttimet
3
2743
Vastaukset
- tollo
IN -kaiutinliitäntöihin kytketään johdot äänilähteen vahvistimen (esim. stereot, kotiteatterivahvistin) kaiutinlähdöistä.
OUT -liitäntöihin kytketään johdot pääkaiuttimien kaiutinliitäntöihin.
CROSSOVER -säätimellä määritellään taajuus, jota matalammat ohjataan subbarin toistettavaksi. Matalia taajuuksia ei siis toisteta pääkaiuttimilla.
LEVEL -säätimellä subbarin äänenvoimakkuus säädetään sopivaksi pääkaiuttimien kanssa.
Ominaisuus on kätevä, kun vahvistimessa ei ole erillistä linjatasoista subbarilähtöä, (SUB OUT) yleensä RCA-liittimellä.- Dragtori
Laitoin kaiuttimen johdot siihen "OUT" kaiutinliitäntään, mut mitään ei kuulu. Eli hä? :D
Dragtori kirjoitti:
Laitoin kaiuttimen johdot siihen "OUT" kaiutinliitäntään, mut mitään ei kuulu. Eli hä? :D
Hieman myöhässä kirjoittelen, mutta jotain voi kiinnostaa. Eli eikö se Simex toimi sekä linja- että kaiutintasoisella sisäänmenolla, ja nuo kaiutinliitännät on siksi jos haluaa ajaa vahvistinta kaiutintasoisella signaalilla. Eli kaiutintasoinen signaali menee periaatteessa vahvistimen läpi (sekavaa).
Eli kun vahvistinosaan menee signaali linjatasoisena (RCA) niin kaiutintasoisesta (OUT) liitännästä ei pitäisi tulla mitään ulos, eli ei kannata liittää kaiuttimia siihen.
Jos taas vahvistinosaan menee kaiutintasoinen signaali sisään, niin kaiutintasoisesta (OUT) liitännästä tulee ulos sama signaali kuin sisään mennessä.
Luulisin homman olevan näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078