Mulla on ko. vahvistin, jossa on subbari kiinni.
Vahvistimen etupuolella on 4 in ja 4 out kaiutin paikkaa, miten kaiuttimet laitetaan niihin kiinni?
Laitoin johdot kiinni (punanen/punaiseen jne.), mutta ääntä ei kuulunut?
Miten ne kuuluu laittaa siihen kiinni? =/
Simex BA-300 ja kaiuttimet
3
2703
Vastaukset
- tollo
IN -kaiutinliitäntöihin kytketään johdot äänilähteen vahvistimen (esim. stereot, kotiteatterivahvistin) kaiutinlähdöistä.
OUT -liitäntöihin kytketään johdot pääkaiuttimien kaiutinliitäntöihin.
CROSSOVER -säätimellä määritellään taajuus, jota matalammat ohjataan subbarin toistettavaksi. Matalia taajuuksia ei siis toisteta pääkaiuttimilla.
LEVEL -säätimellä subbarin äänenvoimakkuus säädetään sopivaksi pääkaiuttimien kanssa.
Ominaisuus on kätevä, kun vahvistimessa ei ole erillistä linjatasoista subbarilähtöä, (SUB OUT) yleensä RCA-liittimellä.- Dragtori
Laitoin kaiuttimen johdot siihen "OUT" kaiutinliitäntään, mut mitään ei kuulu. Eli hä? :D
Dragtori kirjoitti:
Laitoin kaiuttimen johdot siihen "OUT" kaiutinliitäntään, mut mitään ei kuulu. Eli hä? :D
Hieman myöhässä kirjoittelen, mutta jotain voi kiinnostaa. Eli eikö se Simex toimi sekä linja- että kaiutintasoisella sisäänmenolla, ja nuo kaiutinliitännät on siksi jos haluaa ajaa vahvistinta kaiutintasoisella signaalilla. Eli kaiutintasoinen signaali menee periaatteessa vahvistimen läpi (sekavaa).
Eli kun vahvistinosaan menee signaali linjatasoisena (RCA) niin kaiutintasoisesta (OUT) liitännästä ei pitäisi tulla mitään ulos, eli ei kannata liittää kaiuttimia siihen.
Jos taas vahvistinosaan menee kaiutintasoinen signaali sisään, niin kaiutintasoisesta (OUT) liitännästä tulee ulos sama signaali kuin sisään mennessä.
Luulisin homman olevan näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760